Aikaisemmin luin jonkun viestin asunnon hankkimisesta Espanjasta ja erityisesti Torreviejasta taisi olla kysymys. Onko asia Sinulle edelleen ajankohtainen?
Itse olen aikeissa hankkia parin vuoden kuluttua pienehkön 1-2 huonetta (ei siis esp.studio)asunnon ja mahdollinen alue voisi olla Alicanten seutu ja siis myös Torrevieja voisi tulla kysymykseen tai sitten Costa de la Luz. Varmaan lopullinen päätös riippuu paljon siitä, mistä sopiva asunto lopulta löytyy. Asunnon haluan siellä välillä ajan viettämiseen lähinnä lomilla tms. ja osittain vuoktraamiseen. Vielä tässä elämän vaiheessa en välttämättä muuttaisi pysyvästi.
Onko sinulla mielessä asunnon osto Espanjasta? Olisi kiva vahtaa ajatuksia ja saada toistemme avulla tietoa myytävistä asunnoista. Mielestäni välttämättä ei ole järkevää ostaa firman kautta vaan katsella myös paikan päällä espanjalaisilla myynnissä olevia asuntoja tai jos joku suomalainen myy omansa pois.
Tiedättekö mitään lehteä, joka olisi keskittynyt paitsi Espanjassa asumiseen ja muuttoon, mutta myös asunnon ostoon sieltä. Sellaisen tilauksesta olisin kiinnostunut. Siten saisi ajankohtaista tietoa asunnon ostosta. Enetin tiedän ja vakaan harkinnan jälkeen en ole ryhtynyt vippiläiseksi. Ja nythän palstalla todettiinkin, että vip alue on hyytynyt!
Kuitenkin kirjoittakaa, jos olette samoissa mietteissä, niin vaihdetaan ajatuksia!
Asunto
3
506
Vastaukset
- matkamies
Viisaita ajatuksia.
Nimittäin nuo suomalaisille suunnatut ja markkinoidut asunnot kiinteistövälittäjien palstoilla ova todella kalliita. Googlellahan niitä löytyy tukuttain ihan Suomen kielelläkin.
Totta on, että kannattaa lomamatkoilla olla silmä tarkkana paikan päällä ja seurata espanjalaisten "omia" asuntoilmoituksia. Hinnasta voi tippua puolet pois kun ei osta "suomalaisten" kaupungin osasta.
Oma kiinnostukseni hiipui juuri noihin kohtuuttomiin hintapyyntöihin. Lähinnä mielessä oli Fuengirola. Taas mennään kesäksi. No tuttavan linnaan vaan vuokralle. Paikka on upea, niinkuin koko Aurinkorannikko muutenkin.- Espanjasta
Minuakin kiinnostaisi kyllä Costa del Sol ja Fuengirola lähistön muut hienot rantakaupungit, tottakai, mutta alue on sen verran kallista. En tiedä sitten, että löytyisikö espanjalaisilta markkinoiltakaan edullisempaa Costa del Solilta. Nyt olen kiinnittänyt huomion lähinnä Alicanten seudulle juuri sen edullisemman hintatason vuoksi. Olenko väärässä?
Olisiko Malagan lähistöstä (espanjalaisista urbanisaatioista) tai jopa Fuengirolan tai Torremolinoksen suunnalta mahdollista löytää kohtuu hintaista asuntoa?
- -€-
Espanja on yksi niista EU-maista joissa kiinteistojen hinnat ovat nousseet huimaavasti viimeisen noin kuuden vuoden aikana, ellei perati karkimaa. Vuonna 1998 tein pienen kierroksen Espanjassa harkiten asunnon ostoa ja asettumista sinne ja sittemmin tilanne on taysin muuttunut. Muutama kuukausi siten osui silmiini tallainen asiasta tehty tutkimus EU-maiden osalta, mutta en valitettavasti voi esittaa tarkempaa tilastoa. Baltia on tietysti omassa sarjassaan.
Espanjan talous voi hyvin ja siella on kaytetty EU'n tukirahaa erityisen jarkevalla tavalla jonka ansoista tilane on kohentunut merkittavasti. Tulevaisuutta ei tietenkaan voi ennustaa varmuudella, mutta itse olen vakuuttunut kiinteistomarkkinoilla olevan edessa kaannoskohdan, jolloin hankinnan voi tehda huomattavasti kohtuullisemmin kustannuksin jos vain malttaa odottaa muutaman vuoden.
Itse kohteen valinnassa kannattaa keskittya ainoastaan uudehkoon rakennuskantaan joissa rakennusstandardit mm. eristyksien suhteen ovat eri luokkaa kuin ennen, muutoin saat talvisin etsia villasukkia ja "lapin reuhkaa" avuksi.
Espanjan rannikollakin alkaa kuulema olla alueita joilla ei ole suositeltavaa nukkua kesaisin parvekkeen ovet auki edes kerroksissa, turvallisuussyista. Siita huolimatta Espanja on edelleen hyvin mielyttava paikka.
Onnea projektiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511437- 639870
- 1475580
- 1443784
- 753750
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792603