Hei,
Meille on syntynyt albiinomonnisten poikasia ja laitoimme kudun poikasaltaaseen. Nyt poikaset ovat "syntyneet" ja mietimme mamman kanssa, että mitä antaisimme niille ruaksi. Ostimme eläinkaupasta erillistä poikasruokaa ja se tuntuu maittavan vauvoille. Mitä muuta voisimme antaa poikasille??
Albiinomonnisten poikaset!
8
552
Vastaukset
- Levännuoliainen
no ainakin likoeläimiä. niitä on helppo muttei ehkä kovin siisti tapa viljellä näin: ota keskikokoinen muovipurkki ja täytä se käden- tai huoneennlämpöisellä vedellä. sitten laita veteen tukko jotain suojeluaineetonta, kotimaista heinä- tai kukkakasvia. aseta purkki valoisaan paikkaan sisällä.
viimeistään muutaman päivän sisällä on purkin valoisallla puolella havaittavissa elämää. silloin voit pipetillä tai lusikalla ottaa haluamasi määrän likoeläimiä poikasille. toinen hieman myöhemmin annettava ruokaötökkä ovat artemian toukat. niista ja niitä voit kysellä lisää akvaariokaupoista. itse en ole kokeillut, mutta lukenut kyllä. oli ilo olla avuksi. onko muuten viestistäsi pääteltävissä, että olet vielä alaikäinen?- taisteluturrikka
Kiitos neuvoista... Juups, alaikäinen olen. Tiedätkö millon ne voisi vapauttaa akavaarioon?
- JuuLia
taisteluturrikka kirjoitti:
Kiitos neuvoista... Juups, alaikäinen olen. Tiedätkö millon ne voisi vapauttaa akavaarioon?
Artemiaa minäkin suosittelen monnisvaaveille ruoaksi, aika pian ne voivat sitä syödä ja sen avulla kasvavat nopeasti.
Se kuinka varhain ne voi vapauttaa altaaseen riippuu ihan siitä mitä kaloja itse altaassa on. SItten kun ovat kasvaneet niin suuriksi etteivät taatusti mahdu toistan kalojen suuhun. ;) - Levännuoliainen
kysymys oli kyllä osoitettu minulle JuuLia, mutta eipä se mitään että täällä on muitakin tiedollisia. itselläni ei monnisien lisääntymisestä, vaikka akvatietoa muuten kyllä aika lailla löytyykin. sen sijaan kyllä kirjatietoutta. toditan samaa kuin tuo juulia että vapauta vasta sitten kun eivät varmasti mahdu muihin suihin. jos teillä on partamonni, niin se voi kyllä vähänkin isompana olla aikamoinen uhka pienille monnisille. mutta jokatapauksessa onnitteluni kun olet saanut klasi lisääntymään. ei mitenkään utelumielelllä, mutta painitko ollenkaan samalla ikäluokalla kuin minä, itse elelen ala-asteen loppumetrejä...
(tämä ei tarkoita sitä etteikö minua pitäisi ottaa vakavasti) oletko tyttö vai poika? - JuuLia
Levännuoliainen kirjoitti:
kysymys oli kyllä osoitettu minulle JuuLia, mutta eipä se mitään että täällä on muitakin tiedollisia. itselläni ei monnisien lisääntymisestä, vaikka akvatietoa muuten kyllä aika lailla löytyykin. sen sijaan kyllä kirjatietoutta. toditan samaa kuin tuo juulia että vapauta vasta sitten kun eivät varmasti mahdu muihin suihin. jos teillä on partamonni, niin se voi kyllä vähänkin isompana olla aikamoinen uhka pienille monnisille. mutta jokatapauksessa onnitteluni kun olet saanut klasi lisääntymään. ei mitenkään utelumielelllä, mutta painitko ollenkaan samalla ikäluokalla kuin minä, itse elelen ala-asteen loppumetrejä...
(tämä ei tarkoita sitä etteikö minua pitäisi ottaa vakavasti) oletko tyttö vai poika?Itse olen kasvattanut monnisia viime vuodenkin sisällä reilut sata joten katsoinpa itseni aivan jääviksi vastaamaan.
- taisteluturrikka
(tämä ei tarkoita sitä etteikö minua pitäisi ottaa vakavasti) oletko tyttö vai poika?Eipä ole partiksia akvaariossa, tekivät niiin paljon poikasia ja isot on hävitetty...Joo, monta kertaa ovat kuteneet ja mennyt sitten loppupelissä mönkään, mutta nyt näyttää hyvältä vauvojen osalta :) Jooh, loppuja vielä.. :D Tyttöhän miä olen...
- Levännuoliainen
Eipä ole partiksia akvaariossa, tekivät niiin paljon poikasia ja isot on hävitetty...Joo, monta kertaa ovat kuteneet ja mennyt sitten loppupelissä mönkään, mutta nyt näyttää hyvältä vauvojen osalta :) Jooh, loppuja vielä.. :D Tyttöhän miä olen...
niinpä JuuLia olet taatusti minua parempi vastaamaan, että ei millään pahalla oikeastikaan.
mut on ne monnisvauvat kyllä kivan näköisiä=D - taisteluturrikka
niinpä JuuLia olet taatusti minua parempi vastaamaan, että ei millään pahalla oikeastikaan.
mut on ne monnisvauvat kyllä kivan näköisiä=DKaikki vastaavat omalla tietämyksellään... Joo-o on ne kivan näkösiä pikku viikareita.. :P:P:D:D:D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2742507Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."762419SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis121615- 1201598
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis511510Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj651397- 1331359
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711250Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821049Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli731029