Moi,
Tämä ei ole provo vaan kysymys. En ole koskaan omistanut Fiatia enkä lähiaikoina ajanutkaan. Minulla ei siis ole mielipidettä ko. automerkistä.
Minkä takia te Fiatistit loukkaannutte niin kovasti kun joku arvostelee autoanne? Heti leimataan kirjoittaja lapseksi, kateelliseksi tai provoilijaksi. Esimerkkinä vaikkapa keskustelu "Croman heikko esitys". Eikö valintaanne saa arvostella, eikö Fiat voi jonkun mielestä olla ruma, meluisa, huonolaatuinen tai huono ajettavuudeltaan?
Tuollainen käytös viittaa heikkoon itsetuntoon.
Samanlaista menoa on muuten Skoda-palstalla. Tietysti muillakin mutta erityisesti Fiat- ja Skoda-palstoilla
Heikko itsetunto?
15
1838
Vastaukset
- kaikilla sama
Käyppäs haukkumassa millä tahannsa palstalla jotain autoa, niin varmasti löytyy samalaisia vastaajia eli ei ole merkkiin liittyvää. Sitäpaitsi, jos itsetunto olisi niin huono, että auto siihen vaikuttaisi, niin silloin sellainen henkilö ottaisi todennäköisesti sellaisen automerkin, jota arvosteltaisiin vähiten.
- luultavasti
Eiköhän ne heikkoitsetuntoiset, massaan sulautuvat harmaavarpuset löydy esim. tojota ja volkkari-palstoilta. Auton valinta kun heijastaa myös persoonallisuuttakin. Fiatin olen mieltänyt yksilölliseksi valinnaksi näiden kaikenmaailman punaisten golffien ja harmaitten corolloiden joukossa.
- Tennarimies
Meinaatko että heikolla itsetunnolla varustettu ihminen ostaisi Fiatin?
- Näinkö on
Niin,
olisikohan se mieluumminkin epävarmuus omista valinnoista (tässä tapauksessa auton suhteen) ja kyvystä tehdä hyviä valintoja.
Haukkumalla kaikki omaa valintaa arvostelleet ja kehumalla kaikki samassa asemassa olevat koitetaan vaimentaa se epävarmuus joka sisällä kalvaa.
- härski
kun seuraa näitä autopalstoja niin kyllä Fiatin omistajat ovat herkkänahkaisimpia. Pieninkin arvostelu on provoa tms. Olen itse muutaman kommentin kirjoittanut niin kyllä sen jälkeen tulee lunta tupaan.
- kirjoittanut
tojota-palstalle? Jos laittaa asiallisen kysymyksen koskien jotain vikaa automerkissä, tuomitaan se heti provoksi ja herkkäsorminen seriffi poistaa sen viidessä minuutissa.
terv. tojon omistava
- arvostella
saa kunhan se perustuu kokemukseen eikä mutu-, katu-, vatu- tai natu-tietoon. Saatikka sitten esson baarissa kuultuihin juttuihin. Arvostelijoilla ei ilmiselvästi ole mitään konkreettista tietoa tai kokemusta.
- Tomppa
Mulla nyt ei ole Fiattia, niin en itsetunnosta tiedä, mutta tuo kirjoituksesi Cromasta oli kyllä heikompi esitys kuin Croma konsanaan. Eli arvostelu on paikallaan, mutta jos kirjoittaa provon, se pitäisi edes yrittää naamioida asialliseksi, vaikka tarkoitus olisikin toinen.
- Fiatisti
Kyllä itsetunto kestää aina autoni arvostelun, ja arvostelen sitä itsekkin, AIHEESTA. Mutta kun tulee tarinaa, joka on kuultu kaverilta jonka kumminkaimanvävynisä kertoi tutulleen, niin on ehkä syytäkin hiukan rauhoittaa asiaa ja kertoa ettei Fiat aivan niin huono ole kun tuo 128 joka jäi kerran tiensivuun vuonna -72. Itse olen arvostellut ja jopa haukkunut Fiatin merkkiliikettä Delta-Autoa ja tulen sitä jatkamaan, kunnes D-A:n monopoli suomessa saadaan nurin. Myös omaa Fiatiani olen joskus manannut, mutta sehän kuuluu jokaisen autoilijan arkeen, paitsi kaikilla ei siihen ole kanttia keskustelupalstalla.
- JC5
Ei minua se ihmetytä, että auton ostaneet puolustavat omaa merkkiään. Se on täysin normaalia. Se minua ihmetyttää, että jotkut viitsivät vaivautua etsimään vikoja toisten kulkineista. Se viittaa oikeasti huonoon itsetuntoon tai muuhun ongelmaan, kuten tyttö- / poikaystävän puutteeseen.
Kaikilla palstoilla näyttää olevan näitä tyyppejä.
T: Fiatisti / Volkkaristi / Citroenisti / Nissanisti - asko
koska ne ovat olleet virheellisiä ja siten yrittänyt oikaista ja kertoa oikeata tietoa. Tämä taas perustuu 45 vuoden omakohtaiseen kokemukseen Fiat-merkkisistä autoista. Fiatilla ajokilometrejä on takana 1,5 milj. km ja lisäksi 3,5 milj. ajokm tiedot muista Fiat-autoista 70- ja 80-luvuilla. Eivät ne ole olleet viattomia, vain yksi Fiat Marea 1.8 ELX vm 99 oli täysin viaton omistusaikanani. Viat ovat olleet suhteellisen edullisia korjata eikä autot ole jättäneet tielle kuin kerran, vuonna 1977 Fiat 128 jätti tielle viallisen puolan johdosta. Fiatit ovat olleet vastaaviin kilpailijoihinsa verrattuna edullisia omistaa ja ajaa.
On niitä tosi herkkähipiäisiä muillakin sivuilla, varsinkin Audi-porukka on varsin aggressiivinen. Esimerkiksi pari kuukautta sitten siellä eräs esitti kysymyksen, miksi ostaa Audi, kun saman paketin saa puolta edullisemmin Skoda-merkkisenä. Laitoin siihen omankin kommenttini, mutta esitetty kysymys sai niin suuren vihan Audi-porukassa, että sheriffi poisti koko keskustelun.
Ei tämä keskustelu osoita mielestäni heikkoa itsetuntoa. Provot pyrin jättämään omaan arvoonsa. - Luigi-eno
Olet oikeassa, on lapsellista kiistellä näillä palstoilla, siitä mikä auto on huono tai hyvä. Onneksi jokaisella on varaa valita monista merkeistä omansa.
Mutta silti fiatistina ihmettelen vaikkapa Toyotan suosiota. Kaupanpäälle voisi hyvin antaa huopahatun ja Nokian Reino- tai Aino -tohvelit ostajan sukupuolen mukaan. Niin masentavia autoja ne ovat, että itku meinaa tulla, jos niiden rattiin joutuu.... - no..
Italialaisilla kiehuu veri helpommin! Mutta täällä Suomessa ajellaan fiksuilla autoilla, joten mitäs sitä kehujaan säästelemään. Kai sitä saa omaa mielipidettään puolustaa, ilman että on itsetunto heikko?
- Radiomann
Pikemminkin joskus kieltämättä ottaa päähän kun joku uhoaa 70-luvun kokemuksella kaikki Fiiatit täysin pas***ksi. Pitkään olin ennakkoluuloinen itsekin, mutta työssäni olen ollut tekemisissä italialaisten koneiden kanssa, eikä niiden laadussa ole mitään vikaa, päinvastoin. Kuten ei ole ollut pari vuotta vanhassa Puntossakaan.
Joskus tuli omistettua pyöreälamppuinen Lada, se kyllä karhensi itsetunnon riittävälle tasolle, siinä leimautui kaupan päälle vielä poliittisestikin. - 2fast4u
herkkänahkaisinta porukkaa tuntuu olevan tuo Tojo-väki. Sitä ropposta ei saa arvostella negatiivisesti, mutta jos ainoat kokemukset ovat sellaisia, niin minkäs teet. En enää (tai tällä hetkellä) aja fiiulla, mutta niiden kanssa (6 kpl)ei ollut ongelmia auton tai itsetunnonkaan kannsa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi434036Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal513681- 703238
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak943115Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no892094- 352048
- 241909
- 351870
- 311861
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231794