Yritän tehdä accessilla sovellusta, jossa voisin toiseen lomakkeeseen/alilomakkeeseen määrittää että kuinka monta paikkaa on varattavissa esim. joltain matkalta.
Toiseen lomakkeeseen haluaisin syöttää maksimissaan edellisessä lomakkeessa määrätyn määrän rivejä (varauksia).
Eli miten saan koodilla luettua jostain lomakkeesta tietoja tai pystyn laskemaan lomakkeen rivimäärän ja tallentamaan tiedon esim. muuttujaan.
Tämä kun onnistuisi niin voisin muodostaa dynaamisesti myös kyselyitä.
Miten saan Accessin tietyn rivin tietoja
2
294
Vastaukset
- mmm
Ohjausobjektiin voi viitata seuraavasti:
Muuttuja = Forms!LomakkeenNimi!OhjausobjektinNimi
Jos lomake on suljettuna, tapahtuu virhe.
Käytä ryhmäkoostefunktioita alilomakkeen ylä-/alatunnisteessa, viittaa näihin ohjausobjekteihin päälomakkeelta alilomakkeen nimellä.- ????
Eli kun mulla on tiedot haettu accesiin siihen datagridin tyyliseen taulukkoon ja haluan siintä tietoja esim. kuinka monta riviä gridissä on. Tai mitä gridin toisen sarakkeen kolmannella rivillä olevassa solussa lukee, niin haluaisin tutkia sen koodilla.
En ole hirveästi käyttänyt accesia (muuta kuin muutamassa projektissa tietokantapohjana johon ohjelma pitää yhteyttä), joten tämä saataa olla ihan helppoakin, mutta en vain teidä miten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1682827
- 2012107
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.592091- 711776
- 921658
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91561- 841278
- 811090
- 951049
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2011049