Vihdoinkin motivaatiota!

Tyttönen83

Hei!

Näköjään sitä pitää 23 vuotta täyttää ennen kuin saa itsestään jotain irti. Olen aina ollut lihavahko, lapsesta lähtien pyöreämpi kuin muut ikätoverit. Parikymppiseksi asti paino nousi tasaista tahtia koko ajan ja siitä lähtien olen painanut noin 85kg (165cm)

Hoin itselleni ja ystävilleni, että olen ihan tyytyväinen itseeni eikä minulla ole tarvetta laihduttaa. Minulla oli ystäviä, miehiä tarpeen vaatiessa (sinkku), opiskelupaikka ja muutenkin asiat kohtuullisen hyvin. Eihän kenenkään täydellinen tarvitse olla...?

Niin klassista kuin se onkin, viime uusnavuonna tein humalaisen päätöksen; Nyt minä laihdun ja alan kuntoilemaan. Päätös unohtui heti ekalla viikolla. Söin ihan tavallisesti(oman mittapuuni mukaan...), enkä liikkunut lainkaan.

Käänne tapahtui yllättäen kuitenkin 8.1. Päätin lähteä iltalenkille. Siitä seuraavan viikon ajan kävelin päivittäin 1-1,5h ja aloin syödä terveellisesti ja melko niukasti. Muutama viikko sitten aloitin uimisen ja uin nyt 2km päivässä pitäen yhden lepopäivän viikossa. Aivan mahtavaa. Tämän lisäksi käyn 5-7km lenkillä noin 3 kertaa viikossa. Terveellinen ruokavaliokin on pysynyt.

Ja miten ihanaa tämä onkaan! En olisi koskaan voinut uskoa, että urheiluun voi jäädä koukkuun. Nyt päivä menee ihan pilalle jos en pääse uimaan joten lähden silloin vähintään sitten kävelemään. Kunto kohenee ihan silmissä.

En voi kieltää, etteikö tekisi herkkuja mieli. Tottakai tekee. Siksi olenkin kaverini kanssa sopinut että kerran kuussa käydään yhdessä mässäämässä oikein kunnolla. Sitä odotellessa jaksaa kummasti :)

Tuloksista sen verran, että olen nyt laihtunut 4kg (viidessä viikossa) ja kuntoni on huomattavasti parempi kuin ennen. Uinti on myös selvästi kiinteyttänyt esim. reisiäni ja käsivarsiani. Tavoite on vielä tästä 10 pois jussiin mennessä. Ei ihan mahoton.

Toivon, että kirjoitukseni inspiroi muita samassa alkutilanteessa olijoita. Uiminen pelastaa minut, mikä on oma pelastuksesi?

2

440

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokunen

Ihan ihana postaus! Kiitos kun kerroit oman tarinasi, tuosta saa varmasti monet taas hieman uutta motivaatiota ja innostusta! Kuten ainakin minä sain :)
      Olen kyllä jo aloittanut matkani kohti terveellisempiä elämäntapoja enkä ole sen kummemmin repsahdellut, ja uskon edelleen kovasti asiaan. Mutta jotenkin vain juuri innostus ja iloisuus on hiipunut, ehkä johtuu noista pakkasista mitkä ovat täällä päin vaivanneet ja siitä kun en ole niitten takia viitsinyt lähteä lenkille. Mutta tänään ois jo vähän lauhempi sää, eli tänään kyllä jotain urheilua kehiin.

Kiitos innostuksesta! :) Ja oikein hyviä jatkoja!

• Sisupussi

Hyvähyvä! Ja tsemppiä vaan jatkoon! :)

Minä sotken joka päivä kuntopyörällä "lenkin" (kuulokkeet korvilla unohtaa helposti ajantajun!) ja sauvakävelen kans, ellei ole kamala pakkanen. Pilates pitää notkeana (suosittelen!) ja punttien kanssa hosun n. 1-2 kertaa viikossa. Ja ruokavaliomuutoksen löysin Syön itseni hoikaksi-kirjasta. Herkuttelen oikeastaan silloin suklaalla, kun mieli tekee eli ehkä viikon-kahden välein, mutta "roskaruokien" syömistä en ole harrastanut ennenkään, niin en ole viitsinyt sitä nyt sitten aloittaa.

Mukavaa, että täällä on välillä kivaakin luettavaa, kun ei aina jaksa vain sotia... Se kun ei oikeasti hyödytä ketään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      93
      2168
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      45
      2132
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1855
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1370
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1271
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1100
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      58
      1048
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      68
      969
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      910
    Aihe