Minulla on kohta viikon ollut outoa kutinaa iholla ja ihoärsytystä. Välillä ihoa kutittaa ihan kamalasti jostain paikasta, useimmiten käsistä ja jaloista ja selästä. Jos (kun) sorrun raapimaan, iho aivan kuin nousee koholle, siinä näkyy koholla selvästi kynsien jättämät raapimajäljet, jäljet ovat vaaleammat ja ympäriltä iho on punainen. Samantapainen jälki jää nokkosenpolttamasta. Tunnin parin päästä kuitenkin laskeutuvat. Ihoa myös kuumottaa (kutiamisen lisäksi) paljon, jos olen vähänkin raapinut. onko tämä allergiaa....?? Otimme pari viikkoa sitten toisen kissanpennun ja pelkään että olen allrginen niille, en kyllä luovu niistä vaikka mikä olisi... Mut pliiis vastatkaa...Menenkö testeihin vai odotanko jos tää nyt menis ohi???
IHME OIREITA IHOLLA
4
1103
Vastaukset
- Janni76
valitettavasti siltä, että olet tosiaankin kissalle allerginen. :(
- nokkosrokko
Nokkosrokko, syy voi olla mikä tahansa.
Jos aikaisemmin et ole ollut kissalle allerginen, ehket ole toisellekaan. Zyrtec tai joku muu apteekista saatava antihistamiini poistaa kutinan. - Nipsu
Mulla olis just vastaanvanlainen ongelma viime viikolla ja hätäännyin todella. Kutina paheni illalla ja yöllä (tai sitten se oli psyykkistä kun oli aikaa raapia). Myös nousi iho koholle sormenpään verran kutiavan paikan kohdalla ja ympärsitä oli ihan punanen:pahimpana takareidet mutta muuallakin oli.
Menin lopulta lääkäriin mutta just sillä hetkellä en ollu raapinu eikä iho näyttänyt pahalta. Lääkäri veikkasi allergista reaktiota johonkin ja passitti varmuudeksi verikokeisiin jos on joku tulehdus. Kokeet oli ihan kunnossa ja kun söin lääkärin määräämää Ataraxia (antihistamiini) niin oireet hävisi päivässä.
En ollut mielstäni syönyt mitään erikoista, ollut eläimien lähellä tms kun oireet olivat joten jää mysteeriksi mitä se oikein oli.Mulla nousi kuume kun iho-oireet helpotti joten kyseessä saattoi lääkärin mukaan olla myös jokin tulehdus joka sitten poistui elimistöstä ja mennessään nosti pienen kuumeen.Ihme homma. Mut en tosiaan sinuna yhdistäisi välttämättä kissaan.Itelläni se ei ainakaan vastaavaa selitä.. - kisulit
kissan tullessa ja onneksi se olikin syyhyä. heti lääkäriin tutkimuksiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä2811538Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa604119Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1253335Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie2012655Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1142363Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh2051894Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.3401251- 681048
Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta20957- 65850