Jos olisin tehnyt toisin ...

Leena Huovinen

Jos olisin kauan sitten vastannut että en pidä miestäni uskovaisena, jos olisin mennyt hoitokokoukseen jossa piti selviämän mikä minussa on vialla, jos olisin silloin tehnyt parannuksen väärästä hengestä,

niin olisin saanut armon jäädä vl-yhteisöön ja nähnyt että hoitajana toimineet olivatkin itse väärässä. Ja sidotuille kirjoittaisin tänä päivänä täällä, että "itse olette lähteneet, kun ei Saara-äidin armohoito kelvannut".

Mutta, en sanonut miestäni epäuskoiseksi, koska häntä ei silloin vielä ollut sidottu. En mennyt hoitokokoukseen. Niinpä minut sidottiin.

Jos sen jälkeen olisin tehnyt toisin: nuollut hiljaa yksin haavojani ja tunnustanut että minä en jaksanut vaeltaa Siionin rakkaudessa vaan synnin rakkaus voitti.

Mutta, en ollutkaan hiljaa. Enkä ole hiljaa vieläkään. Ja se on suuri synti rauhanyhdistysväen mielestä. Ja varsinkin tällä palstalla on suuri synti kysyä perusteluja sheriffin tekemisille.

Kysynpä silti: Sheriffi, miksi et varoittele omiasi kunnianloukkauksen vaaroista? Viime keväänähän varoittelit, kun joku erehtyi kysymään onko joku nimeltä mainittu toimitusjohtaja vl.
Silloin ei sentään halventavasti nimitelty kyseistä toimitusjohtajaa.

70

16213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun kirjoitat

Niin silloin sinulle vastataan sillä nimellä.

Ja seriffin vikahan se on jos kaikki eivät sinusta pidä.

• Leena Huovinen

En oman nimeni käyttämisestä.

• että koet loukkauksena
        Leena Huovinen kirjoitti:

En oman nimeni käyttämisestä.

Ajattelin vain, että koet loukkauksena, kun sinä esiinnyt omalla nimelläsi, ja sinusta kirjoitetaan sinun nimelläsi, mutta kukaan sinusta kirjoittava ei sitä tee, vaan piiloutuu monestakin syystä nimimerkkien taakse.

Rekisteröi nyt ainakin nimesi, kohta täällä on sata Leena H:ta, jotka kirjoittavat nimissäsi mitä sattuu.

• pistäsit nikin itellsi

Näetkö, että täällä ei kukaan käytä omaa nimeä.

Ei näissä chateissa kannattais omaan nimeä käyttää, siitä voi olla haittaA vaan.

• Leena Huovinen
        pistäsit nikin itellsi kirjoitti:

Näetkö, että täällä ei kukaan käytä omaa nimeä.

Ei näissä chateissa kannattais omaan nimeä käyttää, siitä voi olla haittaA vaan.

Kirjoitin aikani nimimerkillä, mutta kun monesti tuli kommentteja että hyvä se on "puskista" nimettömänä huudella epätotuuksia, tein ratkaisuni. Enkä kadu.

Tulipahan sekin nähtyä, että vl-sheriffi ei ole omiaan opastanut mahdollisista kunnianloukkauksen vaaroista.

• oki

Kirjoitin aikani nimimerkillä, mutta kun monesti tuli kommentteja että hyvä se on "puskista" nimettömänä huudella epätotuuksia, tein ratkaisuni. Enkä kadu.

Tulipahan sekin nähtyä, että vl-sheriffi ei ole omiaan opastanut mahdollisista kunnianloukkauksen vaaroista.

• ????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?...

Sulla lie henkilökohtasta kaunaa Mopin kanssa??
      Ikävä että olet tuollaisessa jamassa.

• Leena Huovinen

vanhurskasta eli oikeudenmukaista toimintaa niiltä jotka käyttävät valtaa toisten yli.

Epävanhurskas käyttäytyminen aiheuttaa aina haavoja.

• käyttäytynyt

vanhurskasta eli oikeudenmukaista toimintaa niiltä jotka käyttävät valtaa toisten yli.

Epävanhurskas käyttäytyminen aiheuttaa aina haavoja.

toivomallasi tavalla?? Esim.morkatessasi moppia?

• Leena H
        käyttäytynyt kirjoitti:

toivomallasi tavalla?? Esim.morkatessasi moppia?

tällä palstalla kuten Moppi on.

Valta aina tuo enemmän vastuuta.

• valtaansa
        Leena H kirjoitti:

niin sinun monet juttusi olisi joutuneet bittiavaruuteen. Naapuri palstan seriffikin on tiukempi eli Vihne. Mutta täskä keskustelusta tulee tylsää kun laisesi ovat nokertelemassa jatkuvasti.

Toivottavasti saat vielä parannuksen armon koska ilman sitä on elämä epätoivoista taistelua.

Jos saat käsiisi kirjan, Taistelusta rauhaan vuosikirja niin lue ihmeessä!

• Leena Huovinen
        valtaansa kirjoitti:

niin sinun monet juttusi olisi joutuneet bittiavaruuteen. Naapuri palstan seriffikin on tiukempi eli Vihne. Mutta täskä keskustelusta tulee tylsää kun laisesi ovat nokertelemassa jatkuvasti.

Toivottavasti saat vielä parannuksen armon koska ilman sitä on elämä epätoivoista taistelua.

Jos saat käsiisi kirjan, Taistelusta rauhaan vuosikirja niin lue ihmeessä!

mutta olen kyllä lukenut, moneenkin kertaan.

• puts
        Leena H kirjoitti:

Toisten solvaamisesta ja morkkaamisesta on jokainen itse vastuussa, ei kukaan muu.

Vaikea asia ymmärtää?

• hannestapani
        puts kirjoitti:

Toisten solvaamisesta ja morkkaamisesta on jokainen itse vastuussa, ei kukaan muu.

Vaikea asia ymmärtää?

toisten solvaamista. Leena Huovinen kertoon totta omasta ja monesta muusta asiasta.

• kaikkea muuta kuin johtaja
      • Ei ymmärrä yhtään

Sekoja kirjoitat.-

• Tutkiva journalisti

Niille jotka ihmettelevät, mistä on kyse: Sanoma WSOY omistaa televisiokanavan nimeltään Nelonen.
        Sanoma WSOY:n toimitusjohtaja on vanhoillislestadiolainen.

Hänen nimeään ei ole ollut lupa mainita tällä palstalla "kunnianloukkaussyytteen uhan takia", kuten palstan sheriffi on useaan kertaan ilmoittanut.

Lestadiolaisuuden kannalta asia on kiinnostanut yksinomaan kahdesta syystä. Ensinäkin siksi, että television hankkiminen ja ohjelmien seuraaminen on saarnattu lestadiolaisuudessa synniksi. Herättää kysymyksiä, että onko loogista, että televisio-ohjelmilla on uskovaiselle sallittua ja soveliasta tehdä liiketoimintaa.

Toinen kysymys on luonnollisesti myös se, että median riippumattomuuden tähden valtakunnallisesti lähes monopoliasemassa olevan mediayrityksen toimitusjohtajan sidonnaisuudet ja riippuvuudet ovat julksiia asioita länsimaisessa yhteiskunnassa. Kyseinen toimitusjohtaja onkin joissain yhteyksissä tuonut esiin sen solidaarisuutensa SRK:lle ja vanhoillislestadiolaiselle liikkeelle.

Tämä riippuvuus on luonnollisesti syytä sananvapauden nimissä tuoda entistä selvemmin julkiseksi tiedoksi.

Erityisesti Sanoma Oy:n julkaisemmien lehtien ja muiden medioiden uskottavuuden tähden.

• Timo
        Tutkiva journalisti kirjoitti:

Niille jotka ihmettelevät, mistä on kyse: Sanoma WSOY omistaa televisiokanavan nimeltään Nelonen.

Hänen nimeään ei ole ollut lupa mainita tällä palstalla "kunnianloukkaussyytteen uhan takia", kuten palstan sheriffi on useaan kertaan ilmoittanut.

Lestadiolaisuuden kannalta asia on kiinnostanut yksinomaan kahdesta syystä. Ensinäkin siksi, että television hankkiminen ja ohjelmien seuraaminen on saarnattu lestadiolaisuudessa synniksi. Herättää kysymyksiä, että onko loogista, että televisio-ohjelmilla on uskovaiselle sallittua ja soveliasta tehdä liiketoimintaa.

Toinen kysymys on luonnollisesti myös se, että median riippumattomuuden tähden valtakunnallisesti lähes monopoliasemassa olevan mediayrityksen toimitusjohtajan sidonnaisuudet ja riippuvuudet ovat julksiia asioita länsimaisessa yhteiskunnassa. Kyseinen toimitusjohtaja onkin joissain yhteyksissä tuonut esiin sen solidaarisuutensa SRK:lle ja vanhoillislestadiolaiselle liikkeelle.

Tämä riippuvuus on luonnollisesti syytä sananvapauden nimissä tuoda entistä selvemmin julkiseksi tiedoksi.

Erityisesti Sanoma Oy:n julkaisemmien lehtien ja muiden medioiden uskottavuuden tähden.

On selvää että sanomalehden tärkein pääoma on sen luotettavuus ja riippumattomuus.

• mopo
        Tutkiva journalisti kirjoitti:

SanomaWSOY:n toimitusjohtaja Syrjänen ei tietääkseni ole lestadiolainen.

Sanoma Oy ja Nelonen (kuten sen emoyhtiö SWelcome) taas ovat itsenäiset osat SanomaWSOY-konsernia.

1) Nelonen (Oy Ruutunelonen AB)
        - toimitusjohtaja Juha-Pekka Louhelainen

2) Nelonen on Swelcom Oy:n osa.

3) SWelcom Oy
        Televisiotoiminta
        - Nelonen
        Kaapelitelevisio ja laajakaistainternet
        - HTV (Helsinki Televisio)
        Digitaaliset sisältö- ja viestintäpalvelut
        - 2ndhead
        TV-tuotantopalvelut
        - Werne
        SWelcom Oy:n toimitusjohtaja Tapio Kallioja.

4) SWelcom Oy on osa SanomaWSOY-konsernia.

5) SanomaWSOY
        - Sanoma Magazines
        - Sanoma Oy
        - WSOY
        - SWelcom
        - Rautakirja
        SanomaWSOY:n toimitusjohtaja on Hannu Syrjänen.

• grokul

Kysynpä,
      miksi on toisten vikojen (inhimillistenkin) kaivelu hauskempaa kuin olla syntinen, mutta armahdettu syntinen?

• Leena Huovinen

Sieltäkin katsoo "kaivelija".

Me kaikki olemme tietyssä tilanteessa sellaisia.

• krogul

Sieltäkin katsoo "kaivelija".

Me kaikki olemme tietyssä tilanteessa sellaisia.

Enhän minä toisin väittänytkään.

• Leena H
        krogul kirjoitti:

Enhän minä toisin väittänytkään.

"kaivelijoiden" heimoa, me kolme: sinä, minä ja kaksoisolentosi grokul?

Heikkoudet anteeksi, meille kaikille!

• riviveeällä

Minusta tuntuu, että täällä netissä sinä et saa asioitasi hoidettua ja sydäntäsi painavaa pahaa mieltä pois. Se onnistuu vain siten, että etsit käsiisi vielä ne ihmiset, jotka olivat kanssasi tekemisissä tuolloin, 80-luvun alussa ja selvität asiat heidän kanssaan -kasvotusten ja rehellisesti. Uskon, että sitä kautta saat selkiytettyä asiaa, joka painaa mieltäsi.

Olen kuullut, että tuossa tilanteessa, jossa olit, kun sinua puhuteltiin, ystäväsi vielä halusivat pidätellä sinua, ettet olisi lähtenyt vihassa pois - kuitenkin lähdit.

Tässä elämässä vaikeat asiat pitää selvittää kasvokkain, vaikka kuinka kipeältä tuntuisi. Eivät ne ratkea nettifoorumeiden kautta.

• Leena Huovinen

osoittautunut ihan aiheelliseksi, kun Siionia riepotteli peräti 4 eri harhaoppia (Seppo Lohen haastattelu).

Mutta kiitos Sinulle ystävällisestä asenteestasi. Siinä on jotakin Seppo Lohen toivomasta "etsivästä mielestä".

• riviveeällä

osoittautunut ihan aiheelliseksi, kun Siionia riepotteli peräti 4 eri harhaoppia (Seppo Lohen haastattelu).

Mutta kiitos Sinulle ystävällisestä asenteestasi. Siinä on jotakin Seppo Lohen toivomasta "etsivästä mielestä".

Oletetaanpa nyt, että luoksesi tulisi tuolta ajalta tuntemiasi ihmisiä. Täälläkin meitä on muutamia, jotka tietävät sinut ja muistavat nuo ajat vielä selvästi. Monet ovat vielä elossa ja varmaanikn tiedostavat sinun noususi julkisuuteen. Myös sinun tunnistetaan Suden uhrien tekijäksi.

Entä jos sinuun otettaisiin yhteyttä ja haluttaisiin keskustella kanssasi uskomisen asioista? Miten suhtautuisit?

• Leena H
        riviveeällä kirjoitti:

Oletetaanpa nyt, että luoksesi tulisi tuolta ajalta tuntemiasi ihmisiä. Täälläkin meitä on muutamia, jotka tietävät sinut ja muistavat nuo ajat vielä selvästi. Monet ovat vielä elossa ja varmaanikn tiedostavat sinun noususi julkisuuteen. Myös sinun tunnistetaan Suden uhrien tekijäksi.

Entä jos sinuun otettaisiin yhteyttä ja haluttaisiin keskustella kanssasi uskomisen asioista? Miten suhtautuisit?

koski se sitten mitä hyvänsä.

Minun "nousuni julkisuuteen"? Mitähän tarkoitat?
        Suden uhrien kustantamiseen olen osallistunut, en kirjoittanut sitä.

• toista nyt,
        Leena H kirjoitti:

kun aiemmin olen viestistäsi saanut lukea että sinä olet sen kirjoittanut.
        Myös sinut tuntevat, ovat näin sanoneet!

• netistä

• riviveeällä
        Leena H kirjoitti:

Kiinnostaa muutama seikka, joka pisti silmään kirjassasi. Voinen kysyä nyt, kun olet täällä paikalla vastaamassa.

Kirjassa pääroolissa esiintyi katkera naisihminen, kirjan toisen päähenkilön hylkäämäksi tullut entinen tyttöystävä. Sinä oli laittanut hänet hoitokokouksissa toimimaan hyvin aktiivisena sihteerin roolissa seurakunnan edessä. Samoin kirjassa nousi esille naisten aktiivinen osuus hoitojen käynnistäjinä. Itse olen ollut nuoruudessani mukana useissa tämäntyyppisissä tilaisuuksissa, eivätkä naiset koskaan olleet missään siellä kokousten vetorooleissa vaan puhujat ja paikalliset rauhayhdistyksen johtokunnan jäsenet. Mikä sai sinut valitsemaan naisen tähän osaan?

Sanoisin, että esimerkiksi tuo teki kirjastasi epäuskottavan, vaikka sieltä pystyi tunnistamaan jopa paikkakunnan ja mahdollisesti myös reaalielämän henkilöitä.

• päähenkilön
        riviveeällä kirjoitti:

Kiinnostaa muutama seikka, joka pisti silmään kirjassasi. Voinen kysyä nyt, kun olet täällä paikalla vastaamassa.

Kirjassa pääroolissa esiintyi katkera naisihminen, kirjan toisen päähenkilön hylkäämäksi tullut entinen tyttöystävä. Sinä oli laittanut hänet hoitokokouksissa toimimaan hyvin aktiivisena sihteerin roolissa seurakunnan edessä. Samoin kirjassa nousi esille naisten aktiivinen osuus hoitojen käynnistäjinä. Itse olen ollut nuoruudessani mukana useissa tämäntyyppisissä tilaisuuksissa, eivätkä naiset koskaan olleet missään siellä kokousten vetorooleissa vaan puhujat ja paikalliset rauhayhdistyksen johtokunnan jäsenet. Mikä sai sinut valitsemaan naisen tähän osaan?

Sanoisin, että esimerkiksi tuo teki kirjastasi epäuskottavan, vaikka sieltä pystyi tunnistamaan jopa paikkakunnan ja mahdollisesti myös reaalielämän henkilöitä.

naimaparannus, että eronneena sai nuoren uskovaisen tytön....rupeaapa heti puhujaksikin

ja tämä mies "komeilee" kirjan lopussa paikkakunnan anoaksi uskovaiseksi korotettuna, humalaisen kuulijansa kanssa

ei sovi ainakaan tavallisen vl:n pirtaan

• tämän naisihmisen
        päähenkilön kirjoitti:

naimaparannus, että eronneena sai nuoren uskovaisen tytön....rupeaapa heti puhujaksikin

ja tämä mies "komeilee" kirjan lopussa paikkakunnan anoaksi uskovaiseksi korotettuna, humalaisen kuulijansa kanssa

ei sovi ainakaan tavallisen vl:n pirtaan

..tyttönimen... ja siitä muunnos Hartvaara????

Turha yrittää pyristellä, kirjan todellinen kirjoittaja :=)

• Leena Huovinen
        toista nyt, kirjoitti:

kun aiemmin olen viestistäsi saanut lukea että sinä olet sen kirjoittanut.
        Myös sinut tuntevat, ovat näin sanoneet!

näet sellaista mitä ei ole olemassakaan.

Eräässä toisessa ketjussa joku vl oli nähnyt valokuvani yhdessä viestissäni ja hänelle oli tullut "vilu". Ihan outoja teille kyllä tapahtuu.

Hyvä sentään kun olet rehellinen ja kirjoitat, että "aiemmin olen viestistäsi saanut lukea että sinä olet sen kirjoittanut"(Suden Uhrit). Siis sinä olet "saanut lukea", vaikka minä olen aina kirjoittanut, että olen osallistunut kustantamiseen, kirjoittaja en ole.

Nyt tiedän, että edellisenkin lauseen joku "saa lukea", että minä olen kirjoittaja. Kuka sinunlaistesi silmät on kääntänyt?

En enää yhtään ihmettele, kun täällä moni kivenkovaan väittää, että minä olen itse "lähtenyt lätkimään", ei minua ole erotettu.

Kun tietynlaiset ihmiset "saavat lukea" tuoreesta tekstistä täysin päinvastaista mitä siinä oikeasti seisoo, en yhtään ihmettele että 30 vuoden takainen historia on näille ihmisille ihan muuta mitä se faktuaalisesti on ollut.

• Leena H
        riviveeällä kirjoitti:

En ollut tyytyväinen kirjan antamaan viestiin, mutta käsikirjoittaja ei suostunut muutoksiin.

Kirja kuitenkin täytti valtavan aukon ja vaikuttaa täyttävän yhä. Parempaakaan ei ole ollut eikä kuulosta olevan vieläkään tarjolla. Olisikin mielenkiintoista lukea vl-versio hoitokokouksista, kaunokirjallisessa muodossa, vaikkapa SRK:n kustantamana.

Alkaisitko sinä kirjoittaa?

• Leena H
        tämän naisihmisen kirjoitti:

..tyttönimen... ja siitä muunnos Hartvaara????

Turha yrittää pyristellä, kirjan todellinen kirjoittaja :=)

mielestäsi on "tämän naisihmisen" tyttönimi?

Minun tyttönimeni on Huovinen.

• kiinnostunut234
        Leena H kirjoitti:

En ollut tyytyväinen kirjan antamaan viestiin, mutta käsikirjoittaja ei suostunut muutoksiin.

Kirja kuitenkin täytti valtavan aukon ja vaikuttaa täyttävän yhä. Parempaakaan ei ole ollut eikä kuulosta olevan vieläkään tarjolla. Olisikin mielenkiintoista lukea vl-versio hoitokokouksista, kaunokirjallisessa muodossa, vaikkapa SRK:n kustantamana.

Voiko kirjaa tilata sinulta edelleen ja paljonko maksaa?

• Leena H
        kiinnostunut234 kirjoitti:

Voiko kirjaa tilata sinulta edelleen ja paljonko maksaa?

Nyt sitä saa vain kirjastoista.

• hannestapani
        Leena H kirjoitti:

Se kertoo juuri saman, mistä raatelevista susista minäkin olen kertonut jo 11 vuotta. Omavanhurskaista ihmisistä, joilla ei ole armoa eikä anteeksiantamusta.

• hannestapani

näet sellaista mitä ei ole olemassakaan.

Eräässä toisessa ketjussa joku vl oli nähnyt valokuvani yhdessä viestissäni ja hänelle oli tullut "vilu". Ihan outoja teille kyllä tapahtuu.

Hyvä sentään kun olet rehellinen ja kirjoitat, että "aiemmin olen viestistäsi saanut lukea että sinä olet sen kirjoittanut"(Suden Uhrit). Siis sinä olet "saanut lukea", vaikka minä olen aina kirjoittanut, että olen osallistunut kustantamiseen, kirjoittaja en ole.

Nyt tiedän, että edellisenkin lauseen joku "saa lukea", että minä olen kirjoittaja. Kuka sinunlaistesi silmät on kääntänyt?

En enää yhtään ihmettele, kun täällä moni kivenkovaan väittää, että minä olen itse "lähtenyt lätkimään", ei minua ole erotettu.

Kun tietynlaiset ihmiset "saavat lukea" tuoreesta tekstistä täysin päinvastaista mitä siinä oikeasti seisoo, en yhtään ihmettele että 30 vuoden takainen historia on näille ihmisille ihan muuta mitä se faktuaalisesti on ollut.

ihmisen kanssa, jolla "totuus" ja tapahtumien "kulku" vaihtui saman päivän aikana kymmenen kertaa. Aina se oli erilainen, riippuen kuulijasta. Pääsääntöisesti tuo "totuus" vaihtui siten, että hänessä itsessään ei ollut mitään vikaa. Vaikka hänen virheensä olisi todistanut kymmenellä todisteella.

Tällaiset ihmiset ovat parantumattomia, kroonisia valehtelijoita. Heihin ei kannata uhrata ruutia. Heistä pitää päästä eroon, niin kauaksi kuin pippuri kasvaa. Muutoin ei saa itselleen rauhaa. Heidän valheen pyörityksessa sekoaa muutoin itsekin.

• hannestapani
        Leena H kirjoitti:

koota omat kokemukseni kirjaksi.

• niin ovat
        hannestapani kirjoitti:

koota omat kokemukseni kirjaksi.

monet tehneet ja tekevät kun ja jos voimia annetaan.

Lukijoita kyllä riittää.

• Hynde

Oletko nyt samassa uskossa kuin silloin/pysynyt kaiken aikaa samassa uskossa?

Nykyään olet selvästi erissä uskossa kuin vanhoillislestadiolaiset.
      Miksi vaadit sinua uskoviseksi kutsuttaa.
      Tuonlainen väärän kunnian pyyntö jyrää uskon yli.
      Parannukseen sinua ohjataan, mutta et halua nöyrtyä. Se on pääsy tähän uskoon.
      Kun et meitä kuuntele, meitä niin miksi luulet sinua kuultavan.

Miksi syyttelet uskoamme kun uskot erilailla.
      Pidät sellaisista opeista jotka luemme harhaopeiksi. Miksi emme saisi kehoittaa parannukseen harhaopeista. Ne harhaopit on sinun jätettävä parannuksella.

Kun uskot erilailla niin voisit hiukka enemmän kunnioittaa meidän uskoa.

Porukassa porukan tavalla.

• Leena Huovinen

Sanoit sen niin selvästi ja lyhyesti; Porukassa porukan tavalla.

Se minun ongelmani onkin koko ajan ollut! En ole pysynyt porukan matkasaaton mutkissa mukana. Aina olen ollut inttämässä, että tuo on väärin, tuo ei ole Raamatun eikä luterilaisuuden eikä entisen vanhoillislestadiolaisuuden mukaista.

Jos mieli kulkea mukana, on oltava valmis jokahetkisiin suunnantarkistuksiin, olkootpa ne kuinka edestakaisia tahansa. Ja nimenomaan suunnantarkistuksiin jotka eivät nouse Pyhän Hengen valaisemasta Jumalan lapsen omastatunnosta, vaan ovat joukkopäätöksiä.

Kiitos vielä Hynde! Ilman Sinua en ymmärtäisi läheskään niin paljon kuin ymmärrän.

• lahjakkaasti

Sanoit sen niin selvästi ja lyhyesti; Porukassa porukan tavalla.

Se minun ongelmani onkin koko ajan ollut! En ole pysynyt porukan matkasaaton mutkissa mukana. Aina olen ollut inttämässä, että tuo on väärin, tuo ei ole Raamatun eikä luterilaisuuden eikä entisen vanhoillislestadiolaisuuden mukaista.

Jos mieli kulkea mukana, on oltava valmis jokahetkisiin suunnantarkistuksiin, olkootpa ne kuinka edestakaisia tahansa. Ja nimenomaan suunnantarkistuksiin jotka eivät nouse Pyhän Hengen valaisemasta Jumalan lapsen omastatunnosta, vaan ovat joukkopäätöksiä.

Kiitos vielä Hynde! Ilman Sinua en ymmärtäisi läheskään niin paljon kuin ymmärrän.

keljuilla :=) Mutta tuskin Pyhä Henki on sanojesi takana.

• Leena H
        lahjakkaasti kirjoitti:

keljuilla :=) Mutta tuskin Pyhä Henki on sanojesi takana.

Sen avulla voi luotsata turvallisemmin kuin joukkohengen jota te erehdytte luulemaan Pyhäksi Hengeksi.

Arkijärki jo sanoo, että tehdyt virheet korjataan. Mutta teidän joukkohenkenne taas ilmoittaa, että ei, ei sitten millään.

• MrNobody

miten tie taivaaseen käy yksinomaan rauhanyhdistyksen oven kautta.

O tempora, o mores!

• muistellessa löytyi

>>>> Kirja ja totuus
      Kirjoittanut: vl ............... 15.1.2004 klo 08.16

Kirjassa on varmasti aineksia tosielämästäkin, mutta täytyy muistaa että sen kirjoittajan tarkoitus varmastikin on maksaa takaisin omia katkeruuksiansa. Täällä siitä on selvästi tehty Korkein Totuus.

Eli hieman lähdekritiikkiä kehiin.>>>>>>>

Tulipahan tuommoinenkin kommentti "historian havinasta.

• Leena H

"panna kehiin" totuutta? Faktahan on, että hoitokokouksissa ihmiset maksoivat takaisin omia katkeruuksiansa hoitamalla toisia "saatanan haltuun".

• nyt kalavelat
        Leena H kirjoitti:

"panna kehiin" totuutta? Faktahan on, että hoitokokouksissa ihmiset maksoivat takaisin omia katkeruuksiansa hoitamalla toisia "saatanan haltuun".

ahtisilleinä? Sama on homma teilläkin, ei yhtään sen enempää eikä vähempää.

• Leena Huovinen

niin silti jotakin oppii.

Olen joutunut pohtimaan, miksi minä näitä asioita vielä päässäni pyörittelen. Ja yhden selvän syyn olen löytänyt: haluan päästä irti itsesyytöksistä; siitä että olen antanut toisten ihmisten muka Jumalan sanansaattajina höynäyttää elämäni ensimmäiset 30 vuotta. Pian on toiset 30 vuotta kulunut tuon sovinnon etsimiseen. Alkaa pikkuhiljaa löytyä, kiitos tämän palstan ja muutamien ystävien.

Vastaus on tällä hetkellä siinä työvaiheessa, että SRK ja sen jäsenyhdistykset ovat vain maallisia yhdistyksiä (kiitos Seppo Lohi!). Nämä maalliset yhdistykset ovat kuitenkin saaneet minut ja monet muut uskomaan, että vain niiden "rakkaudessa" vaeltavat ihmiset edustavat armahtavaa Jumalaa maan päällä.

Olen ja olemme siis eläneet harhakuvitelmissa. Minua on elämä ravistellut niistä hereille pian 30 vuotta.

Surullista on, että tälläkin hetkellä kymmeniä tuhansia lapsia rauhanyhdistysläisissä kodeissa tuuditetaan samaan harhaan. Eletään kuitenkin Suomessa, ja vuosi on 2006.

Ja luterilainen kirkko on hiljaa.

• Raksila

"Ja luterilainen kirkko on hiljaa."

on vaientanut kirkon, jotta vanhoillislestadiolaiset saavat kaikessa rauhassa leikkiä sarvipään heille opettamaa "vain me" -piirileikkiä ja suunnitella tulevia hoitokokouksia.

• "vaino"-harhassa
        Raksila kirjoitti:

"Ja luterilainen kirkko on hiljaa."

on vaientanut kirkon, jotta vanhoillislestadiolaiset saavat kaikessa rauhassa leikkiä sarvipään heille opettamaa "vain me" -piirileikkiä ja suunnitella tulevia hoitokokouksia.

kun hoitokokouksia odottelette!

• Leena Huovinen
        "vaino"-harhassa kirjoitti:

kun hoitokokouksia odottelette!

on tällä palstalla kertonut, että ne ovat nykypäivää teidän yhteisössänne, tosin pienimuotoisempina kuin 70-luvulla.

• miettiä sitä

missä aiot viettää pitkän iankaikkisuuden?

Luterilainen kirkko on itse maallistunut niin paljon,että "sen hoivissa" ei taida olla mitään hyvää odotettavissa. Luulempa että se onkin siunaus Suomen ev.Lut. Kirkolle, että vl-t ovat kirkon omanatuntona. Eihan tänäpäivänä kirkossa enään synnistä puhuta eikä parannukseen kehoiteta, paremminkin tuuditetaan enempi uneen,ettei vaan kukaan heräisi.

Mutta minä uskon että Taivaanisä kyllä näkee ja tietää mikä on parasta kenellekkin.

Vielä kuuluu kehoitus; Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi!

• Leena Huovinen
        miettiä sitä kirjoitti:

missä aiot viettää pitkän iankaikkisuuden?

Luterilainen kirkko on itse maallistunut niin paljon,että "sen hoivissa" ei taida olla mitään hyvää odotettavissa. Luulempa että se onkin siunaus Suomen ev.Lut. Kirkolle, että vl-t ovat kirkon omanatuntona. Eihan tänäpäivänä kirkossa enään synnistä puhuta eikä parannukseen kehoiteta, paremminkin tuuditetaan enempi uneen,ettei vaan kukaan heräisi.

Mutta minä uskon että Taivaanisä kyllä näkee ja tietää mikä on parasta kenellekkin.

Vielä kuuluu kehoitus; Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi!

Nyt tuli oiva hetki siteerata tällä palstalla yleistä vl-fraasia: Salli mun nauraa!

• ilosta ja

Nyt tuli oiva hetki siteerata tällä palstalla yleistä vl-fraasia: Salli mun nauraa!

pieru kauan nauramisesta:=) Mukavaahan sitä on nauravaa ihmistä katsoa, kuin tuiman näköistä:)

Mutta vakavasti puhuen, näin on asia jonka ovat muutkin kirkolliset ihmiset todenneet!

• Leena H
        ilosta ja kirjoitti:

pieru kauan nauramisesta:=) Mukavaahan sitä on nauravaa ihmistä katsoa, kuin tuiman näköistä:)

Mutta vakavasti puhuen, näin on asia jonka ovat muutkin kirkolliset ihmiset todenneet!

Ettäkö ----- kauan nauramisesta!

Kyllä tämä meidän keskustelumme on todella monipuolista, kun kehon äänetkin tuot jo mukanasi.

• keskusteluja
        Leena H kirjoitti:

Ettäkö ----- kauan nauramisesta!

Kyllä tämä meidän keskustelumme on todella monipuolista, kun kehon äänetkin tuot jo mukanasi.

tällä foorumilla on nykyisin ollut. Näköjään jatkuukin viesteistäsi päätellen.

• hannestapani

Uskovan usko riippuu siitä, onko oppi oikea, Jumalan sanan mukainen, ovatko synnit Jeesuksen nimessä anteeksi annetut ja synninpäästö uskolla omistettu. Kilvoitteleeko hän säilyttääkseen hyvän oman tunnon. Siis tekee parannuksen synneistä, joita päivittäin ja viikoittain ihminen tekee. Tässä on uskon ydin.

Uskovan "jäsenoikeuden" turvaa yksin Jeesus Kristus. Hän viimeisellä tuomiolla antaa todistuksensa oikealle puolelle kutsuttujen puolesta.

Usko ei ole riippuvainen siitä, mihin kirkkoon kuuluu vai kuuluuko mihinkään kirkkoon, mihin maksaa kirkollisveroa tai kymmenykset vai maksaako mihinkään, mihin uskonnolliseen yhdistykseen kuuluu tai on kuulumatta ja onko maksanut sen jäsenmaksun, vai ei.

• Miksi olet täällä?

Sinä voit huonosti sen näkee krijoituksistasi. Vetoat Marian kirjoituksiin, miksi?
      Jos me vl:ät teemme virheitä. Me haluamme korjata ne.
      Mutta entä sinä? Tunnetko kaipuuta tähän uskoon vielä? Jumala kutsuu sinua vielä lastesi kautta täälläkin. Ole siis nöyrä ja tee parannus.

Toisten synneistä ei tarvi tehdä parannusta, eikä siitä mitä toiset on tehnyt tai jättänyt tekemättä. Riittää kun uskoo omat synnit anteeksi, niin tie taivasen on auki.

Sinullahan on ikääkin jo sen verran, että eikö tuntuis turvalliselta, että uskonasiat olis kunnossa. Jos vaikka lähtö sattuis tulemaan koska vaan ajan rajan tuolle puolelle.

• Leena Huovinen

Me haluamme korjata ne." Näin kirjoitit.

JOS? Onko jotakin epäilystä virheistänne kun jossittelet? Ilmeisesti ette näe tehneenne virheitä, kun ette korjaa niitä.

Kirjoitit myös: "Me haluamme korjata ne."

HALUATTE KORJATA, mutta eikö ole voimia?

Rehellisesti sanottuna viimeiset pari viikkoa ovat vieneet viimeisenkin kaipuun teidän uskoonne. Se ei ole Jumalan Pojan uskoa, vaan joukkouskoa.

• sanottuna

Me haluamme korjata ne." Näin kirjoitit.

JOS? Onko jotakin epäilystä virheistänne kun jossittelet? Ilmeisesti ette näe tehneenne virheitä, kun ette korjaa niitä.

Kirjoitit myös: "Me haluamme korjata ne."

HALUATTE KORJATA, mutta eikö ole voimia?

Rehellisesti sanottuna viimeiset pari viikkoa ovat vieneet viimeisenkin kaipuun teidän uskoonne. Se ei ole Jumalan Pojan uskoa, vaan joukkouskoa.

Minusta rehellisyys on ollut kaukana, kaukana tässä asiassa. En voi muuta kuin sanoa, että kaiken pitää tapahtua, jotta Sana täyttyisi.
        Meistä itsestämme lähtevät ne kaikista pahimmat ja jokainen katsokoon, ettei lankea.

Jos virheitä tulee, ne halutaan korjata. Mikä siinä sinua ihmetyttää? Onhan avauksessasikin monta jos-sanaa, niidenkin merkitystä sopisi pohtia. Sieltäkin voisi avautua jotakin korjattavaa, jos suostut sen näkemään.

Arkkia tervataan. Pian on päivä jolloin sen ovat sulkeutuvat. "Moni arvoitus ratkeaa...

• Leena Huovinen
        sanottuna kirjoitti:

Minusta rehellisyys on ollut kaukana, kaukana tässä asiassa. En voi muuta kuin sanoa, että kaiken pitää tapahtua, jotta Sana täyttyisi.
        Meistä itsestämme lähtevät ne kaikista pahimmat ja jokainen katsokoon, ettei lankea.

Jos virheitä tulee, ne halutaan korjata. Mikä siinä sinua ihmetyttää? Onhan avauksessasikin monta jos-sanaa, niidenkin merkitystä sopisi pohtia. Sieltäkin voisi avautua jotakin korjattavaa, jos suostut sen näkemään.

Arkkia tervataan. Pian on päivä jolloin sen ovat sulkeutuvat. "Moni arvoitus ratkeaa...

Kuulostaa ihan kuin 70-luku olisi palaamassa. Silloinkin "ovet katua vastaan suljettiin" ja sisällä vallitsi maailmanlopun meininki.

• edes nikkiä
        sanottuna kirjoitti:

Et sinä muita nolaa täällä noilla keskusteluilla, itses vaan. Täällä on
        rakkauden sävyttämiä keskusteluja useampi
        ja sinä vaan yrität nolata näitä kirjoittajia.

Itsesi siis paljastit kun sanoit, että täällä on se 70-luvun henki. Sekö se on oikea henki sitten, että vaikka kuinka väärään ihminen menee, että siitä ei sais puhua eikä pukahtaa. Jos mikä, nin se on väärin ja väärää rakkautta!

Kyllä sen näkee jo jokainen kenessä siis on vika.
        Sinussahan on ihan väärä henki. Tekisisit paranuksen ja palaisit, niin sinullakin olo paranis ja sinusta tuli lisäksi taivaskelpoinen

Tuolla tavalla sinä et pääse sitä pahaa paikkaa kauemmaksi.

• hänen kohdallaan
        edes nikkiä kirjoitti:

Itsesi siis paljastit kun sanoit, että täällä on se 70-luvun henki. Sekö se on oikea henki sitten, että vaikka kuinka väärään ihminen menee, että siitä ei sais puhua eikä pukahtaa. Jos mikä, nin se on väärin ja väärää rakkautta!

Sinussahan on ihan väärä henki. Tekisisit paranuksen ja palaisit, niin sinullakin olo paranis ja sinusta tuli lisäksi taivaskelpoinen

on mitään puhua. Kun Jumala ei avaa, niin ihminen ei uskoa voi ottaa.

Sääli vain,kun pitää elää tuollaisessa mielentilassa kuin hän on.

Hyvää ystävänpäivää:)

• Leena Huovinen
        edes nikkiä kirjoitti:

Olinkin varma, että sellainen kyllä löytyy kun kyllin kauan raaputtaa.

Viestisi rinnalla ovat falskeja SRK:n pj:n Matti Lääkön puheet tiedotusvälineille kun hän sanoi: "Me olemme löytäneet armon tässä. Muita emme lähde arvioimaan."

Arvioitte te. Oikeastaan vain totuuden teistä halusinkin löytää, kaiken valheellisen pintakuorrutuksen alta. Ja pahinta kaikesta, saman mustavalkean ydinopin te siirrätte lapsiinne. Siitä he joutuvat kärsimään lopun ikäänsä kuten minä ja kohtalotoverini.

• lopullinen

Viestisi rinnalla ovat falskeja SRK:n pj:n Matti Lääkön puheet tiedotusvälineille kun hän sanoi: "Me olemme löytäneet armon tässä. Muita emme lähde arvioimaan."

Arvioitte te. Oikeastaan vain totuuden teistä halusinkin löytää, kaiken valheellisen pintakuorrutuksen alta. Ja pahinta kaikesta, saman mustavalkean ydinopin te siirrätte lapsiinne. Siitä he joutuvat kärsimään lopun ikäänsä kuten minä ja kohtalotoverini.

valinta ole omasi. Sitä niittää mitä kylvää?!
        Tuskin sinä täällä palstalla sen kummempaa apua saat , tai tuskin sitä olet etsimässäkään, mutta eikö se ole kuitenkin aika mukava tökkiä vl-iä. Huvinsa kullakin.

• eräs kommentti

• Leena H
        eräs kommentti kirjoitti:

Ensin lakihenkisen harhaopin vallassa sidoitte minut ja nyt odotatte että pyytäisin teiltä anteeksi.

• yritä ymmärtää
        eräs kommentti kirjoitti:

Että jos ei ole sisällä tässä uskossa, silloin sitä on ulkona.

Usko minua, mutta haluan auttaa vaan sinua.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      141
      3928
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      357
      3048
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      1978
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1685
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1129
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      974
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      42
      889
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      831
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      70
      818
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      794
    Aihe