Star Wars kirjoja

lukumato

Niin että mitä mieltä olette oleet? Jotain jedioppilas ja jeditehtävä sarajan kirjoja olen lukenut, oikein hyviltä vaikuttivat ja aion lisää lukea. Sitten Trawn trilogian ja originaalin trilogian olen lukenut, nyt on jonkun Anderssonin tai vastaavan kirjoittaman trilogian ensimmäinen osa Jedin etsintävä luettavana. Mitäö mieltä te olette? Millaisilta star wars kirjat vaikuttavat? Minä ainakin jäin todella koulluun.

13

791

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DarthXydanus

ovat...varsinkin Thrawn trilogia...sarjakuviakin olen lukenut paljon ja niistä saa myös paljon tietoa star warsin ihmeellisyyksistä...Luen tällä hetkellä Jedi Academy trilogiaa ja hyvältä vaikuttaa sekin...

• RealJedi

Tykkäsin itse Jediakatemia -trilogiasta, Thrawniin oli vaikeampi päästä sisälle, mutta sisältö oli hyvä. Nyt luen Callista -trilogian Tuhonmiekkaa, joka ainakin tähän mennessä vaikuttaa ihan hyvältä kirjalta. Jedioppilas ja Jeditehtävä -kirjat ovat erinomaisia, pidän niistä ehkä eniten perustrilogian lisäksi. :)

• Darth

Nyt, kun olen kuusi SW-kirjaa lukenut, niin tuntuu että ilman kirjallisuutta Star Wars ei olisi mitään. Niin mukavasti tarina jatkuu noista Jedin paluun jälkeisistä tapahtumista. Lukesta tulee jedimestari, perustetaan jedit uudelleen jne...

MIELENKIINTOISTA!
      p.s. Itse lukenut Thrawn- ja Jediakatemia -trilogiat.

• Darth

Lainasinpa nyt "Callista-trilogian" kaksi ensimmäistä osaa eli Jedien lapset ja Tuhonmiekka.
        Jälkimmäisen pitäisi ainakin olla ok-tasoa; onhan se Kevin J. Andersonin kirjoittama. :D

• DarthWexi

Kyllä hyviä ovat =)

Itse olen lukenut Timothy Zahnin Thrawn-trilogian, K. J. Andersonin Jediakatemia-trilogian sekä K. J. Andersonin ja Barbara Hamblyn "Callista"-trilogian.
      Zahnin trilogia on kyllä ylivoimaisesti paras, mutta nuo kaksi muutakin olivat yllättävän hyviä, joskin tuossa viimeisessä olikin aika vaikea nähdä minkäänlaista muuta kirjojen välistä kytköstä, kuin tämä nainen nimeltä Callista.

Tällä hetkellä on menossa Greg Bearin Kulkuriplaneetta. Saa nähdä millainen on.

• lukumato

kiitos kaikille vaan, siis minäkin sitä jediakatemia trilogiaa nyt luen ja olen siis ensimmäisessä kirjassa. Trawn trilogia oli kyllä tosi hyvä, jediakatemia trilogiasta en tiedä, jotenkin Luke tuntuu muuttuneen aika tavalla Trawn trilogian jälkeen. Ja jossain 60 sivussa olen ja kerrottin että Luke olisi käväissyt Voiman pimeälläkin puolella, ei kuulostanut yhtään Luke maiselta, ainakin käsitykseni mukaan Luke mielummin kuolisi kuin joutuisi pimeälle puolelle.

• Darth
        lukumato kirjoitti:

kiitos kaikille vaan, siis minäkin sitä jediakatemia trilogiaa nyt luen ja olen siis ensimmäisessä kirjassa. Trawn trilogia oli kyllä tosi hyvä, jediakatemia trilogiasta en tiedä, jotenkin Luke tuntuu muuttuneen aika tavalla Trawn trilogian jälkeen. Ja jossain 60 sivussa olen ja kerrottin että Luke olisi käväissyt Voiman pimeälläkin puolella, ei kuulostanut yhtään Luke maiselta, ainakin käsitykseni mukaan Luke mielummin kuolisi kuin joutuisi pimeälle puolelle.

...kuinka helposti Luke käytti vihaa Jedin paluussa >:)

• DarthWexi
        lukumato kirjoitti:

... se Luken pimeällä puolella käväisy tapahtuu Dark Empire -sarjakuvassa.

• sulttaani rusina

Suomennokset ovat kamalia. Kannatta tilata opuksensa esim. akateemisen nettikaupasta; engl. kielisiä pokkariversioita saa alle kympillä kappale.

Parasta A-ryhmää edustavat ainakin seuraavat:
      - kaikki mitä Zahn on kirjoittanut (erit. Hand of Thrawn duology)
      - Michael A. Stackpole: I, Jedi
      - Alan Dean Foster: Splinter of The Mind's Eye
      - Alan Dean Foster: The Approaching Storm
      - alkupuoli (n. 10 kirjaa) New Jedi Orderia
      - Kathy Tyers: The Truce At Bakura

Callista- trilogia ja kaikki, mitä Kevin J. Anderson on kirjoittanut ovat tasoltaan erittäin huonoja (yleisesti tunnustettu asia fanipiireissä; Anderson on enemmän kuin vitsi). Harmi vain, juuri näitä on jostain syystä suomennettu.

• lukumato

kiitos taas kaikille ;D

Kevin J. Angersonin jediakatemia sarjan ensimmäisessä kirjassa ainakin mielestäni oli muutettu Luken luonnetta, jotenkin vain alkua ainakin vaikutti melko järkyttävältä xp
        En olekkaan ennen kuullut New Jedi Order sarjasta, nyt tänään vasta löysin siitä tietoa wikipediasta, järkytyin. Tärkeeitä henkilöitä kuolee, pelkäsin jo että Lukekin potkaisee tyhjää, no onneksi ei sentään. New Jedi Order sarjaa ei ainakaan mun tietojen perusteella ole käännetty, pieni ongelma saattaa olla, mutta olen harry potteriakin englanniksi jonkin verran lukenut. Nyt taidan kyllä Anderssonin kirjat, episodi ykkösenkin kirjan varmaan Jedin etsinnän jälkeen luen. Onkos 2 ja 3 episodia kirjaksi tullut?

• Darth
        lukumato kirjoitti:

kiitos taas kaikille ;D

Kevin J. Angersonin jediakatemia sarjan ensimmäisessä kirjassa ainakin mielestäni oli muutettu Luken luonnetta, jotenkin vain alkua ainakin vaikutti melko järkyttävältä xp
        En olekkaan ennen kuullut New Jedi Order sarjasta, nyt tänään vasta löysin siitä tietoa wikipediasta, järkytyin. Tärkeeitä henkilöitä kuolee, pelkäsin jo että Lukekin potkaisee tyhjää, no onneksi ei sentään. New Jedi Order sarjaa ei ainakaan mun tietojen perusteella ole käännetty, pieni ongelma saattaa olla, mutta olen harry potteriakin englanniksi jonkin verran lukenut. Nyt taidan kyllä Anderssonin kirjat, episodi ykkösenkin kirjan varmaan Jedin etsinnän jälkeen luen. Onkos 2 ja 3 episodia kirjaksi tullut?

Kaikista episodeista on kirjat. Tosin varsinkin I-III :stä kertovat kirjat ovat tasoltaan...... Öhöm, alaluokkaisia ;D

• lukumato
        Darth kirjoitti:

Kaikista episodeista on kirjat. Tosin varsinkin I-III :stä kertovat kirjat ovat tasoltaan...... Öhöm, alaluokkaisia ;D

juu, löysinkin läheisestä Suomalaisesta episodi II ja III. Siitä Suomalaisesta ei ainakaan paljoa Star Wars kirjoja löytynyt. Episodi II:sta oli yksi kappale ja sekin englanninkielinen, kolmosta olikin sitten ehkä neljä kappaletta Suomeksi sentään ja sitten oli vielä yksi jonka nimeä en muista Suomeksi sekin.

Kiitos vain kaikille vielä kerran, kiitos.

• skyhopper

Olen lukenut star wars-nuortenkirjoihin tulleen uuden sarjan The Last Jedi kaksi ensimmäistä osaa, joissa kerrotaan Obi-Wanin retkistä jäljellejääneiden jedien löytämiseksi.Kirja sijoittuu episodi 3 jälkeiseen aikaan.
      Toivottavasti sarja suomennetaan.

Kiinnostavaa luettavaa on myös J. Denningin trilogia The dark nest, jossa kerrotaan ajoista jälkeen New Jedi Order-sarjan. Kirjoissa seikkailevat Luke, Mara ja Ben Skywaker, Lea, Han, Jaina ja Jaicen Solo paljon tuttuja jedejä.
      Tuossa kirjasarjassa Luke ja Lea saavat tietää kuka oli heidän oikea äitinsä ja LUke näkee jeditemppelin videon jossa Anakin Skywaker surmaa lapsijedejä. Traumaattinen kokemus jopa jedimestari Lukelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3672
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      28
      3232
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2878
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2720
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1699
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      22
      1518
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    Aihe