Hei. Kuinka kauan teillä on suunnilleen ollut jälkivuotoa, ja kuinka runsasta? Kuinka paljon vuotoa tuli heti synnytyksen jälkeen, ja kuinka paljon kun pääsit kotiin? Varaanko normisiteitä vaiko yösiteitä? Kiitos vastauksistanne:)
jälkivuoto
7
6322
Vastaukset
- pojan äityli
Synnytyspäivänä ja sitä seuraavana tuli verta enemmän kuin kuukautisvuotoa (ja mulla aika runsaat kuukautiset). Käytin sairaalan siteitä, alkuun 2 kerrallaan (niin neuvottiin). Kolmantena päivänä tuli sen verran kuin runsaissa kuukautisissa ja tuota jatkui n. viikon. Olin varannut varmuuden vuoksi yösiteitä ja käytin niitä. Viikon jälkeen määrä vähän vaihteli, välillä enemmän, välillä vähemmän, niukan kuukautisvuodon kaltaista, siirryin tavallisiin ohuisiin siteisiin. Nyt on 4vko synnytyksestä ja hieman tulee vaaleanruskeaa, valkovuodon tapaista. Jos lenkillä käy tai muuten enemmän liikkuu, vähän voi tulla verta. Loppunee pian kokonaan.
- eloäiti
Mulla vuoto kesti 2,5 viikkoa. Eka päivä synnytyksen jälkeen tuli runsaampaa vuotoa, mut aika äkkiä tasaantui suht kuukautisten tapaiseksi vuodoksi. Normaaleilla siteillä pärjäsin noin viikon kuluttua synnytyksestä ja sit hiljalleen loppui sekin. Yösiteitä kannattaa siis varata ja ottaa sairaalaan mukaankin jos haluat omia käyttää. Meidän sairaalassa oli Vuokkoset yösiteitä kyllä saatavilla, mutta itse otin omat mukaan. Ohuempi side helpotti hieman muutenkin niin vaivanloista kävelyä.
- Verekäs
Luultavasti vuoto on verrannollinen kohdun supistumistahtiin... Mulla tuli kaks päivää synnytyksen jälkeen niin runsasta vuotoa, että jouduin käyttämään isoja, suorakaiteen muotoisia "vaippoja" ja välillä nekään ei tuntuneet riittävän. Sitä siis todella tuli, yösiteet ei ois riittäneet kuin muutamaksi hetkeksi!
- minä
Mulla tuntuu vuotoa riittävän, 8 viikkoa synnytyksestä ja vieläkin tulee sellasta limaa... Luulen, että mulla tuli jo yhdet menkatkin, koska en imetä ja vuoto oli jo n. 3 viikkoo sit loppumaisillaan kunnes taas alkoi tihkuttaan...
- Nimetön
mulla vuoto oli myös sellaista että tuntui että ne jo loppui-kunnes parin päivän päästä alkoi taas. 6: viikon vuodon/tiputtelun jälkeen verta tuli jos olin "rehkinyt", jumppaa tms...en usko että oli menkoista kysymys, sillä täysimetin.
- fufu
Nimetön kirjoitti:
mulla vuoto oli myös sellaista että tuntui että ne jo loppui-kunnes parin päivän päästä alkoi taas. 6: viikon vuodon/tiputtelun jälkeen verta tuli jos olin "rehkinyt", jumppaa tms...en usko että oli menkoista kysymys, sillä täysimetin.
Heips! mulla sunnytyksestä nyt 10päivää ja en kyl vieläkään tykkää käyttää tavallisia siteitä kuten allways tai libresse... ne on niin kovia et mull aianakin sattuu tuohon leikkaus kohtaan ja aluksi ku vuoto oli viel runsaampaa ei ne imenyt kunnolla! Vuokkosten just ne yösiteet on hyviä ku on vähän paksumpia/pehmeämpiä! Lisäksi nuo on paljon halvempiakin ja kun mä tykkään ainakin vaihtaa sidettä tarpeeks usein! Kannattaa käyttää sairaalassa niit sairaalan isoja siteitä ihan huoletta, ei tartte koko ajan pelätä et onks tullut läpi. Mä olin sairaalassa 4 päivää ja kyl se vuoto oli niin runsasta viel sillon et käytin niit koko sen ájan ja omat siteet säästyi kotiin!
- MariaKuovi
fufu kirjoitti:
Heips! mulla sunnytyksestä nyt 10päivää ja en kyl vieläkään tykkää käyttää tavallisia siteitä kuten allways tai libresse... ne on niin kovia et mull aianakin sattuu tuohon leikkaus kohtaan ja aluksi ku vuoto oli viel runsaampaa ei ne imenyt kunnolla! Vuokkosten just ne yösiteet on hyviä ku on vähän paksumpia/pehmeämpiä! Lisäksi nuo on paljon halvempiakin ja kun mä tykkään ainakin vaihtaa sidettä tarpeeks usein! Kannattaa käyttää sairaalassa niit sairaalan isoja siteitä ihan huoletta, ei tartte koko ajan pelätä et onks tullut läpi. Mä olin sairaalassa 4 päivää ja kyl se vuoto oli niin runsasta viel sillon et käytin niit koko sen ájan ja omat siteet säästyi kotiin!
11 vko synnytyksestä, yhdet antibiootit takana kohtutulehdukseen ja vuoto on kuin kolminkertaiset runsaat kuukautiset, eli vahvimmat tamponit sideyhdistelmä kantaa n. puoli tuntia. Sain neuvot varata ajan lääkäriin, joka laittaa lähetteen naistentaudeille, mutta päivystysasia tämä ei kuulemma ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi724949Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1164669- 804143
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak1014057Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1223074- 352808
- 282747
- 372722
- 402713
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232554