morjes.
vaimollani on diagoosina rajatila. syksellä hänen käytöksensä muuttui kovin paljon, muumata viikko sitten hän vaipui påsykoosiin ja kuuli kaikenlaista harhaa joten mielisairaalaan joutui rauhottumaan.
Hänet tosin kotiutettiin sieltä muuatama päivä sitten koska hän puhuu vain avioerosta ja lääkäreitten mukaan siinä asiassa he eivät voi auttaa. Nyt hän on siis kotona ja haluaa vain avioeroa, ja sairaalasta hän löysyi tulevan uuden puolsonkin.
Tämä kaikki on jotains sellasta mitä en voi uskoa todeksi. Hän on muuttunut jokusessa viikkossa täysin toiseksi ihmiseksi.
en tiedä onko hän saanut jonkin ison älynväläyksen vai kuuluuko tämä avioero ja uusi puoliso taudin aiheuttamiin harhoihin?
hei, rajatilaihmiset, kertokaa onko minulla toivoa että vaimoni palutuisi ennalleen vai onko hän täysissä järjissään kun haluaa muuttaa yksin asumaan, avioeron ja uus puolisokin löytyy?
vaimona rajatilapersoona
10
1365
Vastaukset
- vaimosi
kipeänä noihin aikoihin kun meni sekaisin? Kuumetta jne? Tai löikö päänsä?
- kummastelija
kipeenä? no ei ollu.
ihan terve fyysisesti ja mitää tapaturmaankaan ei sattunnu.
- kummastelija
suodattakaa kaikki kirjotusvirheet pois. no toivottavasti tekstin idea tulee selville.
- tsemppiä!
Uskoisin,että hänellä on vain niin masentunut mieliala,ettei jaksa ajatella toivoi tulevasta. Hänen on helpompaa aloittaa alusta,kuin korjata tilanne,joka on hänen mielestään tuskainen. Muistathan,että rajatilasta kärsivä ajattelee musta-valkoisesti. Hän näkee siis psykoosin puhkeamisen ja sen ajan synkkänä,ja yrittää luoda uutta hyvää elämässään.
Voisit koittaa piristää häntä kaikin ihanin asioin (pirteän väriset kukat,pienet huomionosoitukset ym),jotka hän näkisi pelkkänä hyvänä ja ihanuutena.Hän luultavasti ajattelee suhteenne arjen tylsänä,ja siten suhteenne huonona. Mieli voi taas muuttua,kunhan masennus menee ohi. Keksi teille tekemistä,josta hän pitäisi(ulkoilkaa,kysy jos häntä kiinnostaisi lähteä vaikka viikonloppumtkalle). Masentuneeseenkin ihmiseen auttaa arjen poistaminen ja uusien kokemusten järjestäminen.
Muistuta häntä siis elämästä,jollaista teillä oli kun tapasitte toisenne ja rakastuitte.Naisille kyllä romantiikka maistuu.Masentuneella se tosin vie aikaa ennen kuin sen huomaa.Älä päästä häntä eroamaan sinusta,tuskin hän sitä oikeasti haluaisi.- kummastelija
kiitos vinkeistä.
Pelkkä pyykin peseminenkin aiheutti hänessä epäilyä että "yritän sillä saada hänet jäämään avioliittoon". ollaan puhuttu suumme puhtaaksi välillä kovin tulella höystettynäkin ja hän ei halua tehdä mitää minun kanssani vaan odottaa maanantaita jolloin ratkeaa saako hän oman asunnon :(
tällä hetkellä nukkuu yönsä sohvalla koska häntä kuvottaa olla mun lähellä eikä voi koskeakkaan minuun. Matkat ei ole siis oikein mahdollisia.
Olen kyllä hänen tukenansa ja yritän olla mahd piristävää seuraa mutta kuulen vain miten paljon hän vihaa minua ja samaan syssyyn kertoo että hän pitää mua vain ystävänä ja ystävät ei asu yhdessä.
haaveilee siitä udesta puolisoehdokkaasta jonka tapas sairaalssa. On nytkin sen kanssa kävelyllä.
No hyvä että he saavat tukea ystävinä toisistaan kun ovat kokeneet samanlaisia juttuja.
on tää elämä yllätyksellistä ja välillä niin hirveetä. Hän ei pidä minään mahdollisuutena että avioliittomme jatkuisi ja lähtee eropapereitten tekoon heti ens viikolla. :( - tsemppiä!
kummastelija kirjoitti:
kiitos vinkeistä.
Pelkkä pyykin peseminenkin aiheutti hänessä epäilyä että "yritän sillä saada hänet jäämään avioliittoon". ollaan puhuttu suumme puhtaaksi välillä kovin tulella höystettynäkin ja hän ei halua tehdä mitää minun kanssani vaan odottaa maanantaita jolloin ratkeaa saako hän oman asunnon :(
tällä hetkellä nukkuu yönsä sohvalla koska häntä kuvottaa olla mun lähellä eikä voi koskeakkaan minuun. Matkat ei ole siis oikein mahdollisia.
Olen kyllä hänen tukenansa ja yritän olla mahd piristävää seuraa mutta kuulen vain miten paljon hän vihaa minua ja samaan syssyyn kertoo että hän pitää mua vain ystävänä ja ystävät ei asu yhdessä.
haaveilee siitä udesta puolisoehdokkaasta jonka tapas sairaalssa. On nytkin sen kanssa kävelyllä.
No hyvä että he saavat tukea ystävinä toisistaan kun ovat kokeneet samanlaisia juttuja.
on tää elämä yllätyksellistä ja välillä niin hirveetä. Hän ei pidä minään mahdollisuutena että avioliittomme jatkuisi ja lähtee eropapereitten tekoon heti ens viikolla. :(Olen todella pahoillani puolestasi. En tiedä mitä sanoisin,enkä voi mitään oikein sanoakaan. :( Olen myös kummissani vaimosi käytöksestä. Ehkä niin on sitten sinullekin parempi... Etsi tasapainoisempi henkilö seuraavaksi vaimoehdokkaaksi.Vika ei ole sinussa.
- sadadadad
tsemppiä! kirjoitti:
Olen todella pahoillani puolestasi. En tiedä mitä sanoisin,enkä voi mitään oikein sanoakaan. :( Olen myös kummissani vaimosi käytöksestä. Ehkä niin on sitten sinullekin parempi... Etsi tasapainoisempi henkilö seuraavaksi vaimoehdokkaaksi.Vika ei ole sinussa.
mun vaimo rupesi masennuksen vuoksi syömään lääkkeitä...
siitä seurasi outoja ajatuksia että kukaan ei välitä yms...
sitten lopetti lääkkeet ja puhkesi jonkin asteinen mania. luuli että ei rakasta enää minua ja löysi uuden miehen, jonka luokse lähtikin melkein heti. kaikki tapahtui parissa päivässä. koko oma elämä ja periaatteet unohtui täysin. jopa oma lapsi.
muutti lapsemme kanssa uuden miehensä luokse asumaan ja asuikin hänen kanssaan melkein kuukauden.
kunnes lääkkeiden vaikutus mieleen katosi ja tajusikin tehneensä suuren virheen.
palasi luokseni takaisin, eikä ymmärrä yhtään käytöstään. se "suuri rakkaus" ei ollutkaan mitään.
nyt opettelemme uudelleen yhdessä elämistä, vaikka minuun sattuukin kaikki ne loukkaukset mitä sain.
eiköhän aika auta myös mun haavoihin.
- mielipide.
Sinako hanet toimitit mielisairaalaan? Jos niin, niin en ihmettele yhtaan, jos han haluaa avioeron sinusta.
- kipale
Voisko kyse olla maanis-depressiivisyydestä ja siihen liittyvästä maniasta?
- eronnut
..jos vaimosi haluaa eron.hän on sitä varmaan kauan mielessään miettinyt eikä ole uskaltanut sulle kertoa.jos hän pelkää sinua?
ole rohkea ja ota asia esille.ihan rehellisesti.anna hänelle ero ja sillä siisti.hän varmaan kärsii paljon olleessaan sinun kanssa.hyväksy se tosiasia että hän ei tahdo elää kanssasi?olisko näin?
vaimollasi saattaa olla lapsuudessa traumoja.hän saattaa olla jopa insestin uhri tms. joka on hajottanut hänen mieltään.näin arvelen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1514929Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa193555Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1593364Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss352851Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu972608Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181863Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky101595Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo101472Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1441470Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut111277