Minä, äijäparka 68vee, olen tässä vuoden pari ihmetellyt mikä on se aine joka saa kurkkuni köhimään ja lievän ahdistuksen tunteen aikaseksi?
Oireet eivät ole vakavat(vielä?), mutta hieman epämielyttävät.
Myslejä olen syönyt iät ajat. Pähkinättömiä, mutta hedelmiä sisältäviä, olen kokeillut, köhinä ei vähene. Kaurapuuro aamulla ei köhitä!
Syötyäni rusinoita ja luumuja pelkiltään tuli samanlaista köhinää, kuin mysleistä. Kovin selvä tämä yhteys ei ole.
Eikö noissa kuivahedelmissä ole säilöntäaineena rikki, voisiko se olla syy? Tai joku muu säilöntäaine, mikä?
Olen vasta alkutaipaleella tämän selvityshomman kanssa. Tietenkin voisin mennä lääkäriin, mutta jos se syy löytyisi omin konstein tai tamän netti-palstan kautta niin joku muu, paremmin tarvitseva, voisi käyttää nekin kalliit lääkäriminuutit.
Kertokaapa kohtalotoverit kokemuksianne - kiitos!
Rusinat, luumutko
1
1423
Vastaukset
- calmato
Luumuille voi olla allerginen samalla tavalla kuin pähkinöille, itse ainakin olen ja nimenomaan niiden kiville ja siellä sisällä olevalle siemenelle. Sama koskee persikkaa, kirsikkaa ja tietysti itse manteleita ja pähkinöitä.
Rusinoista en osaa sanoa muuta kuin että rikki se tietysti voi olla. Itse pesen kaikki kuivatut hedelmät huolellisesti, mieluiten liotan niitä hetyken lämpimässä vedessä, sitten huuhdon vielä kertaalleen. Rikkiä on myös monissa viineissä ja moni on allerginen viineille juuri sen takia, no ite en ole käyttänyt mitään alkoholia aikoihin, mutta muistan reaktiot punkusta.
Kaurapuuro on hyvää ja terveellistä. Allergioiden selvittäminen on tosiaan salapoliisityötä. Itse pidän aina lääkkeetm mukana, koska ikinä ei tiedä mitä syö. Pahin kokemus oli aikoinaan (joka ei pippurin takia maistunut miltään)ravintolassa kalan kanssa tarjoiltu punajuurikastike, jossa oli vahvasti pippuria. Kastike oli hyvää kunnes aloin ihmetellä mitä on se kova rouhe - se oli mantelia, huh. Onneksi ei henki lähtenyt, apu tuli nopeasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi724929Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1134640- 804113
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak1004029Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1223044- 352788
- 282727
- 372702
- 392683
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232534