Olen nyt jonkun aikaa yrittänyt ymmärtää islamia.
Tiivistetty käsitykseni islamin menestystekijöistä satunnaisessa järjestyksessä:
1) Islam tarjoaa yhteisöllisyyttä (umma).
2) Islam ei tee kompromisseja uskonkysymyksissään, ts. totuushegemonia näyttää seuraajien näkemänä olevan islamilla
3) Islamiin kyllästyneet tietävät, että hengenlähtö on lähellä, jos julkisesti eroaa islamista.
4) Oppi on yksinkertainen, uskontunnustuskin lyhyt.
5) Äärimuslimien terroritoiminta tehoaa aina joihinkin, ehkä useampiinkin. Ihmiset eivät halua konflikteja. Sharia astuu voimaan.
6) Maltillisten muslimien loukkaantumisen esittäminen tehoaa hyväntahtoisiin ihmisiin. Sharia astuu voimaan.
Siinäpä päällimäiset.
Islamin menestystekijöitä
7
410
Vastaukset
- abe,
Tavallinen keskivertokansalainen ymmärtää helposti islamin hylättäväksi uskonnoksi, kun saa siitä oikeita tietoja. Ongelma on vain, että islamia luullaan kristinuskon kaltaiseksi hyvään kehottavaksi uskonnoksi. Ihmiset eivät usko, että uskonto voisi yllyttää pahoihin tekoihin.
Nyt islamin johtajat yrittävät jopa esiintyä kiltteinä ja ystävällisinä kaikkia kohtaan. Taitavia markkinamiehiä he saattavat ollakin.Eli ainoa aito muslimi on sellainen, joka on avoimesti vihamielinen. Kiltti taas on pelkkä teeskentelijä, joka ei näytä vihamielisyyttään.
Alat jo ylittää itsesi. Tiedätkö, mitä paranoia tarkoittaa, Eskoseni?
- tutustua
Islamin uskoon, on syytä lukea koraania.
Sen jälkeen tajuaa kuinka väkivaltaisesta uskosta on kyse ja paras tehdä itse päätelmät siitä.
Eri asia tietenkin on, kun sulle opetetaan se usko jo lapsena, sulla ei tietenkään ole valinnan mahdollisuutta ja kaikki mitä vanhempasi sulle kertoo, sen täytyy olla totta.
Eikö niin.- ihminen
päättää itse mitä ajattelee.Ei siis ole lapsuuskysymys voimassa enään monessa muussakaan asiassa.
Eikö ihminen ole velvollinen elämään itse omaa elämäänsä?
Eikö ihmisen tehtävä ole etsiä itselleen totuus , ettei tarvitse provosoitua piirroksista ja joidenkin kiihottamisesta?
Miksi aina etsitään syyllisä ,kun syyllinen on ihminen itse omiin tekoihinsa. - kristinuskossakin
ihminen kirjoitti:
päättää itse mitä ajattelee.Ei siis ole lapsuuskysymys voimassa enään monessa muussakaan asiassa.
Eikö ihminen ole velvollinen elämään itse omaa elämäänsä?
Eikö ihmisen tehtävä ole etsiä itselleen totuus , ettei tarvitse provosoitua piirroksista ja joidenkin kiihottamisesta?
Miksi aina etsitään syyllisä ,kun syyllinen on ihminen itse omiin tekoihinsa.Kyllä kiihkouskovaisten lapset on yhtä aivopestyjä Kristittyinäkin, kodin sisällä. Vaan onneksi länsimainen maailma antaa enemmän ulkopuolella vapautta nähdä muutakin. Islamin maailma on niin suljettu, ettei ulkopuolellakaan ole muuta. Hiukan monissa muslimimaissa sama tilanne kuin aikoinaan neuvostoliitossa, kaikki mediat sensuroitiin, joten muuta totuutta ei ole kuin koraani. Näin ihmisistä kasvaa laput silmillä kulkevia suppeakatseisia aikapommeja.
Ristiriita vihakuvan ja todellisuuden välillä voi saada paljon pahaa aikaan - siksi vihakuvat ovat hyvin vahingollisia. Ei vähiten sille ihmiselle itselleen, joka yrittää tulkita sellaisten läpi maailmaa ja ihmisiä.
Kristinuskon versioosi et todellakaan ketään käännytä.
Hiukan alkaa käydä sinua jo sääliksikin, joten enpä viitsi enempää sanoa.- ja aabrahanmmi höhlä
jeesmies
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1413898Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3523015Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt131937Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa101655Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41109- 71964
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38874Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23811- 44784
- 67779