Ottaa niin paljon päähän! Kävin yksityisellä erikoislääkärillä ja maksoin siitä 70e!!!!!!!!!!!!
Ja mitään en saanut vastineeksi.
Lääkäri katseli kattoon koko ajan,kun lopetin puhumisen,kesti kauan ennen kuin hän sai suunsa auki ja muutenkin puhui lauseesta joka sanan ja hymäili nekin niin ettei niistä tajunnut mitään.
Kun esitin kysymyksen ongelmaani rehellisesti sanottuna ainakin 10krt,en kertaakaan saanut vastausta asiaan.Yritin saada ymmärtämään lääkäriä kysymyksen ja kysyin ja kysyin,mutta kertaakaan hän ei vastannut asiaan,vaan vastauksen oli ihan ihmeellisiä jos niitä tuli edes.
Hän ei juurikaan asiasta halunnut keskustella(käsitin näin hiljaisuuden perusteella),ei esittänyt kuin muutaman tyhmän kysymyksen>tyyliin että onko tähän nyt jotain muuta syytä.Eli suomennettuna olenko omasta mielestäni nyt jotenkin sairas?HALOO eikö hän se lääkäri ole,mutta minun pitäisi itsestäni diagnoosi antaa???
Lopulta sain sen käsityksen että hän hoitaa vain VAKAVASTI sairaita,ja ilmeisesti hänen arvolleen ei sopinut auttaa tälläistä vähemmän sairasta.Kuka sen tunnin palkan hänelle maksoi....MINÄ!
Puolessä välissä oli jo ihan epätoivoinen olo,tuntui että parempi on häipyä kun ei mitään järkeä siinä ollut.En kuitenkaan kehannut.
Minua on huijattu,miten saan rahat takaisin?! Onko kukaan tehnyt reklamaatiota lääkärillä käynnistä???
Haluan rahat takaisin
10
2069
Vastaukset
- neuvoni on
Pysy pois sieltä lääkäristä. n 10-15 vuotta sitten kävin yksityisillä lääkäreillä, enkä saanut vastineeksi kuin kynän pyörittelyä ja "vai sillä lailla vastauksia". Silloin totesin että ne lääkärit ovat hullumpia kuin minä, uhrasin sitten vielä kaks satasta sellaiselle lääkärille joka kirjoitti paperin että olen terve,
ei niiltä lääkäreiltä rahoja takaisin saa, oletkos kuullut jonkun saaneen, rahanahneita kaikki. Yks lääkäri jolla kävin, omistaa kymmeniä hevosia jne..- omistaa
joku lääkäri jopa hevosia, onpa törkeetä. Heti lääkärilupa pois. HERÄTKÄÄ NUIJAT.
- sairastelussa
Sairastuttuaan sitä toivoo saavansa heti apua,yleensä sitä viivyttelee hoitoon hakeutumista viimeiseen asti, sitten käytännössä
tutkimusprosessi pelkästään saattaa viedä pitkänkin ajan ennenkuin mitään selviää ja hoito alkaa. Käy varmuudeksi toisella lääkärillä ja kun olet luonaan kerro suoraan kuin edellisen kanssa kävi jotta tämä lääkäri ymmärtäisi tutkia tarkemmin, ole rauhallinen, asiallinen ja ystävällinen älä anna edellisen pettymyksen liikaa näkyä itsestäsi.
Edellisen toiminnasta voisit kysyä (potilasturvasta muistaakseni olen kuullut jostain tälläisestä) tai ehkä paikallinen kuluttajaneuvoja osaa ainakin neuvoa tahon jonka puoleen kääntyä,varsinkin jos toinen lääkäri selvästi toteaa jotain terveydentilassasi.
Joskus sitä voi tuntea itsensä hyvinkin sairaaksi, vaikka olisikin esim. vain paljon pieniä vaivoja joita lääkärinkin on vaikea huomata, jolloin uskon potilaan käyttäytymisen olevan vaikuttava lääkärin sympatiaan ja uskoon tutkimusten tarpeellisuudesta.
- läkäri
vai tarvisit rahat takas, hehe heh
- läärillä käynti
No tottakai haluan rahat takaisi,jos en saa ostamaani palvelua.Ihan sama kuin menisi vaikka kampaamoon hiusten värjäykseen ja leikkaukseen ym.,ja saisitki vain hiusten pesun ja sekin olisi puoli huolimatonta.näin vertauskuvana....
Jos noin kävisi,niin varmasti jokainen valittaisi asiasta,niin miksei tässäkin tapauksessa.
Olen ostanut jonkun palvelun,missä en kuitenkaan ole saanut rahoille vastinetta.Kuka tahansa muu tavallinen talliainen olisi pystynyt paljon parempaan,kuin tämä koulutettu lääkäri.Ihan kuin se olisi ollut eri planeetalta. - sitten jotain
läärillä käynti kirjoitti:
No tottakai haluan rahat takaisi,jos en saa ostamaani palvelua.Ihan sama kuin menisi vaikka kampaamoon hiusten värjäykseen ja leikkaukseen ym.,ja saisitki vain hiusten pesun ja sekin olisi puoli huolimatonta.näin vertauskuvana....
Jos noin kävisi,niin varmasti jokainen valittaisi asiasta,niin miksei tässäkin tapauksessa.
Olen ostanut jonkun palvelun,missä en kuitenkaan ole saanut rahoille vastinetta.Kuka tahansa muu tavallinen talliainen olisi pystynyt paljon parempaan,kuin tämä koulutettu lääkäri.Ihan kuin se olisi ollut eri planeetalta.Muistitko aikaa varatessasi katsoa, että tulee varattua oikean erikoisalan lääkärille? Ettet mennyt valittamaan päänsärystä ortopedille?
Lääkäreiltä ostetaan heidän työaikaansa. Sitähän sinä sait.
Jos olet tosissasi asiasi kanssa, mene hakemaan terveyskeskuksen lääkäriltä toinen mielipide asiaasi. Tulee halvemmaksi eikä voi olla terveyskeskusten joskus huono maine esteenä, kun mielestäsi "Kuka tahansa muu tavallinen talliainen" olisi homman osannut. Ja sitten, jos tosiaan olet saanut epäkelpoa kohtelua, mene valittamaan tämän yksityislääkärin vastaanoton ylimmälle johtajalle. Tee jotain konkreettista. - sää ny
läärillä käynti kirjoitti:
Olen ostanut jonkun palvelun,missä en kuitenkaan ole saanut rahoille vastinetta.Kuka tahansa muu tavallinen talliainen olisi pystynyt paljon parempaan,kuin tämä koulutettu lääkäri.Ihan kuin se olisi ollut eri planeetalta.ihan varma että SÄÄ olet tältä planeetalta. Tuntuuko susta joskus että sua seurataan? Kuuletko ääniä yksin ollessasi? Onko naapurisi verhot välillä auki ja välillä kinni? Todennäköisesti...
Sää olit aivan väärällä lääkärillä kuules, ei hammaslääkäri tohon auta... - lääkäri käynti
sää ny kirjoitti:
ihan varma että SÄÄ olet tältä planeetalta. Tuntuuko susta joskus että sua seurataan? Kuuletko ääniä yksin ollessasi? Onko naapurisi verhot välillä auki ja välillä kinni? Todennäköisesti...
Sää olit aivan väärällä lääkärillä kuules, ei hammaslääkäri tohon auta...Juu olen kyllä ihan tältä planeetalta,eikä ongelmani ole edellä mainitsemasi asiat.Menin erikoislääkärille siksi että luulin saavani sieltä parempaa opastusta ongelmassa,kuin ihan yleislääkäriltä.
Siksi sanoin että kuka tahansa muu olisi ollut parempi,koska tämä lääkäri ei edes lääkäriltä vaikuttanut.Hyvä että puhusi jotain,ja silloinkin kiersi ja kaarsi ihan aiheen vierestä ja ei ikinä vastannut minun kysymyksiin.
Ja olin kyllä ihan oikealla lääkärillä ongelmani takia. - lääkäri käynti
sitten jotain kirjoitti:
Muistitko aikaa varatessasi katsoa, että tulee varattua oikean erikoisalan lääkärille? Ettet mennyt valittamaan päänsärystä ortopedille?
Lääkäreiltä ostetaan heidän työaikaansa. Sitähän sinä sait.
Jos olet tosissasi asiasi kanssa, mene hakemaan terveyskeskuksen lääkäriltä toinen mielipide asiaasi. Tulee halvemmaksi eikä voi olla terveyskeskusten joskus huono maine esteenä, kun mielestäsi "Kuka tahansa muu tavallinen talliainen" olisi homman osannut. Ja sitten, jos tosiaan olet saanut epäkelpoa kohtelua, mene valittamaan tämän yksityislääkärin vastaanoton ylimmälle johtajalle. Tee jotain konkreettista.Lisään vielä tähän,että tosiaan sitä hänen työaikaa siis ostinkin.Mutta en sitä siis saanut koska hän ei tehnyt mitään.En ole ikinä tavannut tuollaista ihmistä......Jos en tietäisi että oikeasti oli lääkäri,niin olisin veikannut että jostain pöpilästä oli karannut.
- . . .
lääkäri käynti kirjoitti:
Juu olen kyllä ihan tältä planeetalta,eikä ongelmani ole edellä mainitsemasi asiat.Menin erikoislääkärille siksi että luulin saavani sieltä parempaa opastusta ongelmassa,kuin ihan yleislääkäriltä.
Siksi sanoin että kuka tahansa muu olisi ollut parempi,koska tämä lääkäri ei edes lääkäriltä vaikuttanut.Hyvä että puhusi jotain,ja silloinkin kiersi ja kaarsi ihan aiheen vierestä ja ei ikinä vastannut minun kysymyksiin.
Ja olin kyllä ihan oikealla lääkärillä ongelmani takia.Kuluttajansuojalaki koskee tietysti myös terveydenhoitopalveluita, mutta lääkäreitä valvotaan myös ankarammin. Laki terveydenhuollon ammattihenkilöistä asettaa velvollisuuksia ammatin hoitamiselle (lakiteksti alla). On kyseenalaista, onko kuvatussa tapauksessa noudatettu lain periaatteita. Terveydenhuollon oikeusturvakeskus voi selvittää, onko lääkärillä riittävä ammattitaito työnsä hoitamiseen (lakiteksti alla).
Ehdotan, että kirjoitat lääkärille kohteliaan reklamaation, jossa ilmaiset tyytymättömyytesi saamaasi palveluun ja toteat, ettei se mielestäsi vastaa lääkärin ammattieettisiä velvotteita, ammattitaitovaatimuksia eikä kuluttajansuojalain vaatimuksia. Jos lääkäri ei palauta aiheetonta veloitusta, tee kantelu terveydenhuollon oikeusturvakeskukselle. Asiaa auttaa varmasti, jos saat joltain toiselta lääkäriltä oikean ja asiallisesti tehdyn diagnoosin liitettäväksi kanteluun: diagnoosi osoittaisi, että sinussa oli oikeasti jotain diagnosoitavaa vikaa, mutta lääkäri ei asiallisesti edes yrittänyt tehdä diagnoosia.
Ongelma on tietysti myös se, ettei diagnoosin tekeminen aina onnistu ensimmäisellä kerralla. Hankalampien sairauksien diagnosoimisessa voi mennä hyvinkin monta käyntikertaa. Olennaista on kuitenkin se, YRITTÄÄKÖ lääkäri oikeasti selvittää mistä on kyse vai katseleeko hän vain iltapäivälehteä sivusilmällä.
Lakitekstit:
Laki terveydenhuollon ammattihenkilöistä:
3 LUKU
Terveydenhuollon ammattihenkilön yleiset velvollisuudet
15 §:n 1. momentti:
Ammattieettiset velvollisuudet
Terveydenhuollon ammattihenkilön ammattitoiminnan päämääränä on terveyden ylläpitäminen ja edistäminen, sairauksien ehkäiseminen sekä sairaiden parantaminen ja heidän kärsimystensä lievittäminen. Terveydenhuollon ammattihenkilön on ammattitoiminnassaan sovellettava yleisesti hyväksyttyjä ja kokemusperäisiä perusteltuja menettelytapoja koulutuksensa mukaisesti, jota hänen on pyrittävä jatkuvasti täydentämään. Ammattitoiminnassaan terveydenhuollon ammattihenkilön tulee tasapuolisesti ottaa huomioon ammattitoiminnasta potilaalle koituva hyöty ja sen mahdolliset haitat.
Edelleen:
Turvaamistoimenpiteet
25 § (1.12.2000/1030)
Ammattitoiminnan asianmukaisuuden selvittäminen
Jos on perusteltua aihetta olettaa, että terveydenhuollon ammattihenkilö on sairauden, päihteiden väärinkäytön, heikentyneen toimintakyvyn tai muun vastaavan syyn takia kykenemätön toimimaan ammatissaan, terveydenhuollon oikeusturvakeskus voi velvoittaa terveydenhuollon ammattihenkilön lääkärintarkastukseen tai sairaalatutkimuksiin (ammatillisen toimintakyvyn ja terveydentilan selvittäminen).
Jos on perusteltua aihetta olettaa, että terveydenhuollon ammattihenkilön ammatinharjoittamistaidossa tai ammattitiedoissa on puutteita, Terveydenhuollon oikeusturvakeskus voi velvoittaa terveydenhuollon ammattihenkilön ammattitaitojen tai -tietojen tutkimiseksi työkokeiluun, työnäytteeseen tai kuulusteluun (ammattitaidon selvittäminen). Ammattitaidon selvittämisestä syntyneet kustannukset korvataan valtion varoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi604635Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal954335- 713778
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963717Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1182752- 352538
- 372442
- 242419
- 382409
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232284