eli noita ravitermejä kyselisin, mitä ihmettä tarkoittaa "k x"??? tarkoitan siis tuloslistalla hll jne.. ovat kyllä tutumpia, mutta tämä oli minulle aivan uusi.
ravitermejä
4
4957
Vastaukset
- mimmihll= hylätty liiat laukat, x= muistaakseni laukka merkintä, k= keskeytys, hpl= hylätty pitkä laukka .... - tällänentällänen muistu mieleen hml= hylätty maali laukka 

- rapu1981Nämä termit ovat suoraan hevoseni kilpailukirjasta: 
 ep = epäpuhdas ravi
 hml = maalilaukka
 hll = liiat laukat
 hpl = pitkä laukka
 hel = edistävä laukka
 hol = ohitus laukka
 hva = väärä askellaji
 hkä = kävely
 k = keskeyttäminen
 ja sain ex- työkaveriltani vastauksen tuohon "kx" termiin eli mitä se tarkoittaa:
 jos hevonen on ottanut pysäytyslaukan, vaikka 40m, eli ei hylätä mutta jää huomattavasti jälkeen muista niin silloin kuski usein päättää keskeyttää koska muita on mahdoton saada kiinni,
 eli tuo x tarkoittaa laukkaa.
 toivottavasti näistä oli apua, toi kx merkintä oli kyllä mullekin outo..tiesin kyllä että k = keskeytys mutta toi x oli outo.
- AnonyymiPietturi on piilokiveksinen hevonen. eli hevonen jolla piileviä kykyjä.... 
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset615171
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut343779
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti723523
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1052877
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral942752
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k302710
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa131961
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161736
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2211583
- 1561384