Tätä Koraanin jaetta (4:89) käytetään laajalti oikeuttamaan mm. kunniamurhia ja islamista lähtevien murhia, ja on totta, että myös Sunnassa Muhammad käskee tappamaan islamin hylkääjän. MUTTA, eikö tämä koske vain sotakarkuruutta eli sotatilanteessa niitä, jotka sotivat muslimeja vastaan? Rauhan aikana tämä ei pätisi… Eikä varsinkaan naisia! - vai pystyttekö perustelemaan päinvastoin paremmin? Mitä mieltä olette muslimit?
Myöskin löysin hakusanalla "kääntävät" neljä jaetta, jotka käskevät selkänsä kääntäville vain julistamaan Jumalan sanaa, eikä tappamaan. Siis vaikka Jumalan sana ei kelpaa, mutta kukaan ei myöskään käy kimppuunne => rauha, OK?
4:89. He toivoisivat, että te tulisitte uskottomiksi, aivan kuin he itse ovat, ja siten heidän kaltaisikseen. Älkää ottako itsellenne ystäviä heidän joukostaan, ennen kuin he lähtevät kodeistaan Jumalan retkelle. Jos he kääntävät teille selkänsä ja palaavat entiseen vihamielisyyteensä, niin ottakaa heidät kiinni ja surmatkaa, missä heidät kohtaattekin, älkääkä ottako itsellenne suojelijaa tai auttajaa heidän joukostaan.
* * *
Rauhallista käyttäytymistä tukevia jakeita:
3:19. Ja jos he kiistelevät kanssasi, niin sano: »Minä olen kokonaan alistunut Jumalan tahtoon, samoin nekin, jotka seuraavat minua». ja sano niille, jotka ovat saaneet Pyhän kirjan, ja tietämättömille :»Alistutteko Jumalan tahtoon (liityttekö Islaamiin)?» ja jos he alistuvat, ovat he oikealla tiellä, mutta jos he kääntävät selkänsä, on sinun velvollisuutesi ainoastaan Jumalan ilmoituksen julistaminen; Jumala näkee palvelijansa.
8:40. Ja jos he kääntävät teille selkänsä, niin tietäkää, että Jumala on suojelijanne, paras liittolaisenne ja auttajanne.
9:34. Te, jotka uskotte, katsokaa! Monet kirjanoppineet ja munkit kuluttavat ihmisten omaisuutta vääryyttä tehden sekä kääntävät muita Jumalan tieltä. Niille, jotka haalivat kultaa ja hopeaa eivätkä käytä sitä Jumalan asian hyväksi, julista tuskallista tuomiota
16:82. Mutta jos he kääntävät sinulle selkänsä, niin et sinä (Muhammed) ole vastuussa muusta kuin sanoman julistamisesta.
...
Rauhanomainen islamtulkinta
2
127
Vastaukset
- Perijä
Olen tutustunut koraaniin viimeaikoina hyvin tarkkaan. Muslimithan sanovat että kirja on täydellinen ja sitä ei tarvitse tulkita. Olen kyllä ihan eri mieltä.
Koraani on täynnä toisensa kumoavia säkeitä ja määräyksiä. Miten tuollainen kirja voisi olla Jumalan sanaa kun edes muslimien uskonoppineet ovat siitä erimieltä.
Kun olen muualla näistä asioista kysellyt olen saanut vastaukseksi että minun pitäisi lukea koraania arabiaksi. Muuten sitä ei kuulemma voi ymmärtää. Ompa hienoa Jumalan sanaa jota voi ymmärtää vain yhdellä kielellä.
Kumma ettei Jumala julkaissut koraania englanniksi tai mandariini kiinaksi, olisi vähän parempi jakelu. Parempi olisi kun koraani jätettäisiin omaan arvoonsa , eikä sitä enää kukaan lukisi. - JW.
Ei näytä saavan JW:n rauhanomainen islamtulkinta kannatusta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254771Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa53402Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283210Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss272649Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu762385Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181779Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91404Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1171265Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut91233Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41148