Albiinomonnisten poikaset!

taisteluturrikka

Hei,
Meille on syntynyt albiinomonnisten poikasia ja laitoimme kudun poikasaltaaseen. Nyt poikaset ovat "syntyneet" ja mietimme mamman kanssa, että mitä antaisimme niille ruaksi. Ostimme eläinkaupasta erillistä poikasruokaa ja se tuntuu maittavan vauvoille. Mitä muuta voisimme antaa poikasille??

8

552

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Levännuoliainen

no ainakin likoeläimiä. niitä on helppo muttei ehkä kovin siisti tapa viljellä näin: ota keskikokoinen muovipurkki ja täytä se käden- tai huoneennlämpöisellä vedellä. sitten laita veteen tukko jotain suojeluaineetonta, kotimaista heinä- tai kukkakasvia. aseta purkki valoisaan paikkaan sisällä.
      viimeistään muutaman päivän sisällä on purkin valoisallla puolella havaittavissa elämää. silloin voit pipetillä tai lusikalla ottaa haluamasi määrän likoeläimiä poikasille. toinen hieman myöhemmin annettava ruokaötökkä ovat artemian toukat. niista ja niitä voit kysellä lisää akvaariokaupoista. itse en ole kokeillut, mutta lukenut kyllä. oli ilo olla avuksi. onko muuten viestistäsi pääteltävissä, että olet vielä alaikäinen?

• taisteluturrikka

Kiitos neuvoista... Juups, alaikäinen olen. Tiedätkö millon ne voisi vapauttaa akavaarioon?

• JuuLia
        taisteluturrikka kirjoitti:

Kiitos neuvoista... Juups, alaikäinen olen. Tiedätkö millon ne voisi vapauttaa akavaarioon?

Artemiaa minäkin suosittelen monnisvaaveille ruoaksi, aika pian ne voivat sitä syödä ja sen avulla kasvavat nopeasti.

Se kuinka varhain ne voi vapauttaa altaaseen riippuu ihan siitä mitä kaloja itse altaassa on. SItten kun ovat kasvaneet niin suuriksi etteivät taatusti mahdu toistan kalojen suuhun. ;)

• Levännuoliainen

kysymys oli kyllä osoitettu minulle JuuLia, mutta eipä se mitään että täällä on muitakin tiedollisia. itselläni ei monnisien lisääntymisestä, vaikka akvatietoa muuten kyllä aika lailla löytyykin. sen sijaan kyllä kirjatietoutta. toditan samaa kuin tuo juulia että vapauta vasta sitten kun eivät varmasti mahdu muihin suihin. jos teillä on partamonni, niin se voi kyllä vähänkin isompana olla aikamoinen uhka pienille monnisille. mutta jokatapauksessa onnitteluni kun olet saanut klasi lisääntymään. ei mitenkään utelumielelllä, mutta painitko ollenkaan samalla ikäluokalla kuin minä, itse elelen ala-asteen loppumetrejä...
        (tämä ei tarkoita sitä etteikö minua pitäisi ottaa vakavasti) oletko tyttö vai poika?

• JuuLia
        Levännuoliainen kirjoitti:

kysymys oli kyllä osoitettu minulle JuuLia, mutta eipä se mitään että täällä on muitakin tiedollisia. itselläni ei monnisien lisääntymisestä, vaikka akvatietoa muuten kyllä aika lailla löytyykin. sen sijaan kyllä kirjatietoutta. toditan samaa kuin tuo juulia että vapauta vasta sitten kun eivät varmasti mahdu muihin suihin. jos teillä on partamonni, niin se voi kyllä vähänkin isompana olla aikamoinen uhka pienille monnisille. mutta jokatapauksessa onnitteluni kun olet saanut klasi lisääntymään. ei mitenkään utelumielelllä, mutta painitko ollenkaan samalla ikäluokalla kuin minä, itse elelen ala-asteen loppumetrejä...
        (tämä ei tarkoita sitä etteikö minua pitäisi ottaa vakavasti) oletko tyttö vai poika?

Itse olen kasvattanut monnisia viime vuodenkin sisällä reilut sata joten katsoinpa itseni aivan jääviksi vastaamaan.

• taisteluturrikka

Eipä ole partiksia akvaariossa, tekivät niiin paljon poikasia ja isot on hävitetty...Joo, monta kertaa ovat kuteneet ja mennyt sitten loppupelissä mönkään, mutta nyt näyttää hyvältä vauvojen osalta :) Jooh, loppuja vielä.. :D Tyttöhän miä olen...

• Levännuoliainen

Eipä ole partiksia akvaariossa, tekivät niiin paljon poikasia ja isot on hävitetty...Joo, monta kertaa ovat kuteneet ja mennyt sitten loppupelissä mönkään, mutta nyt näyttää hyvältä vauvojen osalta :) Jooh, loppuja vielä.. :D Tyttöhän miä olen...

niinpä JuuLia olet taatusti minua parempi vastaamaan, että ei millään pahalla oikeastikaan.
        mut on ne monnisvauvat kyllä kivan näköisiä=D

• taisteluturrikka

niinpä JuuLia olet taatusti minua parempi vastaamaan, että ei millään pahalla oikeastikaan.
        mut on ne monnisvauvat kyllä kivan näköisiä=D

Kaikki vastaavat omalla tietämyksellään... Joo-o on ne kivan näkösiä pikku viikareita.. :P:P:D:D:D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      274
      2507
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      76
      2419
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      12
      1615
    4. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1598
    5. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      51
      1510
    6. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      65
      1397
    7. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1359
    8. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1250
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      82
      1049
    10. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      1029
    Aihe