refluksitauti ja leikkaus

SaanaR

Minkälaisia kokemuksia teillä refluksitautia sairastaneilla on leikkaushoidosta? Kuinka paha se täytyy olla, jotta leikataan? En haluaisi syödä lopun elämääni vahvoja lääkkeitä.Jos on esim. palleatyrä, niin leikataanko sitten helpommin?
Mulla ei taida elämäntapamuutoksetkaan auttaa, koska en syö esim. rasvaista ruokaa ja olen ihannepainossani. Tämä on todellinen ongelma, koska urheilen paljon ja siinä usein tulee hapanta suuhun ja todella kova poltto rintaan. Samoin nukkuessa. Käytössä on toistaiseksi nexium eikä siitä ole paljon mitään hyötyä.

8

4234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta

mutta menossa närästysleikkaukseen lähiaikoina,minulla todettiin vuonna 1992 refluksitauti mut kun lääkkeet ei auttaneet ja liikuntaa ei pysty harrastamaan ainakaan vauhtilajeja, eipä oikein oo muuta vaihtoehtoja kun leikkaus . ensin tehtiin ruokatorven painemittaus jossa todettiin ruokatorven toiminta normaaliksi ja sitten tehtiin ph mittaus jossa laitettiin mittarin letku nenän kautta ruokatorveen ja todettiin että ruokatorveen pääsee hapanta ,pari vuotta tässä oon miettinyt kaikessa rauhassa ja lopulta päätin mennä sinne leikkaukseen ,kun noista lääkkeistä on haittaa ainakin minulle,ensinnäkin ruoka sulaa hitaammin ja muutenkin tulee niistä vatsan väänteitä ,väliin on vatsa löysällä ja toisinaan pierettää niin perkeleesti.Minun tietääkseni jos on palleatyrä niin se korjataan samalla.se on lääkärin ja potilaan välinen asia milloin kannattaa leikata ja itse sen
      lopulta päättää .kerranhan se kirpasee

• se..

..kirpaisee, mutta kannattaa miettiä leikkaukseen menoa joka kantilta, koska se on sitten peruuttamaton toimenpide eli korjausleikkauksia ei voida tehdä. Itse luovuin leikkauksesta, kuultuani mitä haittavaikutuksia leikkauksesta on ja mitä elämä tulisi olemaan sen jälkeen. Mutta jokainen päättää itse! Ei lääkkeiden syöntikään mitään mannaa ole...

• ollikainen

Minut leikattiin joitakin vuosia sitten yksityisesti. Lääkäri hutiloi työnsä ja sen jälkeen laihduin tosi riutuneen näköiseksi. Moneen vuoteen en ole syönyt kunnolla, kun kaikki ruoka jää jumiin. Tuossa jäjempänä sanoo ettei korjauksia voi tehdä. Minulla tehty mansetti purettiin puolittaiseksi, mutta se ei auttanut. Sitten on pallolaajennettukin useampaan kertaan, vailla tulosta. Loppuelämä siis käytännössä syömisten osalta pilattu. En siis suosittele leikkausta kenelläkään ellei halua ottaa riskiä. Olethan kokeillut NEXIUMIA, se on ilmeisesti paras ja tehokkain lääke tällä hetkellä närästykseen.

• Ollikainen

sori, en lukenut kunnolla loppuun, olithan syönyt Nexiumia...Kokeile silti jotain muutakin !

• tietoo

juu oon sen verran nuori et peruin sen leikkuksen ja kokeilen eri ruokavaliota ,voihan sen leikkauksen tehdä myöhenminkin jos tuntuu siltä.se leikkaus tosiaankin onnistuu toisille ja toisille ei

• SaanaR
        tietoo kirjoitti:

juu oon sen verran nuori et peruin sen leikkuksen ja kokeilen eri ruokavaliota ,voihan sen leikkauksen tehdä myöhenminkin jos tuntuu siltä.se leikkaus tosiaankin onnistuu toisille ja toisille ei

moikka taas!

Olen edistynyt asiani kanssa.Kyllästyin närästyslääkkeen tehottomuuteen (nexium) ja aloin miettiä mitä se tekee ruoansulatukselleni. Happojahan siinä tarvitaan ja vaivani pahenikin ton salpaajan kanssa. Sitten menin homeopaatille kyselemään asiasta. Hän sanoi, ettei läheskään kaikki refluksidiagnoosin saaneista kärsi kyseisestä vaivasta, vaan vaivojen syy löytyy entsyymiköyhästä ruokavaliosta ja liian VÄHÄSTÄ vatsahaposta.Hän suositteli entsyymivalmistetta kapseleissa. Kuinka ollakaan , monen vuoden mahaongelmat ja närästys on täysin poissa. !!!!! 2kk annos noita superzym-kapseleita maksaa 20 euroa.

• halpa
        SaanaR kirjoitti:

moikka taas!

Olen edistynyt asiani kanssa.Kyllästyin närästyslääkkeen tehottomuuteen (nexium) ja aloin miettiä mitä se tekee ruoansulatukselleni. Happojahan siinä tarvitaan ja vaivani pahenikin ton salpaajan kanssa. Sitten menin homeopaatille kyselemään asiasta. Hän sanoi, ettei läheskään kaikki refluksidiagnoosin saaneista kärsi kyseisestä vaivasta, vaan vaivojen syy löytyy entsyymiköyhästä ruokavaliosta ja liian VÄHÄSTÄ vatsahaposta.Hän suositteli entsyymivalmistetta kapseleissa. Kuinka ollakaan , monen vuoden mahaongelmat ja närästys on täysin poissa. !!!!! 2kk annos noita superzym-kapseleita maksaa 20 euroa.

ja tervellinen ruoansulattaja tai vähän ananasta mut ei liikaa ,kokeilin tuota puolukkaa tuntuis auttavan
        jotenkin mulla on sellanen kuva et ruoka pitää sisältää ruoan sulamista edistäviä aineita,ruokaa ei sulateta ainostaan vatsahapoilla silloin happoja on joko liikaa tai liian vähän .toi nexium 40 mg laittoi
        minullakin mahan huonompaan kuntoon,lääkäri sanoi et sitä käytetään jaksoittain ,mut vaihdoin sen lanzoon
        nyt käytän sitä ja vähän puolukkaa syönnin yhteydessä

• Annema
        SaanaR kirjoitti:

moikka taas!

Hei !

Kiinnostuin noista homeopaattisista ...
        Onko mahasi edelleen kunnossa, kerro hieman kokemuksistasi koska aikaa on nyt kulunut.
        -AnneMa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      42
      3930
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      39
      3536
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3138
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2990
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      86
      1982
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1958
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1809
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      30
      1744
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      32
      1743
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1704
    Aihe