Tätäkin palstaa lukiessa tulee mieleen että onko se ihmisille oikeasti niin tärkeää tuo raha? Sitä pitäisi olla koko ajan vaan enemmän ja enemmän, mietitään vain kuinka saisi parhaan koron/tuoton jostain sijoituksesta jne. Ensin säästetään perse ruvella, sitten sijoitetaan ne johonkin ja jäädään odottelemaan suora tanassa josko sieltä jotain voittoa tulisi.
Kun täälläkin palstalla kysellään täysin tietämättömänä mihin sijoittaa xxxxx euroa niin tässähän alkaa olla samanlaista meininkiä kuin vuosituhannen vaihteessa kun tuulipuvut kahisivat osakeantijonoissa ja kurssit nousivat pystysuoraan. Siinä huumassa varmaan moni unohti sen tosiasian että mikä menee ylös voi tulla myös alas. Ei tarvita kuin uusi wtc niin alkaa taas omaisuuden uusjako ja siinä pelissä aika monelle jää musta pekka käteen.
Onko se raha niin tärkeää?
22
4963
Vastaukset
- sanontahan on
ahneen p********:sta lopusta.Kyllä moni asia tärkeempi olisi.Muutenkin nykyään pitää katsoa kaikkea mitä ostaa hintaa..esim..itse tykkäsin ennen kahvilla käydä kahvilassa..no ompa ihmeellistä euron myötä kahvi ja pulla saattaa maksaa yli..(12 mk)..eli 2-3 euroa tai enemmänkin.Kun ennen kahvin sai markalla ja pullan melkein samalla..
Ennen tavarat mitkä maksoi 1mk,,maksaa nyt euron.
Raha aiheuttaa kateellisuutta ja toraa.
Ihmiset käy ahneimmiksi vaan..se on nähty oikees elämässä.Rahan arvoa on hilattu ylös päin..euron myötä.- tallinnassa
Lisäys..
tallinnassa siis...
wc maksu oli 20 senttiä..liekkö noussu??kun suomes 1 euro.Eli 6 vanhaa mummon markkaa huh huh
nimim:Sanontahan on...
- Ja perustelen:..
Raha ei tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa.
Ja niitä se ei tee onnelliseksi jotka ovat kateellisia muille.
Jep, aina jollekin jää Musta Pekka, mutta jos ei mitään yritä ei mitään saakaan.- Ottaa päähän vietävästi
Jep jep, mä myin syyskuussa osakesalkun tyhjäksi ja nyt olis kaikkien kulujen (sis verot) jälkeen 160000 egeä enemmän jos en olisi tehnyt mitään muutoksia.
No. Onneksi sentään jäin rutkasti voitolle. Eikä penniäkään mennyt tappioksi. Mutta silti kenkuttaa aika halvatusti.
Asunnostani saisin just ton verran lisää pelimerkkejä. Toisaalta, kun ei pelaa koko omaisuudellaan. Niin riskinotto kyky on hyvä, tulkoon tai menköön, ei se mun elämääni oikeastaan mihinkään muuta.
... Joskus sitä vaan on hyvä lähteä vaikka pariksi viikoksi keskelle korpea miettimään mikä on tärkeää ja mikä ei ... Ainakin mulla tuntuu usein, että nykymeno aina vaan kiristyvässä ja kiireellisemmässä maailmassa saa lähinnä ruuvit irtoamaan päästä. Voittoa tuli kivasti, mutta olisi voinut tulla enemmän. Tuosta sitten pitää masentua. Vaikka totuus on se, että siksi ne rahat oli sijoitettuna, kun ei niille ole mitään muutakaan käyttöä.
- owpqj
Mitä enemmän sinulla on rahaa, sen aikaisemmin voit jäädä eläkkeelle. Tai jopa muuttaa jonnekin muualle.
- Onkin
Työnteon lopetus 53v, muijalla 48v.
Kolme asuntoa. Vaihtelemme asuinpaikkaa Suomen ja Espanjan välillä. Matkustelemme muualla.
Kun teimme aiemmat vuodet verotettua palkkatyötä muijan kanssa (osa-aikakassa marketissa) niin oppi arvostamaan pienen varallisuuden suomaa valinnan vapautta.
- Tottakai
Helpottaa huomattavasti kun ei tartte laskea senttejä tilillä. Oletko ikinä kokeillut?
Velkaa et ole kenellekään, kukaan ei pääse sinua karhukirjeillä häiritsemään.
Jos pesukone paukahtaa, hankit uuden, etkä joudu taloudelliseen katastrofiin. Jos haluat vaihtaa autoa, niin vaihdat mihkä tykkäät ja annat piutpaut autolainoille.
Vanhemmiten ei tarvitse valita ottaako päivän lääkkeet ja syö lopun viikon kaurapuuroa vai päinvastoin. Ei tarvitse rutista pienistä eläkkeistä. Ei tarvitse jonottaa hoitoa kunnallisessa sairaanhoidossa.
Lapset ja lapsenlapset saavat lentävän startin kun ukki kustantaa yliopistopaikan ulkomailla ja avustaa elämässä alkuun.
Etkö sinä haluaisi "eläkkeelle" aikaisin, taloudellisesti riippumattomana elämään koroilla? Nukkua joka aamu niin pitkään kuin huvittaa, käyttää vaikka harrastuksiin koko viikko putkeen? Lähteä ex-tempore kuukaudeksi Karibialle vain siksi että se tuli mieleen? Viettää koko talvi erämajassa keskellä Lappia vain hiihtäen ja pilkkien, ilman huolia siitä kuka sen sähkölaskun maksaa siellä kotona... Joogata Nepalissa, vaeltaa Alaskassa. Syödä sitä mitä tekee mieli, ei sitä mihin on varaa.
Eikä tämä ole nyt missään ristiriidassa muiden elämän hyvien asioiden kanssa, on perhettä, upeita lapsia, maailman paras vaimo (useimmat riidat perheissä käydään rahasta, meillä ei tartte tapella). Kateellisia ehkä riittää mutta kateellisuus on heidän oma ongelmansa, ei minun.
Ja mitä tulee WTC ym. katastrofeihin: ne ovat sijoittajalle silkkaa hunajaa. Ainoa merkittävä seikka on päästä "romahduksen" alta sopivasti pois, ja sitten saa taas alehintaan osakkeita jotka kohta taas nousevat = hynää.
Sinä, herra tai rouva, ole hyvä vaan ja raada niska limassa 68 vuotiaaksi tai vanhemmaksi ja toivo että silloin vielä maksetaan eläkkeitä.
Tai vaihtoehtoisesti leiki rikasta ja ota niin paljon velkaa kuin jaksat kantaa, osta hienompi talo ja auto kuin minulla jos alkaa kismittää, näänny velkasi alle ja maksa lainoja hautaan asti.
Minä en välitä, minun ei tarvitse.- damian.caster
samanlaiset ovat minun suunnitelmat. Eläkkeelle viimeistään, kun täyttää 55, rahaa osakkeissa, rahastoissa, sijoitusasunnoissa. Kaikki myydään aikanaan ja sijoitetaan uudelleen ja eletään korolla loppuelämä vaikka Thaimaassa, Karibialla, Tuvalussa tai missä tahansa. Rahan kerääminen on se, mikä kannattaa.
- TTTP
Onhan sitä muutakin tärkeää. Voidaan toisaalta kysyä, onko se kuluttaminen niin tärkeää, että kaikki tulot pitää saada menemään. Eikö elämä voi olla täysipainoista, vaikka kuluttaisi vähemmän kuin tienaa ja pistää ylijäämän kasvamaan? Jos rikastuu, voi lopettaa työnteon aiemmin ja jos tulee odottamattomia menoja tai tulot putoavat, on paremmassa tilanteessa kuin kaiken tuhlannut.
- kerätä on:..
..Raha.
Kaveri kertoi tämän yksinkertaisen totuuden viitisen vuotta sitten.
Täytyy myöntää että tuli naurettua.
Ei enää pariin vuoteen.
On tullut hakattua rahaa kaikkeen turhaan krääsään, roinaan ja viinaan sekä kulutukseen.
Ei se nyt sinänsä harmita, hauskaakin on ollut.
-Vaan jos olisi oivaltanut jo silloin kun meni lujaa joskus 15 vuotta sitten-.
Vähemmän tuhlausta ja sähellystä, rahaa on hyvä olla säästössä. - kyyninen
No en minä ihan persaukinen sentään ole, keskituloinen ja on tuolla sukanvarressakin jotain. Kateellinen ihminen en ole, jolla onni (joillekin siis raha) on se sille suotakoon.
Mutta ihmetyttää onko raha todella se ainoa asia jolla pystyy elämään iloa taikomaan, maailmassa on varmaan pari miljardia todella köyhää ihmistä, nämä kaikkiko siis eivät pysty elämästään nauttimaan kun rahaa ei ole...?- onnen lahjat
Sitähän voit käydä kokeilemassa miten paljon löytyy ilon aiheita, elämisen nauttimisesta puhumattakaan, kun menet vaikkapa vain pariksi kuukaudeksi asumaan esim. etelä-afrikan slummiin ja lähtiessä jätät lompsan kotiin.
Voi olla vitsit vähissä sillä reissulla. Parilla miljardilla ihmisellä se on jokapäiväistä elämää vailla toivoa vuodesta toiseen, miettiä vain miten saada elossa pysymiseksi vaadittava ravinto hankittua seuraavaksi päiväksi.
Luulen ettei heille kannattaisi mennä neuvomaan, että nauttikaa elämästänne ilman rahaa - iänikuinen
onnen lahjat kirjoitti:
Sitähän voit käydä kokeilemassa miten paljon löytyy ilon aiheita, elämisen nauttimisesta puhumattakaan, kun menet vaikkapa vain pariksi kuukaudeksi asumaan esim. etelä-afrikan slummiin ja lähtiessä jätät lompsan kotiin.
Voi olla vitsit vähissä sillä reissulla. Parilla miljardilla ihmisellä se on jokapäiväistä elämää vailla toivoa vuodesta toiseen, miettiä vain miten saada elossa pysymiseksi vaadittava ravinto hankittua seuraavaksi päiväksi.
Luulen ettei heille kannattaisi mennä neuvomaan, että nauttikaa elämästänne ilman rahaamuinoin jäi säätöjä lapsilisistä 10v sitten intistä noin 2000mk aina nuuka luonnne tosin tuhlaan itelle muka tarpeellisiin ostoihin...
2. käytetty halpa auto 10v sisällä...auto viekin eniten..
säästän kaikessa missä voi , kuitenkin mielestäni maalaisen järkevästi aina itselle sopivalla tavalla
HÄLYTYS
ikään ei tili ole näyttänyt lähellekään tyhjää. olen aina pitänyt vanhempien oppien mukaan rahaa säästötileillä ennehän korot olivat paremmat....nyt olen uskaltanu korkorahastoihin ja vähä riskisiin osakekekkuleihin
en pidä suusta suuhun elämisestä, jotkun huomauttaneet kylläkin että en osaa muka nauttia elämisestä.
olen opiskellut aika kauan mutta niillä tuloillahan ei elä ellei ole nuuka. viimeisin 5 vuoden aikana ollut aina määräaikaisessa työssä :(
välillä työttömänä.
toimeen tullaan ja vähitellen kartutetaan omaisuutta ehkä myöhemmin omaa asuntoa
arvostaisin esim terveyden ja ihmissuhteet rahan edelle
olen nähny maailmaa reilun neljännesvuosisadan - nähtiin
Heti kun joku järkevä kyseenalaistaa rahan/omaisuudenkeräämisen niin johan täällä ruvetaan vaahtoamaan varakkaana olemisen eduista. Täytyy kuitenkin muistaa että yleensähän omaisuutta kerätään muittein takia vaikka ihmiset sitä eivät helpolla myönnäkkään. Autoa ja asuntoa vaihdetaan pikku hiljaa isompaan niin päästään mukamas elämässä "eteenpäin". Henkinen kehitys sen sijaan on paljon palkitsevampaa jos se vaan on mahdollista. Itsellänikin on talousasiat kunnossa mutta henkinen hyvinvointi on alkanut kiinnostamaan yhä enemmän. Kun huomaa henkisesti kehittyneensä niin tunne on paljon parempi kuin esim autoa isompaan vaihtaessa.
Ja puhun kokemuksesta... - paremmin neulansilmästä..
nähtiin kirjoitti:
Heti kun joku järkevä kyseenalaistaa rahan/omaisuudenkeräämisen niin johan täällä ruvetaan vaahtoamaan varakkaana olemisen eduista. Täytyy kuitenkin muistaa että yleensähän omaisuutta kerätään muittein takia vaikka ihmiset sitä eivät helpolla myönnäkkään. Autoa ja asuntoa vaihdetaan pikku hiljaa isompaan niin päästään mukamas elämässä "eteenpäin". Henkinen kehitys sen sijaan on paljon palkitsevampaa jos se vaan on mahdollista. Itsellänikin on talousasiat kunnossa mutta henkinen hyvinvointi on alkanut kiinnostamaan yhä enemmän. Kun huomaa henkisesti kehittyneensä niin tunne on paljon parempi kuin esim autoa isompaan vaihtaessa.
Ja puhun kokemuksesta...Henkinen kehitys ja rikkaus/köyhyys ei ole välttämättä käsikkäin.
Henkinen kehitys riippuu ihmisestä itsestään: Uskon vahvasti siihen että hyvinvoivana, terveenä ja varakkaana on helpompi kehittää itseään kuin slummien asukkaana.
Tietyt elämäntilanteet kuten sairastuminen, läheisen kuolema tms herättävät tajuamaan hetkeksi eri tavalla ympäristöä ja omaa asemaa siinä, tavoitteitaan.
Lääkärit epäili aivokasvainta, viipale kuvauksessa ei mitään löytynyt paitsi niskasta, joka on jotain tai ei, eivät tienneet. Ehkä MS.
Mitä siitä?
Mulla on hyvät välit Jumalan kanssa, jos MS; ennusteena on että 50 prosentin todennäköisyydellä kävelen 10 v päästä 100 m ilman apua.
Tämän kaltaiset pikku jutut pistää ajattelemaan.
Ainoa mitä kannattaa kerätä on raha.
Sillä turvaat itsesi ja lähimmäistesi tulevaisuuden. - yleistät kovasti
nähtiin kirjoitti:
Ja puhun kokemuksesta...Luuletko ettei meitä rahaa kerääviä henkisempi elämä sitten kiinnosta?
Tämä nyt sattuu olemaan palsta jossa keskustellaan rahasta. Kun haluamme pohtia syntyjä syviä, siirrymme muille palstoille.
Aika moni uskovainen ja "henkistynyt" on muuten keskivertoa varakkaampi, koska eivät törsää maailman turhuuteen. Toisin kuin nämä haaveilijat "oispa mulla milli, ostaisin Ferrarin". - Burjaatti
yleistät kovasti kirjoitti:
Luuletko ettei meitä rahaa kerääviä henkisempi elämä sitten kiinnosta?
Tämä nyt sattuu olemaan palsta jossa keskustellaan rahasta. Kun haluamme pohtia syntyjä syviä, siirrymme muille palstoille.
Aika moni uskovainen ja "henkistynyt" on muuten keskivertoa varakkaampi, koska eivät törsää maailman turhuuteen. Toisin kuin nämä haaveilijat "oispa mulla milli, ostaisin Ferrarin".Näillä Ferrarista haaveilijoilla ei koskaan tule olemaan milliä. He toteuttavat haaveitaan sitä mukaa kuin rahaa kertyy ja siinä se. Huonoa vai hyvää - en tiedä.
- Examiner
No joo
- Exit Poll
No joo, tässä testaan nimimerkkiä
- Ex Port
No joo, tässä testaan nimimerkkiä
- No way
kieltävästi
- Avulias vastaaja
Ei ole
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383799Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362944Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81845Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44754
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22698- 56697