Noudatan hiivasyndroomadieettiä ja syön vain AB-piimä, A-jogurttia, viiliä, gluteiinittomia viljoja ja ruista, puolukkaa, vihanneksia, perunaa, tuoretta kalaa ja lihaa. Silti iltaisin maha alkaa turvota ja pöhöttää ihan mielettömästi ja ilmavaivojakin on. Olen myös väsynyt. Te, jotka olette kokeneet tämän, niin kertokaa mitä pitäisi tehdä. Olen noudattanut dieettiä viikon. Pitäsikö sitä kiristää vähentämällä hiilareita vai alkaako tuloksia näkyä vasta myöhemmin. Piilosokeria en ole syönyt ja muutenkin ollut tarkka ruokavalion suhteen.
Hiivasyndroomasta
7
1830
Vastaukset
- Bea
Itse olen ollut tällä ruokavaliolla kohta kuukauden, ja silti on vain hiivaa niin ylä- kuin alapäässäkin.
Saattaa olla että ruistakaan ei saisi syödä (söin tässä yksi päivä 4 palaa ruisleipää, vatsa turposi ja seuraavani päivänä ulostin kolme kertaa sekä kutisin kauttaaltaan kehostani jo aamusta asti anusta myöten...)
Tuli katseltua läpi kaikki tiedot aikoinaan netistä tämän aiheen tiimoilta, ja olihan siellä niitä listoja jossain että mitä syödä ja mitä ei. Muistelisin että perunaa ei saisi syödä (itse siitä en edes pidäkään).
Itselläni on Candida Forte -kuuri menossa (hiivantappovalmiste), lisäksi syön vitamiineja, kalanmaksaöljyä ja valkosipulipuristeita sekä maitohappobakteeria. Hiivani on tosi paha koska se tuli useista antibioottikuureista, enkä ole kovin kummoista parantumista todennut, mutta jotkut ovat kertoneet että heillä valkosipuli tappoi hiivan parissa viikossa. Kalanmaksaöljy puolestaan kuulema korjaa vaurioituneita soluja - hiiva kun voi tehdä rihmastoa ja mennä läpi lähes mistä tahansa kehon elimestä minne päin vain. - täältä
Apu löytyy!Katso seur.sivulta kohta "näkyykö hiivasyndrooma"/paranin tästä.
- katsika
Voipi olla, että suolistosi on ärtynyt tai jopa tulehtunut - onko päänsärkyä myöskin? Jos näin on, ota avuksi suolistosi hoitoon nestemäinen piigeeli.
Ruista ei kannata sen gluteenin takia syödä aluksi eikä minun mielestäni maissia koskaan. Maissihan on nykyisessä muodossaan aivan pelkkää sokeria. Perunassa on aika paljon sellaista aminohappoa, joka vaikeuttaa ruoan sulamista ja siten edesauttaa ruokamassan käymistä - jätä ainakin kokeeksi pois. Minulle eivät maitotuotteet kovinkaan hyvin sovi, mutta jonkin verran noita jukurtteja syön. Tehokkaampaa taitaisi olla ottaa iltaisin jotakin miljardeja maitohappobakteereja jonkin sopivan valmisteen muodossa. Asidofilus on hiivataudissa tärkeä, mutta muitakin hyviä kantoja löytyy maustamattomissa tuotteissa kuten Gefilus. Minä olen A-veriryhmää ja veriryhmäruokavalion kannalta O-veriryhmäläiselle, jolle maitotuotteita ei missään muodossa voi suositella, olisi tarjolla maustamaton Alpro soijajukurtti, joka vaikkakin kallis, sisältää O-veriryhmäläiselle erittäin sopivaa maitohappobakteerikantaa - valmistusprosessissa on käytetty riisisiirappia, mutta minulle se ei ainakaan ole tuottanut mitään ongelmia. Lisäksi erityisesti O-veriryhmäläisen kannattaisi kokeilla oluthiivaa, joka vaikkakin kuulostaakin hurjalta on tehokas pitämään hankalaksi päässyttä candida-hiivakantaa kurissa. B-veriryhmäläiselle ihan tavallinen bulgarian jukurtti taitaisi olla parasta.- Bea
>O-veriryhmäläisen kannattaisi kokeilla oluthiivaa, joka vaikkakin kuulostaakin hurjalta on tehokas pitämään hankalaksi päässyttä candida-hiivakantaa kurissa.
No TUO todellakin kuulostaa ihan liian hurjalta. Koska hiivasyndroomaista kehotetaan välttämään hiivalla nostatettuja leipiä, mallastuotteita kuten mämmiä jne. niin kuinka kummassa yhtäkkiä oluthiivaa voisi vedellä?
Ymmärrän kyllä että kyseessä ovat täysin eri hiivat, mutta eivät kai nuo hiivanvälttämis-ohjeet aivan tuulesta temmattuja ole? (Hiemankin kun googlettaa hiivasyndroomaa, Candida albicansia jne. niin siellähän niitä ohjeita vilisee.)
Veriryhmän mukaiseen ruokavalioon en itse usko, koska todennäköisesti olen A-ryhmää ja sen mukaan minun pitäisi syödä kuin maanviljelijä. Hiivasyndroomaa hoidellessani olen kuitenkin havainnut että mitä vähemmän syön viljatuotteita, sitä paremmin voin. - Bea
Bea kirjoitti:
>O-veriryhmäläisen kannattaisi kokeilla oluthiivaa, joka vaikkakin kuulostaakin hurjalta on tehokas pitämään hankalaksi päässyttä candida-hiivakantaa kurissa.
No TUO todellakin kuulostaa ihan liian hurjalta. Koska hiivasyndroomaista kehotetaan välttämään hiivalla nostatettuja leipiä, mallastuotteita kuten mämmiä jne. niin kuinka kummassa yhtäkkiä oluthiivaa voisi vedellä?
Ymmärrän kyllä että kyseessä ovat täysin eri hiivat, mutta eivät kai nuo hiivanvälttämis-ohjeet aivan tuulesta temmattuja ole? (Hiemankin kun googlettaa hiivasyndroomaa, Candida albicansia jne. niin siellähän niitä ohjeita vilisee.)
Veriryhmän mukaiseen ruokavalioon en itse usko, koska todennäköisesti olen A-ryhmää ja sen mukaan minun pitäisi syödä kuin maanviljelijä. Hiivasyndroomaa hoidellessani olen kuitenkin havainnut että mitä vähemmän syön viljatuotteita, sitä paremmin voin.Tsekkasin vielä pari veriryhmää ja ruokavaliota yhdistävää sivua, ja nämä ohjeethan ovat suorastaan hengenvaarallisia:
>Ryhmä A edustanee niitä geneettisesti onnekkaita, jotka voivat nauttia suuriakin hiilihydraattimääriä ilman huomattavaa insuliinin ylituotantoa. (Sears2, s.60)
http://www.ahjos.net/zone/vertailu.htm
...minulle, sillä äidilläni on 2-tyypin diabetes, samoin kuin hänen äidillään, ja eräällä äitini siskon pojalla on 1-tyypin diabetes. Jos meikäläinen alkaisi tässä vetää hiilihydraatteja ihan sikana, niin hullusti kävisi.
Kuten on jo käynytkin sikäli että hiivasyndroomaa tässä parannellaan, joskin se alkoi varsinaisesti antibiooteista. Mutta aina kun olen syönyt hiilareita paljon, oloni on ollut melko paha. Turvottaa, pierettää, sattuukin suorastaan. Nyt kun olen ollut hiilareitta täysin kokonaisen kuukauden, en ole havainnut mitään tyypillistä turpoamista joka tapahtui aina ennen menssuja... - katsika
Bea kirjoitti:
Tsekkasin vielä pari veriryhmää ja ruokavaliota yhdistävää sivua, ja nämä ohjeethan ovat suorastaan hengenvaarallisia:
>Ryhmä A edustanee niitä geneettisesti onnekkaita, jotka voivat nauttia suuriakin hiilihydraattimääriä ilman huomattavaa insuliinin ylituotantoa. (Sears2, s.60)
http://www.ahjos.net/zone/vertailu.htm
...minulle, sillä äidilläni on 2-tyypin diabetes, samoin kuin hänen äidillään, ja eräällä äitini siskon pojalla on 1-tyypin diabetes. Jos meikäläinen alkaisi tässä vetää hiilihydraatteja ihan sikana, niin hullusti kävisi.
Kuten on jo käynytkin sikäli että hiivasyndroomaa tässä parannellaan, joskin se alkoi varsinaisesti antibiooteista. Mutta aina kun olen syönyt hiilareita paljon, oloni on ollut melko paha. Turvottaa, pierettää, sattuukin suorastaan. Nyt kun olen ollut hiilareitta täysin kokonaisen kuukauden, en ole havainnut mitään tyypillistä turpoamista joka tapahtui aina ennen menssuja...Joo, minäkin olen siis A-veriryhmää ja kovasti ollut ihmetyksessä A-veriryhmän ruokavalion kanssa juuri näissä hiivaongelmissa. Kävi kuitenkin ilmi, että minulta puuttuu näitä vereen liittyviä vastustuskykyä tuovia vierasaineita ja siksi ruokavalioni muistuttaakin nykyään enemmän O-veriryhmän sellaista kuin maanviljelijän jälkeläisen. Äidilläni on myös samankaltaisia oireita kuin minulla, joten tuntuisi olevan periytyvää. Viljat olen rajoittanut aamiaiselle ja lounaalle - loppupäivällä ehkä korkeintaan hiukan kauramaitoa kofeiinittoman kahvin kera. On ollut apua kovasti tästä rajoituksesta. Ravintohiivaa menee useaan otteeseen päivässä ja siitä on ollut kovasti apua. Hedelmiä en oikein osaa vastustaa ja ne ovat tulleet viljojen tilalle, mutta niiden tuhovoima ei ole aivan niin pitkäkestoista kuin viljojen. Parempi taitaisi olla kyllä tosiaan ilman mitään sokerista. Mulla oli lapsena muistaakseni aika lailla antibioottikuureja, kun ne olivat muotia. Korvatulehduksia kai niillä oli tapana parannella. Nykyään kai annetaan ravintosuosituksia.
- Bea
katsika kirjoitti:
Joo, minäkin olen siis A-veriryhmää ja kovasti ollut ihmetyksessä A-veriryhmän ruokavalion kanssa juuri näissä hiivaongelmissa. Kävi kuitenkin ilmi, että minulta puuttuu näitä vereen liittyviä vastustuskykyä tuovia vierasaineita ja siksi ruokavalioni muistuttaakin nykyään enemmän O-veriryhmän sellaista kuin maanviljelijän jälkeläisen. Äidilläni on myös samankaltaisia oireita kuin minulla, joten tuntuisi olevan periytyvää. Viljat olen rajoittanut aamiaiselle ja lounaalle - loppupäivällä ehkä korkeintaan hiukan kauramaitoa kofeiinittoman kahvin kera. On ollut apua kovasti tästä rajoituksesta. Ravintohiivaa menee useaan otteeseen päivässä ja siitä on ollut kovasti apua. Hedelmiä en oikein osaa vastustaa ja ne ovat tulleet viljojen tilalle, mutta niiden tuhovoima ei ole aivan niin pitkäkestoista kuin viljojen. Parempi taitaisi olla kyllä tosiaan ilman mitään sokerista. Mulla oli lapsena muistaakseni aika lailla antibioottikuureja, kun ne olivat muotia. Korvatulehduksia kai niillä oli tapana parannella. Nykyään kai annetaan ravintosuosituksia.
Ruokavalion suhteen suosikkinäkemykseni on sellainen että pitää räätälöidä ihan nassukohtaisesti ihmisille heille sopivat ruokavaliot... Itselläni on suvussa tuon diabeteksen lisäksi myös keliakiaa ja laktoosi-intoleranssia (jotka itseltäni tutkittu vuosia sitten ja tällöin ei todettu, oli jotain muita vatsavaivoja), ja epäilen että meikäläisen ei todellakaan kannattaisi kovin maatalo-painotteiseen ruokavalioon lähteä...
Lihavoittoisessa ruokavaliossa vaanii puolestaan monenlaista syöpäriskiä, ja toisinaan meikäläiselle änkeää katarria jos kovin rasvaiseksi ja mausteiseksi erehtyy ruokansa laittamaan. Toisaalta katarri on kuulema sivuoire hiivasyndroomassa, joka minulla saattaa olla jo pidemmältä ajalta (ja nykyään pahempana).
On tämä melkoista taiteilua syömisten kanssa, ja sitten jos liikaa pohtii syömisiään, niin sitten onkin jo ortoreksia (=terveellisen syömisen pakkoneuroosi), heh heh...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä1211286Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa373813Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1092979Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1042321Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin681964Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1921718Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.298979Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta17760Toisten elämän moralisointi
Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte143705- 53679