Hei,
Olin unessa matkoilla pienen tyttäreni kanssa. Huone oli sisältä kuin yksiö, jossa asuimme äitini kanssa, kun olin teini. Istuin koulupöytäni ääressä ja lapselle oli tehty peti lattialle. Lapsi nukahti syliini ja nostin hänet lattialle ja puin yöpaidan. Lapsi raotti silmiään ja näki kaksi tyynyä. Hän ymmärsi, että tulisin hänen viereensä. Mietin, mitä lapsi sanoo yöllä herätessään, jos en nukukaan hänen vieressään, vaan omassa sängyssäni, jossa olin aikonutkin nukkua.
Istuin pöydän ääressä ja minulla oli korvakuulokkeet korvillani. Yhtäkkiä niistä rupesi kuulumaan naistyökaverini puhelu. Hän oli vielä töissä ja kertoi toiselle työkaverilleni tulevasta matkasta. Odotin, että milloinhän sanoo pahaa minusta. Tiesin, että se oli tulossa. Ajattelin, että olin saanut suuren lahjan, sain tietää asioita kuuntelemalla. Nainen jatkoi puhettaan ja kertoi, että hänellä oli kassan rahat ja näin yöllä hän ei pysty niitä mihinkään jättämään. Hän ei siksi pääse mukaan matkalle. Toinen nainen yritti keksiä keinoja, ota vaikka rahat mukaan. Tuli pitkä hiljaisuus ja ymmärsin, että voin kuulla nyt vain toisen naisen äänen ja kun toinen puhuu, kuulen vain hiljaisuutta.
Otin kuulokkeet pois ja menin laittamaan telkkarin kiinni. Oikeasta korvastani kuului nyt radio. Istuin takaisin tuolille ja mietin, että jollakin tempulla voin varmasti myös vaihtaa kanavaa. Pyöritin kättäni vasemman korvan luona ja aivan oikein, oikea korva lähti etsimään uutta taajuutta.
Menin sulkemaan ovia. Eteisessä huomasi, että asunto olikin soluasunto. Meillä oli kaikki ovet auki ja rupesin niitä sulkemaan. Suljin eteisestä ovea naapuriin. Ovessa oli iso ikkuna ja vilkutin miehelle, joka riisui siellä työhaalareitaan. Laitoin oven kiinni ja huomasin helpottuneena, että siinä on lukko. En kuitenkaan laittanut sitä lukkoon, jotta mies ei tykkäisi pahaa. Eteisessä katsoin, oliko ulkovaatteittemme taskussa mitään arvokasta, ei ollut.
Menin omalle puolelleni. Huomasin kynnyksellä hiekkaisia kenkiä. Lähdin viemään ne eteiseen. Siellä huomasin, että radioni soi ihan liian isolla ja naapurit häiriintyvät. Se oli joku hyvä suomalainen biisi 70-luvulta. Ei Yö, mutta jotakin vastaavaa. Mies kulki ohitseni ulos ilmeisesti tupakalle. Samassa näin toisenkin miehen. Liekö ollut tuttuni, kun yhtäkkiä olin heidän kanssaan ulkona. Muualta tullut mies otti minut kainaloon. Hän vaikutti sellaiselta, johon ei kannata luottaa suhteessa. Toinen mies oli ihan komea. Kysyin, onko hän asentaja, kun oli haalarit. Ei ollut. Ajattelin, että hän on ehkä joku autoilija. Miehellä oli pullistuvat silmät, hieman mulkosilmät. Sen verran vain, että ne eivät häirinneet.
Kadulta tuli Jehovan todistaja tai vastaava uskon kaupittelija. Hän meni ohitsemme suoraan sisälle huoneeseen, jossa tyttäreni nukkui. Halusin esittää vähän teatteria ja lähdin topakasti ajamaan miehen pois lapseni läheltä. Tiesin, että mies ei tee lapselle pahaa. Aikuisia hän etsi. Tiesin, että koska mies oli uskovainen, se että ymmärtäisimme hänen uhanneen lastani, olisi hänelle kauheaa. Halusin kuitenkin naurattaa toisia miehiä ja jatkoin esitystä. Nappasin miestä niskasta ja karjaisin, että mitä sinä lapseni luo tulet luvatta. Hän säikähti ja juoksi ulos. Autoilijalle tuli paha mieli ja hän sanoi, että hän käy hetken jututtamassa mies raukkaa. Mielestäni se oli hyvä ajatus. Temppuni ei naurattanut enää.
Lapseni tuli itkien ovelle. Hän on aina suloinen. Nyt hän oli vielä pieni, n.3-4 v. pyöreä poskinen ja hänellä oli ihanat kiharat, kuten aina, kun hiukset kostuvat.
Hän itki, että nyt on todella pahoja uutisia. Sisko oli soittanut ja ilmoittanut, että hamsterimme oli kuollut. Joku ääni (taas) neuvoi, että tässä kohdassa lapsi pitää ottaa syliin ja lohduttaa (miten minä en unessa itse tuota älynnyt ?). Mietin, näkeekö mies, miten ihana lapsi minulla on. Otin tytön syliin ja hän kysyi, otetaanko meille uusi hamsteri. Sanoin, että ei. Pikkuinen ei ole osannut sitä vielä hoitaa. Lapsi tyytyi vastaukseen.
Tuo hamsterin kuolema ilmoitettiin niin toden tuntuisesti, että heräsin siihen ihmettelemään missä olen :).
t. sara
uskovainen mies
1
130
Vastaukset
- sara
Hei,
Matka on enne elintapojen muuttamisesta. Voi, jokohan se onnistuisi. Se on ajatuksissani kyllä.
Lapsuudenkodissa oleminen oman lapsen kanssa lupaa varallisuutta ja onnea perhepiirissä. Lastenvaatteet kertovat työtaakan lisääntyvän (tapahtui jo). Lattia merkitsee, että tulen saamaan oman kodin (on jo).
Vuoteen valmistaminen jollekin tietää häitä, avoin vuoden toisaalta sairautta. Kumminhan tuo olisi ? Tai olisiko tuo sitä, että haluan levätä oman kotini hiljaisuudessa (totta). Kaksi tyynyä merkitsee, että tulen löytämään elämäntoverin.
Kuulokkeet voisivat kuvata sitä, että nykyään töissä puolitututkin ihmiset soittavat minulle ja kertovat ongelmistaan ja siitä, että suunnittelevat pois lähtöä jne. Hyvä kuulo kehoittaa, että en saa puuttua toisten yksityisasioihin. No senkin päätin jo. Kuuntelen työkaveistani, mutta varon antamasta neuvoja tunteiden ohjaamana. Antaa myös lapseni käydä läpi kipeitä kokemuksia, ei hän minua usko, vaikka kuinka varoitan:(.
Radio kertoo, että odotan viestiä kaukaa. No tosi kaukaa odotan, Jumalalta :). Radiosta tuleva musiikki tietää vuodelepoa. Toinen sairauden merkki ? Liittyköhän se uupumiseen, kun musiikki ja kuluneet kengät tulivat yhtäaikaa. Musiikki yksinään kyllä kertoo hyvästä mielestäkin ?
Ovia suljin, nautin yksinolosta. En kuitenkaan lukinnut ovea mieheltä. Hiekkaiset kengät voisivat kertoa, että matkaa on takana. Toisaalta kengät taitavat olla seksuaalisymboli ja niitä oli kahdet.
Autoilijasta uneksiminen kertoo, että vastuuni kasvaa. Mies riisui työhaalarin eli töihin kai vastuu liittyy ja sitä tulikin todellan lisää.
Uskova ihminen ilmaisee, että joku vanhempi ihminen odottaa minua luokseen. Jonkun poistaminen kotoa enteilee hyvää. Mietin kyllä, että tuo työ ja usko olivat tuossa vastakkain. Esittääkseni oikeaa, odotettua "roolia", häädin esitysmielessä uskonnon pois ? Työni ja uskoni ovat ristiriidassa toistensa kanssa. En voi olla ihan täysin aito itseni työkavereiden edessä. Varsinkin tuo uusi pomo arveluttaa. Hän ei vaikuta henkiseltä ja siksi minäkin hiljenin.
Lieköhän tässä mitään järkeä ?!
t. sara
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?1412448Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä611208Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1775122Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa353750Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963564Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss503179Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1092894Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132498Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie542193Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191985