Mikä aiheuttaa stressiä asseille - jotta osasisin välttää sellaisia tilanteita.
Mikä aiheuttaa stressiä?
7
862
Vastaukset
- niksu
tulee stressiä, jos rutiinit menee sekaisin tai ei tehdä, niin kuin on sovittu. Yllätys jutuista en pidä. Ne ahdistaa.
- stressiä
Pahin stressin pukkaaja on se, kun meikäläistä ei ymmärretä. Siinä tuntee itsensä ihan toivottomaksi. Varsinin kun vielä puhutaan pään ylitse.
- ymmärtämättömyys
Tässä tyypillinen esimerkki omalta palstalta. Ulkopuolinen ei ymmärrä autisti-äidin hätää ja tarvetta auttaa lastaan. Jos joku lapsiperhe-palstalla pyytää käytettyjä lasenvaunuja, ei vastaus ole tämä seuraava.
Äiti pojan puolesta kysyy:
"Autistipoikani tarvitsee uuden auton. Jos jollain olisi lahjoittaa uusi BMW-perheauto, niin olisimme todella kiitollisia. Hän on jo kyllästynyt vanhaan autoonsa, auttakaa!!!"
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000001302&posting=22000000014058728
Autisti-palstalla käytetyn opetusohjelman pyytäjä saa kuitenkin kärsiä moisesta pilkasta. Tämä se on mikä stressaa sekä vanhempaa että lasta - emme toki idiootteja ole. Väitetään, että meillä ei ole tunteita, mutta näyttää käytännössä tilanne olevan päinvastoin!
Arvaatte, että pienempikin pilkka kyllä vaientaa autistiperheen - todella autistiseksi. Ei enää uskalleta apuia pyytää pienenkään tarpeeseen. Kyllä tarvitaan aivan päinvastaista - rohkaisua autisteille pitää puoliaan tässä armottomassa ja säälimättömässä ympäristössä.- jane
joka viestin alalaidassa on linkki jolla voit ilmoittaa asiattomasta viestistä. Vaikka siellä lukee kohta johon voi laittaa sähköpostiosoitteensa, ei mitään tietoja itsestään tarvii antaa, kyllä se pyyntö menee perille ja viesti poistetaan.
- aiheuttaa
stressiä ihmsten painostaminen, ympäristönvaihdos, ymmärtämättömyys, myöhästyminen,puhuminen isolle ihmisjoukolle jne.
- näkyväksi
Omakohtaisia kokemuksia kertoo Temple Grandin "maailman kuuluisin autistinen henkilö", Hän on kirjoittanut myös "Thinking in Pictures" -kirjan visualisoinnin ja strukturoinnin merkityksestä. Suomennettuna löytyy Temple Grandinin "Minun tarinani ulos autismista"
http://www.autism.org/temple/inside.html - kauhistuttaa
ja muutenkin rutiinin häiritseminen. Toisaalta yritän joskus muutella rutiineitani, kehitellä uusia, jotten ihan kangistuisi. Mutta jos joku toinen yrittää 'joustavoittaa' minua, tai 'ilahduttaa' yllätyksin, en yleensä ole kiitollinen. Miellyttävän tapahtumisen odotus on puolet huvia - miksi riistää se? Vieraiden ihmisten joukko pelottaa, olen tuppisuus. Tuttujen parissa tosin voin olla hyvinkin puhelias ja nauttia seurasta.
Jos en pääse nukkumaan silloin, kun väsyttää, olen kiukkuinen pari seuraavaa päivää.
Minun vetäminen huomion kohteeksi yhtäkkiä hirvittää - jos vaikka joku kysäisee jotain lounastunnilla pöydässä, jotain, joka vaatii pitemmän vastauksen. Mieluummin kuuntelisin muita, ystävällinen mutta etäinen hymy kasvoillani (kuvittelen sen näyttävän siltä:).
Ainoa yllätys, josta en saisi stressiä, on lottovoitto. Mutta sekin on suunnitelmissa - laitan loton sisään joka viikko, aina samat numerot.
Kauheaa olisi, jos tulisin kotiin syntymäpäivänäni, toivoen viettäväni illan kumppanini kanssa, ja hän olisikin järjestänyt yllätyskutsut! Mököttäisin monta päivää, luulen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1284836Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa143511Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1573320Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss302762Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu882513Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181833Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo101452Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1311362Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky51314Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut111267