Yleisestä osastosta, mut laiton nyt juttua tännekkin.
"Oletteko tyytyväisiä Lahden satamapaikkamaksun korotukseen ja talvipaikkamaksuun. Aika kohtuutonta, kun ottaa huomioon että maksu on nyt myös talvipaikasta."
"Millähän perusteella ne muistivat mua talvisäilytyksen lisäksi sähkönkäyttölaskulla (hieman yli 20€). En ole sähköä edes käyttänyt. Käsitin laskusta että se koskee talvikautta. No en sitä tietenkään maksa. Onko muille käynyt sama. Vai valvooko joku paskiainen siellä kellä roikat kulkee veneeseen ;)"
Niemen satama, Lahti...
7
1927
Vastaukset
- Seilori
-sittenkin käyttää sitä sähköä,kun roikkajohto näkyy kulkevan veneeseesi.Itse olen maksanut joka vuosi sähkönkäytöstä laituripaikalla ja hinta on ollut 20 euroa ja tuolla maksulla on saanut käyttää sähköä myös kevät/syys kunnostukseen maissa.Kyllä asia tuntuu olevan monen kohdalla niin,että sähkön oletetaan kuuluvan talvipaikkaan vaikka näin ei ole.
- Antti
En siis käytä sähköä, piti oikein laskea:
- Kolvasin kerran kytkinpaneelia takapuolelta sen 5 min.
- Pistosahaa myös käytin hetken.
Eikai pari kertaa nyt voi tehdä perusteita tuolle laskulle, siis roikkahan on ollut vain em. hetket kiinni tolpassa. Veneeni on aivan kiinni sähkötolpassa, joten olen huomannut että avaintakaan siihen ei tarvi. - satamakonttoriin
Antti kirjoitti:
En siis käytä sähköä, piti oikein laskea:
- Kolvasin kerran kytkinpaneelia takapuolelta sen 5 min.
- Pistosahaa myös käytin hetken.
Eikai pari kertaa nyt voi tehdä perusteita tuolle laskulle, siis roikkahan on ollut vain em. hetket kiinni tolpassa. Veneeni on aivan kiinni sähkötolpassa, joten olen huomannut että avaintakaan siihen ei tarvi.Tuossa äskeisessä kirjoituksessa juuri kirjoittanut että olet käyttänyt sähköä kolvaukseen ja pistosahaan. (miksi sitten väität että et ole käyttänyt sähköä?)
Soitappa satamakonttoriin ja kysy sähkönkäytöstä hieman tarkemmin. Kyllä ne asiat puhumalla selviää.
Ollaan tyytyväisiä maksuihin, niiden korotuksiin ja tarjottuihin palveluihin.
- Paavo
Jättäisit sinäkin veneesi jäihin.
Joku nuuka purjehtijakin säilyttää venettä Marinan edessä olevassa laiturissa.
Ilmeisesti ilmainen paikka.- Antti.
Olen havainnut saman veneen, en ole nyt varma onko se joku ferrobetonirunko... Kesällähän se paikka on 5 €/vrk, mutta ei vissiin talvikäyttöön tarkoitettu. :) Siinä purkkarissahan on ollut joka talvi purjeetkin pussissaan, eli ei sillä taida muutakaan säilytystilaa löytyä.
Yks talvi oli semmonen Kala-Kallekin jäissä siellä lukollisilla laitureilla, mahtanut runko tykätä... - epe
Antti. kirjoitti:
Olen havainnut saman veneen, en ole nyt varma onko se joku ferrobetonirunko... Kesällähän se paikka on 5 €/vrk, mutta ei vissiin talvikäyttöön tarkoitettu. :) Siinä purkkarissahan on ollut joka talvi purjeetkin pussissaan, eli ei sillä taida muutakaan säilytystilaa löytyä.
Yks talvi oli semmonen Kala-Kallekin jäissä siellä lukollisilla laitureilla, mahtanut runko tykätä...Me käytimme sähköä kai kerran - tai yritimme, mutta ei toiminut. Siitä sitten tupsahti lasku...ensi vuonna maksamme vain käyttämistämme päivistä. Talvisäilytysmaksu -no, maksamme säilytyksestä sinnekin, missä vene säilytetään. Pitäisi olla erikseen (itse asiassa en edes tiennyt, että ovat yhdessä. Eikö saa laituripaikkaa ilman talvimaksua...?
- Antti.
epe kirjoitti:
Me käytimme sähköä kai kerran - tai yritimme, mutta ei toiminut. Siitä sitten tupsahti lasku...ensi vuonna maksamme vain käyttämistämme päivistä. Talvisäilytysmaksu -no, maksamme säilytyksestä sinnekin, missä vene säilytetään. Pitäisi olla erikseen (itse asiassa en edes tiennyt, että ovat yhdessä. Eikö saa laituripaikkaa ilman talvimaksua...?
Saa t.säilytyksen erikseen, eri laskut niistä minäkin sain, ehkä selitin alkuun huonosti. Soitin satamakonttoriin ja mitätöivät sähkölaskun, niillä oli virheellinen tieto, joka kertoi että minulle on sähkötolpan avain luovutettu. Oli vissiin merkattu vaimon laiturinavain tolpan avaimeksi... Ei sen isompi ongelma ollutkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2123916Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii632485Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3922326- 472243
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321531Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5151295Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931271- 561257
- 721186
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1251136