Haluaisin tietää itse masennuksen kokeneilta..
Kuinka paljon läheisten tuki auttaa ? Mikä on paras keino auttaa ? Voiko läheisten apu joskus olla taakka... (liika yritys piristää) ? Mitä jos ystävät ja perhe eivät enää jaksa ?
Äitini masennus johti kuolemaan 10 vuoden jälkeen... apua löytyi mutta se ei tehonnut. Masennuksen mukana tuli muistihäiriöt( erittäin pahat sellaiset) ja kun yritti jotain kysyä ei saanut vastauksia. Lopulta vain tiuskin kun en jaksanut ymmärtää... tämä oli viimeinen keskustelumme. Koskaan ei selvinnyt oliko kuolema tapaturma vai itsemurha.
Tottakai tiedän ettei kenelläkään ole tähän vastausta .. kai haluan vain yrittää ymmärtää..
Läheisen masennus
7
875
Vastaukset
- tärkeintä
masentuneelle, niinkuin muillekin ole se että on ihmisiä, jotka välittää. Ei siihen mitään ihmekonsteja tarvita.
- lue linkki
taistelu usassa-lue
varoitus psyko-huumeista
http://www.intenex.net/pipermail/mindfreedom-news/2005-November/000014.html
ps.muista aina:
http://www.cchr.org/
- minä
rakkaus ja välittäminen paras keino auttaa..
joskus ei auta mikään, sekin pitää sitten vaan hyväksyä.. elämä kulkee omia polkujaan.. - syyllistä itseäsi
Masennus on kova sairaus. Tiedätkö, että jos ei masentunut ota itse sitä ensimmäistä pientä askelta parempaan päin, niin kaikki apu on turhaan. Ei auta tuki eikä piristämiset eikä voivottelut eikä tiuskimiset. Silloin ihminen on itse jo luovuttanut, näin käy usein vanhuksilla, se elämän kipinä sammuu ja silloin voittaa esimerkiksi keuhkokuume hoidollakin.
Ammattilaisena sanon, että äidilläsi on nyt parempi olla, se tuskainen olo on poissa. - yrittää tukea
niin paljon, kuin mahdollista. Kunhan pitää huolen että itse jaksaa eikä masennu.
- qqq
masennusta sairastava lähiomainen. Oli aikoja jolloin en halunut olla hänen kanssaan missään tekemisissä koska en kertakaikkiaan jaksanut. Runsas alkoholin käyttö liittyi kuvaan, ja kaikenlaiset sekoilut.
Nyt olemme taas puheväleissä, ja olen omalta osaltani työntänyt häntä hakemaan tosissaan apua. Aiemmat hoitosuhteet hän on omalla käytöksellään katkaissut.
Läheisen on todella raskasta seurata vierestä kun mikään ei tunnu auttavan. Itse masennuin myös ja elämä alkoi näyttää todella toivottomalta. Tosiasia on, että kukaan ei voi toisen ajatuksia ja asenteita muuttaa.
Ainoa joka voi auttaa on ulkopuolinen terapeutti. Usein masennuksen taustalla on käsittelemättömiä tunne-lukkoja ja traumoja jopa lapsuuden ajalta, eikä näitä pysty kukaan muu selvittelemään kuin masentunut itse. Ja siihen hän tarvitsee ulkopuolista tukea.
Ongelma on siinä, että ihminen ei haluaisi kohdata tuskallisia asioita, vaan painaa ne piiloon mielen syövereihin. Muutosta parempaan ei kuitenkaan tapahdu ennenkuin ihminen on valmis kohtaamaan kipeät asiat elämässään.
Luulen, että äitisi muistihäiriöt liittyivät masennukseen. Se, että ei enää muista (kipeitä asioita)on tavallaan armeliasta tässä tilanteessa.- masennukseni
alkoi työpaikka kiusaamisesta. Lääkkeet auttoivat jaksamaan. Terapiasta ei ollut apua koska terrori jatkui.Ex vaimo ei tukenut minua millään tavoin vaan loppukahinoissa käytti masennustani lyömäaseena minua vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1224740Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa43364Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1263180Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss262607Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu692320Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181769Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91374Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1171245Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut91233Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41078