Paljon melua tyhjästä

Clay Allison

Tämän bändin kohdalla sen suosio ihmetyttää. Televisiosta hiljattain tullut konsertin tapainen ei paljastanut mitään mitä muut bändit eivät jo olisi tehneet. Biisit ovat mitään sanomattomia, lähes huonoja, laulaja karaoketasoinen, muusikot pelkkiä rivimuusikoita, jne.

Kuulin bändiä ekan kerran vasta nyt ja laulajan huonous oli tosi yllätys. Melkeinpä kuin olisi miespuolista Maija Vilkkumaata kuunnellut. Vokalistin ohut ja ponneton ääni ei liene omiaan tällaiseen musiikkiin ja bändin kitaristi esittikin hieman vakuuttavampaa ääntä. Ei hänkään mikään metallin Pavarotti ollut, mutta piirun verran parempi kuin itse vokalisti.

Suosio siis ihmetyttää. Tai oikeastaan ei, sillä nykyäänhän menee läpi mikä vaan. Enää puuttuu, että bändi keksii tehdä lavakoreografiat joka biisiin a la Backstreet Boys.

9

2039

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pöhkö

      Enpä tiedä odotitko tähän kommenttia. Sehän on itsestään selvää että makuasioista ei kannata kiistellä :)

      Niinkun kaikessa muussakin, musiikissa se subjektiivinen kokemus syntyy niin monesta asiasta ettei siihen paljon auta vaikka mukamas soittajat eivät ammattitaitoisia olisikaan. SOADin tapauksessa kyllä minun korviini ihan tarpeeksi taidokkaalta kuulostaa ;)

      Minä tykkään kovasti ja minusta SOADilla on monia nerokkaimpia biisejä mitä ikinä olen kuullut.

      Jos sinua ihmetyttää bändin suosio niin minua ihmetyttää se miten 'yksinkertaisena' joku voi nähdä musiikista pitämisen = 'kun minä olen tätä mieltä niin kuinka kummassa muut voi olla toista'

      Eipä tässä mitään, tykätään kaikki siitä mistä tykätään. Oishan sekin jo aika ikävää jos kaikki rakastuttaisiin samaan ihmiseen...

      • minä vaan

        hyvin sanottu. mielestäni on musikillista rasismia haukkua niitä bändejä joista ei itse pidä. pääasia on, että musiikki, jota itse kuuntelee tuottaa mielihyvää.


      • Clay Allison
        minä vaan kirjoitti:

        hyvin sanottu. mielestäni on musikillista rasismia haukkua niitä bändejä joista ei itse pidä. pääasia on, että musiikki, jota itse kuuntelee tuottaa mielihyvää.

        Musiikillista rasismia? Heh... just joo... En maininnut, että en pidä bändistä. Ihmettelin vain sitä, että millä eväillä ja musiikillisilla avuilla tämä System on noussut esiin ja muiden ohi? Keitos on yhtä laiha kuin vokalistin ääni ja sillä ei pitäisi kovin pitkälle pötkiä, mutta niin vain tämäkin ohutäänisen karaokelaulajan luotsaama bändi on levylistan ykkösenä. Makes no sense.


    • pumpulipuikko

      "Melkeinpä kuin olisi miespuolista Maija Vilkkumaata kuunnellut"

      Mitä yhteistä muka löydät Tankianin ja Vilkkumaan äänestä?

    • Chop Suey

      Ihmettelin aika montaa kohtaa kirjoituksessasi. En väitä, etteikö omaan makuun tai mielipiteeseen olisi oikeutta, mutta arvostelet aika rankasti. Millä meriiteillä?

      Kannattaa katsoa useampi live-esiintyminen, niin ymmärtää, että System of a Down, tekee kaiken omalla tavallaan. Ei miellyttääkseen sinua tai muitakaan.

      Ja sinusta biiseissä ei ole sanomaa? Bändi antaa meidän vapaasti tulkita lyyrikoiden sanomaa, mikä on minusta hieno asia. Tarkoitus on juuri saada ihmiset ajattelemaan ja keskustelemaan. On älytöntä tehdä kappale jossa hoetaan paria lausetta typerän jumputuksen päälle. Ehkä sitä tanssii ja se myy teineille, mutta ei se silmiä avaa maailman menolle...

      Kun et tunne taustoja, et voi arvostella jäseniä, nimittämällä heitä 'rivimuusikoiksi'. Serj Tankianilla on vahva osaaminen laulun suhteen, tietäisit senkin, jos jaksaisit ottaa asioista selvää, ennen suuren arvostelusi julkaisemista.

      Kukapa sen suosion salsisuuden osaisi selittää, siihen on varmasti monta syytä. Bändi on tehnyt töitä pitkään ja saavuttanut sen, mihin moni meistä ei koskaan pääse. Yksinkertainen idea, on se joka toimii ja meitä harmittaa kun emme itse keksineet sitä ensin... Mutta työlle on annettava sen ansaitsema arvostus, oli työ sitten mitä tahansa. Makuasioista ei voi kiistellä, mutta kannattaa ottaa aina selvää asioista ennen kuin alkaa niistä puhua...

    • wtfwtfwtfwtf

      Niimpä minuakin ihmetyttää miten joku jaksa alkaa kijoittelemaan tuommoisa kommentia mistä tietää kuitenkin ettei kukaan välitä mielipiteestäsi.

      • Clay Allison

        Kiinnostaahan se sinuakin :D


      • Kylkyl

        Täytyy tähän väliin sanoa, että Daronia ei voi missään tapauksessa väittää rivimuusikoksi, on sitten niin hyvä kitaristi.


    • Tumppi

      Kun kuuntelee Systemiä ensimmäisen kerran se voi vaikuttaa vähän oudolta mut jos vähääkään pitää hevistä\rockista niin kuuntelee ja sattuu sit se yks "hyvä" kappale kohdalle, silloin kuuntelee lisää ja alkaa tajuumaan kyseistä bändiä..

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2021
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1515
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe