munchen

kiinnostaapi

Minkälainen elokuva?

Idea on kait aika hyvä, entäs juoni?

Mitä mielipiteitä?

Väkivalta luo lisää väkivaltaa....

8

683

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan hyvä

Ihan ok, menee varmaan kategoriaan poliittinen trilleri...
      Olis varmaan ihan erilainen kokemus jos kiinnostais ollenkaan tuo israel palestiina asetelma (aika synkästi sanottu, mutta konflikti jatkunut jo loputtomalta tuntuvan ajan). Jollekin kiihkoilijalle saattaa olla jopa tulitikku bensa-astiassa, mutta itse katsoin lähinnä jännityselokuvana.

• Mossad

Elokuva ei ollut ainakaan pitkästyttävä 2h 45min kestosta huolimatta. Spielbergiltä jälleen hyvä elokuva, jolle oli tehty mittava taustatutkimus.
        Itse laittaisin elokuvan mukisematta draama-kategoriaan.
        Eric Bana (Avner) näyttelee hienosti agenttia jolla omatunto alkaa painaa ja unet tuo tapahtumat mieliin uudelleen.
        Miljööt ja muut rekvisiitat (vaatteet ja autot) oli huolella valittu, että -70 luku tulisi realistisesti esille.
        Elokuvan lähtöasetelma, panttivankien otto Olympialaisissa on karuudessaan totta, mutta muuten elokuva on fiktiivisesti esitetty siitä asiasta mitä on tapahtunut.
        Hyvä elokuva ja vielä antoisampi jos lähi-idän politiikka kiinnostaa.

• Räkä

ennen yhtä huonoa. Siten meitä opetettiin arvostelemaan toisten tuotoksia.

Hyvää Munchen -elokuvassa. Tarkka miljöö toi tuntuman 70-luvun lähi-idästä. Konetuliaseiden papatus sai ihokarvat nousemaan ja elokuva veti mukaansa niin että parhaimmillaan tunsi itse olevan terroristijahdissa mukana.

Näyttelijäsuoritukset olivat loistavia etenkin Eric Banan osalta. Hieman ihmetytti ettei aidosti israelilaisen näköisiä näyttelijöitä ollut mukana. Esim. yksi oli pahasti saksalaisen näköinen.

Elokuva on erittäin ajankohtainen ja toi ainakin itselleni lisää intoa seurata lähi-idän tapahtumia. Nimet ja tilanteet olivat tuttuja uutiskatsauksista.

Huonoa oli etenkin pituus. Istumalihakset olivat kovilla eikä leffa vetänyt aivan täysillä mukaansa. Minua ihmetytti myös tappajien amatöörimäisyys. Tiedot ostettiin helponlaisesti mutta välillä oli ongelmia ampua, aseiden käsittelyssä oli haparointia, porukka jäi kiinni amatöörimäisesti jne.

Kaikenkaikkiaan hyvä elokuva joka kannattaa käydä katsomassa teatterissa. Olo on vaikuttunut lähtiessä. Ensimmäiseksi tulee mieleen käydä katsomassa lehdestä mitä lähi-idässä tänään on tapahtunut.

• Mossad

Ei Israelin tiedustelupalvelu Mossad haluakkaan agenttiensa olevan Israelilaisten näköisiä. He ovat mm. eurooppalaisten ja arabien näköisiä.

• tseme

>"Tiedot ostettiin helponlaisesti mutta välillä oli ongelmia ampua, aseiden käsittelyssä oli haparointia, porukka jäi kiinni amatöörimäisesti jne."

Tositilanteessa ammattilaisetkin tunaroivat.

Tämä pätee niin murhaajiin kuin henkivartijoihin. Miten on esim. selitettävissä, että joku sekopää pääsi ampumaan Yhdysvaltain presidenttiä lähietäisyydeltä vuonna 1981? Taisi tulla henkivartijoille pieni kämmi...

Vain James Bond onnistuu jokaisessa tehtävässään. (Paitsi että häneltäkin pääsee joskus se päätekijä karkuun?)

• ...

Koska olin sen ajan (kun olisin vielä voinu käydä kattoo sen) Ruotsissa..

Oliko hyvä? Kannattaako sitten kun ilmestyy ostaa DVD?

• itse ostan

itse ostan.. oli mainio ja tunteita herättävä.. hyviä zoomeja. järkyttävä leffa

• Tiuti86

Mielestäni oli todella hyvä leffa. Näyttelijät oli hyvin valittu ja tuntu todella aidolta leffalta. Erityisesti Eric Bana oli mahtava. Leffa oli pitkä, mutta ei sitä olisi voinut lyhyemmnäksi tehdä. Jos se olis ollu lyhyempi olis henkilöhahmot jääny ihan kylmiksi. Lisäksi (ainakin tietääkseni) leffassa käytettiin oikeita uutislähetyksiä panttivanki tilanteesta olympialaisissa, mikä oli todella hyvä idea. Leffa jätti hyvin joitain asioita auki, kuten kuka se ranskalainen hemmo loppujen lopuksi oli? Tai miten Avnerille lopulta kävi, saiko elää elämänsä rauhassa?

**** ½

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11467
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9940
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      150
      5619
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3794
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3760
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3645
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3388
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3193
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2835
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2623
    Aihe