Alle 440€ Digivideokamerat, kaikissa on DV in/out

jtp2005luukku

Olen edelleenkin hankkimassa digivideokameraa ja näistä videokameroista olen kiinnostunut:

Kaikissa näissä on DV in/out

SAMSUNG MiniDV VP-D453i 370 €
http://www.pixmania.com/fi/fi/99239/art/samsung/videokamera-minidv-vp-d45.html#top

JVC MiniDV GR-D270EX 311 €
http://www.pixmania.com/fi/fi/88805/art/jvc/videokamera-minidv-gr-d27.html#top

SONY DCR-HC22 431 €
http://www.pixmania.com/fi/fi/175319/art/sony/videokamera-dcr-hc22.html#top

CANON MiniDV MV850i 437 €
http://www.pixmania.com/fi/fi/85480/art/canon/minidv-videokamera-mv850i.html#top

Mihin tarvitaan seuraavia liitäntöjä:

- Audio ulos ja sisääntulot
- Video ulos ja sisääntulot

- SAMSUNG MiniDV VP-D453i, puutui video sisäänmeno (mihinkäs sitä tarvitaan?)
- Ja vähimmäisvalaistus (lukseina) 3, taitaa olla liian paljon?

- JVC MiniDV GR-D270EX, mikäköhän on vähimmäisvalaistus (lukseina), tietäisikö kukaan?

- SONY DCR-HC22, puutui audio sisäänmeno ja video sisään meno
- Wireless toiminto oli ilmoitettu EI, eli siinä ei taida olla kaukosäädintä vakiona, olenko oikeassa?

- CANON MiniDV MV850i, puutui Audio sisään/ulostulot (tarvitseeko niitä?)

En tiedä mikä noista kannattaisi hankkia, ehkä tuo JVC GR-D270EX.

Mutta kertokaa mielipiteenne kameroista ja kysymyksistäni.

4

1459

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotainx

Itse vertailin viime kesänä osittain samoja tuotteita. Pääsyin vaihteeksi Canoniin, kun kävin testailemassa kameroita käytännössä. Minulla on tuo MV850i malli ja hyvin on toiminut sen vähän mitä olen kerinnyt kuvata.

Itse olen tuon Canonin avulla siirtänyt vanhat vhs-videot tietokoneelle ja polttanut sillä dvd:lle. Videonauhuri vain kiinni kameraan, kamera AD-modeen ja nauhuri pyörimään. Tuo ominaisuus oli minulla tärkeä kriteeri, jotta saan vanhalla kameralla kuvatut nauhat digimuotoon.

En ole kyllä kaivannut mitään erillisiä audio in tai out liitäntöjä. Yksi harmittava puute oli mikkiliittimen puuttuminen. Erillisellä mikillä saisi nauhurikoneiston äänen poistettua, mikä kiusaa hiljaisissa kohdissa. Saahan tuota editoitua videoeditointiohjelmilla, mutta tuppaavat ainakin nämä halpissoftat vääristämään ääntä filttereitä käytettäessä.

• Sonny

Itselläni on tuo sama Sony ja siinä tuli mukana kaukosäädin.
      Kamera on ollut ihan toimiva ja sopiva tarpeisiini. Muuten mulla ei ole paljoa kokemuksia muista.

• Ostettu

Joi JVCGRD270 on aivan ylivoimainen ominaisuus/hintasuhteeltaan. Muista merkeistä samalla "täysvarustuksella" DV in out, Mikkiliitäntä, Kuvausvalo jne..... joudut maksaan 500-700 euroa!

• peltsi

Pixmaniasta. Zoomin nappi alkuun hankala käyttöinen, muuten ihan kelpo peli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      229
      2987
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      11
      1679
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      6
      1357
    4. Et taida paljoa

treffeillä käydä? 😆 mieheltä Naiselle
      Ikävä
      103
      1216
    5. Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion

Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu
      Ikävä
      127
      1194
    6. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      75
      1127
    7. Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta
      Kaste
      153
      1042
    8. Oikea kaste on syntisten kaste

Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka
      Kaste
      58
      1025
    9. Upotuskaste on raamatullisin kaste

Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.
      Kaste
      717
      947
    10. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      135
      932
    Aihe