Odotan esikoistani, kaikki on uutta ja nyt minua huolestuttaa huimaus. Kuuluuko se osana raskauspahoinvointiin vai onkohan syytä huoleen? Ulkoilu auttaa vähän, mutta esim makuulle mennessä tai nopeasti ylös noustaessa meinaa sänky pyöriä. Minulla on kyllä muutenkin matala verenpaine, joten varmasti se pahentaa asiaa, tosin tähän huimaukseen liittyy myös yleistä huonovointisuuden tunnetta. Oireita yleensä muutaman tunnin verran iltaisin.Kohdunulkoinenraskaushan tässä lähinnä pelottaa...
Rv 6 ja pyörryttäminen
6
1269
Vastaukset
- ......
Huimaukseen voi olla aika monta eri syytä. Mutta raskauden aikana:
- raudan puute, eli anemia
- alhainen verenpaine
- nestehukka
Syötkö mitään pillereitä? Jos et, niin otappas Multitabs 2 "käyttöön", se sisältää vitamiini raudan. Jos on matala verenpaine voit lisätä hieman suolaa ruokiin enemmän (tämä neuvo lukee ihan vauva-lehdessä), se nostattaa hieman..
Nestehukkaan luonnollisesti vettä!
Tsemppiä, ja onnea! :) - Zelina
Täällä kans sama juttu! Pyöryttää noustessa ja joskus ihan muutenkin, mulla kans alhainen verenpaine, rv6. Eiköhän ihan normaalia! :)
- normaalia
Juu, on normaalia. Mutta ei oo terveellistä sikiölle tai sulle!
- birtas79
normaalia kirjoitti:
Juu, on normaalia. Mutta ei oo terveellistä sikiölle tai sulle!
oli myös ihan raskauden alussa huimausta, vaikka verenpaine ihan normaali ja hemoglobiini 137. Nyt viikolla 10 ei sitä enää ole, kyllä se kuuluu raskauteen, verimäärä lisääntyy, niin se voi jo aiheuttaa huimausta, mutta raudantarve kannattaa kyllä tarkistuttaa.
- huimaus
birtas79 kirjoitti:
oli myös ihan raskauden alussa huimausta, vaikka verenpaine ihan normaali ja hemoglobiini 137. Nyt viikolla 10 ei sitä enää ole, kyllä se kuuluu raskauteen, verimäärä lisääntyy, niin se voi jo aiheuttaa huimausta, mutta raudantarve kannattaa kyllä tarkistuttaa.
Mullakin oli huimausta alkuraskaudesta, hieman alhainen verenpaine ilmeisesti aiheutti. Kävin lääkärissä ja hän ehdotti, että lisäisin hieman suolaa. Salmiakin avulla joskus onnistuin käymään kaupassa, muutoin oli aika heikko olo. Sain viikon sairasloman, sillä töissä oli hankala olla kun meinas jalat mennä alta. Huimaus loppui viikon 16 paikkeilla.
- angel.
birtas79 kirjoitti:
Terveydenhoitaja mittas mun verenpaineen ja hemoglobiinin. Kumpikin oli huono, eli alhainen. Tota verenpaineen alhaisuutta en hämmästynyt, koska mulla on aina ollu alhainen verenpaine. Mutta toi hemoglobiini kyllä hiukan ihmetytti, kun mulla yleensä on kuitenkin ollu ihan suht hyvä. Mutta ei se mulle mitään rautatabletteja kuitenkaan määränny, käski vaan syödä monipuolisesti. Ja niitä D-vitamiinivalmisteita se mulle kans suositteli. Niitä pitääki käydä ostamassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi735012Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1194721- 804213
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak1074189Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa33328Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1243137- 352848
- 282787
- 402773
- 372762