Lihavan naisen kateus?

Lihavahko nainen

En voi sille mitään että huomaan olevani kateellinen laihoille ihmisille! Onko tämä normaalia?Huomaan että suhtaudun jumppapimuihin jne. typsyihin jotenkin vihaisesti, niiden näkeminen alkaa ärsyttää ja tekee mieli heti lopettaa laihduttaminen.. tiedän että haluaisin vaan itsekkin olla laiha, mutta se on niin vaikeaa laihduttaa kun on koko ikänsä ollut lihava.. ei usko enää että pystyy laihduttamaan.

18

2654

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hihuu

On tyhmää olla kateellinen yhtään mistään. Mikä niillä hoikilla on muka paremmin kuin sinulla, sinä pystyt täysin samaan kuin hekin jos vain haluat. Jos haluat itse laihtua niin sitten LAIHDUTAT, yksinkertaista. Voin sanoa että hyvin pystyy laihduttamaan vaikka olisi koko elämänsä ollut lihava... Itsellä kohta 15 kiloa takana ja saman verran edessä.

En voi ymmärtää kateellisia ihmisiä, jokaisella meistä on samat edellytykset saavuttaa elämässä ihan mitä kuka muukin tahansa. Ihan turhaa sitä vatvomaan että kuinka tuo ja tuo on saanut kaiken niin paljon helpommalla. Pyh! Samalla tavalla tänne synnytään ja jokainen meistä varmasti myös kuolee joskus, että mitä sitä murjottamaan. Hoikat ihmiset ovat hoikkia, koska tekevät töitä sen eteen, jos sinä teet töitä yhtälailla olet MYÖS HOIKKA!

• pelleriina

Kateus on ihan normaali ihmisen tuntema tunne. Tunteitahan on laaja skaala, vihasta rakkauteen, kateudesta ihailuun ym.ym. Jokainen meistä on varmasti tuntenut kateutta jostakin asiasta, eikä siinä ole mitään epänormaalia tai tyhmää.

Laihduttaminen, etenkin jos se perustuu elämäntapamuutokseen, on pitkä tie, eikä ole ihme, jos joskus tuntee kateutta hoikempia ihmisiä kohtaan. Mutu-tuntemuksella voisin ajatella, että tässä tapauksessa on kateuden lisäksi mukana myös turhautumista tai että turhautuminen tuo mukanaan kateutta.

Myötätuntoni on keskustelun aloittajan puolella ja pidän hänen tuntemuksiaan täysin normaaleina ja inhimillisinä.

• *_*

Olen samaa mieltä siitä että kateellisuus on turha ja kuluttava tunne, josta pitäisi pyrkiä eroon.
        Mutta se on aivan täyttä paskapuhetta, että kaikki ihmiset syntyvät tänne samoin edellytyksin, tai että kaikilla muka olisi mahdollisuus saavuttaa saman verran. Mieti nyt itsekin, onko sama juttu syntyä esim. suomalaiseen keskiluokkaiseen perheeseen vaikka Espooseen, kun jonnekin Jakomäkeen huumevanhempien tai alkoholistien lapseksi. Ja jostain Afrikasta puhumattakaan. Jotkut saavat valmiina syntyessään niin paljon asioita ilmaiseksi, mitä toiset eivät saa vuosien vaivannäkemisen tai taistelun jälkeen. Ja ulkonäköön pätee osittain samat periaatteet, eli jotkut vain syntyvät tuuheatukkaisiksi, kasvoiltaan sopusuhtaisiksi, kaunispiirteisiksi, kun taas jotkut muut ovat jo lapsena koukkunokkaisia, mulkosilmäisiä, harvahampaisia jne.

Myös se, että hoikat ihmiset muka tekevät työtä hoikkuutensa eteen ja ovat siksi ansainneet sen, on huuhaata. Kaikilla näin ei todellakaan ole. Ne hoikat ihmiset, jotka itse tunnen, pystyvät suhtautumaan ruokaan normaalisti siten, että syövät vain kun on nälkä ja lopettavat kun ovat täynnä. Heillä herkuista kieltäytyminen ei vaadi mitään ponnistelua tai itsekuria, vaan se on täysin luonnollinen mekanismi, koska heillä suhtautuminen ruokaan ei ole kieroutunut siten että pitäisi ahtaa itsensä herkkuja täyteen jatkuvasti. He eivät siis mitenkään ole voimakastahtoisempia tai vahvempia ihmisiä vain siksi, että sattuvat olemaan hoikkia. Ja lisäksi tunnen ihmisiä, jotka ihan oikeasti eivät liho päivittäisestä herkuttelusta ja liikunnan puutteesta huolimatta. Eivät he tee kroppansa eteen yhtään sen enempää kuin joku lihava sohvaperuna.

Eri juttu on sitten se, että hoikkuus muka automaattisesti tarkoittaisi onnea, kuten aika moni vaikuttaa uskovan. Minusta ihmisten kadehtiminen (oli syy sitten mikä tahansa) on turhaa juuri siksi, että et voi koskaan tietää millaista kyseisten ihmisten elämä oikeasti on. Jokainen haluaa näyttää ulospäin sen aurinkoisen puolensa, jotta muut ajattelisivat että tuolla tyypillä menee hyvin. Kulissien takana voi sitten olla jos jonkinlaisia ongelmia ja todella vakaviakin traumoja menneisyydestä, kun pintaa vähän raaputtaa. Kaikki ei vain näy ulospäin. Itsestänikin on moni läheinen ystävä todennut, että sinulla ei sitten ole mitään vaikeuksia ja tiedät aina miten toimia. Ja tämä ei todellakaan ole totuus omalla kohdallani, vaan minulla on ongelmia siinä missä muillakin, mutta en vain niistä kovin paljon puhu.

• Komea Mies
        *_* kirjoitti:

Olen samaa mieltä siitä että kateellisuus on turha ja kuluttava tunne, josta pitäisi pyrkiä eroon.
        Mutta se on aivan täyttä paskapuhetta, että kaikki ihmiset syntyvät tänne samoin edellytyksin, tai että kaikilla muka olisi mahdollisuus saavuttaa saman verran. Mieti nyt itsekin, onko sama juttu syntyä esim. suomalaiseen keskiluokkaiseen perheeseen vaikka Espooseen, kun jonnekin Jakomäkeen huumevanhempien tai alkoholistien lapseksi. Ja jostain Afrikasta puhumattakaan. Jotkut saavat valmiina syntyessään niin paljon asioita ilmaiseksi, mitä toiset eivät saa vuosien vaivannäkemisen tai taistelun jälkeen. Ja ulkonäköön pätee osittain samat periaatteet, eli jotkut vain syntyvät tuuheatukkaisiksi, kasvoiltaan sopusuhtaisiksi, kaunispiirteisiksi, kun taas jotkut muut ovat jo lapsena koukkunokkaisia, mulkosilmäisiä, harvahampaisia jne.

Myös se, että hoikat ihmiset muka tekevät työtä hoikkuutensa eteen ja ovat siksi ansainneet sen, on huuhaata. Kaikilla näin ei todellakaan ole. Ne hoikat ihmiset, jotka itse tunnen, pystyvät suhtautumaan ruokaan normaalisti siten, että syövät vain kun on nälkä ja lopettavat kun ovat täynnä. Heillä herkuista kieltäytyminen ei vaadi mitään ponnistelua tai itsekuria, vaan se on täysin luonnollinen mekanismi, koska heillä suhtautuminen ruokaan ei ole kieroutunut siten että pitäisi ahtaa itsensä herkkuja täyteen jatkuvasti. He eivät siis mitenkään ole voimakastahtoisempia tai vahvempia ihmisiä vain siksi, että sattuvat olemaan hoikkia. Ja lisäksi tunnen ihmisiä, jotka ihan oikeasti eivät liho päivittäisestä herkuttelusta ja liikunnan puutteesta huolimatta. Eivät he tee kroppansa eteen yhtään sen enempää kuin joku lihava sohvaperuna.

Eri juttu on sitten se, että hoikkuus muka automaattisesti tarkoittaisi onnea, kuten aika moni vaikuttaa uskovan. Minusta ihmisten kadehtiminen (oli syy sitten mikä tahansa) on turhaa juuri siksi, että et voi koskaan tietää millaista kyseisten ihmisten elämä oikeasti on. Jokainen haluaa näyttää ulospäin sen aurinkoisen puolensa, jotta muut ajattelisivat että tuolla tyypillä menee hyvin. Kulissien takana voi sitten olla jos jonkinlaisia ongelmia ja todella vakaviakin traumoja menneisyydestä, kun pintaa vähän raaputtaa. Kaikki ei vain näy ulospäin. Itsestänikin on moni läheinen ystävä todennut, että sinulla ei sitten ole mitään vaikeuksia ja tiedät aina miten toimia. Ja tämä ei todellakaan ole totuus omalla kohdallani, vaan minulla on ongelmia siinä missä muillakin, mutta en vain niistä kovin paljon puhu.

" Ne hoikat ihmiset, jotka itse tunnen, pystyvät suhtautumaan ruokaan normaalisti siten, että syövät vain kun on nälkä ja lopettavat kun ovat täynnä. Heillä herkuista kieltäytyminen ei vaadi mitään ponnistelua tai itsekuria, vaan se on täysin luonnollinen mekanismi, koska heillä suhtautuminen ruokaan ei ole kieroutunut siten että pitäisi ahtaa itsensä herkkuja täyteen jatkuvasti. He eivät siis mitenkään ole voimakastahtoisempia tai vahvempia ihmisiä vain siksi, että sattuvat olemaan hoikkia."

Näin juuri. Normaalissa fyysisessä kunnossa ja normaalipainossa oleminen ei todellakaan vaadi mitään erityisiä ponnistuksia tai kieltäymyksiä, jotka pystyisivät kestämään vain parhaat ja lujatahtoisimmat.

Terveet elämäntavat ovat ihmisen normaalitila. Epäterveet elämäntavat oireenaan lihominen ovat opittu käyttäytymismalli, joka johtaa itsetuhoon ja on kaikin puolin epämiellyttävää.

Hyvän kunnon ja normaalipainon saavuttamisessa ratkaisevaa eivät ole tahdonvoima, sitkeys, nälän sietokyky, itsekuri tms.

Ratkaisevaa on kaksi asiaa: oikea tieto ja rationaalinen toiminta.

Jos syömisen ja kuntoilun perusasiat ovat hallussa ja toimii parhaan järkensä mukaan, on normaalipainon saavuttaminen käytännössä väistämätöntä pl. jotkut sairaudet, jotka voivat vaikeuttaa hommaa.

• Hihuu
        *_* kirjoitti:

No itse en ole kateellinen kenellekään. On paljon asioita joita en voi saada ja joita en voi tehdä vaikka kuinka haluaisin (erinäisten sairauksien takia), mutta osaan ajatella että minulla on sitten joku muu asia paremmin kuin niillä jotka voivat tiettyjä asioita tehdä. En kadehdi itseäni rikkaampia tai hoikempia tai kauniimpia, koska siinä ei ole mitään järkeä. Jos minulla on vinot hampaat, niin en todellakaan kadehdi sitä jolla on täydelliset suorat hampaat, vaan huomaan että ehkäpä minulla on kauniimmat silmät tai olen älykkäämpi tai ihan mitä tahansa muuta.

Ja mitä tulee siihen että ihmiset syntyvät eri yhteiskunta luokkiin. Suomessa kaikilla on samat edellytykset saada samat asiat kuin kuka tahansa. Ehkä kaikilla ei ole mahdollisuus tulla rikkaaksi ja kuuluisaksi, mutta jotain muuta sitten, ja jos todella haluaa niin kyllä jokainen voi myös olla rikas ja kuuluisa. Itse en edes haluaisi. Yhtälailla Jakomäen narkkarivanhempien lapsi saa käydä ilmaiseksi koulua ja voi kouluttaa itsensä vaikka kuinka pitkälle, toisaalta Espoon keskiluokkaiseen perheeseen syntynyt voi päätyä työttömäksi narkkariksi asumaan lopulta Jakomäkeen. Omista valinnoista se on loppujen lopuksi kiinni.

Ja vaikka itsekin tunnen hoikkia jotka osaavat syödä vain sen verran että ovat täynnä ja syövät myös kulutuksensa mukaan, eli automaattisesti syövät vähemmän jos liikkuvat vähemmän ja toisin päin. Ja vaikka itselläni on ollut syömishäiriöitä suuntaan jos toiseenkin niin en minä näitä ystäviäni kadehdi. Yhtä lailla osasin itsekin lapsena vielä syödä normaalisti ja vasta myöhemmin aloin syödä liikaa ja liikkumaan liian vähän. Ja uskon, että myös minä voin tässä pikkuhiljaa oppia syömään normaalisti ja liikkumaan normaalisti kuten nämä hoikat ystäväni, ja jopa terveelisemmin.

• pelleriina
        *_* kirjoitti:

"Olen samaa mieltä siitä että kateellisuus on turha ja kuluttava tunne, josta pitäisi pyrkiä eroon". Suora lainaus "Vai samat edellytykset"- kirjoittajalta.

Kateus on kuluttavaa, mutta voiko joku tämän palstan lukija väittää, ettei ole koskaan ollut mistään kateellinen? En pidä itseäni erityisen kateellisena ihmisenä, mutta voin tunnustaa, että olen kateutta joskus tuntenut. Sama asia kuin itsetunto: toiset kuuluttavat aina kuinka heillä on hyvä itsetunto ja toiset valittavat, että heillä ei ole itsetuntoa ollenkaan. Itsetuntokin on vaihteleva tunne: toisena päivänä on varma itsestään, itsetunto korkealla ja toisena päivänä on kuin maan matonen huonoine itsetuntoineen. Tai syyllisyys, on ihan oikein tuntea syyllisyyttä, jos on toiminut jotenkin omantunnon vastaisesti. Miksi ei voida hyväksyä, että em. asiat koskettavat meitä kaikkia joskus, tunteita on niin paljon ja kateus on yksi niistä. On aivan normaalia tuntea em. tunteita, eikä siinä ole mitään väärää, saati tyhmää. Se on inhimillistaä! Järkiajattelulla ei voi hallita tunteita. Minusta on parempi hyväksyä tosiasiat kuin esittää, jotain muuta kuin on. Silloin on helpompi elää.

• hihuu
        pelleriina kirjoitti:

"Olen samaa mieltä siitä että kateellisuus on turha ja kuluttava tunne, josta pitäisi pyrkiä eroon". Suora lainaus "Vai samat edellytykset"- kirjoittajalta.

Kateus on kuluttavaa, mutta voiko joku tämän palstan lukija väittää, ettei ole koskaan ollut mistään kateellinen? En pidä itseäni erityisen kateellisena ihmisenä, mutta voin tunnustaa, että olen kateutta joskus tuntenut. Sama asia kuin itsetunto: toiset kuuluttavat aina kuinka heillä on hyvä itsetunto ja toiset valittavat, että heillä ei ole itsetuntoa ollenkaan. Itsetuntokin on vaihteleva tunne: toisena päivänä on varma itsestään, itsetunto korkealla ja toisena päivänä on kuin maan matonen huonoine itsetuntoineen. Tai syyllisyys, on ihan oikein tuntea syyllisyyttä, jos on toiminut jotenkin omantunnon vastaisesti. Miksi ei voida hyväksyä, että em. asiat koskettavat meitä kaikkia joskus, tunteita on niin paljon ja kateus on yksi niistä. On aivan normaalia tuntea em. tunteita, eikä siinä ole mitään väärää, saati tyhmää. Se on inhimillistaä! Järkiajattelulla ei voi hallita tunteita. Minusta on parempi hyväksyä tosiasiat kuin esittää, jotain muuta kuin on. Silloin on helpompi elää.

Voin sanoa että en ole kateellinen. Joskus lapsena olin kateellinen jos joku sai leikkiä kivemmilla leluilla kuin omani ja minä en saanut niihin koskea. Nykyisin kuten sanottu, en osaa olla kenellekään kateellinen, koska uskon että pystyn itse aivan siihen samaan jos vain haluan. En siis osaa ajatella yhden yhtäkään asiaa josta olisin kateellinen... Olenkin sitten varmaan epänormaali.

• Kohta ex-pullero

Toisille ihmisille on enemmän luonteenomaista olla kateellinen. Jos olet kateellinen lihavana, saatat olla sitä ihan hyvin laihanakin. Ei katso ulkonäköä tuo juttu! Kyse on varmasti enemmän itsetunnosta.

Siispä älä enää murehdi muiden juttuja, vaan ala arvostamaan itseäsi, niin huomaat, että hoikistuminenkin on helpompaa. Silloin hoikistut oikeasti itsesi takia, et muiden hyväksynnän takia!

• Kaisa

ei välttämättä pidä paikkaansa. Kakskyt kiloa nykyistä hoikempana olin tyytyväinen omaan ulkomuotooni, enkä tuntenut katkeruutta kauniita ihmisiä kohtaan. Nykyään tunnen, etenkin laihat ihmiset saa minulta hyisiä katseita. En tosin haluaisi olla tällainen katkera-kyllikki joka minusta on tullut.

• hoikkanainen72
        Kaisa kirjoitti:

ei välttämättä pidä paikkaansa. Kakskyt kiloa nykyistä hoikempana olin tyytyväinen omaan ulkomuotooni, enkä tuntenut katkeruutta kauniita ihmisiä kohtaan. Nykyään tunnen, etenkin laihat ihmiset saa minulta hyisiä katseita. En tosin haluaisi olla tällainen katkera-kyllikki joka minusta on tullut.

katseita valitettavasti tulee. Olen erittäin hoikka naisihminen, ja olen tähän mennessä harvoin tavannut ylipainoisia kollegoita, jotka eivät olisi yrittäneet arvostella työtäni ja aivan etsimällä etsiä minusta virheitä.
        Kumma kyllä vastaavia ongelmia ei koskaan ole normaalipainoisten kanssa. Eli omien kokemusteni perusteella uskon että monilla ylipainoisilla henkilöillä on ongelmia oman elämäntilanteensa kanssa.

• hautaan

sitähän se elämä on, oot lihava tai laiha niin ainaista taistelua omien tunteiden ja ajatusten kanssa. Vaikea on korjata sellasta puutetta itsessään, mitä ei ole tunnistanut tai myöntänyt ja sitte on vielä tehtävä selvä tavoite itselleen ja askel kerrallaan tehtävä töitä sen saavuttamiseksi. Joka päivä jotain ja pikkuhiljaa lisää. Mä toivon voimia sulle laihdutukseen.

• pullamössö

Olet terve ihminen jos kadehdit hoikkia jumpattuja naisia (niin minäkin). Se kertoo vain siitä että järkesi pelaa, toisin kuin muilla kaltaisillamme pullukoilla jotka täällä kirjoittelevat. On täysin normaalia olla kateellinen niille jotka jaksavat pitää itsestään huolta, kun meikäläiset sillä aikaa ahtavat kampaviinereitä suuhunsa:(

• itseironia on ihanaa

Juuri niin... Me ahdetaan viinereitä ja kadehditaan hoikkia.Voi ku se itsekuri viä tulis jonkun kulman takaa vastaan...

• ...
        itseironia on ihanaa kirjoitti:

Juuri niin... Me ahdetaan viinereitä ja kadehditaan hoikkia.Voi ku se itsekuri viä tulis jonkun kulman takaa vastaan...

ei kukaan niitä kampaviinereitä sun muita nameja sinne suuhun tunge kuin henkilö itse...en ole vielä ainakaan kenenkään pakkosyötöstä kuullut aviopuolison tai vanhempien toimesta. Että näin.

• ilmeisesti joku
        ... kirjoitti:

ei kukaan niitä kampaviinereitä sun muita nameja sinne suuhun tunge kuin henkilö itse...en ole vielä ainakaan kenenkään pakkosyötöstä kuullut aviopuolison tai vanhempien toimesta. Että näin.

niitä naamaan ahtaa, vaikka itseironia olisikin hauskaa. Vai jos lihavuuden voisi valita lomakkeella, niin valitsisitteko a) hoikkuus ja hyvä olo, kauneus vai b) kulinaristiset elämykset ja rumuus sekä epäterveellisyys?????????

• yrittäjää ei laiteta

Harvemmin lihavilta saa näin fiksuja, rehellisiä ja katkeroitumattomia kommentteja. Sinulla voisi olla asennetta päästä ongelmastasi eroon.

• JA MIETI MISTÄ JOHTUU

Kyllä täytyy myötää et v-tuttaa kyllä kun äijä käy kuulemma puolet nuorempaa ja hoikempaa paneskelemassa aina työmatkallaan. En voi kuin kiroilla näitä läskejäni?
      Voin avoimesti myöntää et ketuttaa, minkäs teet kun ukko hoitaa talouden ja kaiken enkä uskalla lopettaa suhetta mihinkään, täytyy vain läskin niellä kaikenlaista.
      Kännipäissänsä se vielä retostelee et sillä on parempi ja kireempi reva. Ihan itkettää!
      Mitä teen, kun on lapset ja kaikki , ei se niin helppoo oo lähtee. Olen aivan masentunutkin.

Irma

• kröhöm

parempi osaisia on aivan luonnollista kadehtia.kateutesi osoittaa että et ole vielä kuollut sisältä.huolestu sitten kun et enää välitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      153
      4948
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      19
      3575
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      160
      3381
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      38
      2877
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      98
      2621
    6. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      21
      2026
    7. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1873
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      10
      1665
    9. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      152
      1486
    10. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1482
    Aihe