Moi taas kaikki! Mitä muita kilppari "rotuja" on kun nelivarvas-kilpikonna ja punakorva-kilpikonna?? Kun mä lukenu tietoo vaan nelivarvas-kilppareista.
Moi taas!
6
475
Vastaukset
- Kilppinen
kilpikonnilla on LAJEJA, ei rotuja. Ja Suomessa noiden mainitsemiesi lisäksi kohtalaisen yleinen on myös kreikankilpikonna.
Sitten löytyy mm. hiilikilpikonna, leopardikilpikonna, reunuskilpikonna, espanjankilpikonna, tunisiankilpikonna jne.. Tiedon hakeminen googlesta tosin kannattaa tehdä tieteellisten nimien kera, koska nimie käännökset ovat eri kielillä hyvin sekavia ja johtavat harhaan.
Esim. testudo horsefieldii, testudo hermannii, testudo marginata jne...- eme<3
ok,kiitos!
Jos haluat hakea tietoa lajeista, jotka olisivat aloittelijalle sopivia lemmikkeinä, niin maakilpikonnista suosittelen nelivarvas- ja kreikankilpikonnaa (testudo horsefieldii ja testudo hermanni). Osa aikaisemmin mainituista tarvitsee huomattavasti erikoisemmat olosuhteet pärjätäkseen lemmikkeinä.
Jos taas haluat tutustua eri kilpikonna lajeihin ihan kiinnostuksen vuoksi, niin tietysti kannattaa tutustua kaikenlaisiin :)- eme<3
Moi taas! Joo, kavin tuolla sivuil mut eipa sielta mulle oikein sopivaa loytyny :( Mut kylla kai maa jostai kilpparin hankin. Kirjoitelkaahan kaikki tanne palstoille kun ei oo pitkaan aikaan tullu mittaa viestii! Maa oon talla hetkella Brasiliassa joten kuten huomasit varmaan taalla ei ole aata pisteilla xD Tanaan kun olimme jeeppi safarilla nain pojalla ihana liskon! Se tuli esittelemaan sita ja otimme siita paljon valokuvia :) Sekin olis tosi kiva, semmonen lisko siis. Mut en kai maa nyt kaikkee voi saada xD Kirjoitelkaa! Muuten Fellakos sina nyt olit et miten oot paassy tan palstan seriffiks? Ei muuta, moi!
eme<3 kirjoitti:
Moi taas! Joo, kavin tuolla sivuil mut eipa sielta mulle oikein sopivaa loytyny :( Mut kylla kai maa jostai kilpparin hankin. Kirjoitelkaahan kaikki tanne palstoille kun ei oo pitkaan aikaan tullu mittaa viestii! Maa oon talla hetkella Brasiliassa joten kuten huomasit varmaan taalla ei ole aata pisteilla xD Tanaan kun olimme jeeppi safarilla nain pojalla ihana liskon! Se tuli esittelemaan sita ja otimme siita paljon valokuvia :) Sekin olis tosi kiva, semmonen lisko siis. Mut en kai maa nyt kaikkee voi saada xD Kirjoitelkaa! Muuten Fellakos sina nyt olit et miten oot paassy tan palstan seriffiks? Ei muuta, moi!
Kun vastasin johonkin viestiin täällä keskusteluissa, törmäsin linkkiin joka kysyi haluaisinko tulla seriffiksi. Minähän klikkasin sitä ja pääsin kaavakkeeseen, jonka täytin ja lähetin ja parin viikon päästä oli sähköpostissa viesti, että olen päässyt seriffiksi.
Onnea konnan etsintään :)
Jos et välttämättä halua pientä maakilpparia, niin vähän isompia punakorvia saa usein helposti ja halvemmallakin. Monet ovat ostaneet niitä pieninä ja järkytyneet, kun ovat huomanneet miten paljon tilaa ja aikaa sellaisen hoitoon menee, kun se kasvaa isoksi. Sellaisen ottaminen itselleen on hyvä työ konnaa kohtaan, varsinkin jos edellisellä omistajalle ei ole ollut resursseja sen hoitoon. Mutta sen tarvikkeisiin menee kyllä kohtalaisen paljon rahaa, sillä punakorvahan tarvii paljon tilaa missä uiskennella.eme<3 kirjoitti:
http://www.herppi.net/html/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=24638
7.3.2006 kuoritunut suomalainen nelivarvaskonna. Pidä kiirettä jos haluat sen, nämä viedään käsistä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511437- 639870
- 1475580
- 1443784
- 753750
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792603