Teen tänään tarjouksen

Otto 44

Olen katsellut yhtä taloa nyt sellaset 9 viikkoa ja tänään jätän näytössä tarjouksen sisään.

Pyynti hinta 330.000 ( tarjous:268.000 )

saas nähdä meneekö läpi.

20

3205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neuvoja

Liha alkaa olla kypsää, jos noin monta viikkoa odoteltu. Laita 220 000 tarjous pöytään ja katso välittäjän suupieliä. Jos ylöspäin, saat kämpän heti. Jos vaakasuoraan, on vähän siinä ja siinä. Jos alaspäin, varaudu nostamaan hieman tarjoustasi.

Kauppa ei näet enää käy kuplahinnoin, kun korot ovat nousussa ja markkinat kyllästymässä.

• The Rat

Itse tein pari viikkoa sitten tarjouksen talosta. Pyynti 199, tarjosin 185. Ei mennyt läpi, eikä myyjä edes tehnyt kunnollista vastatarjousta...

OK, kämpän arvo voi hänelle olla siinä 200 tonnin pinnassa, mutta minulle ei ole. Ehkä hän sitten löytää jonkun jolle on...

• meheviä

Ahneena eivät hyväksyneet 185 tonnin tarjoustasi. On mukavaa tehdä aikanaan kauppa esim. 160 000 eurolla ja mainita kaupanteon jälkeen, että "minä olin se joka tarjosi 185 000" euroa silloin pari kuukautta sitten.

• -------------
        meheviä kirjoitti:

Ahneena eivät hyväksyneet 185 tonnin tarjoustasi. On mukavaa tehdä aikanaan kauppa esim. 160 000 eurolla ja mainita kaupanteon jälkeen, että "minä olin se joka tarjosi 185 000" euroa silloin pari kuukautta sitten.

kyllä myyjä tietää kuka tarjouksen on tehnyt.siihen tulee nimi ja sotutunnus,osoitteet ja määräaika kuinka kauan tarjous voimassa.näen ,että et koskaan ole tehnyt tarjousta.joten lopeta haaveilu .

• Joo joo, mutta
        ------------- kirjoitti:

kyllä myyjä tietää kuka tarjouksen on tehnyt.siihen tulee nimi ja sotutunnus,osoitteet ja määräaika kuinka kauan tarjous voimassa.näen ,että et koskaan ole tehnyt tarjousta.joten lopeta haaveilu .

Monet välittäjät eivät vie "alihintaisia" tarjouksia eteenpäin.

Jos olisit joskus tehnyt kauppaa, tietäsit tämän kyllä.

• ----------------
        Joo joo, mutta kirjoitti:

kirjallinen tarjous suljetaan ja itse toimitetaan myyjälle!!!!!!!!

• Vai niin
        ---------------- kirjoitti:

kirjallinen tarjous suljetaan ja itse toimitetaan myyjälle!!!!!!!!

Itse olen kyllä joutunut antamaan tarjouksen välittäjälle.

• Bell.
        Joo joo, mutta kirjoitti:

Suoraan omistajalle ja kysyä mitä mieltä olet tarjouksesta.

• ------------

ajattelitko,että hinta on 60000€ pielessä.ei kukaan välittäjä ota myyntiin näin ylihintaista asuntoa koska heillä on kiinteät provikat ja heille on sama millä hinnalla asunto menee kaupaksi.välittäjälle on tärkeintä,että kauppa tulee viikossa.näen kirjoituksestasi,että et ymmärrä mitään koko jutusta!!!!!

• hah haa

Eiköhän se välittäjä, kuulepas, kuitenkin tienaa sitä enemmän mitä isomman hinnan saa kiskottua.

• -------------
        hah haa kirjoitti:

Eiköhän se välittäjä, kuulepas, kuitenkin tienaa sitä enemmän mitä isomman hinnan saa kiskottua.

ei tienaa,koska välittäjät saavat KIINTEÄN hinnan,esim,4000€/kauppa riippumatta kauppahinnasta.tätä systeemiä kaikki tunnetut kiinteistövälittäjät käyttävät siksi,että vedätyksen mahdollisuus poistuu.tämä on sekä myyjän ,että ostajan etu.

• Usko en
        ------------- kirjoitti:

ei tienaa,koska välittäjät saavat KIINTEÄN hinnan,esim,4000€/kauppa riippumatta kauppahinnasta.tätä systeemiä kaikki tunnetut kiinteistövälittäjät käyttävät siksi,että vedätyksen mahdollisuus poistuu.tämä on sekä myyjän ,että ostajan etu.

Miksi sitten monet ns. isot välitysfirmat ottavat vastaan tarjouksia, jotka ovat yli pyyntihinnan ja näin blokkaavat pois ne asiakkaat, jotka eivät voi sietää vedätystä?

En usko. Varmasti on prosenttiosuus päälle.

• ------------------
        Usko en kirjoitti:

Miksi sitten monet ns. isot välitysfirmat ottavat vastaan tarjouksia, jotka ovat yli pyyntihinnan ja näin blokkaavat pois ne asiakkaat, jotka eivät voi sietää vedätystä?

En usko. Varmasti on prosenttiosuus päälle.

välitys palkkio on kiinteä riippuen asunon koosta ja onko kerrostalo,omakotitalo,rivitalo yms....... tiedän koska teen sitä työtä.

• välittäjäiseni,
        ------------------ kirjoitti:

välitys palkkio on kiinteä riippuen asunon koosta ja onko kerrostalo,omakotitalo,rivitalo yms....... tiedän koska teen sitä työtä.

Miksi sitten pyyntihintoja ylitetään jatkuvasti ainakin helsingin seudulla?

• nobody

Et kai tosissasi väitä että välittäjällä olisi euromääräisesti, ei prosentuaalisesti, kiinteä palkkio/kauppa? Jos väität, niin kerropa kuka helvetti sitten ottaisi myyntiin asuntoja esim Helsingin keskustasta? Asunnot maksavat maltaita, niitä on siis varsin vaikeaa myydä verrattuna kaikkiin muihin huomattavasti halvempiin. Sitäpaitsi, itse näin työpaikkailmoituksen, jossa haettiin kiinteistövälittäjää. Palkaksi mainittiin provisio, noin 30% välityspalkkiosta, joka myös on täsmälleen verrannollinen asunnon hintaan.

• WCC
        ------------------ kirjoitti:

Olet sitten ilmeisesti poikkeus koska lähes kaikilla toimistoilla on prosenttipalkkio asunnon myyntihinnasta. HK ja KM vetää 4 pinnaa ja pienemmät toimistot 2-3,5.

Ja jos tällaisena aikana olet tehnyt kiinteällä liksalla kauppaa niin ei voi kuin käydä sääliksi surkeata bisnesnenääsi.

• On lyhyt aika

Ei OKT:n kaupassa 9 viikkoa ole vielä mitään, liian aikaisin olet liikkeellä. Muutama kuukausi on vielä normaali myyntiaika. Yli puoli vuotta saattaisi olla sopiva aika kokeilla vähän halvempaa hintaa.

• Otto 44

voimassa 14.2 klo 12:00 asti

• Oispa kiva tietää

T.Asuntokuumeinen:)

• Otto 44

Vastatarjous tuli. Vastaan siihen samalla mikä alkuperäinen tarjous oli

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      67
      2385
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1367
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      69
      1130
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      4
      1097
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      77
      803
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      780
    7. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      82
      660
    8. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      43
      658
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      23
      615
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      27
      581
    Aihe