heinäkuiset odottajat

mamy79

hei kaikki heinäkuiset odottajat!

ihan olis kiva tietää joko teillä masu kasvanut paljonkin? itse vkolla 18 eikä juuri näy vielä, vähän pömpöttää ja tuntuu että iltaisin vielä enemmän. vauvan liikkeitä olen jonkin verran tuntenut, lähinnä että masussa menee iso ilmakupla. mutta mukavaa sekin on tuntea. tällä vkolla kävin neuvolassa, sydänäänet 145. oma paino oli laskenut -80g mutta kyllä se tästä vielä ehtii nousta varmasti. nyt painoa 55,8kg. olis kiva kuulla muittenkin heinäkuisten odottajien kokemuksia.voimia ja iloista odotusta kaikille! ;)

9

872

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tässä yks odottaja, rv 19! Maha on kasvanut ihan kauheasti, pari viikkoa sitten oikein pullahti esiin. Liikkeitä on tuntunut 15 0 lähtien, nyt jo vähän enemmän, mutta mies ei niitä vielä kuitenkaan tunne. Mä kävin neuvolassa viime maanantaina, syke oli vauvalla kanssa päälle 140.

Mun paino oli noussut vähäsen, mutta ei mitenkään huolestuttavasti (jotain kilon, pari). Ja olin laihtunut ensimmäisen ja tokan neuvolakäynnin välillä kilon :) Ja oli edellinen neuvola aamulla kahdeksalta ja tämä maanantainen köynti illalla puoli kuudelta, niin kyllähän noi vuorokauden ajat vaikuttaa painoon vähän.

Sinne kanssa iloista odotusta, kyllä tää on mukavaa aikaa!!

• -Täti Vihreä-

Täälläkin on menny ihan loistavasti.
      masu näkyy jo selvästi ja harkitaan uusien vaatteiden ostoa... :) Potkujakin on alkanut tällä viikolla tuntua. Lähinnä levätessä ja paikallaan ollessa. Vähän tosiaan niikuin ilmakupla poksahtaisi... :)
      joskus tuntuu monta peräjälkeen jos vaavilla on kova rumba päällä :)
      Paino on noussut n. kolme kiloa. tällä hetkellä paino siis vähän päälle 53kg..

• Kev82

Täällä myös tulevan heinävauvan äiti:) Viikkoja on nyt kasassa 19 1. Olo on mainio ja energinen. Liikkeitä tuntuu jonkinverran, enemmänkin iltasella tai ainakin ne huomaa parhaiten kun on rentoutuneemmassa tilassa:)

Neuvolassa en ole käynyt kuukauteen, mutta ystävänpäivänä menemme rakenneultraan. Kivaa!! Painoa mulle on tullut ehkä n. 4 kiloa, en ole nyt lähiaikoina vaa'assa käynyt, mutta mutu-tuntumalla luulisin sen näyttävän nyt n. 55kg.

Maha näkyy jo melko selvästi. Vanhat housut menee päälle, mutta ylimmän napin saa jättää suosiolla auki;) Edellisestä raskaudesta jääneet äitiysvaatteet ovat vielä kovin suuria, koska painan nyt n. 10 kiloa vähemmän kuin tuolloin. Mutta kyllä minä niihinkin vaatteisiin vielä ehdin, kunhan masu alkaa ihan kunnolla kasvaa:)

Elämä hymyilee ja olo on hyvä, onnellinen ja iloinen!

Onnellista odotusta meille kaikille!

• heinä

moro!
      vielä yksi heinävauvan odottaja. la on 6.07 joten viikkoja on 19 3. ensi viikolla on rakenneultra. jännittää hirveästi.
      raskauden alusta on lähteny neljä kiloa. mahaaki näkyy vähän =)

• merita

heips. huomenna alkaa vko 9 ja masu on iso! sen on huomannut muutkin jo monta viikkoa. mittasin just ympäryksen navan kohtaa; 85cm. oon normaalipainoinen (nyt 55,4) ja pituutta 158. notkoselkä työntää masua eteenpäin, joten se näyttää suuremmalta. mut oon ylpeä siitä=)liikkeet olen tuntenut vkolta 16 lähtien. kuin pienik ala uisi masussa. tänää tunsin pari kovempaa potkua kun isukki laittoi kätensä siihen lämmittämään.

• aNNraN

Mulla taitaa olla viikkoja tämän keskustelun vähiten 16 5. Maha on ehkä ihan parin päivän aikana hieman pyöristyny. Mutta kovin on pieni,vaikka olenkin pienen kokoinen. Paino ei taida olla noussut. Tunnen liikkeitä,lähinnä iltaisin ja öisin selälläni ollessani pieniä pulpahduksia ja törmäyksiä. Ja mieskin kerran tuntenut. Neuvola taas puolentoista viikon päästä. On aina kiva käydä neuvolassa,kun kuulee että kaikki on hyvin. :)

• 19.7.

Minulle on painoa tullut 3 kg (bmi alussa 19). Mahan pullotuksen huomaan itse ja mieheni, mutta ei vielä kukaan muu, vaikka olenkin ahkeraan uimahallissa naisporukan kanssa käynyt (en siis ole vielä heistä kenellekään raskaudestani kertonut). Kaikki vanhat vaatteetkin sopivat vielä. Nyt on kyllä semmoinen olo, että lähipäivinä/-viikkoina varmaan pullahtaa oikein kunnolla esiin. Liikkeitä on tuntunut vajaa 2 viikkoa, nykyään myös muuten kuin paikallaan ollessa ja mies on tuntenut niitä myös. Sydänääniä on kuunneltu neuvolassa kerran ja silloin oli 150. Kotona on yritetty stetoskoopilla, mutta ei vielä kuulu.

• m-m

hei:) mulla rupes jo 12viikolla kasvaan tosi nopeeta..ja nyt 16 2 ..monet kysyy et oonko mä varma ettei siellä ole kahta:)...mutta meillä menee varmaanki suvussa tää "iso masu"..oma äitee joutu ostaan mamihousut jo 12viikolla:) tsemppiä odotukseen sinne:) itsellä 30.7 laskettu.

• laskettuaika 22.7

Meillä on laskettuaika 22.7 ja masu on nyt ihan muutamanpäivän sisällä tullut isommaksi. Jotenkin jännää, kun tähän asti on iltaisin vain tuntunut turvonneelta. Tämä turvotus ei taida enää laskea, ennen vauvan syntymää =)

Vauvanliikkeistä en mene takuuseen, jotakin pientä kuplaa tunnen, mutta en vielä mitään selkeää liikehdintää. Kiloja olen saanut 3 kg ja lisää niitä taitaa taas olla tulossa. Hemoglopiini on ollut aika alhainen ja 3 vk olen jo rautaa popsinut, mutta väsymys vaan vaivaa. miten teillä muilla, joko olette pirteämpiä,kun alussa,itse en ole. Varmaan johtuu juuri näistä alhaisista arvoista.

parinviikonpäästä on rakenneultra ja odotamme sitä kovasti, jotta nähdään onko kaikki vauvalla hyvin. Onko teistä joku nähnyt vilausta kumpi vauva on sukupuoleltaa? itse tahtoisimme tietää, vaikka sillä ei väliä olekkaan, mutta helpottaa kovasti hankintojen tekoa....vaalenapunaista,vai vaaleansinistä =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      38
      11709
    2. Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa

Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san
      Maailman menoa
      33
      4639
    3. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      251
      2817
    4. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      144
      2574
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäkö. Asiattomatkin kommentit saa laittaa. -🏚️
      Ikävä
      107
      1633
    6. Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?

Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo
      Tv-sarjat
      14
      1041
    7. 40 vuotta töitä paiskinut ja 3 vuotta työttömänä mamuna Suomessa, sama eläke

Jokin mättää. Eläkettä ei pidä maksaa lainkaan mamuille jos työhistoriaa ei ole vähintään 10 vuotta takana.
      Maailman menoa
      207
      822
    8. Et olisi niin epävarma,

olisit varmempi, ihastuisin suhun enemmän...
      Ikävä
      82
      820
    9. En luota sinuun

en edelleenkään yhtään tiedä oletko lintu vai kala vai kalavale. Ja ilmeisesti haluat pitää sen niin, syitä voi vain arv
      Ikävä
      60
      728
    10. Puualan yrittäjä

Kuka mahtaa olla? Eikö tuhkaa saa levittää metsään?
      Kauhava
      10
      718
    Aihe