hmmm

bonaqua

ihan tämmöistä vaan, että oletteko osallistuneet poikasina mihinkään poliittisiin tai vastaaviin kerhoihin ja leireihin?..mitä näitä nyt voisi olla..pioneeri tai jotain pyhäkoulujuttuja?
ja mitä mieltä moisista toiminnoista? onko oikein että lasta aletaan ohjaamaan mihinkään suuntaan?

9

424

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikkupoikana tuli käytyä pyhäkoulua mehun ja tuoreen pullan vuoksi. Murrosikäisenä kului aika kesäisin soudellen ja talvisin sivakoiden. Pioneeritoiminta vastannee partiotoimintaa, ja onhan vanhemmilla vastuu lastensa kasvatuksesta (ohjaus!)!
      vom

• bonaqua

"ja onhan vanhemmilla vastuu lastensa kasvatuksesta (ohjaus!)! "

tottakai on vastuu mutta onko oikeus pistää lasta mihinkään puolueiden tai uskontojen toimintaan sillä näissähän juuri näitä "aivopesuja" harrastetaan. ei lapsi osaa valita oikeaa puoluetta tai uskontoa.
        minä olin kerran partiossa ja päivä päätty yhteisrukoukseen..loppui toiminta siihen..ei napannut sitten yhtään moinen hihhulointi.
        omat lapseni ei tule menemään moisiin toimintoihin ellei itse halua.

• Kasperi
        bonaqua kirjoitti:

"ja onhan vanhemmilla vastuu lastensa kasvatuksesta (ohjaus!)! "

tottakai on vastuu mutta onko oikeus pistää lasta mihinkään puolueiden tai uskontojen toimintaan sillä näissähän juuri näitä "aivopesuja" harrastetaan. ei lapsi osaa valita oikeaa puoluetta tai uskontoa.
        minä olin kerran partiossa ja päivä päätty yhteisrukoukseen..loppui toiminta siihen..ei napannut sitten yhtään moinen hihhulointi.
        omat lapseni ei tule menemään moisiin toimintoihin ellei itse halua.

Minäkin olin eräässä vahvasti vasemmistoisessa toiminnassa mukana jo alle 10-vuotiaana. Sitä jatkui aina 17-vuotiaaksi asti.
        Sitten aloin ymmärtämään asioita. Mitä enemmän ikää tulee, sitä enemmän inhoan sitä toimintaa ja henkeä, jota siellä oli. Joka ikinen ilta kuului jonkun suusta,kuinka kamalia ovat rikkaat ja ne jotka omistavat jotakin.Vain ne onnettomat, jotka jotka eivät omistaneet muuta, kuin huonot vaatteet, olivat jotakin. Muistan, kun erääsen juhlaan olin ostanut puvun ja laittanut solmion kaulaan. Illan mittaan moni muisti huomauttaa, että olen tulossa porvariksi.

Nyt, kun muistelen niitä aikoja, niin minusta on tullut ajatusmaailmaltani porvari. Vasemmalle on jäänyt vain viha.

• bonaqua
        Kasperi kirjoitti:

Minäkin olin eräässä vahvasti vasemmistoisessa toiminnassa mukana jo alle 10-vuotiaana. Sitä jatkui aina 17-vuotiaaksi asti.
        Sitten aloin ymmärtämään asioita. Mitä enemmän ikää tulee, sitä enemmän inhoan sitä toimintaa ja henkeä, jota siellä oli. Joka ikinen ilta kuului jonkun suusta,kuinka kamalia ovat rikkaat ja ne jotka omistavat jotakin.Vain ne onnettomat, jotka jotka eivät omistaneet muuta, kuin huonot vaatteet, olivat jotakin. Muistan, kun erääsen juhlaan olin ostanut puvun ja laittanut solmion kaulaan. Illan mittaan moni muisti huomauttaa, että olen tulossa porvariksi.

Nyt, kun muistelen niitä aikoja, niin minusta on tullut ajatusmaailmaltani porvari. Vasemmalle on jäänyt vain viha.

juuri tuollaista ajattelin tuollaisen toiminnan olevan. törkeetä aivopesua..suuntaan jos toiseen

• Lentoemäntä

Niltä ajoiltako on peräisin kiinnostus kiinteisiin stuertin peppuhin? Kyllä kuntosaleilla saa olla varulillaan, kun tämä veikkonen on "kuntoilemassa" - varsinkin virka-asuun pukeutuneet poikaset.

• Lentoemäntä kirjoitti:

Niltä ajoiltako on peräisin kiinnostus kiinteisiin stuertin peppuhin? Kyllä kuntosaleilla saa olla varulillaan, kun tämä veikkonen on "kuntoilemassa" - varsinkin virka-asuun pukeutuneet poikaset.

tipuliini, "Long time, no see!" Oletko vieläkin nyreissäsi, kun en pyytänytkään Sinua jatkoille!!
        vom

• Wäinä
        Kasperi kirjoitti:

Kuudentoista vanhana löysin vintiltä vanhan suojeluskuntatakin.Sen ruskehtavan ja pitkäkauluksisen mallin.Vasempaan kaulukseen laitoin Marxin,Engelsin ja Leninin kromilätkän,pinssiksi sitä kai nyt sanottaisiin.Tukka oli puoleen selkään,jalassa tietysti halvat farkut ja asukokonaisuuden täydensin ostamalla Reino-tohvelit.Niillä kävelin toista talvea joutoajat.

Siihen aikaan kyseltiin "Kenen kassia kannat",mainos oli E-liikkeen.Kannoin koulukirjani K-kaupan kassissa - piruuttani.
        Työn syrjään juutuin kiinni jo aika nuorena,minulla oli vanhan Maaseututyöväen Liiton jäsenkirja jo pentuna,kouluaikana.Elämä nyt oli semmoista kesäleiriä talvetkin,mitä nyt talvella vitutti enemmän.Vitutusta lievensi joltisesti kun sen kaikkein oikeistolaisimman opettajan yhteiskuntaopin tunnilla otti K-kaupan kassista TPSL:n Päivän Sanomat ja siteerasi pääkirjoitusta.
        Ennen ulosheittoa tuntui mukavalta näyttää voimassa oleva jäsenkirja ja kysyä mitä opettajalla on meitä maatyöläisiä vastaan? Opettajien ammattiliitto oli siihen aikaan maan suurin ammattiliitto.

Jotkut tuntemattomammat koettivat lopettaa kestomielenosoitukseni tarttumalla ihan tukkaan.Minun tapauksessa asiaani auttoi kummasti se,että suvun miehiä makailee useampia sankarihaudassa.Joukossa pari lohkon parasta tappajaa ja Marskin ritari.Jokainenhan me jollakin tavalla olemme sukuumme tulleet.

Sinun iässäni tulinkin sitten menneeksi naimisiin,pitihän se ottaa vaimo kun oli jo muutakin perhettä.

En oikein ehtinyt partioon tai pioneereihin.Rippikouluakaan en pakanana käynyt.Ensimmäisen puvun hankin 27 vuotiaana,siitä sen paremmin kuin ruskeista vakosamettihousuistakaan herkkä pojanmieleni ei sitten enää mennyt enempää vialle.

Kertomasi on kaiken kaikkiaan hirvittävää kuultavaa - ajatella,että joku on huomautellut pukeutumisestasi.Sehän on jokaisen henkilökohtainen asia!
        Ja että maailmankuvaasi on yritetty vaikuttaa vielä 17-vuotiaana! Siis aikamiehenä.Kun kolmas lapsemme syntyi,perheemme keski-ikä oli nippa nappa yli kymmenen vuotta.17-vuotiashan on jo oikeastaan vanhus.
        Ei lapsiinsa saa vaikuttaa ostamalla pukuja.Olin 14 kun viimeksi otin isältäni vastaan rahaa.

Kirjoituksesi oikeastaan herätti minut.Miten ongelmallista toisien lapsuus onkaan.Miten vaikeaa soputuminen aikuisuuteen.
        Onneksi oman taipaleeni alku oli helpompi,vahvoin eväin on hyvä jatkaa.Sainhan kotontani lähtiessä lähes sata metriä etumatkaa.

• Wäinä kirjoitti:

Kuudentoista vanhana löysin vintiltä vanhan suojeluskuntatakin.Sen ruskehtavan ja pitkäkauluksisen mallin.Vasempaan kaulukseen laitoin Marxin,Engelsin ja Leninin kromilätkän,pinssiksi sitä kai nyt sanottaisiin.Tukka oli puoleen selkään,jalassa tietysti halvat farkut ja asukokonaisuuden täydensin ostamalla Reino-tohvelit.Niillä kävelin toista talvea joutoajat.

Siihen aikaan kyseltiin "Kenen kassia kannat",mainos oli E-liikkeen.Kannoin koulukirjani K-kaupan kassissa - piruuttani.
        Työn syrjään juutuin kiinni jo aika nuorena,minulla oli vanhan Maaseututyöväen Liiton jäsenkirja jo pentuna,kouluaikana.Elämä nyt oli semmoista kesäleiriä talvetkin,mitä nyt talvella vitutti enemmän.Vitutusta lievensi joltisesti kun sen kaikkein oikeistolaisimman opettajan yhteiskuntaopin tunnilla otti K-kaupan kassista TPSL:n Päivän Sanomat ja siteerasi pääkirjoitusta.
        Ennen ulosheittoa tuntui mukavalta näyttää voimassa oleva jäsenkirja ja kysyä mitä opettajalla on meitä maatyöläisiä vastaan? Opettajien ammattiliitto oli siihen aikaan maan suurin ammattiliitto.

Jotkut tuntemattomammat koettivat lopettaa kestomielenosoitukseni tarttumalla ihan tukkaan.Minun tapauksessa asiaani auttoi kummasti se,että suvun miehiä makailee useampia sankarihaudassa.Joukossa pari lohkon parasta tappajaa ja Marskin ritari.Jokainenhan me jollakin tavalla olemme sukuumme tulleet.

Sinun iässäni tulinkin sitten menneeksi naimisiin,pitihän se ottaa vaimo kun oli jo muutakin perhettä.

En oikein ehtinyt partioon tai pioneereihin.Rippikouluakaan en pakanana käynyt.Ensimmäisen puvun hankin 27 vuotiaana,siitä sen paremmin kuin ruskeista vakosamettihousuistakaan herkkä pojanmieleni ei sitten enää mennyt enempää vialle.

Kertomasi on kaiken kaikkiaan hirvittävää kuultavaa - ajatella,että joku on huomautellut pukeutumisestasi.Sehän on jokaisen henkilökohtainen asia!
        Ja että maailmankuvaasi on yritetty vaikuttaa vielä 17-vuotiaana! Siis aikamiehenä.Kun kolmas lapsemme syntyi,perheemme keski-ikä oli nippa nappa yli kymmenen vuotta.17-vuotiashan on jo oikeastaan vanhus.
        Ei lapsiinsa saa vaikuttaa ostamalla pukuja.Olin 14 kun viimeksi otin isältäni vastaan rahaa.

Kirjoituksesi oikeastaan herätti minut.Miten ongelmallista toisien lapsuus onkaan.Miten vaikeaa soputuminen aikuisuuteen.
        Onneksi oman taipaleeni alku oli helpompi,vahvoin eväin on hyvä jatkaa.Sainhan kotontani lähtiessä lähes sata metriä etumatkaa.

kovin kiinnostaisi tavata turvatusten!
        vom

• Kääräsen sätkän

Älähän häthäile. AIHE ON TÄRKEÄ. Mietitään

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      116
      6166
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      60
      5109
    3. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      65
      4242
    4. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      96
      3819
    5. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      11
      3604
    6. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      119
      3151
    7. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      52
      2536
    8. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      35
      2479
    9. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      64
      2217
    10. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      23
      1561
    Aihe