lankean aina bemariin

oonko uuno vai?

morjensta.

minulla on ollut parin vuosikymmenen aikana useita merkkejä autoja.
kaikista eniten minulla on ollut bemareita vaikka ne on ollut eniten rikki ja vittumaisia vikoja.
ensimmäisestä bemarin ostosta lähtien n.1990 ja kun pääsin siitä eroon, niin ajattelin ettei koskaan bemaria....
no ajelin hondalla täysin huoölettomasti, mutta heti taas lankesin bemariin... ja taas kaduin.
sitten taas muita "lähes huolettomia" merkkejä, volvoja saabbeja, ja hondaa... ja taas ostin sitten bemarin.... taas meni tupakkia ja hermoja.

no saikkasin 5 bemarin kanssa, muiden toimivien välissä. sitten vuoden 1996 ei ole ollut bemaria.

olen puotellut huolettomasti toyotilla ja madzoilla, ja volovolla, serkä hondalla taasen.

no ennen joulua tuli taas auton vaihto ajankohtaiseksi, en tosiaankaan ajatellut bemaria vaihtoehtona.
mutta siinä käytyäni katselemassa monia autoja niin tuli sitten ihan vaan huvikseen lähdettyä katsomaan yhtä bemaria, siis sillä mielellä että vaan katsomaan.

niin voihan rähmä, kun näin auton niin minä sanoin vissiin 10 miniuutin päästä ja pikku lenkin ajettua että mie ostan tämän auton, ja hain heti rahan pankista ja ostin sen siltä seisomalta.
en voinut mitään, bemarin kirous oli liian voimakas, en voinut vastustaa....

itseäkin jälkeenpäin ihmetytti, kun muita autoja koeajettaessa ka katellessa menin kotio miettiin, mutta tämä bemari oli pakko saada.

no nyt rukoilen että auto toimii ja ei kettuile, pidän sitä silkkihansikkain.
no toistaiseksi olen ollut oikein tyytyväinen, olen ajanut 6000km ja ei ole mainittavia isoja vikoja.
ainoastaan ajovalopolttimoita, ja pakkasella luukkujen kaasuiskarit rikki, konepellistä ja peräluukusta. niin ja abs merkkivalot....
no katastus vasta kaukana tulevaisuudessa.

onko muilla samanlaisia kokemuksia, bemarin intohimo ja viha suhteesta.

8

1114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Edu

Ei ole tuota ongelmaa, kun en ole seonnut noihin kankivetoisiin. Ne jäi taakse jo 70-luvun puolivälin jälkeen, kun ostin auton jossa on niitä rinkeleitä nokalla.

• Urban legend

Kuulemma markka-aikaan siellä rinkulamerkin huollossa ne rinkulat pistettiin laskun loppusumman perään..

Ja huoltoa moititaan edelleen. Silti bemarin rinnalla melkeinpä ainoa vaihtoehto minulle.

• Edu
        Urban legend kirjoitti:

Kuulemma markka-aikaan siellä rinkulamerkin huollossa ne rinkulat pistettiin laskun loppusumman perään..

Ja huoltoa moititaan edelleen. Silti bemarin rinnalla melkeinpä ainoa vaihtoehto minulle.

Nollia oli perässä ja huolto sitä sun tätä. No,- tämä rinkeli aikakin on takana ja ajelen nykyään "varmemmilla vehkeillä".

• hngh

Itselläni ensimmäinen BMW oli E21-koppainen 320, jossa ei oikeastaan ollut muuta vikaa kuin finaalissa olleet etupään iskarit sekä vilkkuviiksestä kuoleentunut jousi.
      Sen sitten mälläsin ja siitä suivaantuneena päätin, ettei enää ikinä Bemaria, vaan toisin kävi.
      E30 325iX:stä meni nokka ja nostajat sekä vaihdelaatikko, nokka 230tkm ja vaihteisto 250tkm kohdalla. Ois voinu mennä jossain toisessakin merkissä.
      E28 M535i takapään puslat oli finito. Tyyppivika, ei siis muuten rikki. Vanhassa autossa paljon varusteita muuten: jopa lämmitettävät takajakkarat.
      E32 735iA oli ilmastoinnin magneettiventtiilit vaihtokunnossa, maksoivatkin purkuosana huiman 50€. Ja venakopan tiiviste falskas. Ajettu vaan jotain 230tkm tuossa vaiheessa.

Kaiken kaikkiaan mielestäni nuo omistamani yksilöt olivat sangen huolettomia kapistuksia, kaikki 'viat' olivat aivan normaaleja auton ikääntymiseen liittyviä kulumisia. Niiltä ei säästy minkään merkin kohdalta. Jokaisella merkillä on tietty omat tyyppivikansa, kuten esim tuon E30:n nokka. Vaan se oli tiedossa jo kulkinetta hankittaessa, joten ei se minkään.
      Eli joudun tässä tapauksessa jättämään melko erilaisen kokemushistorian näytiksi. Harmillista, että juuri sinulle on osunut niitä maanantaikappaleita.

• sevaan

on niin että kerran ostat uuden BMW:n ei muut merkit
      enää iske. Vaihtelen aina parin vuoden välein uuteen. Olen kyllä katsellut ja ajellut muillakin merkeillä, mutta ei sytytä. Ps. nyt
      tilauksessa 320dA sedan.

• maagista

siinä bemarin imussa. Ittellä 325Ci viime vuoden mallia ja on kiva huristella. Mutta kävin piruuttani koeajamassa uuden e90 sedanin sporttijakkaroilla ja 2.5 litran moottorilla, automaatilla tosin.

Voi perkele, alko himottaan heti! On todella paljon edistyneempi ajonhallinta kuin tossa E46 kopassa, vaikka ei sekään huono ole.

Meinasin jo alkaa vaihtamaan siltä seisomalta, mutta tuli pikku stoppi..

Arvonpudotus 7kk ikäisessä autossa se 10-13k€, joten siihen jäi.... Ja minä kun luulin että bemu pitää arvonsa, mutta alkoi selitykset 2 ovisen uuden mallin tulosta, sen hankalasta myymisestä jne. Oisin luullu että joku 7k€ hinta ois tullu alas mutta... 1€ per kilsa tähän mennessä..

Noh, jos pari vuotta sitten tällä rallattelis, ei kerkee vaan maksaa niin nopeeta mitä arvo tippuu..

• BMW Power

Minulla oli (-88 E30, -95 ja 97 E36) -99 320Ci jonka sitten vaihdoin -01 325Ci:hin ja sen puolestaan E39:iin...

Välirahat oli aina "kohtuullisia" ja noin yleisesti voidaankin sanoa että coupé pitää hintansa paremmin kuin 4 ovinen.

Tosin nyt kun odotellaan jo uutta E92:ä syksyllä niin se tietenkin voi jo vaikuttaa.

Muutenkin käytettyjen hinnat ovat tulleet alaspäin tuon ulkomaantuonnin takia eli hinnat tippuvat aikaisempaa nopeammin.

• monni

täytyy ollan ku aina työntää kätes paskaan.ittellän oli monta ooppelian ennenku koin valaastuksen ja jätin sen paskamerkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      72
      4969
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      116
      4689
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      80
      4163
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      101
      4087
    5. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      3
      3158
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      122
      3094
    7. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2828
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      28
      2767
    9. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2742
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      40
      2733
    Aihe