Liikenneopettajan palkka

L-ope.

Se on nyt ainakin tullut selväksi, että varsinkin pk-seudulla l-opettajien taulukkopalkat laahaavat reilusti todellisten liksojen perässä.

Kertokaahan opettajat, millaisia palkkoja missäkin päin Suomea maksetaan ja millainen määrä teillä on kokemusvuosia. Olisi kaikkien yhteinen etu saada jonkinlaista todellista käsitystä oman työn arvosta.

Toivoisin asiallisia vastauksia, enkä mitään retosteluita 5000€:n kuukausipalkoista viiden tunnin työpäivillä.

35

23039

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Taulukkopalkat ovat kaukana siitä mitä liikenneopettajalle maksetaan. Lähes poikkeuksetta uudelle liikenneopettajalle maksetaan heti kättelyssä jo sellaista palkkaa joka vastaa vähintään 10 vuoden kokemuksen omaavan liikenneopettajan taulukkopalkkaa.

      Erityisesti SINUN on syytä ymmärtää, että palkka on työmiehen mittainen. Mikäli et ole vielä alalla tai olet urasi alussa, niin enemmän sinuna olisin kiinnostunut päästä töihin, jolloin pääset näyttämään mitä osaat ja mitä olet. Sitten voisi olla aika puhua palkastasi.

      • kiggelsson

        Työ on palkatonta. Olen ystäväpiirissäni matalapalkkaisin tyyppi.
        Työ on enemmän kutsumus kuin ansaitsemista tai mammonaa varten tehtävää ahertamista.
        Työajat enimmäkseen peestä.


      • pohjanmaa
        kiggelsson kirjoitti:

        Työ on palkatonta. Olen ystäväpiirissäni matalapalkkaisin tyyppi.
        Työ on enemmän kutsumus kuin ansaitsemista tai mammonaa varten tehtävää ahertamista.
        Työajat enimmäkseen peestä.

        olen ystäväpiirissäni matalapalkkaisin.
        Pari vuotta sitten en yltänyt edes kioskeissa myytäviin verokalentereihin, raja oli 20,000e/vuosi.
        Kuukausiansio nyt alle 2100e, sekin vasta pitkien neuvottelujen jälkeen , kokemusvuosia yli 20 vuotta.
        Ja mitä tulee uuden opettajan palkkaan se taulukkojen mukainen, eli 1700e.
        Jos jossain maksetaan uudelle opettajalle heti kättelyssä 10 vuoden kokemuksen mukaan, niin eikö silloin 10 vuoden kokemuksen omaavan täytyisi saada 20 vuoden kokemuksen mukaan jne.
        Tiedän myöskin, että eräässä kaupungissa täälläpäin, ei ole yhtäkään kuukausipalkkalaista
        .


      • pohjanmaa
        pohjanmaa kirjoitti:

        olen ystäväpiirissäni matalapalkkaisin.
        Pari vuotta sitten en yltänyt edes kioskeissa myytäviin verokalentereihin, raja oli 20,000e/vuosi.
        Kuukausiansio nyt alle 2100e, sekin vasta pitkien neuvottelujen jälkeen , kokemusvuosia yli 20 vuotta.
        Ja mitä tulee uuden opettajan palkkaan se taulukkojen mukainen, eli 1700e.
        Jos jossain maksetaan uudelle opettajalle heti kättelyssä 10 vuoden kokemuksen mukaan, niin eikö silloin 10 vuoden kokemuksen omaavan täytyisi saada 20 vuoden kokemuksen mukaan jne.
        Tiedän myöskin, että eräässä kaupungissa täälläpäin, ei ole yhtäkään kuukausipalkkalaista
        .

        tarkennetaan viimeistä lausetta: kuukausipalkkalaista autukouluissa.


      • hubkkk
        kiggelsson kirjoitti:

        Työ on palkatonta. Olen ystäväpiirissäni matalapalkkaisin tyyppi.
        Työ on enemmän kutsumus kuin ansaitsemista tai mammonaa varten tehtävää ahertamista.
        Työajat enimmäkseen peestä.

        Mulla ihan sama juttu


    • Hki ope

      voin kertoa rehellisesti oman palkkani täällä pääkaupunki seudulla. n.16€/h.
      -ei mitään lisiä
      eli sama tuntipalkka esim.klo.7.00 tai klo 20.00 ja sama palkka myös lauantaisin/sunnuntaisin.
      ps.en tällä palkalla tee kuin virastoaikoja eli 8.00-16.00 arkipäivisin.
      pss. eräs oppilaani tekee "mäkkärissä" vkonloppuja ja hänen palkkansa on n.18€/h eli repikää siitä!!!

      • meillä

        Kokemus yli 20v. Himpun alle 13€/ (Taulukkopalkka)tuntipalkka.Ihan sama riippumatta siitä milloin tunti tehdään.Täällä meilläpäin ei montaa kuukausipalkkaista ole.


      • näin jns
        meillä kirjoitti:

        Kokemus yli 20v. Himpun alle 13€/ (Taulukkopalkka)tuntipalkka.Ihan sama riippumatta siitä milloin tunti tehdään.Täällä meilläpäin ei montaa kuukausipalkkaista ole.

        Joensuussa huhujen mukaan 14-15,50€/tunti.

        Kukaan yrittäjistä ei maksa lisiä!!! Työaika välillä 6.30-21!!!


    • Åke

      Liikenneopettajien TES on jäänyt todella pahasti jälkeen. AKT hoitaa kyllä linja-auton kuljettajien asioita hyvin eteen päin, mutta ei liikenneopettajien. Tuntipalkka on kohta sama kummallakin alalla paitsi linja-auton kuljettaja saa lisistä ja ylityökorvaksista paljon isomman tilin mitä ei taas liikenneopettajille yleensä makseta. Täällä savossa tuntipalkka tes ehkä lisät ei ylityökorvauksia.
      Autokoulut elää työntekijöitten kustannuksella, jos on oppilaita niin tulee tunteja, jos ei niin ei tule myöskään tunteja niin paljon eikä tule kunnon tiliä!

      • kiggelsson

        Kun katsoo peiliin, niin näkee ihmisen. Se ihminen siellä peilissä päättää, mitä hän tekee. Jos se päättää tehdä, niin tekeekö se sen ilmaiseksi, vai mitä se tekee. AKT ei tee mitään. En sen eteen muuten minäkään. Teen sen itse, omalla työllä tai sen tekemättömyydellä. Kun tekee tuntihommia, pitää ja täytyy hinnoitella itsensä oikein. Jos Teilläpäin joku halvemmalla tekee, niin anna tehdä. Toimeen palkallansa kuuluu jokaisen tulla, valinta ihmisen itsensä tehtävä.


      • Åke
        kiggelsson kirjoitti:

        Kun katsoo peiliin, niin näkee ihmisen. Se ihminen siellä peilissä päättää, mitä hän tekee. Jos se päättää tehdä, niin tekeekö se sen ilmaiseksi, vai mitä se tekee. AKT ei tee mitään. En sen eteen muuten minäkään. Teen sen itse, omalla työllä tai sen tekemättömyydellä. Kun tekee tuntihommia, pitää ja täytyy hinnoitella itsensä oikein. Jos Teilläpäin joku halvemmalla tekee, niin anna tehdä. Toimeen palkallansa kuuluu jokaisen tulla, valinta ihmisen itsensä tehtävä.

        "Jos Teilläpäin joku halvemmalla tekee, niin anna tehdä. Toimeen palkallansa kuuluu jokaisen tulla, valinta ihmisen itsensä tehtävä" niinpä annetaan toisen tehdä halvemmalla ja ollaan itse kortistossa. Sitä vartenhan ammattiliittoihin maksetaan jäsenmaksuja, että he valvoisivat meidän etuja ja ei tarvitsisi lähteä hinnoittelemaan itseään eikö?
        Millainen hinnoittelu kiggelssonilla on ja missäpäin töissä vai onko edes tällä alalla? Itse en enää ole ja toivottavasti en tule olemaankaan!


      • kyseisellä alalla jatkossakin
        Åke kirjoitti:

        "Jos Teilläpäin joku halvemmalla tekee, niin anna tehdä. Toimeen palkallansa kuuluu jokaisen tulla, valinta ihmisen itsensä tehtävä" niinpä annetaan toisen tehdä halvemmalla ja ollaan itse kortistossa. Sitä vartenhan ammattiliittoihin maksetaan jäsenmaksuja, että he valvoisivat meidän etuja ja ei tarvitsisi lähteä hinnoittelemaan itseään eikö?
        Millainen hinnoittelu kiggelssonilla on ja missäpäin töissä vai onko edes tällä alalla? Itse en enää ole ja toivottavasti en tule olemaankaan!

        Kyllä, mukava työ, tosin iltapainotteinen. Liksa ei mikään huippu, mutta huonomminkin voisi olla. Eihän raha voi yksistään vaikuttaa mitä työkseen tekee, vai voiko..?? No kuitenkin samaa mieltä "kiggelsssonin" kans. Kohtuu se palkoissa pitää olla. Kun yrityksellä menee hyvin niin työntekijää pitää palkita myös, hänhän se työtä yritykseen lisää tuo työllään(kun hyvin tekee) tai vähentää taitamattomuuttaan..


      • jäpä -68
        kyseisellä alalla jatkossakin kirjoitti:

        Kyllä, mukava työ, tosin iltapainotteinen. Liksa ei mikään huippu, mutta huonomminkin voisi olla. Eihän raha voi yksistään vaikuttaa mitä työkseen tekee, vai voiko..?? No kuitenkin samaa mieltä "kiggelsssonin" kans. Kohtuu se palkoissa pitää olla. Kun yrityksellä menee hyvin niin työntekijää pitää palkita myös, hänhän se työtä yritykseen lisää tuo työllään(kun hyvin tekee) tai vähentää taitamattomuuttaan..

        jaa´ah, itse korttiluokan a be ce de omaava entinen rekkakuski, joka ajatteli ryhtyä liikenneopettajaksi ja tulikin toisiin ajatuksiin, pelkästäänkin jo palkan vuoksi. Toimiessani kotimaanliikenteen ohjaamotarkkailijana, palkka oli noin 2200 euroa kuukaudessa noin 170 tunnin palkkajaksossa ( 4 viikkoa ), ja siirtyessäni ulkomaanliikenteen ohjaamotarkkailijaksi, palkka oli noin 3800 - 4200 euroa kuukaudessa. ( sisältää avioeron). Tosin tämän palkan eteen olet 3-4 viikkoa ulkomailla ja viikon tämän jälkeen vapaalla. Luin aikuisopiskelijana itseni koneasentajaksi ja nyt kuukausipalkkani on 2600 euroa kuukaudessa, ja lisät siihen kuukaudesta riipuen 200-450 euroa päälle, ja työaika on 8 tuntia päivässä. ( päivävuorolainen ). Joten jos edelleen haluat liikenneopettajaksi täyty ammatin olla varmasti kutsumustyötä. Terveisin jäpä -68.


    • Onni-M

      Palkka on kohtuullinen ja työ on antoisaa mikäli nauttii ohjaus- ja opetustyöstä, oppilaan oppimisesta ja itsensä kehittämisestä. Alalle kannattaa hakeutua esim. kasvatus ja ohjaustyöstä ja uuden oppimisesta kiinnostuneen palveluhenkisen tyypin. Rekkakuskistakin voi tulla hyvä opettaja mutta ajokokemuksen lisäksi siihen vaaditaan myös aito kiinnostus opettamiseen.

      Töitä liikenneopettajille ainakin riittää. Tälläkin hetkellä avoimia paikkoja mol.fi sivuilla liki kolmekymmentä.

      Nimim. Alaa läheltä seuraava

      • jeesboxduu

        Ei vieläkään näkynyt juuri todellisia palkkoja keskustelussa, lähinnä vaan muuta. Eli missä paikkeilla nuo palkat pyörii paikkakunnittain kuukausitasolla? Ja tekeekö opettajat yleensä sen 8h per päivä ja 5pv per viikko vai vaihteleeko mitenkin rajusti?


      • ainakinkahdesta

        Ainahan voit valita, eikö totta? Haluatko elää elämääsi palkkatyöläisenä vai yrittäjänä? Liikenneopettajan ammatti on tosiaan sopiva vaihtoehto ohjaus- ja opetustyöstä ja yleensä ihmisistä kiinnostuneelle tyypille. Dieselinkäry ja muut moottorinpärinät eivät ole tämän päivän liikenneopettajan työpäivässä sen keskeistä sisältöä. Ainakaan perinteisessä autokoulussa ei näin ole ollut vuosiin. Kuljettajien ammattiopetuksessa toimivilla liikenneopettajilla voi painopiste olla erilainenkin?
        Liikenneopettajatutkinnon suorittaneena voit itsekin mennä autokouluyrittäjien alatulokoulutukseen (HAMK). Siellä sinulle selvitetään mm. minne autokouluoppilaiden maksama rahamäärä katoaa? Kaikki ei mene open palkkaan vaan arvelisin että suunnilleen näin:
        Jos opettaja tekee vuodessa noin 16oo tuntia töitä niin sinä aikana hän ehtii antaa minimituntimäärän ajo-opetusta (a' noin 20h) 70 oppilaalle (20h x 70 = 1400h ja siihen kun lisätään 5-10 teoriapakettia a' noin 20 tuntia tulee yhteensä noin 1600 tuntia.
        Keskimääräinen perusajokortti, siis henkilöautoon, irtoaa paikkakunnasta riippuen, noin 1100-1200€ (alviton) 1350- 1460e(veroineen). Tämätieto löytyy muuten netistä, fiksut autokoulut ilmoittavt reilusti mikä on heiltä saatavan palvelun hinta:).
        Tuo veroton hinta (1100-1200)on se, josta ope lopulta saa palkkansa, mutta ensin maksetaan muut kulut, vuokrat ja auton menot ja se yrittäjän osuus.
        Koko kertyvä potti (ope ja 70 oppilasta) on siis noin 77000 -84000€. Jos open käyttämä auto kuluttaa (arvo laskee ja huollot bensat jne..) kymppitonni vuodessa varmaan riittää. Jäljellä siis 67000-74000€ siitä pois tilavuokra, olisko yhden open osuus 500€ /kk siis 6000€ /vuosi? Jäljelle jäävästä noin 62-68000€ pois sihteerityön arvo, taas 500e/kk/ope siis vuodessa 6000e? Jäännös 54-62000€. Jos tämä jäljelle jäävä osuus sisältää open palkan, sotumaksut ja yrittäjän osuuden niin mikä on tasapuolinen jakosuhde? Sotumaksut ovat noin 60% palkasta ts jos 54000€ sisältää kohtuullisen yrittäjäosuuden (10-15%) niin jäljelle jäävä minimi vuosipalkkaresurssi olisi 45900€. Kun siitä poistetaan se mainittu sotun osuus (60%) ts kerrotaan 45900e 0,65 llä niin jäljelle jää noin 29000€. Se kun jaetaan 13(sisältää lomarahat) niin kuukausiansioksi tulee noin 2200€. Jos homma on hoidettu hyvin, siis keskimääräinen kortin verollinen hinta olisi tuo esimerkkimme parempi hinta (1460€) näin open kuukausipalkka voisi olla jo noin 2600€.
        Laskelma on arvio ja sisältää ehkä pieniä epätarkkuuksia mutta niillä ei ole suurta vaikutusta lopputuloksen kokoluokkaan.
        Siis yrittäjänä voit oman palkkasi lisäksi saada noin 5000-7000€ vuosipalkkion/ope (jota tosin, verotussyistä, ei kai sittenkään kannata itselleen palkkana maksaa, voihan autokoulukin omistaa vaikka mitä vai mitä? Ai pomon mökille saunaan vai Levillä vai?)
        No yrittäjänä voit myös harkita maksatko tilavuokraa vai onko kannattavampaa omistaa tilat, vähenentää korot ja löytyykö perheestä sihteeri ja kun olet tarkkana et ostaessasi maksa alvia ainakaan kaikesta siis yritykselle ostettavista tuotteista. Mitä niihin autoihin oikeasti kannattaa sijoittaa, itselle tietysti joko kohtuullinen ajopeli? Siis yrittäjäksi vai ...?
        Niin juu, ei se konkurssi mikään hirvee juttu ole, kunhan puhuvat ettei kateelliset alkais itse yrittäjiks menee markkinat sekasi nääs...
        joo, on se , nelilaskin, sittenkin ihan tarpeellinen, vaikka harvinainen, autokoulutominnassa?


      • JOBWAY.COM
        ainakinkahdesta kirjoitti:

        Ainahan voit valita, eikö totta? Haluatko elää elämääsi palkkatyöläisenä vai yrittäjänä? Liikenneopettajan ammatti on tosiaan sopiva vaihtoehto ohjaus- ja opetustyöstä ja yleensä ihmisistä kiinnostuneelle tyypille. Dieselinkäry ja muut moottorinpärinät eivät ole tämän päivän liikenneopettajan työpäivässä sen keskeistä sisältöä. Ainakaan perinteisessä autokoulussa ei näin ole ollut vuosiin. Kuljettajien ammattiopetuksessa toimivilla liikenneopettajilla voi painopiste olla erilainenkin?
        Liikenneopettajatutkinnon suorittaneena voit itsekin mennä autokouluyrittäjien alatulokoulutukseen (HAMK). Siellä sinulle selvitetään mm. minne autokouluoppilaiden maksama rahamäärä katoaa? Kaikki ei mene open palkkaan vaan arvelisin että suunnilleen näin:
        Jos opettaja tekee vuodessa noin 16oo tuntia töitä niin sinä aikana hän ehtii antaa minimituntimäärän ajo-opetusta (a' noin 20h) 70 oppilaalle (20h x 70 = 1400h ja siihen kun lisätään 5-10 teoriapakettia a' noin 20 tuntia tulee yhteensä noin 1600 tuntia.
        Keskimääräinen perusajokortti, siis henkilöautoon, irtoaa paikkakunnasta riippuen, noin 1100-1200€ (alviton) 1350- 1460e(veroineen). Tämätieto löytyy muuten netistä, fiksut autokoulut ilmoittavt reilusti mikä on heiltä saatavan palvelun hinta:).
        Tuo veroton hinta (1100-1200)on se, josta ope lopulta saa palkkansa, mutta ensin maksetaan muut kulut, vuokrat ja auton menot ja se yrittäjän osuus.
        Koko kertyvä potti (ope ja 70 oppilasta) on siis noin 77000 -84000€. Jos open käyttämä auto kuluttaa (arvo laskee ja huollot bensat jne..) kymppitonni vuodessa varmaan riittää. Jäljellä siis 67000-74000€ siitä pois tilavuokra, olisko yhden open osuus 500€ /kk siis 6000€ /vuosi? Jäljelle jäävästä noin 62-68000€ pois sihteerityön arvo, taas 500e/kk/ope siis vuodessa 6000e? Jäännös 54-62000€. Jos tämä jäljelle jäävä osuus sisältää open palkan, sotumaksut ja yrittäjän osuuden niin mikä on tasapuolinen jakosuhde? Sotumaksut ovat noin 60% palkasta ts jos 54000€ sisältää kohtuullisen yrittäjäosuuden (10-15%) niin jäljelle jäävä minimi vuosipalkkaresurssi olisi 45900€. Kun siitä poistetaan se mainittu sotun osuus (60%) ts kerrotaan 45900e 0,65 llä niin jäljelle jää noin 29000€. Se kun jaetaan 13(sisältää lomarahat) niin kuukausiansioksi tulee noin 2200€. Jos homma on hoidettu hyvin, siis keskimääräinen kortin verollinen hinta olisi tuo esimerkkimme parempi hinta (1460€) näin open kuukausipalkka voisi olla jo noin 2600€.
        Laskelma on arvio ja sisältää ehkä pieniä epätarkkuuksia mutta niillä ei ole suurta vaikutusta lopputuloksen kokoluokkaan.
        Siis yrittäjänä voit oman palkkasi lisäksi saada noin 5000-7000€ vuosipalkkion/ope (jota tosin, verotussyistä, ei kai sittenkään kannata itselleen palkkana maksaa, voihan autokoulukin omistaa vaikka mitä vai mitä? Ai pomon mökille saunaan vai Levillä vai?)
        No yrittäjänä voit myös harkita maksatko tilavuokraa vai onko kannattavampaa omistaa tilat, vähenentää korot ja löytyykö perheestä sihteeri ja kun olet tarkkana et ostaessasi maksa alvia ainakaan kaikesta siis yritykselle ostettavista tuotteista. Mitä niihin autoihin oikeasti kannattaa sijoittaa, itselle tietysti joko kohtuullinen ajopeli? Siis yrittäjäksi vai ...?
        Niin juu, ei se konkurssi mikään hirvee juttu ole, kunhan puhuvat ettei kateelliset alkais itse yrittäjiks menee markkinat sekasi nääs...
        joo, on se , nelilaskin, sittenkin ihan tarpeellinen, vaikka harvinainen, autokoulutominnassa?

        Liikenneopettajille on tällä hetkellä hirmuinen kysyntä. Kaikki paikoista kiinnostuneet rekisteröikää CV:nne jobway.com-sivustolle ja etsitään juuri teille sopiva paikka. Palvelu on maksuton ja otamme kaikki CV:t innolla vastaan jotta saadaan oikea työ ja työntekijä kohtaamaan.

        http://fi.jobway.com/index.cfm/sektion/register


      • piilomainos
        JOBWAY.COM kirjoitti:

        Liikenneopettajille on tällä hetkellä hirmuinen kysyntä. Kaikki paikoista kiinnostuneet rekisteröikää CV:nne jobway.com-sivustolle ja etsitään juuri teille sopiva paikka. Palvelu on maksuton ja otamme kaikki CV:t innolla vastaan jotta saadaan oikea työ ja työntekijä kohtaamaan.

        http://fi.jobway.com/index.cfm/sektion/register

        varmasti on, oikean työn ja työntekijän kohtaaminen on helppoa mutta oikean palkan ja työntekijän kohtaaminen onkin jo vaikeampaa, niinkuin näillä sivuilla on monesti jo todettu ;)
        Ei alle 20e/h.


    • Hannukin

      tossa alempana oli Hannun ja Kertun kirjoitus. Sama palkkalinja on muuallakin pk-seudulla, paitsi nirsoissa kouluissa, jotka kahmivat suuria autokouluoppilasmääriä, joten joutuvat tinkimään liksoista.
      Seuraus: Opettajien suuri vaihtuvuus, heikot inssiläpäisyt ja yleinen tyytymättömyys. Oikea b-korttihinta olisi 1800-2100 €. Tämän verran on alv:n tulo ym. romahduttaneet kannattavuutta. Kohta parikymmentä vuotta alalla antanee minulle oikeuden lausua näin. Jään kohta pois alalta, mutta saan 22,70 € korvausta siitä, että koitan kestää pelkääjän paikalla.

      • Saraijja

        Näin yhden open vaimona ja työtä sivusta seuranneena voin vain todeta että ala on hankala ja raskas. Oppilas aines on laidasta laitaan ja vaaratilanteita tulee aika paljon. Työ vaatii jatkuvaa ja herkeämätöntä tilanteiden huomioimista ja valppaana oloa. Puolisoni palkka pk.seudulla 25e/h. Työtä saisi tehdä vaikka yötä päivää ja jatkuvasti yritetään houkutella muualle. Palkan lisäksi tärkeää on myös se kuinka paljon saa itse päättää työajoista ja minkälainen työnanataja on. Opettajissa on paljon eroja. On vain istujia jotka ajeluttavat oppilaita ympäriinsä ja sitten on niitä jotka todella opettavat 100% koko ajan. Näinhän kaikilla aloilla on. Eiväthän kaikki myyjät ole yhtä hyviä tai tehokkaita eikä kaikki lääkärit yhtä päteviä.. Myös Hannulle kaikkea hyvää siihen mihin seuraavaksi ryhdyt - pitkään oletkin jaksanut.


      • Huuhaatapa hyvinkin
        Saraijja kirjoitti:

        Näin yhden open vaimona ja työtä sivusta seuranneena voin vain todeta että ala on hankala ja raskas. Oppilas aines on laidasta laitaan ja vaaratilanteita tulee aika paljon. Työ vaatii jatkuvaa ja herkeämätöntä tilanteiden huomioimista ja valppaana oloa. Puolisoni palkka pk.seudulla 25e/h. Työtä saisi tehdä vaikka yötä päivää ja jatkuvasti yritetään houkutella muualle. Palkan lisäksi tärkeää on myös se kuinka paljon saa itse päättää työajoista ja minkälainen työnanataja on. Opettajissa on paljon eroja. On vain istujia jotka ajeluttavat oppilaita ympäriinsä ja sitten on niitä jotka todella opettavat 100% koko ajan. Näinhän kaikilla aloilla on. Eiväthän kaikki myyjät ole yhtä hyviä tai tehokkaita eikä kaikki lääkärit yhtä päteviä.. Myös Hannulle kaikkea hyvää siihen mihin seuraavaksi ryhdyt - pitkään oletkin jaksanut.

        Eip ollut tässä ketjussa yhtään asiallista vastausta. Keksittyjä tarinoita kaikki.


      • W.S.R
        Huuhaatapa hyvinkin kirjoitti:

        Eip ollut tässä ketjussa yhtään asiallista vastausta. Keksittyjä tarinoita kaikki.

        No pistetään yksi asiallinen ja rehellinen vastaus. Kuten aiemmin mainittiin, palkka on tekijänsä mittainen. Vastavalmistuneilla on tietysti kovat odotukset palkan suhteen, mutta ensin on syytä antaa vakuuttavat näytöt osaamisestaan ja sitten vasta vaatia palkkaa. Aloitin liikenneopettajan urani 17 € tunti, josta vuoden kuluttua työnantajani nosti sen 20 € tunti. Lauantain tunnit hinnoiteltiin 25€/h. Ammattitaitoinen opettaja kyllä pääsee palkoille, tosin harva yrittäjä ymmärtää hyvän kouluttajan merkityksen yritykselleen. Näitä eläkeläisukkoja pidetään monessa yrityksessä pienellä palkalla töissä, ja työn jälki on mitä sattuu. Koulun maine kärsii helposti. Halvalla ei saa hyvää työntekijääkään, vaikka katetta on maksa kunnon palkkoja. TESsiin nojataan varsinkin pienten paikkakuntien kouluissa. Eräs ongelma on tiettyjen kaupunkien ak-yrittäjien keskenään sopima palkkataso, jolloin kaikki maksaa yhtä vähän työntekijöille. Sama pätee usein myös kurssihintoihin. Näin menettelemällä turvataan korkea hintataso ja alhainen palkkataso paikkakunnan liikennekouluissa.


    • juukos66

      Voi Polonen, odota ku tulee lama kunnolla niin pyydä vaan kova palkkaa...

      • jarrumies

        Rikkureita oomme kaikki oomme kaikki kaikki. Kohtahan on taas TES. neuvottelut. tehkää jotain asian eteen.


      • W.S.R

        Varmasti pyydänkin, lama tai ei ammattilaisella on hintansa. Ota vaan ahne yrittäjä eläkeukkoja tai harjoittelija-räkänokkia töihin HALVALLA pilaamaan koulusi maine : D


    • Koulutus haussa

      Harmi, juuri mietiskelin että tämä olisi voinut olla meikäläiselle sopiva työ. Liikenteessä olen tehnyt töitä melkein koko lyhyen työurani verran. Mielenkiintoista se on, ihan niinkuin ihmisten kanssa toimiminen.

      Mutta en kyllä alle 2000 kuukausipalkalla halua elää. Varsinkaan jos työnteko painottuu lähinnä iltoihin, eikä niistä makseta lisiä.

      Ei ihme jos on työvoimapula.

      • ihan vissijuttu

        Eipä niin. Ite olen tehnyt sitä ja toista. Nyt liikenneopettajan tuunia ja joskus aikaisemmin myös. Silloin sentään pääsi palkoille. Ennen tätä paikkaa olin inva-auton kuljettaja (älkää nyt viittikö).Palkan sain tehdyn työn mukaan ja säännöllisesti työehtosopimuksen mukaan.

        Vaan eipä ole näin liikenneopettajana. Yhtään kertaa en ole vielä saanut vähäisiä ropojani ajoissa, aina muutaman päivän myöhässä ja vain kerran seuraavan kuun aikana, ei siis tuntipalkkaisen mukaan.

        No välietappihan tämä on, mutta antaa aika negatiivisen kuvat alan yrittäjistä. Ite en kyllä ilkeäisi tehä noin.

        No en ole viitsinyt ryhtyä rotestoimaan, pääasia, että saan palkkani edes myöhässä.

        Tässä voi vain arvailla, että alalla on edessä varsinainen muutoksen vyöry. Ehkäpä muutaman vuoden kuluttua nähdään, että kuka opettaa ja ketä ja missä.

        Liikenneturvallisuus on tietty kuitenkin se ykkösasia. Ja monella varmaan on henkilökohtaisia intressejä edistää liikenneturvallisuutta. Tullee vaan tuo Viikin juttu mieleen.


      • hgtfrdeu
        ihan vissijuttu kirjoitti:

        Eipä niin. Ite olen tehnyt sitä ja toista. Nyt liikenneopettajan tuunia ja joskus aikaisemmin myös. Silloin sentään pääsi palkoille. Ennen tätä paikkaa olin inva-auton kuljettaja (älkää nyt viittikö).Palkan sain tehdyn työn mukaan ja säännöllisesti työehtosopimuksen mukaan.

        Vaan eipä ole näin liikenneopettajana. Yhtään kertaa en ole vielä saanut vähäisiä ropojani ajoissa, aina muutaman päivän myöhässä ja vain kerran seuraavan kuun aikana, ei siis tuntipalkkaisen mukaan.

        No välietappihan tämä on, mutta antaa aika negatiivisen kuvat alan yrittäjistä. Ite en kyllä ilkeäisi tehä noin.

        No en ole viitsinyt ryhtyä rotestoimaan, pääasia, että saan palkkani edes myöhässä.

        Tässä voi vain arvailla, että alalla on edessä varsinainen muutoksen vyöry. Ehkäpä muutaman vuoden kuluttua nähdään, että kuka opettaa ja ketä ja missä.

        Liikenneturvallisuus on tietty kuitenkin se ykkösasia. Ja monella varmaan on henkilökohtaisia intressejä edistää liikenneturvallisuutta. Tullee vaan tuo Viikin juttu mieleen.

        "Yhtään kertaa en ole vielä saanut vähäisiä ropojani ajoissa, aina muutaman päivän myöhässä ja vain kerran seuraavan kuun aikana, ei siis tuntipalkkaisen mukaan."

        Selvennä mitä tämä tarkoittaa. Etenkin tuo "vain kerran seuraavan kuun aikana".


      • yrittäjä
        ihan vissijuttu kirjoitti:

        Eipä niin. Ite olen tehnyt sitä ja toista. Nyt liikenneopettajan tuunia ja joskus aikaisemmin myös. Silloin sentään pääsi palkoille. Ennen tätä paikkaa olin inva-auton kuljettaja (älkää nyt viittikö).Palkan sain tehdyn työn mukaan ja säännöllisesti työehtosopimuksen mukaan.

        Vaan eipä ole näin liikenneopettajana. Yhtään kertaa en ole vielä saanut vähäisiä ropojani ajoissa, aina muutaman päivän myöhässä ja vain kerran seuraavan kuun aikana, ei siis tuntipalkkaisen mukaan.

        No välietappihan tämä on, mutta antaa aika negatiivisen kuvat alan yrittäjistä. Ite en kyllä ilkeäisi tehä noin.

        No en ole viitsinyt ryhtyä rotestoimaan, pääasia, että saan palkkani edes myöhässä.

        Tässä voi vain arvailla, että alalla on edessä varsinainen muutoksen vyöry. Ehkäpä muutaman vuoden kuluttua nähdään, että kuka opettaa ja ketä ja missä.

        Liikenneturvallisuus on tietty kuitenkin se ykkösasia. Ja monella varmaan on henkilökohtaisia intressejä edistää liikenneturvallisuutta. Tullee vaan tuo Viikin juttu mieleen.

        Pitkään autokouluyrittäjänä toimineena olen havainnut että alan todelliset menestyjät hoitavat palkka- ym työnantajan velvollisuudet mallikkaasti. Hyvälle opettajalle kannattaa ehdottomasti maksaa asiallinen palkka.

        Liian paljon on niitä opettajia joita en palkkaisi missään tapauksessa. Koulutukseen hakuvaiheessa osa soveltumattomista karsiutuu samoin moniosaisessa liikenneopettajatutkinnossa koulutuksen lopussa. Kautta vuosikymmenten on ollut kuitenkin niin, että lopullinen karsinta tapahtuu vasta työelämässä.
        On myös aivan selvää että osa alan työnantajista ei toimi niin kuin pitäisi. Monilla raha-asiat ovat melko "kuralla" niinkuin konkurssit ovat osoittaneet.


      • päivystävä neuvoja
        ihan vissijuttu kirjoitti:

        Eipä niin. Ite olen tehnyt sitä ja toista. Nyt liikenneopettajan tuunia ja joskus aikaisemmin myös. Silloin sentään pääsi palkoille. Ennen tätä paikkaa olin inva-auton kuljettaja (älkää nyt viittikö).Palkan sain tehdyn työn mukaan ja säännöllisesti työehtosopimuksen mukaan.

        Vaan eipä ole näin liikenneopettajana. Yhtään kertaa en ole vielä saanut vähäisiä ropojani ajoissa, aina muutaman päivän myöhässä ja vain kerran seuraavan kuun aikana, ei siis tuntipalkkaisen mukaan.

        No välietappihan tämä on, mutta antaa aika negatiivisen kuvat alan yrittäjistä. Ite en kyllä ilkeäisi tehä noin.

        No en ole viitsinyt ryhtyä rotestoimaan, pääasia, että saan palkkani edes myöhässä.

        Tässä voi vain arvailla, että alalla on edessä varsinainen muutoksen vyöry. Ehkäpä muutaman vuoden kuluttua nähdään, että kuka opettaa ja ketä ja missä.

        Liikenneturvallisuus on tietty kuitenkin se ykkösasia. Ja monella varmaan on henkilökohtaisia intressejä edistää liikenneturvallisuutta. Tullee vaan tuo Viikin juttu mieleen.

        >>>Yhtään kertaa en ole vielä saanut vähäisiä ropojani ajoissa, aina muutaman päivän myöhässä>>>
        Onko sun tili eri pankkiryhmässä kuin tili, jolta palkka maksetaan.
        Se aiheuttaisi tuon viiveen. Kannattaisko kysyä koululta ja avata tili samaan pankkiin?


    • sefgweg

      Mikä?

    • Olin liikenneopettajana ja tein 220 tuntia / kk.
      Tienasin nippa-nappa 2200 €/kk.

      Sain jokaisen viikon perjantaina "palautteen" aiheesta, - autokoulu ei ole hyvä bisnes, sinun pitää ymmärtää se!
      Muuten, tiedätkö kun rakennamme vaimoni kanssa mökkiä, keneltä saisi pihalamput halvalla?
      Se on kalliotonttia ja rakentaminen on muutenkin saakelin kallista?

    • Nyt kannattaa

      Tarjota omaa ammattitaitoa ja osaamista toiseen autokouluun. Minä maksan keskivertoa huomattavasti paremmin, Ei tää nyt niin huonoa bisnestä ole, rikastumaan ei pääse mutta, ehkä pikkuisen keskivertoa parempaa palkaa pääsee omistajana nauttimaan.
      Älä kysy missä ja kuinka paljon, vaan ota omistajaan yhteyttä ja tiedustele.
      Musita varoa käärmeitä, ne osaa kauniisti puhua, kieroillen.

    • bhdfjhnwrts

      Missä päin Helsinkiä toimit?
      Entä JOS haluaisin tulla sinulle töihin.... noh.. laita meiliä osoitteeseen:
      [email protected]

    • åpj vc

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

      Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      49
      3202
    2. Ruumis kanavassa

      Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2919
    3. Pieni nainen, paras nainen

      Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2336
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

      Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1442
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

      Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1346
    6. Ei mitään menetettävää

      Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

      Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1088
    8. Mitä sä ajattelet

      Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

      jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

      On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe