Nyt kun on suunnitelmissa laskea pienyrittäjien (parturit, suutarit jne) arvonlisävero 22% --> 8% niin mitäs veikkaatte. Laskeeko hinnat myös kuluttajalle saman verran ? Onko turha kysymys ?
Arvonlisävero laskee
9
970
Vastaukset
Eiköhän ne hinnat laske. Elämme kuitenkin kilpaillussa markkinataloudessa. Kysyntä/tarjonta määrittelevät viimekädessä palveluiden hinnat eikä suutarin hinnasto.
Se, joka tarjoaa halvemmalla (hyvää) myös myy enemmän. Ja jos parturit pystyisivät itse sanelemaan asiakkaita (eli markkinoita) kuuntelematta parturoinnin hinnan, niin eivätköhän hinnat olisi nytkin moninkertaiset.- hyvintienaavia
Missä päin näitä HYVIN tienaavia partureita on?
- Debbie.D
Jos tuon alvin aleneminen todellakin joskus toteutuu jota kyllä epäilen, ei hinnat tule kuluttajille näkymään ainakaan kovin konkreettisesti. Se on fakta.
Alvin alenemista odotellessa... - Mie täällä vaan
Johan nuo parturit sanoivat, että se arvonlisän laskeminen menee kompensoimaan nostamattomia hintoja. Nyt olis viisainta, ettei alv. tä laskettais ollenkaan kun alesta tuleva etu lihoittaisi jo ennestään hyvintienaavia partureita.
- kaverit
vain alkaisivat leikkaamaan itse hiuksensa. Kyllä se parturi on varmaan kylän rikkaimpia henkilöitä jo nyt. En käsitä tollasta sosialistista ajattelua, ettei yrittäjä saisi rikastua.
Valtion varmaan pitäis maksaa tollasen nuijan parturointi... - hiusmuotoilija
kaverit kirjoitti:
vain alkaisivat leikkaamaan itse hiuksensa. Kyllä se parturi on varmaan kylän rikkaimpia henkilöitä jo nyt. En käsitä tollasta sosialistista ajattelua, ettei yrittäjä saisi rikastua.
Valtion varmaan pitäis maksaa tollasen nuijan parturointi...sanoo vaan että kukaan hullu ei alkas vaan tälle alalle!Menot on niin suuret että palkkaa ei jää käteen mitään!Ei auta vaikka oot hyvä ja tekisit töitä kuinka paljon!Itse sinnittelin tässä tilanteessa monta vuotta ja aattelin et periks en anna,mutta sitten elimistö ei enää kestänyt ja jouduin pitkälle sairaslomalle jolla oon edelleen.Ikinä en enää aio palata alalle takaisin!Jos palaisin(olisin niin hullu)niin varmasti en hintoja laskisi yhtään!
- alvit alas vaan
hiusmuotoilija kirjoitti:
sanoo vaan että kukaan hullu ei alkas vaan tälle alalle!Menot on niin suuret että palkkaa ei jää käteen mitään!Ei auta vaikka oot hyvä ja tekisit töitä kuinka paljon!Itse sinnittelin tässä tilanteessa monta vuotta ja aattelin et periks en anna,mutta sitten elimistö ei enää kestänyt ja jouduin pitkälle sairaslomalle jolla oon edelleen.Ikinä en enää aio palata alalle takaisin!Jos palaisin(olisin niin hullu)niin varmasti en hintoja laskisi yhtään!
jos kaikki muutkin yrittäjät saa ryöstää asiakkaitaan nykyään niin miksei kampaajaparturitkin pääsis samoille osingoille, tarvikkeet tosiaan maksaa jo paljon ja terveys kärsii seisomatyössä ja allergisoivia aineita käsiteltäessä.
En mäkään rupeis kyllä tohon työhön, raksamiesten pomoks kyllä voisin ruveta, siinä voi tienata hyvinkin jos on kunnon pimee hyväveliverkosto. eikä tarvi tehdä töitä niska limassa jos on oma pomonsa, voi karata työsuhdekaarallaan mannetyylillä paikasta toiseen ja rakentaa työmiesten palkkakertymillä itelle linnoja ympäri suomenniemen ja laittaa kaikki kertyvä mammona puolison nimiin.
- lkjhgf
ei ole laskea kuluttajahintoja, vaan lisätä yrittäjälle jäävää osuutta niin että hän pystyisi työllistämään jonkun.
- ei muna kulje...
Ei laske. Tänään ilmoittivat omassa liikkeessä nostavansa hintoja kesäkuun alusta.
Alv:n korotus aikanaan ei nostanut hintatasoa vastaavasti, jolloin käteen jäi entistä vähemmän. Nyt sitä tasoeroa paikataan, mutta kuluttajat tuota hinnassa tuskin tulevat näkemään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403771Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333364- 692968
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912820- 351828
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no831816- 241659
- 281597
- 291579
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231564