VÄÄRÄ VAPAUS TUO

TURVATTOMUUTTA

Eräässä suomalaisessa lehdessä kirjoitti eräs, tais olla pappi. Että Suomessa ollaan menossa Uus-pakanuuteen.

Ja tästä on ainakin 10-20 vuotta aikaa.

Jos liika kurikaan ei ole hyväsi, mutta ei myöskään väärä vapaus.

Moraalittomuus hävittää kansan.

Synti on kansakunnan häpeä.

12

373

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minni-Matleena

Vapaus on ehdottomasti kannatettava asia. Ei siinä ole mitään moraalitonta.

• asia

Mutta sitä ei saa käyttää väärin.

Jos Jumalan pelko häviää, ja ihmiset yrittää hyväksyä sellasia arvoja, jotka on kristillisiä käsityksiä vastaan. Jumala voi ottaa siunauksen pois.

Eikö se näy jo siinä, että tehdään paljon itsemurhia, että ihmiset on onnettomia. Että Jumalan siunaus puuttuu.

Moraalittomuutta on paljonkin nykyaikana.

• Minni-Matleena
        asia kirjoitti:

Mutta sitä ei saa käyttää väärin.

Jos Jumalan pelko häviää, ja ihmiset yrittää hyväksyä sellasia arvoja, jotka on kristillisiä käsityksiä vastaan. Jumala voi ottaa siunauksen pois.

Eikö se näy jo siinä, että tehdään paljon itsemurhia, että ihmiset on onnettomia. Että Jumalan siunaus puuttuu.

Moraalittomuutta on paljonkin nykyaikana.

siinä, että ihmiset ovat onnettomia ja on kaikkea pahaa, esim. väkivaltaa. Vapautta ei tietenkään pitäisi käyttää väärin.

Jumalan pelko on mielestäni huono asia, kaikki pelottelu on matalamielistä.

• mutta synti on

kansakunnan häpeä. Näin sanoo Raamattu.

Ja että Herran pelko on viisauden alku.

• Minni-Matleena

kristinuskon palsta, ystävä hyvä.

• mutta eikö musliimien
        Minni-Matleena kirjoitti:

ajatusmaailmaan sovi tällainen.

Eikö koraanissa kuitenkin joskus ole jotain tällaista, mistä avauksessa mainittiin. Ja näissä muissakin kirjoituksissa.

Olen kuullut, että Koaraanissa on jotakin samaakin kuin Raaamtusssa.

• tuli kuitenkin esiin

että Tanskan lippu symbplisoi kristillisyyttä.

Miksei myös muut poismaiden liput,,,

• Minni-Matleena
        mutta eikö musliimien kirjoitti:

Eikö koraanissa kuitenkin joskus ole jotain tällaista, mistä avauksessa mainittiin. Ja näissä muissakin kirjoituksissa.

kommentoi tätä, kun minun on vähän vaikea mennä sanomaan mitään muslimien ajatusmaailmasta. Olisi varmaan hyvä jos muslimit kommentoisivat tätä Koraani -asiaakin jotenkin, kun siitä täällä on jatkuvasti kirjoituksia.

• avaaja

kommentoi tätä, kun minun on vähän vaikea mennä sanomaan mitään muslimien ajatusmaailmasta. Olisi varmaan hyvä jos muslimit kommentoisivat tätä Koraani -asiaakin jotenkin, kun siitä täällä on jatkuvasti kirjoituksia.

Olen itse kristitty ja pysyn kristittynä. En sitä hyväkay, että vaikka oikeita asioita hoidettaan, mutta väärin asein. Se on ihan väärin.

• Minni-Matleena
        avaaja kirjoitti:

Olen itse kristitty ja pysyn kristittynä. En sitä hyväkay, että vaikka oikeita asioita hoidettaan, mutta väärin asein. Se on ihan väärin.

mitä tarkoitat oikeiden asioiden hoitamisella väärin asein. Jos tarkoitat väkivaltaa, niin minäkin vastustan sitä. Nyt lopetan keskustelun, kun lähden treffeille :)

• on herätty
        mutta eikö musliimien kirjoitti:

ja huomattu, että rajat on tarpeelliset. Ja monet ovat alkaneet puhua rajojen tärkeydestä.
        Se on kyllä tosi tärkeää, että ihminen tuntee rajat.

On siis huomttu vapaan kasvatuken tulokset.

• nmnm

Nykyajan yhteiskunnassa on selvästi näkyvissä tämä puute. Väkivaltaa saadaan levittää vapaasti netissä ja videoilla. Monet aivan syyttömät ihmiset ovat menettäneet henkensä tämän vapauden seurauksena.
      Jonkin asiallista kuria ja rajoja pitäisi olla, mutta ei kuitenkaan islamilaista mallia. Ei sekään tuo mitään parempaa yhteiskuntamallia.
      Parempi yhteiskunta voisi tulla kasvattamalla ihmisiä hyviin ihanteisiin. Se on aivan realistista, koska elämä on hyvää ja aivan ihanaakin usein. Synkkä mieliala ja rikokset ovat väärän ajattelun seurausta.

Ihmiset tarvitsevat ohjausta näkemään elämän kauniimpana. Nykyään vain on lukeneetkin ihmiset aivan typeriä. Lehtien ja televison toimittajat eivät ymmärrä mitään muuta kuin "lisää rahaa, lisää palkkaa, meillä on yhä kurjaa". Palkat ovat jo ylenpalttiset, mutta aina ollaan vaatimassa lisää.
      Asennekasvatukseen olisi paljon tarvetta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      151
      4929
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      19
      3555
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      159
      3364
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      35
      2851
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      97
      2608
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1863
    7. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      10
      1595
    8. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1472
    9. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      144
      1470
    10. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      11
      1277
    Aihe