Niemen satama, Lahti...

Antti.

Yleisestä osastosta, mut laiton nyt juttua tännekkin.

"Oletteko tyytyväisiä Lahden satamapaikkamaksun korotukseen ja talvipaikkamaksuun. Aika kohtuutonta, kun ottaa huomioon että maksu on nyt myös talvipaikasta."

"Millähän perusteella ne muistivat mua talvisäilytyksen lisäksi sähkönkäyttölaskulla (hieman yli 20€). En ole sähköä edes käyttänyt. Käsitin laskusta että se koskee talvikautta. No en sitä tietenkään maksa. Onko muille käynyt sama. Vai valvooko joku paskiainen siellä kellä roikat kulkee veneeseen ;)"

7

1993

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seilori

-sittenkin käyttää sitä sähköä,kun roikkajohto näkyy kulkevan veneeseesi.Itse olen maksanut joka vuosi sähkönkäytöstä laituripaikalla ja hinta on ollut 20 euroa ja tuolla maksulla on saanut käyttää sähköä myös kevät/syys kunnostukseen maissa.Kyllä asia tuntuu olevan monen kohdalla niin,että sähkön oletetaan kuuluvan talvipaikkaan vaikka näin ei ole.

• Antti

En siis käytä sähköä, piti oikein laskea:

- Kolvasin kerran kytkinpaneelia takapuolelta sen 5 min.

- Pistosahaa myös käytin hetken.

Eikai pari kertaa nyt voi tehdä perusteita tuolle laskulle, siis roikkahan on ollut vain em. hetket kiinni tolpassa. Veneeni on aivan kiinni sähkötolpassa, joten olen huomannut että avaintakaan siihen ei tarvi.

• satamakonttoriin
        Antti kirjoitti:

En siis käytä sähköä, piti oikein laskea:

- Kolvasin kerran kytkinpaneelia takapuolelta sen 5 min.

- Pistosahaa myös käytin hetken.

Eikai pari kertaa nyt voi tehdä perusteita tuolle laskulle, siis roikkahan on ollut vain em. hetket kiinni tolpassa. Veneeni on aivan kiinni sähkötolpassa, joten olen huomannut että avaintakaan siihen ei tarvi.

Tuossa äskeisessä kirjoituksessa juuri kirjoittanut että olet käyttänyt sähköä kolvaukseen ja pistosahaan. (miksi sitten väität että et ole käyttänyt sähköä?)

Soitappa satamakonttoriin ja kysy sähkönkäytöstä hieman tarkemmin. Kyllä ne asiat puhumalla selviää.

Ollaan tyytyväisiä maksuihin, niiden korotuksiin ja tarjottuihin palveluihin.

• Paavo

Jättäisit sinäkin veneesi jäihin.
      Joku nuuka purjehtijakin säilyttää venettä Marinan edessä olevassa laiturissa.

Ilmeisesti ilmainen paikka.

• Antti.

Olen havainnut saman veneen, en ole nyt varma onko se joku ferrobetonirunko... Kesällähän se paikka on 5 €/vrk, mutta ei vissiin talvikäyttöön tarkoitettu. :) Siinä purkkarissahan on ollut joka talvi purjeetkin pussissaan, eli ei sillä taida muutakaan säilytystilaa löytyä.

Yks talvi oli semmonen Kala-Kallekin jäissä siellä lukollisilla laitureilla, mahtanut runko tykätä...

• epe
        Antti. kirjoitti:

Olen havainnut saman veneen, en ole nyt varma onko se joku ferrobetonirunko... Kesällähän se paikka on 5 €/vrk, mutta ei vissiin talvikäyttöön tarkoitettu. :) Siinä purkkarissahan on ollut joka talvi purjeetkin pussissaan, eli ei sillä taida muutakaan säilytystilaa löytyä.

Yks talvi oli semmonen Kala-Kallekin jäissä siellä lukollisilla laitureilla, mahtanut runko tykätä...

Me käytimme sähköä kai kerran - tai yritimme, mutta ei toiminut. Siitä sitten tupsahti lasku...ensi vuonna maksamme vain käyttämistämme päivistä. Talvisäilytysmaksu -no, maksamme säilytyksestä sinnekin, missä vene säilytetään. Pitäisi olla erikseen (itse asiassa en edes tiennyt, että ovat yhdessä. Eikö saa laituripaikkaa ilman talvimaksua...?

• Antti.
        epe kirjoitti:

Me käytimme sähköä kai kerran - tai yritimme, mutta ei toiminut. Siitä sitten tupsahti lasku...ensi vuonna maksamme vain käyttämistämme päivistä. Talvisäilytysmaksu -no, maksamme säilytyksestä sinnekin, missä vene säilytetään. Pitäisi olla erikseen (itse asiassa en edes tiennyt, että ovat yhdessä. Eikö saa laituripaikkaa ilman talvimaksua...?

Saa t.säilytyksen erikseen, eri laskut niistä minäkin sain, ehkä selitin alkuun huonosti. Soitin satamakonttoriin ja mitätöivät sähkölaskun, niillä oli virheellinen tieto, joka kertoi että minulle on sähkötolpan avain luovutettu. Oli vissiin merkattu vaimon laiturinavain tolpan avaimeksi... Ei sen isompi ongelma ollutkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      38
      11709
    2. Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa

Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san
      Maailman menoa
      33
      4649
    3. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      251
      2817
    4. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      144
      2574
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäkö. Asiattomatkin kommentit saa laittaa. -🏚️
      Ikävä
      107
      1643
    6. Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?

Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo
      Tv-sarjat
      14
      1041
    7. 40 vuotta töitä paiskinut ja 3 vuotta työttömänä mamuna Suomessa, sama eläke

Jokin mättää. Eläkettä ei pidä maksaa lainkaan mamuille jos työhistoriaa ei ole vähintään 10 vuotta takana.
      Maailman menoa
      207
      822
    8. Et olisi niin epävarma,

olisit varmempi, ihastuisin suhun enemmän...
      Ikävä
      82
      820
    9. En luota sinuun

en edelleenkään yhtään tiedä oletko lintu vai kala vai kalavale. Ja ilmeisesti haluat pitää sen niin, syitä voi vain arv
      Ikävä
      60
      728
    10. Puualan yrittäjä

Kuka mahtaa olla? Eikö tuhkaa saa levittää metsään?
      Kauhava
      10
      718
    Aihe