Masennuslääkkeet?

Onko niitä pakko syödä?

Kävin pahan olon takia lääkärissä, ja lääkäri määräsi minulle masennuslääkkeet ja terapiaa. Masennukseni on kausittaista, siihen liittyy kausittaisia syömishäiriöitä, ahmimista, oksentamista, ahmimista ja syömättömyyttä. Mulla menee välillä hyvin, niin että mitään ongelmia ei olekaan. Mutta tätä kausittaista masennusta on ollut jo about 2 vuotta. En halua/uskalla alkaa syömää noita lääkkeitä. Haluaisin avata solmuja puhumalla. Teenkö nyt väärin, kun en hae reseptiä ja aloita kuuria? Asiallisia vastauksia toivoen....

6

1054

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Supra

Luoja toi kuulostaan niin tutulta. Lääkäri sanoi, että kärsin masennuksesta ja kai se pitäis mua syömishäiriöisenä, jos mun kaverit pääsis sille vähän kertoilee mun pikku tavoistani. Mä suostuin lääkitykseen, kun alkoi olla jatkuvasti olo, kuin olisi umpikujassa: itkin, ahdistuin, itkin, viiltelin, itkin, paastosin, itkin, ahmin -ja sitten itkin vähän lisää.

Kyllä lääkkeet ihan oikeasti auttaa. Masennukseen liittyy aivojen aineenvaihdunnallinen häiriö. Hermosolujen välissä olevien synapsien välittäjäaineet ovat jotenkin heikkoja ja sellaista. Seratoniinipohjaiset lääkkeet helpottaa ihmeesti oloa. Vaikutus alkaa näkyä kahden viikon päästä lääkityksen aloittamisesta, joten lääkkeitä kannattaa alkaa napsia vielä, kun on toimintakykyinen. Jo tieto siitä, että kohta helpottaa, paransi ainakin mun oloani.

Lääkkeillä ei pitäisi olla sivuvaikutuksia. Suuremmat annokset kaipaavat tukilääkitystä, jottei ilmene esim. univaikeuksia tai maanisuutta. Eikä masennuslääkkeet aiheuta edes riippuvuutta. Whippii!!! Että niitä voi syödä ihan huoletta. Suosittelen lämpimästi. Auttais varmaan syömisongelmiinkin.

• ninnni

Kyllä ehdottomsti kannattaa syödä lääkkeitä. Ne auttavat. Sivuvaikutuksia ei välttämättä ole ollenkaan, tai sitten ne ovat niin pieniä että sillä ei ole merkitystä. Itse syön lääkkeitä, ja voin paljon paremmin. Enää en edes halua oksentaa. Masennuskin on hellittänyt. Käyn myös terapiassa. Lääkkeet ja terapia yhdessä ovat parasta mahdollista hoitoa.

• vaikea vastata

kun et kerro millaista lääkettä sinulle on määrätty ja miten isolla annoksella. Suosittelen lääkkeiden syönnin aloittamista - ei niistä haittaakaan ole. Ja vaihda apteekissa halvempaan tuotteeseen jos löytyy.

• onko niitä pakko syödä?

Minulle määrättiin Fluoxetin biochemie 20 mg:n annoksena päivittäin.

• ´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´
        onko niitä pakko syödä? kirjoitti:

Minulle määrättiin Fluoxetin biochemie 20 mg:n annoksena päivittäin.

ihan hyvä lääke voit käyttää aivan rauhassa.

• tallU

kannattaa kokeilla, mitäpä sie siinä häviätkään ku kyse on siun hyvinvoinnista? ite oon syöny (pitkäaikaisia)masennuslääkkeitä melkei 2vuotta ja hyvällä omallatunnolla voin sanoo et kyl ne auttaa, mut siinä pitää olla kärsivälline eikä kannata kokoajan tarkkailla, et millo ne rupee auttamaa, koska niitä tuloksia on vaikea huomata parissa kuukaudessa. sit ku vuoden päästä rupeet miettimää, onko ne auttanu, ni YLLÄTYS YLLÄTYS, ne on auttanu.
      miulta ne lääkkeet (Fevarin 100mg päivittäin) ainaki vei kaikki itsensä satuttamishalut poies ja toi ruokahalun ja miun loistavat unenlahjat takas. ne myös vie siulta sen ainaisen pahanolon ja huonotuulisuuden pois. tietysti jos sie et oo ennekää nukkunu hyvin ni siihen ne lääkkeet ei vaikuta eikä muuta persoonallisuutta, muuten ku sen osalta, mitä sie oot kokenu ja miten oot kasvanu henkisesti masennuksen ajan.
      mut eikös tässä asiassa siun oma hyvinvointi ole se tärkein asia? ja jos sitä jotenki vaa pystyy parantamaa ni kannattaa ees kokeilla.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      61
      4729
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      97
      4431
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      76
      3908
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3817
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      119
      2855
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2628
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2532
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2509
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2499
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2374
    Aihe