Eli miksi naisten ja jo pikkutyttöen pitää käyttää huiveja ja ääritapauksissa niitä kaapuja joista ei edes silmät näy?
Yleistä Islamista
9
413
Vastaukset
- outo asia
kertakaikkiaan
- lännennopein
...tähän kysymykseen?
- sisälläkin
Niin mikä siihen on vastaus????
- Gohar
Koraani ei käske naista pukeutumaan huiviin, vaan kehoittaa ainoastaan pukeutumaan siveästi - mikä olkoon jokaisen itse määriteltävissä. Monissa kulttuureissa jo ennen Islamia on ollut tapana pukeutua tietyllä lailla - joka on ollut ihan olosuhteiden muokkaamaa käytännön juttua. Tietynlaiset vaatteet kun ovat lämpimiä kylmällä,viileitä kuumalla ja suojaavat mm lentävältä hiekalta.
Läheskään kaikissa muslimimaissa ja kulttuureissa ei edelleenkään ole pakkoa huivin käyttöön: monet käyttävät sitä ihan vapaasta tahdosta, ja ne maat jotka nykyään lailla vaativat tiettyä pukeutumista, käyttävät sitä MINUN mielestäni ihan eri syistä perimmiltään kuin siksi että oikea Islam sitä vaatisi. - Gohar
sisälläkin kirjoitti:
Niin mikä siihen on vastaus????
...ei käytä huivia sisällä, eikä oikeastaan paljon muutenkaan Suomessa ollessaan, ellei ole sellainen fiilis, taikkavaikka kylmällä ilmalla kun en halua palelluttaa päätäni.Ja rukoillessa. Kuvan huivi muuten on minulle rakas muisto,lahja kadonneelta siskoltani ja siksi minulle hyvin tärkeä, ja miksi profiilikuvassa minulla on huivi ylipäätään on paitsi uteliasuudesta nähdä reaktiot, myös mielenilmaisu sen puolesta, että jokaisella on omasta vapaasta tahdosta myös OIKEUS sitä käyttää ihan rauhassa.
- Sananvapaus
Gohar kirjoitti:
...ei käytä huivia sisällä, eikä oikeastaan paljon muutenkaan Suomessa ollessaan, ellei ole sellainen fiilis, taikkavaikka kylmällä ilmalla kun en halua palelluttaa päätäni.Ja rukoillessa. Kuvan huivi muuten on minulle rakas muisto,lahja kadonneelta siskoltani ja siksi minulle hyvin tärkeä, ja miksi profiilikuvassa minulla on huivi ylipäätään on paitsi uteliasuudesta nähdä reaktiot, myös mielenilmaisu sen puolesta, että jokaisella on omasta vapaasta tahdosta myös OIKEUS sitä käyttää ihan rauhassa.
"...jokaisella on omasta vapaasta tahdosta myös OIKEUS sitä käyttää ihan rauhassa."
Niin, juuri sen vuoksi, että emme elä islamilaisen lain alaisuudessa, meillä on oikeuksia. Sinulla on oikeus käyttää huivia, ja jollain toisella on oikeus olla käyttämättä. Mutta mikäli eläisimme sinun ihanneyhteiskunnassasi, niin sinulla ei olisi mitään oikeuksia. - asiaa...
Sananvapaus kirjoitti:
"...jokaisella on omasta vapaasta tahdosta myös OIKEUS sitä käyttää ihan rauhassa."
Niin, juuri sen vuoksi, että emme elä islamilaisen lain alaisuudessa, meillä on oikeuksia. Sinulla on oikeus käyttää huivia, ja jollain toisella on oikeus olla käyttämättä. Mutta mikäli eläisimme sinun ihanneyhteiskunnassasi, niin sinulla ei olisi mitään oikeuksia.tästähän on juuri kyse että naisilla ei todellakaan ole omaa vapaata oikeutta monessa islam uskonto maassa.
- miljoonat
Gohar kirjoitti:
No entäs ne kymmenet miljoonat naiset, joilla ei ole mitään oikeutta valita, käyttääkö huivia vai ei vaan jotka pahoinpidellään tai tapetaa (rauhanomaisen islamin uskon nimeen tietenkin) jos eivät suostu huivia käyttämään???
- kirjallisuudesta
Vastaus löytyy kirjallisuudesta. Ehkäpä juuri Ayaan Hirsi Ali osaa siihen vastata. Kannattaa kipittää lähimpään kirjastoon ja katsoa asiatietoa kirjoista ja lehdistä. Täällä kyselemällä ette vastauksia saa, ainakaan kovin puolueettomia. Informaatikot kirjastossa ovat sitä varten, että he neuvovat maallikkoja tiedon lähteille. Samoin googlella löytyy paljon tietoa eri hakusanoilla.
Ihmettelen, kun länsimaissa on naisilla ihan ok olot, vaikkei huiveja olekaan PAKKO käyttää. Ehkä huivia käytetään siksi, koska on vain PAKKO. Minäkin haluaisin tietää, mikä tämän PAKON takana on, eli MIKSI ON PAKKO?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi504157Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal673817- 703338
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963250Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no952243- 352158
- 242019
- 362009
- 381989
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231894