olen saamassa parisatalitraisen akvaarion. sen enempää en ole vielä suunnitellut, perehdyn kunnolla kalojen hoitoon ja koko akvaarion ylläpitämiseen ennen fisujen hankintaa. MUTTA...
mieleeni tuli nämä eläinkaupassa myytävät muovikasvit. tutuilla olen tavannut kuinka elävät rehut valtaavat välillä koko paikan, eikä eläinkaupassakaan näytä kauhean sieviltä... siispä, mitä kalat pitävät, jos akvaatioon sijoittaa muovikasveja?pitääkö siinä tapauksessa olla joku muu hapenlisääjä? Kiitän :)
muovikasveista
2
258
Vastaukset
- harakka
Muovi näyttää muoville, enkä itse laittaisi niitä mistään hinnasta akvaarioon.
Puhumattakaan kasvien tehtävästä akvaariossa. Kalakin varmasti mieluummin istuu oikealla lehdellä kuin muovilehdellä.
Olen sitä mieltä että jos ei jaksa akvaariota koko sisältöineen hoitaa, niin paras on olla ottamatta koko laitosta. Jos nyt jo tuntuu että kasvit työllistävät, niin mietippä mitä kaikkea muuta akvaarion huoltoon kuuluu. - Plekostomus
Samaa mieltä kuin "harakka".
Oikeat kasvit ovat luonnollisempia.
Muoviset kasvit eivät kasva, uusi lehtiään, joten levä hyökkää niiden kimppuun väistämättömästi, ovat todella rumannäköisiä.
Vesikasvit tuottavat happea kalastolle ja keräätävät akvaariovedestä nitraatteja ja fosfaatteja, jotka voivat olla haitallisia kaloille.
Runsaassa kasvistossa on kaloille paljon piilopaikkoja ja reviirin reunoja. Elämä kasvillisessa altaassa on stressittömämpää.
Pelkäätkö ettet osaa hoitaa kasvejasi?
Tässä muutama hyvä linkki, jotka sinun kannattaa lukaista lävitse ennen kalojen suunnittelua ja hankintaa.
http://www.aquahoito.info/suomi/aloittelija/index.html
http://www.aquahoito.info/suomi/ohjeita/index.php
http://www.aquahoito.info/suomi/ohjeita/kypsytys.php
Muista ottaa selvää kaloista etukäteen, joita haluat altaaseesi ostaa, sopivatko altaaseesi ja minkälaiset vesiarvot ovat sopivat.
Vain samanlaisissa olosuhteissa viihtyviä kaloja voi laittaa samaan altaaseen. Älä ota altaaseesi liian suureksi kasvavia lajeja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?412356Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä411143Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1745064Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa283679Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1953513Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss443037Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082769Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie372117Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132098Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191925