Onko täällä ketään syyskuun odottajia? Minulla menossa 8 3, viime viikolla kävin ultrassa ja siellä se möykky polskutteli:) Millaisia oloja teillä on ollut? Mulla välillä tosi huonoja päiviä, oksettaa ja väsyttää, mutta sitten taas toisena päivänä parempi olo ja heti pelkää, että joku on vinossa masussa, kun olo on niin hyvä. Onko muita, jolla samanlaisia huolia? Kovasti sitä odottaa, että pääsisi sinne viikolla 13, jolloin voisi edes vähän huokaista helpotuksesta. Tosin lääkäri sanoi viime viikolla, että ei se huoli omasta tenavasta lopu koskaan....lisääntyy vaan. Voi olla oikeassa. Mut kirjoitelkaa kokemuksia...onko paino noussut ja millaisia oloja?
Syyskuun mammat?
7
692
Vastaukset
- odottava mamma
oikeassa on lääkäri ollu, ensin odotusaikana on kaikenlaisia huolia, ja sitten kun se lapsi syntyy sitte niitä vasta tuleeki.
- julia24
Moikka,tässä olis yks syyskuun mami,eli la olis 1.9.tähän tietoon,oon viikolla 10 6,kovasti jännittää ja pelottaa,todella huonoa oloa ollut ja hiukan ehkä masennustakin,ehkä se viel tästä.Saako kysyä mistäpäin olet?Minä keski-suomesta.
- Julia
Minä myös Keski-Suomesta. Masennus kuuluu kuulema raskausoireiden listaan, kyllä se ohi menee. On minullakin välillä päiviä, että kaikki asiat mietityttää, mieskin kysyy heti, että mikä nyt on. Mutta mielialoista se johtuu, ne tuntuu muutenkin heittelevän aikalailla. Ei muuta kuin tsemppiä odotukseen :)
- Alida
Julia kirjoitti:
Minä myös Keski-Suomesta. Masennus kuuluu kuulema raskausoireiden listaan, kyllä se ohi menee. On minullakin välillä päiviä, että kaikki asiat mietityttää, mieskin kysyy heti, että mikä nyt on. Mutta mielialoista se johtuu, ne tuntuu muutenkin heittelevän aikalailla. Ei muuta kuin tsemppiä odotukseen :)
Minäkin olen Keski-Suomesta ja la on 26.9, eli nyt menossa 7 6! :) Yritän ottaa nyt mahollisimman rennosti ja olla stressaamatta turhista, koska ensin epäiltiin et mulla ois kohdunulkoinen. Se pelotti niin paljon ja kun viikko sitten ultrassa näkyi 8.3 mm kokoinen pikkuinen sydämen sykkeineen niin jo huoli hieman helpotti. Oireita ei ole kovin paljon alkuraskaudesta ollut. Yleensä vaan iltapäivästä iltaan on etova olo ja kaupassa saa käydä sitä mukaan mitä milläkin hetkellä mieli tekee.
Mukavaa odotusta kaikille! Kiva kun täältä löytyy Keski-Suomalaisiakin.
- Sussu
Hei vaan kaikille!
Arvioitu saapumisaika olisi 12.9. eli tovin tässä saa vielä odotella.
Ei edes tunnu todelliselta koko asia, kun ei ole mitään konkreettista aiheesta!
Ehkä sitten kun maha alkaa kasvaa tai saa rakenneultran kuvan käteensä...
Onnea ja intoa odotukseen teille kaikille!
Toivottaa Sussu, Varsinais-Suomesta - Eleanor Rigby
Heissan syksyn tulevat mammat!
Itselläni menossa rv 11 ja ensimmäinen lääkäri keskiviikkona edessä. Olen toki innoissani, mutta yritän pitää jalat maassa, km 10/05!
Tässäkin raskaudessa ainoat oireet ovat olleet todella arat tissit. Tänään kun heräsin, niin oireet oli melkein tipotiessään, joten heti iski paniikki, että onko naperolle tapahtunut jotain....vasta viime viikolla nähtiin sydämensykkeet...no, ei auta kuin odottaa keskiviikkoon ja vielä monituisen monta keskiviikkoa tästä eteenpäin ja katsoa mihin kohtalo vie! Mukavaa jutskailla muiden 09-odottajien kanssa. Moi! Ellu, Keski-Suomi. - MsBlondy
Esikoista odotan 8 5. Pikkasen on olo helpottunut mutta vasymys ei! Kilon on paino noussut, taitaa kylla ihan turvotusta olla vaan kun housutkin tuntuu loppupaivasta aina niin kiristavan. Samanlaisia oloja on minullakin tullut kun parempi olo on niin heti miettii, etta kai kaikki on hyvin! Kovasti odotellaan, etta paastaisiin sydanaanet kuulemaan ja ultrassa nakemaan. 2 viikkoa viela lakariin aikaa ja sielta sitten vasta saadaan lahete...odottavan aika on pitka!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1574968Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa203591Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1603391Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss382887Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1032636Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie242038Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191885Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky101695Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo111492Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1521486