ilmoitus Kyöstin sivuilla

kiinnostuneille

http://koti.mbnet.fi/kyti/


>> 11.2.06. Eilen eräs uskonveli Hämeenlinnan adventtiseurakunnasta soitti ja sanoi että hän on myös havainnut adventtikirkon määrätyt opit, dogmit,
monessa kohdin Raamatun vastaisiksi.
Hän toivoi, että voisimme kokoontua yhteen jonain viikonvaihteena, jossakin Etelä-Suomessa, keskustelemaan asioista.
Onko halukkuutta tällaiseen kokoontumiseen laajemmaltikin?
Toivon saavani vastauksia kyselyyni tämän kuukauden aikana. Puhelinnumeroni on: 040 8447846.
Itse toivon, että ainakin seuraavanlaiset henkilöt vastaisivat: erotetut ja eronneet advkirkosta,
kriittisesti advkirkon oppeihin suhtautuvat mutta vielä jäseninä olevat. Ole hyvä ja levitä tätä ilmoitusta sillä luullakseni vain harvat adventistit lukevat sivujani.
>>

36

1559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korjaus
      • ????????

        Mistä lähtien tämä on jotenkin oikeampi osoite. Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn?


    • kirjoitettu on

      Näistä valheveljstä Raamattu varoittaa meitä. Kyösti on yksi heistä, harhaan meenyt veli, joka yrittää johtaa toisia harhaan. Adventtisanoma on tämän ajan viimeinan ja ainoa oppi, joka on kokonansa totuus. Joka sen hyväksyy ja sitten myöhemmin hylkää, hän jää täysin paholaisen armoille.

      Aina kun joku valheveli lähtee, tilalle tulee 10 niitä, jotka tahtovat kaikessa seurata Jumalaa!

      • v. 1975

        #0 vuodessa adventistien määrä on Suomessa puolittunut.
        V. 1975 oli jäseniä 6090 henkeä ;nyt noin 3500.
        Väki on vähenemässä ja ikääntymässä.
        Ei todiste puheesi puolesta!


      • yx-adventisti

        Ei ole millään seurakunnalla olemassa oppia joka olisi kokonansa totuus. Lähimpänä totuutta joku voi olla, mutta koko totuus on kuitenkin niin laaja, ettei sitä kukaan voi omistaa. Ihan kaikkea en seurakunnassani allekirjoita, vaikka sitä pidänkin parhaana vaihtoehtona.


      • sidottu A-oppiin
        yx-adventisti kirjoitti:

        Ei ole millään seurakunnalla olemassa oppia joka olisi kokonansa totuus. Lähimpänä totuutta joku voi olla, mutta koko totuus on kuitenkin niin laaja, ettei sitä kukaan voi omistaa. Ihan kaikkea en seurakunnassani allekirjoita, vaikka sitä pidänkin parhaana vaihtoehtona.

        Olethan allekirjoittanut advetistien kastetodistuksen ja se valvoittaa sinua sitoutumista adventistien oppiin, tai muuten olet......
        ja joudut..........


      • Johannes1
        v. 1975 kirjoitti:

        #0 vuodessa adventistien määrä on Suomessa puolittunut.
        V. 1975 oli jäseniä 6090 henkeä ;nyt noin 3500.
        Väki on vähenemässä ja ikääntymässä.
        Ei todiste puheesi puolesta!

        Adv seurakunnan jäsenmäärä virallisesti on ulkomuistin mukaan noin 5300 henkilöä.Jeesus tulee pian, kaikenmaailman "hörnöt" sekoilevat kun tietävät että totuuden hetki koittaa kun kohtaamme Kristuksen. Heiläkin on toivoa, Jeesus kuoli heidänkin edestä. Paikallisseurakuntani (etelä Suomessa)esim: jäsenmäärä lisääntyi nuonna 2005 yli 10%. seurakuntamme jäsennistä on yli 60v.noin 10%. Jumalan palveluksissa on normaallisesti enemän henkilöitä kuin seurakunnassa jäseniä. Seurakuntamme rakkauden ilmapiiri kuvaa että se on "syntisten sairaala", missä me toisiamme tuemme ja samalla itsekkin eheytymme Kristuksen rakkaudesta.Suurin on hän joka toisia palvelee, tämä Jeesuksen antama esimerkki tänäpäivän itsekkäälle ihmiselle uskon haaste. Uskon (Kristukseen)kautta on palastuksen tie ja iloiten kuljemme toisiamme tukien.Emme ole täydellisiä, mutta tiedämme kuka on täydellinen, Jeesus Kristus lunastajamme ja se riittää minulle. Siunausta kaikille, Herra on Hyvä.Maran ata-Herramme tulee-otetko valmis kohtaamaan Hänet?


      • Johannes1
        sidottu A-oppiin kirjoitti:

        Olethan allekirjoittanut advetistien kastetodistuksen ja se valvoittaa sinua sitoutumista adventistien oppiin, tai muuten olet......
        ja joudut..........

        Suositteten sitoutumista Jumalan sanaan ja pelastajaamme Kristukseen. Tästä iloitsemme Sapattisin Jumalan palveluksessa yhdessä ystäviemme kanssa.Ei kirkko pelasta, vaan kirkon sanoma Kristuksesta.Maran ata


      • yx-adventisti
        sidottu A-oppiin kirjoitti:

        Olethan allekirjoittanut advetistien kastetodistuksen ja se valvoittaa sinua sitoutumista adventistien oppiin, tai muuten olet......
        ja joudut..........

        Enköhän vastaa ihan vaan yksin Jumalalle siitä mihin sitoudun ja mihin en. Adventismi on paras mitä olen tähän mennessä löytänyt, mutta ei välttämättä mitenkään täydellinen.

        Omaatuntoansa ei voi sitoa mihinkään oppiin tai muiden ihmisten mielipiteisiin. Pelastumiseni on aivan Jumalan ja minun välinen asia.


      • Nerre
        Johannes1 kirjoitti:

        Adv seurakunnan jäsenmäärä virallisesti on ulkomuistin mukaan noin 5300 henkilöä.Jeesus tulee pian, kaikenmaailman "hörnöt" sekoilevat kun tietävät että totuuden hetki koittaa kun kohtaamme Kristuksen. Heiläkin on toivoa, Jeesus kuoli heidänkin edestä. Paikallisseurakuntani (etelä Suomessa)esim: jäsenmäärä lisääntyi nuonna 2005 yli 10%. seurakuntamme jäsennistä on yli 60v.noin 10%. Jumalan palveluksissa on normaallisesti enemän henkilöitä kuin seurakunnassa jäseniä. Seurakuntamme rakkauden ilmapiiri kuvaa että se on "syntisten sairaala", missä me toisiamme tuemme ja samalla itsekkin eheytymme Kristuksen rakkaudesta.Suurin on hän joka toisia palvelee, tämä Jeesuksen antama esimerkki tänäpäivän itsekkäälle ihmiselle uskon haaste. Uskon (Kristukseen)kautta on palastuksen tie ja iloiten kuljemme toisiamme tukien.Emme ole täydellisiä, mutta tiedämme kuka on täydellinen, Jeesus Kristus lunastajamme ja se riittää minulle. Siunausta kaikille, Herra on Hyvä.Maran ata-Herramme tulee-otetko valmis kohtaamaan Hänet?

        Niin jospa Miikaeljeesus ja White onkin ne pelastukseen johtavat elementit. Yrittäkää ponnistella vähän enemmän. Lukekaa Clear Word Blancon raamattua ja vahvistuu entisestään hohtoinen 4 käsky jotta sillä saa pullistella ja omaa egoansa paremmaksi loppukoitoksessa jossa on puhtaana seistävä ilman välittäjää.
        "Suljetut ovet" mitäs ne tarkoittaa? Onkos sellaisia muillakin kuin teillä?


      • Nerre
        Johannes1 kirjoitti:

        Suositteten sitoutumista Jumalan sanaan ja pelastajaamme Kristukseen. Tästä iloitsemme Sapattisin Jumalan palveluksessa yhdessä ystäviemme kanssa.Ei kirkko pelasta, vaan kirkon sanoma Kristuksesta.Maran ata

        -----Ei teillä kirkko pelasta, vaan sanoma-----``niin taisit sanoa.

        Mitäkö sanomaa teillä sitten on? Teillä on Raamattu tulkittu Whiten kirjoitusten johdolla. White on sinun epäjumalasi ja väärä profeetta jota seuraat.

        Mitä näkee kun katselee tätä maailma Whiten linssien läpi? Näkee kaikki asiat juuri niinkuin sinä, jarlau, seraja m55, flink, annu42, aramiz, taram2 ja pikkukonna jne. sen selitätte.


      • Johannes1
        Nerre kirjoitti:

        -----Ei teillä kirkko pelasta, vaan sanoma-----``niin taisit sanoa.

        Mitäkö sanomaa teillä sitten on? Teillä on Raamattu tulkittu Whiten kirjoitusten johdolla. White on sinun epäjumalasi ja väärä profeetta jota seuraat.

        Mitä näkee kun katselee tätä maailma Whiten linssien läpi? Näkee kaikki asiat juuri niinkuin sinä, jarlau, seraja m55, flink, annu42, aramiz, taram2 ja pikkukonna jne. sen selitätte.

        Ystävä hyvä. Ikävä kyllä tietosi adventteista on lievästi sanottua omituinen. Tietosi seurakunnasta on lähinnä itse keksittyä harhaa. Mutta älä lannistu, Jumala on rakkaus ja Hänen rakkautensa riittää sinullekkin ja parantaa "harrat". Jumalan Pyhä-Henki valaisee sanan etsivälle joka rehellisesti kaipaa luojansa luo.Raamattu sen meille ilmoittaa. Joh. 3:16 "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." Tämä perusta riittää sinulle Nerre. Anna Jumalan eheyttää sinut. Hän parantaa tunnevammat (minun ja sinun)ja antaa elämälle tarkoituksen. Matt. 11:28 "Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon" Maran ata-Herramme tulee olethan vasmis kohtaamaan Hänet?


      • Jeppe
        Nerre kirjoitti:

        -----Ei teillä kirkko pelasta, vaan sanoma-----``niin taisit sanoa.

        Mitäkö sanomaa teillä sitten on? Teillä on Raamattu tulkittu Whiten kirjoitusten johdolla. White on sinun epäjumalasi ja väärä profeetta jota seuraat.

        Mitä näkee kun katselee tätä maailma Whiten linssien läpi? Näkee kaikki asiat juuri niinkuin sinä, jarlau, seraja m55, flink, annu42, aramiz, taram2 ja pikkukonna jne. sen selitätte.

        Iskit tajuntaan kolean näkymän.. Jos näkisin maailman noiden hörhöjen silmin.. Kestäisinkö päivääkään.


      • yx-adventisti kirjoitti:

        Enköhän vastaa ihan vaan yksin Jumalalle siitä mihin sitoudun ja mihin en. Adventismi on paras mitä olen tähän mennessä löytänyt, mutta ei välttämättä mitenkään täydellinen.

        Omaatuntoansa ei voi sitoa mihinkään oppiin tai muiden ihmisten mielipiteisiin. Pelastumiseni on aivan Jumalan ja minun välinen asia.

        Allekirjoittamalla tämän paperin saadaksesi adventistikasteen

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000013978599

        olet sitoutunut adventtikirkon oppeihin. Jumala on nähnyt sitoutumisesi ja arvaas mitä, ei taida oikein hyvää tykätä!


      • mieti mitä todella teet

        Kenelläkään meistä ei ole oikeutta kieltää toiselta Jumalan lapseutta. Ja vaikka joku adventisti yrittäisikin kieltää Kyöstiltä tai keneltä tahansa toiselta Jumalan lapseuden, ei hän siihen pysty (katso Joh. 10:28-29).

        Joh 1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen.

        Joh 10:27 Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. 28 Minä annan heille ikuisen elämän. He eivät koskaan joudu hukkaan, eikä kukaan riistä heitä minulta. 29 Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kuin kukaan muu, eikä kukaan voi riistää heitä Isäni kädestä.

        Päätelkää itse kuka on valheveli, Kyti vai Kytin "syyttäjät"?

        Linkki Kytin sivulle:
        http://koti.mbnet.fi/kyti/aiheet.htm


      • ilmanmuuta
        mieti mitä todella teet kirjoitti:

        Kenelläkään meistä ei ole oikeutta kieltää toiselta Jumalan lapseutta. Ja vaikka joku adventisti yrittäisikin kieltää Kyöstiltä tai keneltä tahansa toiselta Jumalan lapseuden, ei hän siihen pysty (katso Joh. 10:28-29).

        Joh 1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen.

        Joh 10:27 Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. 28 Minä annan heille ikuisen elämän. He eivät koskaan joudu hukkaan, eikä kukaan riistä heitä minulta. 29 Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kuin kukaan muu, eikä kukaan voi riistää heitä Isäni kädestä.

        Päätelkää itse kuka on valheveli, Kyti vai Kytin "syyttäjät"?

        Linkki Kytin sivulle:
        http://koti.mbnet.fi/kyti/aiheet.htm

        tietysti kyti, Raamatun perusteella.


      • pysähdy hetkeksi miettimään
        ilmanmuuta kirjoitti:

        tietysti kyti, Raamatun perusteella.

        Taisi mennä väärin...

        Kyti haluaa tuoda totuuden päivänvaloon, eli julkiseksi. Hän vain arvioi adventtikirkon oppeja julkisesti.

        Miksi adventistit haluavat "piilotella" adventtikirkon oppeja? Kyti ei siis saisi mielestänne a-oppeja esitellä ja arvioida niitä raamatun valossa.

        Onko adventisteilla jotain salattavaa? Eikö "totuutenne" kestäkään päivänvaloa?

        Joh 3:20-21 "Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi. Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."


      • hellaristi
        ilmanmuuta kirjoitti:

        tietysti kyti, Raamatun perusteella.

        Tuollainen mieli kuin sinulla kirjoituksissasi esiintyy, on varma merkki väärässäolijasta.
        En missään tapauksessa haluaisi olla tuollaisten henkilöiden kanssa samassa seurakunnassa.
        Näin joutuu valitettavasti sanomaan useimmista täällä kirjoittelevista adventisteiksi julistautuvista henkilöistä.
        Minulla ei olisi mitään keskusteltavaa teidänkaltaistenne kanssa.


      • kirjoitettu on
        pysähdy hetkeksi miettimään kirjoitti:

        Taisi mennä väärin...

        Kyti haluaa tuoda totuuden päivänvaloon, eli julkiseksi. Hän vain arvioi adventtikirkon oppeja julkisesti.

        Miksi adventistit haluavat "piilotella" adventtikirkon oppeja? Kyti ei siis saisi mielestänne a-oppeja esitellä ja arvioida niitä raamatun valossa.

        Onko adventisteilla jotain salattavaa? Eikö "totuutenne" kestäkään päivänvaloa?

        Joh 3:20-21 "Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi. Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."

        Piilotella? Adventtikirkon sivuilla on 28 opinkohtaa johon uskomme. Siellä ovat julkiseti luettavissa.

        http://www.adventtikirkko.great.fi/opetus/oppi.html


      • oikeassa
        hellaristi kirjoitti:

        Tuollainen mieli kuin sinulla kirjoituksissasi esiintyy, on varma merkki väärässäolijasta.
        En missään tapauksessa haluaisi olla tuollaisten henkilöiden kanssa samassa seurakunnassa.
        Näin joutuu valitettavasti sanomaan useimmista täällä kirjoittelevista adventisteiksi julistautuvista henkilöistä.
        Minulla ei olisi mitään keskusteltavaa teidänkaltaistenne kanssa.

        Ei niin , koska puolusta harhaoppia. Siksi vältän sellaisia.


      • 4099
        Johannes1 kirjoitti:

        Adv seurakunnan jäsenmäärä virallisesti on ulkomuistin mukaan noin 5300 henkilöä.Jeesus tulee pian, kaikenmaailman "hörnöt" sekoilevat kun tietävät että totuuden hetki koittaa kun kohtaamme Kristuksen. Heiläkin on toivoa, Jeesus kuoli heidänkin edestä. Paikallisseurakuntani (etelä Suomessa)esim: jäsenmäärä lisääntyi nuonna 2005 yli 10%. seurakuntamme jäsennistä on yli 60v.noin 10%. Jumalan palveluksissa on normaallisesti enemän henkilöitä kuin seurakunnassa jäseniä. Seurakuntamme rakkauden ilmapiiri kuvaa että se on "syntisten sairaala", missä me toisiamme tuemme ja samalla itsekkin eheytymme Kristuksen rakkaudesta.Suurin on hän joka toisia palvelee, tämä Jeesuksen antama esimerkki tänäpäivän itsekkäälle ihmiselle uskon haaste. Uskon (Kristukseen)kautta on palastuksen tie ja iloiten kuljemme toisiamme tukien.Emme ole täydellisiä, mutta tiedämme kuka on täydellinen, Jeesus Kristus lunastajamme ja se riittää minulle. Siunausta kaikille, Herra on Hyvä.Maran ata-Herramme tulee-otetko valmis kohtaamaan Hänet?

        Alla olevan tilaston mukaan:

        http://www.evl.fi/kkh/ktk/nelivuotiskertomus2000_2003/muutokset/index.htm

        "Kaikkiaan vapaisiin suuntiin kuuluu Suomessa noin 70 000 jäsentä. Suomen Vapaakirkkoon kuului 13 442 henkeä vuonna 2003. Määrä säilyi kertomuskaudella ennallaan. Adventtikirkon jäseniä oli 4 099, missä laskua oli 7,0 %. Baptistiyhdyskuntien jäsenmäärä puolestaan kasvoi 6,4 %.

        Katolisella kirkolla Suomessa on 7 897 rekisteröityä jäsentä. Katolisten todellinen määrä on kuitenkin Suomessa maassa asuvien ulkomaalaisten vuoksi tätä lukua korkeampi. Katolisen kirkon rekisteröityjen jäsenten määrä kasvoi kertomuskaudella 854 hengellä ( 12 %)."


      • ei tosi
        kirjoitettu on kirjoitti:

        Piilotella? Adventtikirkon sivuilla on 28 opinkohtaa johon uskomme. Siellä ovat julkiseti luettavissa.

        http://www.adventtikirkko.great.fi/opetus/oppi.html

        Ei kukaan voi toisen puolesta kertoa miten hän uskoo .
        Opetrusten tuloksena jotkut voivat jopa uskoa asioita ilman todellisia perusteita.
        Toisen uskon sisällön määritteleminen teidän tavallanne on täysin tuomittava teko.
        Kastekäsky on teillä vääristetty vaatimalla uskollisuudenlupaus kirkolle kasteen ehdoksi.


      • selvästi
        kirjoitettu on kirjoitti:

        Piilotella? Adventtikirkon sivuilla on 28 opinkohtaa johon uskomme. Siellä ovat julkiseti luettavissa.

        http://www.adventtikirkko.great.fi/opetus/oppi.html

        adventtikirkon sivulta löytyy mm. seuraava opinkohta:

        Perusluonteiset opinkohdat 17
        PROFETOIMISEN LAHJA
        " ... ja se ilmeni Ellen G. Whiten palvelutyössä. Hän oli Herran sanansaattaja, jonka kirjoitukset ovat jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä ... " White itse sanoo itsestään: "Olen aina vastannut, että olen Herran sanansaattaja."

        Ellen G. White oli mielissään kun häntä nimitettiin profeetaksi. Itse hän kutsui itseään "sanansaattajaksi". Tänän ansaan ovat hänen seuraajansa langenneet. Korottavat ihmistä.

        Kuka ihminen tohtii kutsua itseään Jumalan sanansaattajaksi?

        Raamatussa nimittäin Jumalan sanansaattajina olivat enkelit. Huom!. Enkeli on kreikaksi angelos eli sanansaattaja!!!

        Ellen G. White siis halusi nostaa itsensä tuohon samaan tehtävään.

        Lisäksi adventistit pitävät Ellenin profetioita täysin oikeina "totuudellisina", vaikka raamattu kertoo profetioimisen olevan aina vajavaista:
        1 Kor 13:9 "Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista". Ellen oli ihminen siinä missä kuka tahansa meistä, ei hän ollut erehtymätön vaan erehtyvä. Raamatun mukaan: Jaak. 3:2 "Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme."

        Samaan retkuun muuten meni aikanaan 600-luvulla arabian niemimaalla eräs Muhammed ja hänen seuraajansa. Hänen seuraajansa - siis islamilaiset uskovat että Muhammed on jumalan sanansaattaja koko ihmiskunnalle ja on viimeinen profeetta. Tästä muodostui tähänastisista eksytyksistä suurin. Nykyisin tätä itsensä jumalan sanansaattajaksi korottanutta eksyttäjää seuraa n. miljardi muslimia. Ovat uskossaan yhtä fanaattisia.

        Ellen G. White ja Mohammed ovat molemmat itsensä korottaneita vääriä profeettoja, jotka ovat onnistuneet eksyttämään useita.

        Islamista on sanottu: "Islam on sekoitus profeetta Mohammedin näkyjä ja väärinymmärrettyä evankeliumia ja juutalaisuutta".

        Tämä kaikki sopii hyvin myös adventismiin: "Adventismi on sekoitus Ellen G. Whiten näkyjä ja väärin ymmärrettyä evankeliumia ja juutalaisuutta".

        Molemmissa näissä myös ulkoinen uskonnonharjoitus - käskyjen noudattaminen on erittäin keskeistä.


      • Timo Flink
        4099 kirjoitti:

        Alla olevan tilaston mukaan:

        http://www.evl.fi/kkh/ktk/nelivuotiskertomus2000_2003/muutokset/index.htm

        "Kaikkiaan vapaisiin suuntiin kuuluu Suomessa noin 70 000 jäsentä. Suomen Vapaakirkkoon kuului 13 442 henkeä vuonna 2003. Määrä säilyi kertomuskaudella ennallaan. Adventtikirkon jäseniä oli 4 099, missä laskua oli 7,0 %. Baptistiyhdyskuntien jäsenmäärä puolestaan kasvoi 6,4 %.

        Katolisella kirkolla Suomessa on 7 897 rekisteröityä jäsentä. Katolisten todellinen määrä on kuitenkin Suomessa maassa asuvien ulkomaalaisten vuoksi tätä lukua korkeampi. Katolisen kirkon rekisteröityjen jäsenten määrä kasvoi kertomuskaudella 854 hengellä ( 12 %)."

        Luterilainen kirkko ei oikein osaa laskea asiaa oikein. Adventtikirkolla on kaksi piirikuntaa ja yksi lähetys (toimialueita), joiden yhteinen jäsenmäärä on Adventtikirkon jäsenmäärä. Luterilainen kirkko laskee mukaan vain kirkon viralliset, luterilaisesta kirkosta eronneet jäsenet, mutta todellinen jäsenmäärä on kirkon viralliset jäsenet plus paikallisten adventtiseurakuntien jäsenet, jotka virallisissa kirjoissa ovat luterilaisia. Tällä hetkellä adventtiseurakuntiin kuuluu reilut 5000 jäsentä.

        Timo Flink


      • annu42
        Nerre kirjoitti:

        -----Ei teillä kirkko pelasta, vaan sanoma-----``niin taisit sanoa.

        Mitäkö sanomaa teillä sitten on? Teillä on Raamattu tulkittu Whiten kirjoitusten johdolla. White on sinun epäjumalasi ja väärä profeetta jota seuraat.

        Mitä näkee kun katselee tätä maailma Whiten linssien läpi? Näkee kaikki asiat juuri niinkuin sinä, jarlau, seraja m55, flink, annu42, aramiz, taram2 ja pikkukonna jne. sen selitätte.

        "Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana; mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä." Ja hän kutsui kansan tykönsä ja sanoi heille:"Kuulkaa ja ymmärtäkää..." Matt. 15:8-10 Ymmärrättekö lukijat?

        Vain Jeesuksen lähettämä Pyhä Henki voi avata kirjoitukset niin, että me ymmärrämme ne siten, kuin Jumala on ne ymmärrettäväksi tarkoittanut. Kun Pyhä Henki tulee, hän antaa henkensä, voimansa, viisautensa ja ymmärryksensä, jotka auttavat eteenpäin taivastiellä. Ja tämä muutos näkyy ihmisen elämässä todellisia muutoksia tuottavalla tavalla. Jumala ilmestyy elämäämme ja se todella näkyy myös ulospäinkin.

        Kun jotakin Jeesukselle aikanaan lupasin, haluan niistä lupauksistani myöskin pitää kiinni. Näin on todellisessa elämässänikin. Kun lupaan jollekin lähimmäiselleni jotakin, otan senkin vakavasti. Miksi en sitäkin lupausta, jonka tein lähtiessäni Jeesusta seuraamaan. Sehän on lupaus numero yksi, eikä sen tärkeämpää lupausta olekaan. Kun tunnustan hänet ihmisten edessä, on hänkin luvannut tunnustaa minut Isänsä edessä. Tämä on tärkein asia, mikä tulee olla kunnossa: Uskossa vastaanotettu Jeesuksen armo ja sen merkiksi annettu, muuttava Pyhän Hengen lahja.

        Saahan tätä uskoa pilkata, mutta se saattaa osoittautua vaaralliseksi tieksi, koska todellista kääntymystä Jeesus odottaa myöskin pilkkaajalta. Jos nyt Ellen White on ollut kanssani samalla linjalla ja uskonut yksin Kristukseen, mikä minä olen sitä miettimään. Miksi minä katsoisin Elleniin, kun olen kohdannut Jeesuksen? Tärkeintä onkin se, mitä Jeesus minulta odottaa ja mihin minä pystyn vastaamaan. Tällaisenani palvelen Herraa, joten minkä te muut sille voitte, ette yhtään mitään. Usko Jeesukseen on aivan omani ja sitä ei pilkkaajatkaan voi pois viedä. Meillä Jeesuksen odottajilla on tosiaan erikoinen usko, mutta se myös vie perille, koska se on itsensä Jeesuksen usko.


      • Jeppe
        annu42 kirjoitti:

        "Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana; mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä." Ja hän kutsui kansan tykönsä ja sanoi heille:"Kuulkaa ja ymmärtäkää..." Matt. 15:8-10 Ymmärrättekö lukijat?

        Vain Jeesuksen lähettämä Pyhä Henki voi avata kirjoitukset niin, että me ymmärrämme ne siten, kuin Jumala on ne ymmärrettäväksi tarkoittanut. Kun Pyhä Henki tulee, hän antaa henkensä, voimansa, viisautensa ja ymmärryksensä, jotka auttavat eteenpäin taivastiellä. Ja tämä muutos näkyy ihmisen elämässä todellisia muutoksia tuottavalla tavalla. Jumala ilmestyy elämäämme ja se todella näkyy myös ulospäinkin.

        Kun jotakin Jeesukselle aikanaan lupasin, haluan niistä lupauksistani myöskin pitää kiinni. Näin on todellisessa elämässänikin. Kun lupaan jollekin lähimmäiselleni jotakin, otan senkin vakavasti. Miksi en sitäkin lupausta, jonka tein lähtiessäni Jeesusta seuraamaan. Sehän on lupaus numero yksi, eikä sen tärkeämpää lupausta olekaan. Kun tunnustan hänet ihmisten edessä, on hänkin luvannut tunnustaa minut Isänsä edessä. Tämä on tärkein asia, mikä tulee olla kunnossa: Uskossa vastaanotettu Jeesuksen armo ja sen merkiksi annettu, muuttava Pyhän Hengen lahja.

        Saahan tätä uskoa pilkata, mutta se saattaa osoittautua vaaralliseksi tieksi, koska todellista kääntymystä Jeesus odottaa myöskin pilkkaajalta. Jos nyt Ellen White on ollut kanssani samalla linjalla ja uskonut yksin Kristukseen, mikä minä olen sitä miettimään. Miksi minä katsoisin Elleniin, kun olen kohdannut Jeesuksen? Tärkeintä onkin se, mitä Jeesus minulta odottaa ja mihin minä pystyn vastaamaan. Tällaisenani palvelen Herraa, joten minkä te muut sille voitte, ette yhtään mitään. Usko Jeesukseen on aivan omani ja sitä ei pilkkaajatkaan voi pois viedä. Meillä Jeesuksen odottajilla on tosiaan erikoinen usko, mutta se myös vie perille, koska se on itsensä Jeesuksen usko.

        Jeesus on Miikael.


      • annu42
        Jeppe kirjoitti:

        Jeesus on Miikael.

        ...joka seisoo kansansa suojana on Miikael. Kun loppu tulee, minä ainakin tarvitsen hänen suojeluaan. Kuka muukaan meitä suojaa päivittäin ja hetkittäin saatanan hyökkäyksiä vastaan, ellei hän, joka on Jumala, kaikkitietävä, kaikkinäkevä, kaikkialla läsnäoleva, kaiken luomakunnan alku ja loppu, Immanuel eli Jumala meidän kansamme. Emmekö juuri Jumalan suojelusta pyydä rukouksissamme.

        Ellet voi ymmärtää, että Miikael on yksi Jeesuksen eli Jumalan sotajoukkojen päällikön arvonimistä, en voi sille mitään. Miikael soti Lohikäärmettä vastaan taivaassa, josta sota alkoi. Tänä päivänä tuo suuri taistelu jatkuu yhä kiivaampana heidän välillään, ja sinäkin olet osa siitä, halusitpa tai et. Kumman puolella olet, on oma valintasi. Jumala on rakkaus, mutta paholainen on kaiken sen pahuuden takana, jota määilmasta niin paljon löytyy.

        Emme milloinkaan ole väittäneet Jeesusta enkeliksi samoin kuin esim. Gabriel on.
        Vain Miikael kuvaa yhdenmukaisuutta ja yhdenveroisuutta Jumalan kanssa, vain hänestä voidaan sanoa: Kuka on kuin Jumala. Asia on täällä monesti jauhettu, joten luulen, että "taidolliset ymmärtävät", mutta Jeppe vain ei taida ymmärtää asian ydintä, Jumaluutta oikealla tavalla. Ei haittaa irvailut, sillä joka tapauksessa se ratkeaa jomman kumman voitoksi. Asia on perin yksinkertainen, kun Jumalan Henki on sen mieleen oikein avannut.


      • joudut olemaan
        annu42 kirjoitti:

        ...joka seisoo kansansa suojana on Miikael. Kun loppu tulee, minä ainakin tarvitsen hänen suojeluaan. Kuka muukaan meitä suojaa päivittäin ja hetkittäin saatanan hyökkäyksiä vastaan, ellei hän, joka on Jumala, kaikkitietävä, kaikkinäkevä, kaikkialla läsnäoleva, kaiken luomakunnan alku ja loppu, Immanuel eli Jumala meidän kansamme. Emmekö juuri Jumalan suojelusta pyydä rukouksissamme.

        Ellet voi ymmärtää, että Miikael on yksi Jeesuksen eli Jumalan sotajoukkojen päällikön arvonimistä, en voi sille mitään. Miikael soti Lohikäärmettä vastaan taivaassa, josta sota alkoi. Tänä päivänä tuo suuri taistelu jatkuu yhä kiivaampana heidän välillään, ja sinäkin olet osa siitä, halusitpa tai et. Kumman puolella olet, on oma valintasi. Jumala on rakkaus, mutta paholainen on kaiken sen pahuuden takana, jota määilmasta niin paljon löytyy.

        Emme milloinkaan ole väittäneet Jeesusta enkeliksi samoin kuin esim. Gabriel on.
        Vain Miikael kuvaa yhdenmukaisuutta ja yhdenveroisuutta Jumalan kanssa, vain hänestä voidaan sanoa: Kuka on kuin Jumala. Asia on täällä monesti jauhettu, joten luulen, että "taidolliset ymmärtävät", mutta Jeppe vain ei taida ymmärtää asian ydintä, Jumaluutta oikealla tavalla. Ei haittaa irvailut, sillä joka tapauksessa se ratkeaa jomman kumman voitoksi. Asia on perin yksinkertainen, kun Jumalan Henki on sen mieleen oikein avannut.

        ilman välimiestä lopunaikana kokonaisen vuoden verran. Alappa kasvattamaan hengellisiä lihaksia, että pärjäät tuon vuoden. Olisikohan meditaatiosta ellenin haudalla, obeliskin vierellä apua. Vai tulisiko autuus hänen alkuperäisten tekstien näkemisestä.


      • ei aktiiveja
        Timo Flink kirjoitti:

        Luterilainen kirkko ei oikein osaa laskea asiaa oikein. Adventtikirkolla on kaksi piirikuntaa ja yksi lähetys (toimialueita), joiden yhteinen jäsenmäärä on Adventtikirkon jäsenmäärä. Luterilainen kirkko laskee mukaan vain kirkon viralliset, luterilaisesta kirkosta eronneet jäsenet, mutta todellinen jäsenmäärä on kirkon viralliset jäsenet plus paikallisten adventtiseurakuntien jäsenet, jotka virallisissa kirjoissa ovat luterilaisia. Tällä hetkellä adventtiseurakuntiin kuuluu reilut 5000 jäsentä.

        Timo Flink

        Kumpi laski väärin?


      • Totuus ei pala
        Johannes1 kirjoitti:

        Ystävä hyvä. Ikävä kyllä tietosi adventteista on lievästi sanottua omituinen. Tietosi seurakunnasta on lähinnä itse keksittyä harhaa. Mutta älä lannistu, Jumala on rakkaus ja Hänen rakkautensa riittää sinullekkin ja parantaa "harrat". Jumalan Pyhä-Henki valaisee sanan etsivälle joka rehellisesti kaipaa luojansa luo.Raamattu sen meille ilmoittaa. Joh. 3:16 "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." Tämä perusta riittää sinulle Nerre. Anna Jumalan eheyttää sinut. Hän parantaa tunnevammat (minun ja sinun)ja antaa elämälle tarkoituksen. Matt. 11:28 "Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon" Maran ata-Herramme tulee olethan vasmis kohtaamaan Hänet?

        ..tulessakaan...mutta väärä oppi palaa tullessaan ja haisee itselleen...sanansaattajalleen...?
        Paholainen pukeutuu ...moneen asuun...eksyttääkseen...älkää kiukustuko, jos olette eksyneet, niin on käynyt 80% ihmiskuntaa?


      • Harhat paljastetaan

        ...katsotaan sitten kumman puolella seisot...Elian ...vai 450 Baalin profeetoista?

        Helppo tarkistaa...? Annetaan sananmiekan säkenöidä...Kyti valitsee paikan?

        Kyteekö tässä uusi uskonpuhdistus Adventtiseurakunnassa?


      • tuli maan päälle
        v. 1975 kirjoitti:

        #0 vuodessa adventistien määrä on Suomessa puolittunut.
        V. 1975 oli jäseniä 6090 henkeä ;nyt noin 3500.
        Väki on vähenemässä ja ikääntymässä.
        Ei todiste puheesi puolesta!

        Michael "ylienkeli" Jackson perusti "mikkihiirimaailmansa"?

        Taitaa nämä erilaisten ismien ja nistien jutut olla samaa sarjaa..."pieni kaalimaita" ..kaalipäiden taisteluissa?


    • SDA-kriittiset

      kevätkokoukseen? Lappeenrantaan? tampereelle?

      Vuokrataan tila Aitolahdesta...aidolle keskustelulle?
      Puhun Miettisen Orvolle, joka on burnout-lomalla, ehkä hän kutsuu meidät ...SDA:n piikkiin? Tulisi hieman kymmenyssijoituksia samalla takaisin?

      Ansku

      • Turussa

        tai Toivonlinnassa nämä kokoukset?


      • Jooseppi

        Aloitusviesti oli hyvä uutinen. Asioista on puhuttava rehellisesti. Koko adventtikirkko on hajoamispisteessä. Paimenet eivät itsekään usko julistukseensa adventismin erikoisopeista esim. tutkivatuomio, E.G.W profeettana jne. On aika tehdä parannus harhoista, ne on tuotava esille, tunnustettava ja hyljättävä. Mitä sen jälkeen jää adventtikirkosta? Sen aika näyttää ja adventtikirkolla ei ole mitään merkitystä, vain evankeliumilla on merkitystä.
        Voi kuinka minä toivon ja rukoilen adventisteille synnintuntoa ja Pyhäähenkeä, kirkastamaan Jeesus Kristus ristiinnaulittuna. Yksin Jeesus Kristus on TOTUUS. Totuus jota te etsitte pitkistä aikaprofetioistanne ja muista erikoisopeista. Minä tunnen nuo opit tarkkaan ja tiedän mitä kritisoin!
        Adventtikirkolla ei ole siunausta, hedelmät eivät ole olleet hyviä. Viimeisen 20 vuoden aikan lähes kaikki laitoksenne ovat ajautuneet konkurssikypsiksi. Mitä ajatella siitä? Onko kaikki vain saatanan vastustuksen syytä? Vai sitä, että adventismissa ei ole Pyhähenki mukana?
        Miksi suuri osa työntekijöistänne ajautuu burnoutiin? On kauheaa tehdä työtä johon ei itse usko? Luulen joidenkin nuorien pastorien vielä uskovan adventismiin. Mitä sitten kun usko adventismiin loppuu? Uskon Jeesukseen Kristukseen ei tarvitse loppua, vaan Kristus voi tulla kaikkein tärkeimmäksi! Paimenilla on suuri vastuu, muistakaa se!


      • Jooseppi kirjoitti:

        Aloitusviesti oli hyvä uutinen. Asioista on puhuttava rehellisesti. Koko adventtikirkko on hajoamispisteessä. Paimenet eivät itsekään usko julistukseensa adventismin erikoisopeista esim. tutkivatuomio, E.G.W profeettana jne. On aika tehdä parannus harhoista, ne on tuotava esille, tunnustettava ja hyljättävä. Mitä sen jälkeen jää adventtikirkosta? Sen aika näyttää ja adventtikirkolla ei ole mitään merkitystä, vain evankeliumilla on merkitystä.
        Voi kuinka minä toivon ja rukoilen adventisteille synnintuntoa ja Pyhäähenkeä, kirkastamaan Jeesus Kristus ristiinnaulittuna. Yksin Jeesus Kristus on TOTUUS. Totuus jota te etsitte pitkistä aikaprofetioistanne ja muista erikoisopeista. Minä tunnen nuo opit tarkkaan ja tiedän mitä kritisoin!
        Adventtikirkolla ei ole siunausta, hedelmät eivät ole olleet hyviä. Viimeisen 20 vuoden aikan lähes kaikki laitoksenne ovat ajautuneet konkurssikypsiksi. Mitä ajatella siitä? Onko kaikki vain saatanan vastustuksen syytä? Vai sitä, että adventismissa ei ole Pyhähenki mukana?
        Miksi suuri osa työntekijöistänne ajautuu burnoutiin? On kauheaa tehdä työtä johon ei itse usko? Luulen joidenkin nuorien pastorien vielä uskovan adventismiin. Mitä sitten kun usko adventismiin loppuu? Uskon Jeesukseen Kristukseen ei tarvitse loppua, vaan Kristus voi tulla kaikkein tärkeimmäksi! Paimenilla on suuri vastuu, muistakaa se!

        Vaikka itse olenkin adventisti ja uskon edelleen adventismin tulevaisuuteen (suomessakin), niin kirjoituksessasi on mainittu tärkeitä seikkoja.

        Asioista on puhuttava rehellisesti ja keskityttävä oleelliseen eli evankeliumin eteenpäinviemiseen. Evankeliumi on vahvasti adventismissa mukana, mutta valitettavasti liikaa on kiinnitetty huomiota vähemmän oleellisiin asioihin, kuten näihin aikalaskelmiin.

        On toki ihan hienoa, että tutkitaan raamatusta erilaisia asioita ja tutkitaan profetioita ym. ym, mutta mitä hyötyä tästä kaikesta vaivannäöstä on kenellekkään jos itse evankeliumi jää vähäpätöisemmälle sijalle.

        Itse olen elänyt lapsesta asti Adventtikirkossa ja oppinut tuntemaan evankeliumin. Kun aikuisena uskaltauduin käymään muidenkin seurakuntien tilaisuuksissa, niin huomasin että sama tuttu evankeliumin sanoma sielläkin oli minua vastassa ja tuntui heti siltä, että olen kuin kotona.

        HUOM! (ERITYISESTI ADVENTISTIT) LUKEKAA TÄMÄ SEURAAVA RAAMATUNPAIKKA AJATUKSELLA LÄPI

        1. Kor. 13:1-3
        Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.

        Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään.

        Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko nainen siis

      Ihastunut vai rakastunut?
      Ikävä
      75
      2343
    2. Mies rakkain

      Meidän rakkaus ei pala tulessakaan❤️‍🔥
      Ikävä
      49
      2063
    3. Sointu Borg keikistelee vartaloa nuolevassa mekossa -Kohukaunotar Marika Fingerroos kuittaa "Mikä.."

      Sointu Borg ei jätä kylmäksi edes aikansa kohukaunotarta, Marika Fingerroosia. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihd
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      2057
    4. Sinulle kaunis ihana yh...

      Kerro jotain lisää elämäntilanteestasi ja itsestäsi. 😊
      Ikävä
      74
      1949
    5. Karpo kujalla

      PrimeTimessä joku demari pyörittää Karpoa 100-0.
      Ähtäri
      53
      1902
    6. Näytit minulle

      aivan uudenlaisen maailman. Sellaisen, jossa peilien pinta ei ole säröillä. Ihastuin sinuun mitä paremmin opin sinut tun
      Ikävä
      49
      1509
    7. Persut eivät lähde mukaan hallituksen rasisminvastaiseen kampanjaan

      Ja sekö on sille yhdelle hallitusta johtavalle töppöselle ihan ok? 🤪 https://www.is.fi/politiikka/art-2000010657169.htm
      Maailman menoa
      303
      1418
    8. Kuka huijasi Suomea hakemaan NATO jäsenyyttä?

      Huh huh huh… Nuoret sotaintoilijat eivät ymmärrä mitä kirjoittavat. Suomella on mennyt aina hyvin, kun suhteet itäiseen
      Maailman menoa
      469
      1350
    9. Lapinlahtelaisessa koulussa laulettiin virsiä ja ruokarukouksia, rehtorille vakava huomautus

      Suomen kulttuuriin kuuluu jo kristillisyys. Käsittämättömäksi on aika muuttunut. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/la
      Helluntailaisuus
      172
      1346
    10. Mä oon niin patti tilanteessa

      Vaikeassa sellaisessa!!
      Ikävä
      26
      1320
    Aihe