Mul on ollu lievä akne kolmoselta lähtien. (oon nyt 12v.)otsassa, nenässä ja leuassa on pieniä näppylöitä. myös mustapäitä on! välillä se on ollu parempaan päin, ainaki luulen niin, ja välil tosi paha. Auringossa kun oon ollu nii se on vähä auttanu aina, mut ei paljo.
Ja se on myös ongelma, et mä en voi malttaa olla raapimatta niitä, ja sitte tulee aina verta ja tulee pieni jälki! miten nää näpyt ja jäljet saa pois, en haluis mennä mihinkää lääkärille! Ei ne kaukaa nii näy, mutta läheltä iho on tosi ruma. haluisin ne pois viimestää ku meen ylä asteelle...
eli onks jotai kokemuksii?
Lievä akne, apua!!
4
873
Vastaukset
- nallu
mulla sama juttu...oon huomannu että kun joka päivä syön kaks porkkanaa niin finnit häipyy nopeammin ja punaiset arvet haalistuu jo viikossa.niin ja hunajanaamiokin auttaa...puoleksi tunniksi hunajaa naamaan joka päivä
- ...
Ensinnäkin, älä raavi kasvojasi missään nimessä, sillä ihoon jää arpia, joita ei sitten saa oikein mitenkään pois. Älä käytä liian kuivattavia tuotteita ja muista pestä kasvot hellävaraisilla (esim. allergiselle ja kuivalle iholle) tarkoitetuilla tuotteilla joka ilta. Älä nuku meikit naamassa. Juo paljon vettä ja syö kasviksia, se kirkastaa ihoa ja tuo muutenkin hyvän olon.
Olet siinä iässä, että finnit ja akne on usein hormonaalista. Hormonaalisiin finneihin ei auta pelkästään terveellinen ruokavalio ja hyvä hygienia, vaan luultavasti tarvitset e-pillerit. Mene rohkeasti käymään koulun terkalla ja kysy asiasta. Olet aika nuori, mutta ehkäisypillereitä myönnetään tosiaan myös aknen hoitoon, ei pelkästään raskauden ehkäisyyn. Kysy myös äidin mielipidettä jos vain voit.
Älä jätä ihon hoitoa liian myöhään, sillä esim. itselläni oli murrosiässä lievä akne, ja terveydenhoitaja ehdotti minulle diane nove pillereiden käytön. Ne auttoivat heti (eli noin 2 kuukauden päästä pillereiden aloittamisen jälkeen). Äläkä stressaa liikaa finneistä, niitä on jokaisella. Muista nauttia elämästä! :)- kyllä
suosittelisi ottamaan pillereitä muutamiin finneihin tuon ikäisenä!sivuvaikutukset voivat olla paljon pahemmat kuin pari finniä ja lopettamisen jälkeen voit saada vielä pahemman aknen.Sinun ikäisenä finnit kuuluvat asiaan ja ne lähtevät kyllä pois ajan myötä,kunhan hormoonitoimintasi tasoittuu ja hieman vanhenet.(vanhempana jos naama vielä kukkii pahoin,voisin ehkä suositella pillereitä)Yrität nyt vain hoitaa ihoa ulkoapäin,ostat hyvät puhdistusaineet(esim.sebamed,erisan) ja kosteutat ihoasi,koska se on vielä niin nuori ja muuttuva!
- kokemusta on
yksittäisiin finneihin kannattaa käydä luontaistuote kaupasta tea-tree pullo,tappaa tosi hyvin bakteerit,laita yöksi. (vanupuikolla),sekä kosmetologit tekevät mikrohiontaa,joka on tosi hyvä hoito,mutta ei saa olla paljon tulehtuneita finnejä,kun hoito tehdään..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1574968Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa203591Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1603391Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss382887Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1032636Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie242038Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191885Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky101695Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo111492Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1521486