Äh, oon ihan sekaisin =D

jos joku valaisisi

ELI

Minun isäni on kaksonen, hänellä on sisko. Muita kaksosia ei suvussani ole, ei kummankaan vanhemman puolella.

Mieheni puolelta löytyy yhdet kaksoset: mieheni isän siskon lapset eli mieheni serkut

Onko nyt niin, että meillä ei niinkään ole riskiä saada kaksosia? Mutta meidän tytöillä (meillä 2 tyttöä, jotka siis eivät ole kaksosia) on jonkinsortin "mahdollisuus" koska isäni on kaksonen??

jostain luin, että hyppäisi yhden sukupolven yli???

6

1774

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuumi

kuullu, eli että kaksosuus hyppäis yhden sukupolven yli. Mutta siis sehän tarkottais sitä, jos isäsi on kaksonen, että se ois hypänny isäsi lasten eli SINUN yli, ja sinä voisit saada kaksoset. (Kaksoslapset eivät saa kaksosia, eli isäsi ei voi saada kaksosia, ja juuri tästä syystä se hyppää sinun sukupolvesi yli.) Mutta siis käsittääkseni sä voit kyllä saada kaksoset.

• -nainen-

Hei itse olen kaksonen ja minulla on myös kaksoset, eli ei kannata uskoa oppikirjoja, sillä kaikki on mahdollista. Tiedän jopa toisenkin kaksosäidin, jolla on myös kaksoset.

• Minde-66

Heippa!Tohon ettei kaksosisät saa kaksosia niin mites sit voi olla et tuttavillani(kaksosveljekset)on molemmilla kaksoset???
        Kyllä ne kaksosetkin taitaa olla onnen kauppaa ja HIRMUUSTI onnea teille tulevien kaksosten vanhemmille!!!!

• ............

Joissakin suvuissa kaksosraskauksien määrä on suurempi kuin toisissa, mutta periaatteessa kuka tahansa voi saada kaksoset. Minun isäni on kaksonen ja äidin puolen suvussa on monikkoja. Tätini odotti kaksosia, mutta toinen meni kesken. Minulla ja siskollani kummallakin on aimo liuta lapsia, emmekä ole saaneet kaksosia, vaikka salaa toivoinkin :)

Eikö tuo sukupolven yli hyppääminen tarkoittaisi sitä, että se hyppäisi sinun yli ja koskee sinun lapsiasi? Jos minulla on vaikkapa perinnöllinen luomi, ja se hyppää (aina) sukupolven yli, voi minun lapsenlapsillani taas löytyä se, koska minulla itselläni on sellainen?

Monikkoperheiden sivulla oli minun mielestäni aika hyvin tietoa tästä periytyvyydestä. Käypä katsomassa. Jatkoja :)

• esimerkki

Kyllä kaksoset voivat saada kaksosia siinä missä muutkin. Tunnen kaksikin äitiä, jotka ovat itse kaksospuolia, ja heillä on kaksoset, sekä tiedän muutamia tapauksia muitakin.

• pitäisi

siis sukupolven yli pitäisi hypätä... ite haluaisin kaksoset vaan en usko saavani... peri aatteessahan kun mummoni äidin sisarusparvessa on kaksoset niin silloinhan jonku mummon tai hänen sisaruksistaan olisi pitänyt saada kaksoset... vaan niitä ei sen sukupolven jälkeen ole meidän suvussa... täytyy ottaa huomioon että se kaksos mahdollisuus on toiseltakin puolelta...eli jos isäsi sisar... entä hänen mies... onko siellä kaksosia, voihan se olla että kaksos mahku tulee sieltä? en tiedä... voi kun saisin kaksoset... =D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      20
      12488
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      9
      11250
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      179
      5147
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      35
      3780
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3594
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      54
      3257
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      109
      2944
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2638
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      57
      2207
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      2015
    Aihe