MItä kokemuksia sinulla on Nonista, onko se jotain luontaistuotetta vai mitä ? Tuolla alempana joku siitä jotain mainitsi. On varmaan arvokasta evästä.
Juotko NONIa ???
45
5593
Vastaukset
- Ei ole
Totta kait juon ja tulen aina juomaan. Kalleus on arvokysymys. Silloin kun elämä on lasekttu joka sentin päälle, en tiedä, mitä merkitystä sillä on. Noni ei ole kallista, jos ymmärtää, mitä se vaikuttaa. Ruokalaskun voi saneerata eikä se maksa yhtään enempää kuin ilman noniakaan ruokalaskun suuruus.
- ---
Oletko reumaatikko ?
- selvyyttä
--- kirjoitti:
Oletko reumaatikko ?
Mitä se nyt sitten on? Missä myydään, paljonko maksaa? Paljonko maksaa vaikka viikon satsi?
- reumaatikko
selvyyttä kirjoitti:
Mitä se nyt sitten on? Missä myydään, paljonko maksaa? Paljonko maksaa vaikka viikon satsi?
Noni on tavallista hedelmämehua. Jos et usko, kysy kuluttajaneuvojalta, kuinka röyhkeästi Nonin kauppiaat ovat vuosikausia huijanneet ihmisiä tuolla.
- Eve 37
reumaatikko kirjoitti:
Noni on tavallista hedelmämehua. Jos et usko, kysy kuluttajaneuvojalta, kuinka röyhkeästi Nonin kauppiaat ovat vuosikausia huijanneet ihmisiä tuolla.
Olisi kiva saada tietää, mitä vitamiineja ja hivenaineita kyseisessä mehussa on ja kuinka paljon.
Esim. nonitieto.fi sivustolla kyllä kehutaan ja mainostetaan kyseistä mehua, mutta itse en ainakaan löytänyt selkeetä sisällysluetteloa mehun sisällöstä eli mitä se on ja mistä koostuu.
Itse juon yleensä appelssiinimehua ja syön paljon omenoita.
Et ihan heti en mitään 40-60€ mehutölkkiä lähtis ostaan. - mmm
Eve 37 kirjoitti:
Olisi kiva saada tietää, mitä vitamiineja ja hivenaineita kyseisessä mehussa on ja kuinka paljon.
Esim. nonitieto.fi sivustolla kyllä kehutaan ja mainostetaan kyseistä mehua, mutta itse en ainakaan löytänyt selkeetä sisällysluetteloa mehun sisällöstä eli mitä se on ja mistä koostuu.
Et ihan heti en mitään 40-60€ mehutölkkiä lähtis ostaan.Näin se taitaa olla, että silkkaa rahastusta, kuten useimmat muutkin luontaistuotteet, mutta saahan sitä maksaa ja uskoa jos haluaa.
Nonin sivuilta http://www.biona.tv/Suomi/ löysin mitä noni on? kohdasta englanninkielisen pdf-tiedoston ravintoaineista. Eipä juuri tavallista karpalomehua kummempaa. - Kun et
mmm kirjoitti:
Näin se taitaa olla, että silkkaa rahastusta, kuten useimmat muutkin luontaistuotteet, mutta saahan sitä maksaa ja uskoa jos haluaa.
Nonin sivuilta http://www.biona.tv/Suomi/ löysin mitä noni on? kohdasta englanninkielisen pdf-tiedoston ravintoaineista. Eipä juuri tavallista karpalomehua kummempaa.Noni on luontaistuotteiden KUNINGAS. Sen veroista ei toista ole. Kyllä karpalomehut jäävät vaikutuksissaan valovuoden päähän nonista vaikka olisikin hyvä, että suomalaiset joisivat mieluimmin sen appelsiinimehunsa tilalla vaikka karpalomehua tai mm. mustaherukkamehua. Mutta nonin kanssa kilpasille niistä ei ole.
- Mutta et tiedä!
reumaatikko kirjoitti:
Ota hieman selkoa asioista énnen julkista parjausta!
Olisi paljon oikeudenmukaisempaa sen jälkeen!
Kiitos - ainakin
Kun et kirjoitti:
Noni on luontaistuotteiden KUNINGAS. Sen veroista ei toista ole. Kyllä karpalomehut jäävät vaikutuksissaan valovuoden päähän nonista vaikka olisikin hyvä, että suomalaiset joisivat mieluimmin sen appelsiinimehunsa tilalla vaikka karpalomehua tai mm. mustaherukkamehua. Mutta nonin kanssa kilpasille niistä ei ole.
Hiintansa puolesta. Haloo: 40 euroa litra.
Missä on ihmisten suhteellisuudentaju??? - Ja sinä
reumaatikko kirjoitti:
Ja sinä panetellut yhtä kauan. Mahtaa sinulla olla paha olla.
- Ei tehoa
ainakin kirjoitti:
Hiintansa puolesta. Haloo: 40 euroa litra.
Missä on ihmisten suhteellisuudentaju???Köyhäilysi ei kyllä tehoa. Se ei ole enää edes muotia. Kun suomalainen käryyttää suussaan syöpäkääryleenä ilmaan kuukaudessa 100 €, se ei heilauta suhteellisuuden tajua, mutta kun toista äärimmäisyyttä, nonia, vailla kilpailevia vertaistuoteita, käyttäisin tuon 100 €:n edestä, alkaa jumalaton naukuminen.
Huh huh, äly hoi älä jätä. Suomalaiset syövät vauvasta vaariin karkkeja, makeisia 13-15 kg / henkilö vuodessa. Ja kun vauvat eivät vielä syö karkkeja, ja meitä on suuri liuta muitakin, jotka emme syö, moten syövät jopa 30-50 kg vuodessa, eikä kenenkään suhteellisuustajua asia heilauta. Ja mitä tästä lisäainesyönnistä ja sokerinsyönnistä aiheutuu, siitä et taida itsekkään edes tietää mitään ?
Tutkimushaastattelussa suurimmat kuluttajaperheet kuluttivat makeisiin 500 € kk. Satuin katsomaan se katuhaastattelun. Oikein piti miettiä, että 500 €, ei herran tähden, jos joku kertoisi, olisi mahdottomuus uskoa, mutta kun itse näin sen haastattelun, niin ei siitä mihinkään päässyt, pakko se oli uskoa.
Kenenkään suhteellisuustaju ei ole tästäkään heilahtanut.
Entä mitä virtaa viinaa kurkusta, ja sen seuraamukset: Perheväkivallat, hurjasti lisääntyneet lasten heitteillejätöt, hurjasti lisääntyneet huostaan otot. Kenenkään suhteellisuustaju ei ole kavahtanut. Paljonkos sitä viinana virtaa ihmisten kitusiin ? - nähhykkään
reumaatikko kirjoitti:
Tuopa reumaatikko ei oo reumaa nähänykkään.
- tarvihet
Eve 37 kirjoitti:
Et ihan heti en mitään 40-60€ mehutölkkiä lähtis ostaan.Mihinkäs sie niitä tarvihet ?
Ethän sie niitä tunne kummiskaan. Toistasattaa nyt alkuunsa, ja lissää tuloo koko ajan.
Tässä siulle nyt pienripaus, senko alat ladella, mitä ja mihin nää mikäkii vaikuttaa. Se nyt on ihan se ja sama, mitä nuo sata muuta, mitä ei oo tässä listassa, en minä näistäkään tiijä, mihin nää pitäs vaikuttaa. Miulle riittää, että se noni vaikuttaa, ja se on hyvä niin.
damnacanthal
antrakinoneita
karotenoideja
kasvisteroleja
sitosteroleja
urcolihappo
serotoniinin esiasteita
hivenaineita
entsyymejä
resptoriaktivaattoreita
isoleusiini
leusiini
tryptofaani
valiini
histidiini
skopoletiini
morindadioli
magnesium
karbonaatti
proteiineja
natrium
bioflavovoideja
rauta
fosfaatti
asetyyli glukopyranoosi
kypryylihappo
glutamaatti
seriini
c-vitamiini - kuin omenaa
Eve 37 kirjoitti:
Et ihan heti en mitään 40-60€ mehutölkkiä lähtis ostaan.Syön kyllä mieluimmin lanttua kuin omenaa, koska omenassa ei oo paljoo mittään, verrattuna siihen, mitä lanttu sisältää.
C-vitamiinia n. 10 kertaa enemmän
Foolihappoa yli 3 kertaa enemmän
Kaaliumia 3 kertaa enemmän
Kalsiumia 7 kertaa enemmän
Magnesiumia lähes 3 kertaa enemmän
Seleeniä lähes 5 kertaa enemmän
Sinkkiä 3 kertaa enemmän
Rautaa n. 2 kertaa enemmän
Lantun etuihin lukeutuu vielä, että se on lievästi emäksinen.
Omena sen sijaan on kohtalaisesti happoa tuottavaa - Sielu
Mutta et tiedä! kirjoitti:
Ota hieman selkoa asioista énnen julkista parjausta!
Olisi paljon oikeudenmukaisempaa sen jälkeen!
KiitosEipä tuo reumaatikkona esiintyvä mitään reumasta tiedä, enempää kuin oikeudenmukaisuudestakaan. Toiset sen puolen sivistystään tuovat ensinnä esille.
- tiedottaa
Elintarvikeviraston sivulta löytyy hakusanalla Noni mm. seuraava tiedote:
http://www.elintarvikevirasto.fi/valvonta/index.html?page=3221- Mutta entäs
Elä ihmeessä tämmösiä laita tänne, keikahtaa koko ämpäri jo näiltä keskustelijoilta.
No lisää vettä myllyyn. Että YK:N kanssa toimiva ICCC-järjestökin on lähtenyt palkitsemisen tielle, ja palkinnut menestysyhtiön Tahitian Noni International:in "sosiaalisesti vastuullinen yhtiö" palkinnolla maailmanlaajuisen terveyden ja taloudenedistämistyöstä.
Ja lisäksi elokuussa 2003 yhtiö palkittiin Shred-Pro Environ Award-ympäristöpalkinnolla. - tuossahan
puututtiin ainoastaan siihen että Suomessa tuotetta ei saa yrittää myydä samanlaisin markkinointikeinoin kuin USA:ssa. Tuote sinänsä ei ollut virheellinen.
Itse syön yhden Noni-kapselin päivässä, ja olen paljon pirteämpi, jaksan tehdä pitkiä päiviä ja jokavuotinen kaamosmasennus jäi tulematta tänä syksynä! - Se ei ollut
tuossahan kirjoitti:
puututtiin ainoastaan siihen että Suomessa tuotetta ei saa yrittää myydä samanlaisin markkinointikeinoin kuin USA:ssa. Tuote sinänsä ei ollut virheellinen.
Itse syön yhden Noni-kapselin päivässä, ja olen paljon pirteämpi, jaksan tehdä pitkiä päiviä ja jokavuotinen kaamosmasennus jäi tulematta tänä syksynä!Noin yksinkertaista se ei ollut. Suomi halusi viedä noniasian EY:n ratkaistavaksi, onko kyseessä elintarvike vaiko uuselintarvike.
Suomen mielestä kyseessä olisi uuselintarvike, koska nonia ei ole ollut koko Euroopan markkinoilla ennen vuotta 1997 jota pidetään rajapyykkinä luokiteltaessa tuote joko elintarvikkeeksi tai uuselintarvikkeeksi.
Jos tuote katsotaan uuselintarvikkeksi, siitä on säädetty, mitä tukimuksia tuotteesta tulee esittää EU komissiolle, se saa tulla markkinoille, ennenkuin lupa heltiää.
Tahitian noni on ainut nonituote, joka nämä moninaiset ja pitkät tutkimukset on tuotteelleen suorituttanut EU:n hyväksytyissä laboratorioissa eri puolilla Eurooppaa.
Tämän jälkeen muut nonimehutuotteet saavat tulla markkinoille lähinnä ilmoitusmenettelyn kautta ilman sen kummempia tutkimuksia.
Joten se, että tuote on Elintarvikeviraston listoilla hyväksyttynä, ei tee tuotteesta tutkittua ja eikä takaa sen puhtautta.
Joten itse ainakin suhtaudun suurella varauksella tutkimattomiin nonimehuihin ja tulevaisuudessa myös nonikapseleihin.
Lainmuutoksen johdosta NONIKAPSELIT ovat nyt tulen arkaa tuotetta. On vain ajan kysymys, milloin Elintarvikevirasto tekee päätöksen, että heidän mielestään vanhat varastot pitää olla nyt loppu ja asettaa nonikapseleille myyntikiellon.
Nonikapselit on luokiteltu eri lain alle, kuin nonimehu, mutta EU pysyvän komission näkökanta oli, että lakia on harmonisoitava, niin että kaikki nonituotteet ovat saman lain alla.
2.6.2005 Elintarvikevirasto on tiedoittanut nonikapseleiden maahantuojille ja markkinoijille, että uusia eriä ei saa tuoda maahan, ennenkuin tuotteille on haettu uuselintarvikelupa.
Vanhat varastot saa myydä loppuun, jotka on ostettu vanhan voimassa olevan lain aikana. Nyt Elintarvikeviranomaiset laskeskelevat kiivaasti, että jossain vaiheessa myyntikielto pitää asettaa nonikapseleille, sillä loputtomiinhan ei voida olettaa varastojen riittävän. Ja nyt on jo kulunut siinä määrin pitkä aika, että varastojen olisi pitänyt jo alkaa olla lopussa.
On siis vain ajan kysymys, milloin nonikapselit lähtevät jäähylle, odottamaan, kunnes niille on myönnetty uuselintarvikelupa. - Se ei ollut
Se ei ollut kirjoitti:
Noin yksinkertaista se ei ollut. Suomi halusi viedä noniasian EY:n ratkaistavaksi, onko kyseessä elintarvike vaiko uuselintarvike.
Suomen mielestä kyseessä olisi uuselintarvike, koska nonia ei ole ollut koko Euroopan markkinoilla ennen vuotta 1997 jota pidetään rajapyykkinä luokiteltaessa tuote joko elintarvikkeeksi tai uuselintarvikkeeksi.
Jos tuote katsotaan uuselintarvikkeksi, siitä on säädetty, mitä tukimuksia tuotteesta tulee esittää EU komissiolle, se saa tulla markkinoille, ennenkuin lupa heltiää.
Tahitian noni on ainut nonituote, joka nämä moninaiset ja pitkät tutkimukset on tuotteelleen suorituttanut EU:n hyväksytyissä laboratorioissa eri puolilla Eurooppaa.
Tämän jälkeen muut nonimehutuotteet saavat tulla markkinoille lähinnä ilmoitusmenettelyn kautta ilman sen kummempia tutkimuksia.
Joten se, että tuote on Elintarvikeviraston listoilla hyväksyttynä, ei tee tuotteesta tutkittua ja eikä takaa sen puhtautta.
Joten itse ainakin suhtaudun suurella varauksella tutkimattomiin nonimehuihin ja tulevaisuudessa myös nonikapseleihin.
Lainmuutoksen johdosta NONIKAPSELIT ovat nyt tulen arkaa tuotetta. On vain ajan kysymys, milloin Elintarvikevirasto tekee päätöksen, että heidän mielestään vanhat varastot pitää olla nyt loppu ja asettaa nonikapseleille myyntikiellon.
Nonikapselit on luokiteltu eri lain alle, kuin nonimehu, mutta EU pysyvän komission näkökanta oli, että lakia on harmonisoitava, niin että kaikki nonituotteet ovat saman lain alla.
2.6.2005 Elintarvikevirasto on tiedoittanut nonikapseleiden maahantuojille ja markkinoijille, että uusia eriä ei saa tuoda maahan, ennenkuin tuotteille on haettu uuselintarvikelupa.
Vanhat varastot saa myydä loppuun, jotka on ostettu vanhan voimassa olevan lain aikana. Nyt Elintarvikeviranomaiset laskeskelevat kiivaasti, että jossain vaiheessa myyntikielto pitää asettaa nonikapseleille, sillä loputtomiinhan ei voida olettaa varastojen riittävän. Ja nyt on jo kulunut siinä määrin pitkä aika, että varastojen olisi pitänyt jo alkaa olla lopussa.
On siis vain ajan kysymys, milloin nonikapselit lähtevät jäähylle, odottamaan, kunnes niille on myönnetty uuselintarvikelupa.Kirjoitin vähän ympäri pyöresti, joten tarkennan.
Uuselintarvikelupa on myönnetty Tahitian nonimehulle sen esittämien laajojen ja pitkien turvallisuustutkimusten jälkeen, ja sen myötä muillekkin nonimehuille, lähinnä ilmoitusmenettelyn kaltaisella tavalla.
Ainoastaan Tahitian nonimehusta on tehty laajat ja pitkät turvallisuustutkimukset, ei muista mehuista, jotka ovat saaneet Tahitian Nonimehun siivellä myös luvan ilmoittamalla, että tuote on Tahitian nonimehun kaltainen tuote.
Nonikapseleissa tulee olemaan sama marssijärjestys. Kukin odottaa, että joku lähtisi ensin hakemaan, että säästyisi pitkiltä ja kalliilta tutkimusprosessilta, jonka vanavedessä muut nonikapselit voivat sitten "uida perässä", joiden turvallisuus ei enää olekkaan niin tutkittua (jäämät, puhtaus), kuin sen, joka tutkimuksillaan haki lupaa.
Mielenkiintoista, kuka ensimäisenä lähtee hakemaan lupaa ??? Kyräilyn makua on selvästi ilmassa. - siltä
Se ei ollut kirjoitti:
Kirjoitin vähän ympäri pyöresti, joten tarkennan.
Uuselintarvikelupa on myönnetty Tahitian nonimehulle sen esittämien laajojen ja pitkien turvallisuustutkimusten jälkeen, ja sen myötä muillekkin nonimehuille, lähinnä ilmoitusmenettelyn kaltaisella tavalla.
Ainoastaan Tahitian nonimehusta on tehty laajat ja pitkät turvallisuustutkimukset, ei muista mehuista, jotka ovat saaneet Tahitian Nonimehun siivellä myös luvan ilmoittamalla, että tuote on Tahitian nonimehun kaltainen tuote.
Nonikapseleissa tulee olemaan sama marssijärjestys. Kukin odottaa, että joku lähtisi ensin hakemaan, että säästyisi pitkiltä ja kalliilta tutkimusprosessilta, jonka vanavedessä muut nonikapselit voivat sitten "uida perässä", joiden turvallisuus ei enää olekkaan niin tutkittua (jäämät, puhtaus), kuin sen, joka tutkimuksillaan haki lupaa.
Mielenkiintoista, kuka ensimäisenä lähtee hakemaan lupaa ??? Kyräilyn makua on selvästi ilmassa.että sinä kyllä tiedät mistä kirjoitat, eli näistä lupamenettelyistä ym. Mutta jos minä, ja todennäköisesti joku muukin, tuntee saavansa apua nonista niin ei meitä oikeastaan kiinnosta tällaiset asiat. Pääasia on että tuotetta löytyy hyllysta, tuollainen paperisota vaan maksaa, ja nekin kulut sitten lisätään tuotteen hintaan. Kyllä näitä luontaistuotteitakin on joskus aikoinaan tutkittu riittävästi ettei nyt ihan suoranaista myrkkyä myydä. Jos minä alan syömään lääkärin määräämää lääkettä, niin siinä vasta on haittavaikutuksia, ei tarvitse kuin lukea sitä saatelappua, joka lääkkeen mukana seuraa, niin jo alkaa tuntea itsensä sen verran terveeksi että lääkkeet joutaa roskiin...
- Se ei ollut
siltä kirjoitti:
että sinä kyllä tiedät mistä kirjoitat, eli näistä lupamenettelyistä ym. Mutta jos minä, ja todennäköisesti joku muukin, tuntee saavansa apua nonista niin ei meitä oikeastaan kiinnosta tällaiset asiat. Pääasia on että tuotetta löytyy hyllysta, tuollainen paperisota vaan maksaa, ja nekin kulut sitten lisätään tuotteen hintaan. Kyllä näitä luontaistuotteitakin on joskus aikoinaan tutkittu riittävästi ettei nyt ihan suoranaista myrkkyä myydä. Jos minä alan syömään lääkärin määräämää lääkettä, niin siinä vasta on haittavaikutuksia, ei tarvitse kuin lukea sitä saatelappua, joka lääkkeen mukana seuraa, niin jo alkaa tuntea itsensä sen verran terveeksi että lääkkeet joutaa roskiin...
Vuoden 1998 jälkeen, kun noneja alkoi virrata maahan, Tullilaboratorio tapasi satunnaisnäytteissä vahingollisia jäämiiä joissain nonikapsleeissa, jotka sen jälkeen katosivat kokonaan markkinoilta. Ruotsiin niitä tule useampiakin laatuja, ja siellä niitä tais jäädä kiinni useampi merkki. Raskasmetalleja, en muisa miten elohopean kanssa oli.
Mutta kuten tiedätte, tullilaboratoriohan pystyy valvomaan vain satunnaisesti. ERittäin harva seula ja suuria määriä kulkee tullin läpi ilman minkäänlaista kontrollia.
Nyt tietenkin tämä Uuselintarvikelaki jo alustavasti tekee vähän vaikeammaksi tuon tulon Suomeen niiltä, jotka ovat kaikkei epäpuhtaampia.
Katsoin aiheelliseksi kirjoittaa tästä lain muutoksesta, sillä ilmassa on jo ollut jos jonkninmoista väärää tietoa nonikapseleiden myyntikiellosta.
Kyse siis ei ole nonikapseleiden koostumuksessa eikä sisällössä, vaan LAKIMUUTOKSESTA, lain harmonisoinnista ja tätä varten kapselin tarjoajat joutuvat hankkimaan lain edyllyttämät luvat. - samma här
tuossahan kirjoitti:
Itse syön yhden Noni-kapselin päivässä, ja olen paljon pirteämpi, jaksan tehdä pitkiä päiviä ja jokavuotinen kaamosmasennus jäi tulematta tänä syksynä!Eikö keskustelun kannalta olennaisin kohta ollut tämä?
"Elintarvikelain (361/1995) 6 §:n (muut. 24.8.2001/737) mukaan elintarvikkeen pakkauksessa, esitteessä, mainoksessa tai muulla tavalla on annettava totuudenmukaiset ja riittävät tiedot elintarvikkeesta. Harhaanjohtavien tietojen antaminen on kielletty. Ihmisen sairauksien ennalta ehkäisemiseen, hoitamiseen tai parantamiseen liittyvien ominaisuuksien esittäminen elintarvikkeesta tai sellaisiin tietoihin viittaminen on kielletty, jollei toisin säädetä." - on oikeastaan
samma här kirjoitti:
Eikö keskustelun kannalta olennaisin kohta ollut tämä?
"Elintarvikelain (361/1995) 6 §:n (muut. 24.8.2001/737) mukaan elintarvikkeen pakkauksessa, esitteessä, mainoksessa tai muulla tavalla on annettava totuudenmukaiset ja riittävät tiedot elintarvikkeesta. Harhaanjohtavien tietojen antaminen on kielletty. Ihmisen sairauksien ennalta ehkäisemiseen, hoitamiseen tai parantamiseen liittyvien ominaisuuksien esittäminen elintarvikkeesta tai sellaisiin tietoihin viittaminen on kielletty, jollei toisin säädetä."hiuksenhalkomista, eikä liity alkuperäiseen kysymykseen mitenkään, mutta:
-minä käytän Noni-kapseleita koska ainakin kuvittelen että ne helpottavat oloani
-en ole ikinä ajatellut niitä elintarvikkeena, enkä lääkkeenä, vaan luontaistuotteena.
- kun alan käyttämään luontaistuotetta, en tee sitä mainosten tai tutkimustulosten perusteella, vaan silkkaa uteliaisuuttani, tai sen takia että joku on tosissaan suositellut sitä, ja itse saanut apua.
- todella vaarallisia ja myrkyllisiä lääkkeitä saa myydä ihmisille, vain sen takia että niitä on tutkittu tarpeeksi. Sivuvaikutukset tiedetään, mutta lääkettä ei silti kielletä. Jokaisen omalle vastuulle jää kuitenkin lääkkeen käyttö: osaako ottaa oikean annoksen, onko yliherkkä jollekin ainesosalle, onko ylipäätään oikeanlainen lääke?
Luontaistuotteiden kanssa on otettava sama vastuu itse. - 41 vuotta
on oikeastaan kirjoitti:
hiuksenhalkomista, eikä liity alkuperäiseen kysymykseen mitenkään, mutta:
-minä käytän Noni-kapseleita koska ainakin kuvittelen että ne helpottavat oloani
-en ole ikinä ajatellut niitä elintarvikkeena, enkä lääkkeenä, vaan luontaistuotteena.
- kun alan käyttämään luontaistuotetta, en tee sitä mainosten tai tutkimustulosten perusteella, vaan silkkaa uteliaisuuttani, tai sen takia että joku on tosissaan suositellut sitä, ja itse saanut apua.
- todella vaarallisia ja myrkyllisiä lääkkeitä saa myydä ihmisille, vain sen takia että niitä on tutkittu tarpeeksi. Sivuvaikutukset tiedetään, mutta lääkettä ei silti kielletä. Jokaisen omalle vastuulle jää kuitenkin lääkkeen käyttö: osaako ottaa oikean annoksen, onko yliherkkä jollekin ainesosalle, onko ylipäätään oikeanlainen lääke?
Luontaistuotteiden kanssa on otettava sama vastuu itse.Niin tuosta lääkityksestä, että omassa sairaudessani tosiaan saa myydä tappavia lääkkeitä, ja kukaan ei ota vastuuta, vaikka ristireagoiminen tapahtuisikin. Lääkäri on inhimillinen olento sekin, eikä se aina tunne koko lääkesektoria, että kykenisi röngensilmällään heti havaitsemaan, että nyt käyttöön otettu lääke onkin ristireagoiva joidenkin muiden kanssa.
Tällä vastuun ottamisella, mikä on määritelty, ei sillä ole mitään arvoa. Jos potilaalta menee ristireagoimisen takia henki, koko vastuuvelvollisuus on naurettava. Mikään laissa tarkoitettu vastuu ei tuo menehtynyttä takaisin.
Siltikkään nämä lääkkeet eivät paranna minua. Ne vain helpottava oireita, kuten noni. - mutta sano se näille
samma här kirjoitti:
Eikö keskustelun kannalta olennaisin kohta ollut tämä?
"Elintarvikelain (361/1995) 6 §:n (muut. 24.8.2001/737) mukaan elintarvikkeen pakkauksessa, esitteessä, mainoksessa tai muulla tavalla on annettava totuudenmukaiset ja riittävät tiedot elintarvikkeesta. Harhaanjohtavien tietojen antaminen on kielletty. Ihmisen sairauksien ennalta ehkäisemiseen, hoitamiseen tai parantamiseen liittyvien ominaisuuksien esittäminen elintarvikkeesta tai sellaisiin tietoihin viittaminen on kielletty, jollei toisin säädetä."totta turiset. Käsittämättömintä minusta tässä on, että huuhaata markkinoidaan parantavana tuotteena. Se on tietysti niinkin, että kunhan se on riittävän kaukaa ja eksoottista niin se on myös junttisuomalaiselle tosi hienoa.
Minusta pahinta luontaistuotteiden markkinoijissa on fundamentalismi, ja kiihkoilu, nimenomaan sillä perusteella, että torjutaan kaikki vähänkin ristiriitainen tieto.
Mutta jos oikeasti käy katsomassa sen nonin sisällysluettelon, niin eihän siinä ole mitään tavallisia marjamehuja kummempia ainesosia. (verrattuna vaikkapa puolukkamehuun)
Lääketieteessä, joka sekään ei ole erehtymätön, tietenkään, on kuitenkin voimassa kansainväliset tieteen menetelmät, tutkimus pitää olla toistettavissa ja selvitettävissä miten se on tehty. Vallalla on myös sekin, että jos jokin tieto myöhemmässä tutkimuksessa osoittautuu vääräksi, niin tiede korjaa käsityksiään. Tämä pätee siis kaikkeen tieteelliseen tutkimukseen.
Luontaistuotteet ovat ok, jos ne alistetaan samanlaisen tutkimuksen ja valvonnan alle kuin muutkin lääkkeet. Toisin sanoen, uskon välittömästi Nonin vaikutukseen, kun joku näyttää minulle kansainvälisessä puolueettomassa tieteellisessä lehdessä julkaistun tutkimuksen, jossa sen teho ja ylivertaiset ainesosat todistetaan. - tätä samaa
mutta sano se näille kirjoitti:
totta turiset. Käsittämättömintä minusta tässä on, että huuhaata markkinoidaan parantavana tuotteena. Se on tietysti niinkin, että kunhan se on riittävän kaukaa ja eksoottista niin se on myös junttisuomalaiselle tosi hienoa.
Minusta pahinta luontaistuotteiden markkinoijissa on fundamentalismi, ja kiihkoilu, nimenomaan sillä perusteella, että torjutaan kaikki vähänkin ristiriitainen tieto.
Mutta jos oikeasti käy katsomassa sen nonin sisällysluettelon, niin eihän siinä ole mitään tavallisia marjamehuja kummempia ainesosia. (verrattuna vaikkapa puolukkamehuun)
Lääketieteessä, joka sekään ei ole erehtymätön, tietenkään, on kuitenkin voimassa kansainväliset tieteen menetelmät, tutkimus pitää olla toistettavissa ja selvitettävissä miten se on tehty. Vallalla on myös sekin, että jos jokin tieto myöhemmässä tutkimuksessa osoittautuu vääräksi, niin tiede korjaa käsityksiään. Tämä pätee siis kaikkeen tieteelliseen tutkimukseen.
Luontaistuotteet ovat ok, jos ne alistetaan samanlaisen tutkimuksen ja valvonnan alle kuin muutkin lääkkeet. Toisin sanoen, uskon välittömästi Nonin vaikutukseen, kun joku näyttää minulle kansainvälisessä puolueettomassa tieteellisessä lehdessä julkaistun tutkimuksen, jossa sen teho ja ylivertaiset ainesosat todistetaan.Ne lääkkeiden niin sanotut tieteelliset tutkimukset ovat yhtä epäluotettavia kuin jonkun maallikon julistus jonkun luonnonlääkkeen tehosta!
Kaikessa on kysymys RAHASTA, ja MAINEESTA, ei yksittäisen ihmisen terveydestä!
Seuratkaa aikaanne, niin tajuatte sen. Lääkkeitä (ja luontaistuotteitakin) kehitetään ja tutkitaan sen takia että isot monikansalliset firmat saisivat sitä rahaa ja mainetta. Jos joku tulee heidän keksintöjensä ansiosta terveemmäksi, niin se on vaan toivottu sivuvaikutus sen rahatilin paisuttamisen ohessa. Korruptio, ei-toivottujen vaikutusten salaaminen, yritysten välinen kilpajuoksu tutkimustulosten saavuttamiseksi, markkinaosuuksien lisääminen, - kaikki epäterveet tomintatavat ovat erittäin yleisiä tällä alalla. - tuntea
tätä samaa kirjoitti:
Ne lääkkeiden niin sanotut tieteelliset tutkimukset ovat yhtä epäluotettavia kuin jonkun maallikon julistus jonkun luonnonlääkkeen tehosta!
Kaikessa on kysymys RAHASTA, ja MAINEESTA, ei yksittäisen ihmisen terveydestä!
Seuratkaa aikaanne, niin tajuatte sen. Lääkkeitä (ja luontaistuotteitakin) kehitetään ja tutkitaan sen takia että isot monikansalliset firmat saisivat sitä rahaa ja mainetta. Jos joku tulee heidän keksintöjensä ansiosta terveemmäksi, niin se on vaan toivottu sivuvaikutus sen rahatilin paisuttamisen ohessa. Korruptio, ei-toivottujen vaikutusten salaaminen, yritysten välinen kilpajuoksu tutkimustulosten saavuttamiseksi, markkinaosuuksien lisääminen, - kaikki epäterveet tomintatavat ovat erittäin yleisiä tällä alalla.tieteen käytäntöjä kovin hyvin.
Ota ensin selvää asioista. Vaikka toisaalta tämähän on ihan kansanradio-kamaa, että ehkä se on ymmärrettävää... - Oletkin
totta turiset. Käsittämättömintä minusta tässä on, että huuhaata markkinoidaan parantavana tuotteena. Se on tietysti niinkin, että kunhan se on riittävän kaukaa ja eksoottista niin se on myös junttisuomalaiselle tosi hienoa.
Luontaistuotteet ovat ok, jos ne alistetaan samanlaisen tutkimuksen ja valvonnan alle kuin muutkin lääkkeet. Toisin sanoen, uskon välittömästi Nonin vaikutukseen, kun joku näyttää minulle kansainvälisessä puolueettomassa tieteellisessä lehdessä julkaistun tutkimuksen, jossa sen teho ja ylivertaiset ainesosat todistetaan.Sittenhän Sinä oletkin oikein HUUHAAUSKOVAINEN vailla omaa itsenäistä ajattelukykyä.
Uskoit näihin viimeisiin syöpätutkimuksiinkin täydellisesti, totta kait. Silloinhan on pakko uskoa, koska ne ovat lääketieteen tutkimuksia, vaikka paljastuivatkin täydelliseksi pluhfiksi.
Tutkijalääkäri oli väärentänyt potilaittensa laboratoriotuloksia, väärentänyt sairaskertomuksia. Eikä asialla ollut vain yksi tutkijalääkäri.
Ja tietenkin Sinä uskoit Vioxxin ainutlaatuisen turvallisiin ja hyviin tutkimustuloksiin. Totta hiijessä, koska niitä ovat olleet tekemässä lääketieteen edustajat. Sehän ei huijaa.
Kuinka loppujen lopuksi kävikään. Nekin olivat pluffia. Todelliset tulokset pimitettiin, että lääke saatiin markkinoille, ja vieläpä erittäin hyvin. Potilaita vaan kuolla kupsahteli keskimääräistä useammin. Lääke nimittäin aiheutti kuolemantapauksia. Että usko sinä vaan, ja anna itseäsi vetää höplästä, kuin pässiä narusta.
Ja näitä tarkoitushakuisia huijauksia löytyy vaikka kuinka paljon kun mennään ajassa taaksepäin. - Sokea kana
tuntea kirjoitti:
tieteen käytäntöjä kovin hyvin.
Ota ensin selvää asioista. Vaikka toisaalta tämähän on ihan kansanradio-kamaa, että ehkä se on ymmärrettävää...Eipähän se sokea kanakaan jyvää näe.
- Se on
Luontaistuotteet ovat ok, jos ne alistetaan samanlaisen tutkimuksen ja valvonnan alle kuin muutkin lääkkeet. Toisin sanoen, uskon välittömästi Nonin vaikutukseen, kun joku näyttää minulle kansainvälisessä puolueettomassa tieteellisessä lehdessä julkaistun tutkimuksen, jossa sen teho ja ylivertaiset ainesosat todistetaan.Kun lääketiede huijaa tarkoitushakuisesti ja röyhkeästi, se on vain erehdys. Joopa joo. Kyllä näitä "erehdyskiä" onkon ollut viimeaikoina tuhka tiuhaan.
- ---
kun saadaan keskustelua aiheesta. Lisää lisää.
- Kirsi
Totta kait, totta viedä mie nonia juon, oon juonu ja tuun juomaan.
- lellu
Jo muinaiset kansat tiesivät, että Noni on hyväksi ihmiselle. Tahitilla asuu tutkitusti maailman tervein kansa. On se kumma että nykyihmiset eivät arvosta vanhoja tuhansia vuosia käytettyjä luontaishoitoja, vaan luottavat sokeasti uuteen kemialliseen lääketieteeseen. Olen käyttänyt kolme vuotta ja saanut Nonin kautta uuden elämän! Ja aion jatkaa!
- Noni on
lellu kirjoitti:
Jo muinaiset kansat tiesivät, että Noni on hyväksi ihmiselle. Tahitilla asuu tutkitusti maailman tervein kansa. On se kumma että nykyihmiset eivät arvosta vanhoja tuhansia vuosia käytettyjä luontaishoitoja, vaan luottavat sokeasti uuteen kemialliseen lääketieteeseen. Olen käyttänyt kolme vuotta ja saanut Nonin kautta uuden elämän! Ja aion jatkaa!
Noni on paha uhka laumaihmiselle meidän kulttuurissa. Paljon lystinpäähän se on tuolla toreilla ja turuilla kilpailla, kuka sai kovemmat lääkkeet, ja mitä se lekuri kellekkin sanoi. Ja kilpialla, kuka on kipein, ketä kolotti eniten.
Ajatteles, jos tämä kaikki ruikutusmahdollisuus yks kaks on poissa, mikä shokki se on ?
Kyse on ihan samalaatuisesta tilanteesta, kuin alkoholistin perheessä. Kun alkoholisti lopettaa juomisen, perhehän on katastroofin vallassa, mitä nyt. Koko perhe joutuu muuttamaan käyttäytymismalliaan.
Alkoholistin perheelle muodostuu alkoholistista riippuvuussuhde, ja moni perhe ei kestäkkään sitä, että se alkoholisti toipuu ja lakkaa juomasta. Tässä on monta tuttavaperhettä, joissa alkoholisti lopetti juomisen, puoliso ei selvinnytkään shokista, vaan hänelle kehittyi sosiaalinen sopeutumisongelma.
Noni aiheuttaa riippuvuussuhteiselle ihmiselle samakaltaisen shokin. Kun ei voi enää sitä samaa tuttua käyttäytymisrataa noudattaakkaan, kun ei ole niitä valittelemisia enää joko ollenkaan, tai lähestulkoonkaan niin paljon, niin se uusi tilanne pelottaa, ja siksi vastustetaan henkeen ja vereen muutosta.
Toinen luokka, joka täällä palstoilla riehuu, on se meidän sokeana talutettu ryhmä, jolla ei ole omaa tahtoa, joka on aivopesty, että lääketiede on ainoa oikea ja auttava tiede. Näin minullakin oli jossain vaiheessa kuva, mutta en onneksi antanut sen sokaista ja saada yliotetta ajatusmaailmastani.
Ja kolmas on tämä rahan mafia.
Ovathan ne apteekkarit teettäneet häväistysjuttujakin lehtiin nonin käyttäjistä. Tiedän ainakin yhden apteekkarin, joka teki itselleen enemmän hallaa tempauksellaan. Sitä suuremmassa määrin ihmiset alkoivat nonia käyttää, mitä likaisempia temppuja se teki.
Eikähän se luontastuotekauppakaan hyvää henkäise. Muistatte kait sen yhden Luontaistuotekauppiaan tempauksen, joka kolahti sekin hänen omaan nilkkaansa. Herajasi nonin käyttäjiä ja nonia, ja sitten saikin oikein roimakaupalla omista tuotteistaan satinkutia joita jauhettiin televisiossakin pitkään.
Kyllähän nonilla vihollisia on ja tulee aina olemaan. Nämä rahakkaimmat vihollisethan vannoivat aikoinaan, että he kitkevät nonin Suomesta viimeistä pisaraakin myöden pois, kuin rikkaruohon, että Suomeen sen ei sallita tulla, vaikka EU luvan myöntäisikin.
No nytpä nähtiin, että rahankin vallalla on joitain rajoitteita. Eipä se kyennyt estämään nonin Suomessa pysymistä. EU hyväksyi nonin, ja se on myös suomessa. Kun eivät enää mitään ole mahtaneet, niin täällä palstoilla kiukutellaan kuin murrosikäiset mukulat.
Mutta heistäkin tulee vielä nonin käyttäjiä, ennemin tai myöhemmin. Niin on jo monesta vahvasta vastustajastakin tullut nonin käyttäjä.
- muuten
Heti kun esitetään viittauksia lainsäädäntöön ja tutkimukseen niin nämä Nonikiihkoilijat sanovat, että ei se kuulu tähän ollenkaan.
Mitä tästä pitäisi päätellä??- Siis mitä
Annahan tulla, mikä sinulle on jäänyt epäselväksi ?
- Ihan
Siepä ootin nyt ihan hampaaton. Noni kun täyttää kaikki sille asetetut kriteerit. Sille sie et ressukka maha mittään.
Että semmosta siulle nonikiihkoilija ! - miulle
Siulle ruokaa ! kirjoitti:
miulle, miullepa miulle miulle miulle (sävel Pärnäsen korjaamolle molle ).
- Deesantti
Siulle ruokaa ! kirjoitti:
Ei nuo palkinnot todista, että noni-mehu olisi ihmelääke tiettyihin sairauksiin, kuten täällä jatkuvasti lainvastaisesti mainostetaan.
- Toimivuus
Deesantti kirjoitti:
Ei nuo palkinnot todista, että noni-mehu olisi ihmelääke tiettyihin sairauksiin, kuten täällä jatkuvasti lainvastaisesti mainostetaan.
Ei tässä ole mitään lainvastaisuutta. Kun tuote toimii ihmisen kehossa, sehän toimii. Et sinä sille mitään mahda. Ja se ei ole lainvastaista, siitä keskustella.
Niin paljon kuin Sinä haluaisitkin määrätä, mutta täällä se vaan ei nyt toimi. Määräile kotonasi, että saat määräilytarpeesi tyydytettyä. - nivelreumaa sairastava
Deesantti kirjoitti:
Olen muuttanut vasta. Entisellä asuinpaikkakunnallani ainakin reumayhdistyksellä ja syöpäyhdistyksellä varoiteltiin ihmisiä, että Noni-mehuun ei kannata haaskata rahojaan. Ei muuta kuin laittakaa tekin tietoa asiasta mahdollisimmman monelle.
- turhaa
nivelreumaa sairastava kirjoitti:
Olen muuttanut vasta. Entisellä asuinpaikkakunnallani ainakin reumayhdistyksellä ja syöpäyhdistyksellä varoiteltiin ihmisiä, että Noni-mehuun ei kannata haaskata rahojaan. Ei muuta kuin laittakaa tekin tietoa asiasta mahdollisimmman monelle.
Nyt kyllä puhut paksua paskaa. Olen itse molemmissa aktiivitoiminnassa mukana, ja asia on juuri päinvastoin. Potilaiden keskuudessa nonia käytetään hyvin tyytyväisenä.
- ja paljon
Voi, että juon ja paljon. En siis maistele vaan yli lasillisen päivässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254783Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa53422Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283231Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss272659Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu812403Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181793Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91414Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1181280Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut91243Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41168