Masennustahan hoidetaan yleensä lääkkeillä terapialla. Olen kärsinyt masennuksesta n. 4 vuotta. Ongelmani on, etten halua puhua kenellekään omista ajatuksistani, koska häpeän itseäni. Enkä osaa puhua vieraiden ihmisten kanssa, en kyllä halua harjoitellakaan.
Jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi lääkkeiden syöminen? Niistä on kyllä apua minulle, mutta kun käytön lopettaa, masennus palaa, koska sen syitä ei hoideta puhumalla. En voi puhua! Enkä halua loppuikääni käyttää lääkkeitä.
Olen kokeillut terapiaa, mutta ei siitä tullut mitään, istuin vain hiljaa ja nyökyttelin jos jotain kysyttiin. Totesimme yhdessä, että siitä ei ollut minulle mitään hyötyä, kun en ollut valmis puhumaan. Tuskin koskaan olen.
Masennuksen hoidosta
9
884
Vastaukset
- kirjaimin
tosin, ongelmasi alkuperän olevan siinä, että häpeät itseäsi. Ei ole tarpeen puhuakaan,kunhan vain selvittää asian itselleen.
- bologinenkin
sairaus, jossa myös ravitsemuksella on tärkeä merkitys. Sillä voidaan vähentää lääkityksen tarvetta ja sen sivuvaikutuksia. Esimerkiksi E-EPAn on todettu ehkäisevän taudin uusimista. Kannattaa luke tämä
http://tinyurl.com/bhkbc - minä
mitä jos päätät että haluat puhua, olet valmis puhumiseen, valitset puhumisen hoitokeinoksesi..elämä on valintoja..itse päätät.. jospa lakkaisit häpeämästä ja vaihtaisit häpeäntunteen rakkauteen.. rakkauteen itseäsi kohtaan.. terapeuttia voi kokeilla myös vaihtaa.. toisille on helpompi puhua kuin toisille..
usko itseesi..nosta itsesi paljon ylemmäs kuin missä nyt olet.. - on siinä jos
syö lopun elämäänsä lääkkeitä ? Jos sinulla olisi kilpirauhasen vajaatoiminta söisit siihenkin lääkkeitä lopunelämääsi. Jos on työpaikka kiusattu sitä rupeaa häpeämään itseään ja siihen ei terapia auta jos kiusaaminen jatkuu. Lääkkeistä saa potkua jatkaa eteenpäin.
- psykopatti
mitä nyt riippuvuuksissa yleensäkin. Ainakin ne laskevat itsetuntoa ja se taas aiheuttaa esim.masennusta.
- näin on
Lääkkeiden avulla voi siis sietää tilannetta, joka oikeastaan vaatisi muutosta. Näinhän se homma etenee.
- vahvero
Sitä on nykyään kaikenlaisia erilaisia hoitokeinoja. On musiikki terapiaa ja taideterapiaa... jne. Nämä vaihtoehdot ovat juuri niille jotka eivät pysty puhumaan. Kannattaa kysyä erilaisista hoitokeinoista. Kyllä sinulle varmasti joku sopiva löytyy :)
tsemppiä- Onneton
Kiitos vinkistä! Olisi kiva yrittää parantua tästä sairaudesta, kun se puhuminen ei tosiaankaan ole mun juttuni.
- minä
Onneton kirjoitti:
Kiitos vinkistä! Olisi kiva yrittää parantua tästä sairaudesta, kun se puhuminen ei tosiaankaan ole mun juttuni.
vai sitä mieltä olet ettet osaa puhumalla/keskustelemalla purkautua..
mites kirjoittaminen sujuu? musiikin avulla? toiminnan avulla?; käsityöt, piirtäminen? kuntosali, ulkoilu jne.jne.. pääasia että pääset purkamaan jollainkeinoin tunteitasi ja kokemuksiasi.. voisitko ajatella jakavasi keinosi silti ammattiauttajan kanssa.. esim. yhdessä keskustella mitä olet kirjoittanut tai piirtänyt?? lähtisikös se siitä etenemään se toipuminen??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.922127Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n332070Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501835Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751360- 861251
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191141Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311060Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men561003- 67936
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.282895