Oletteko saaneet minkälaisia tarjouksia pankeilta, me pähkäillään Handelsbankkenin 60v:n ja Hypon 30v:n välillä (Hypolla todellien vuosikorkon nyt 3,4%, sis. kuukausittaiset käsittelykulut 1€).
Kohde on okt, omarahoitus 150 000€ lainaa 150 000€.
Kertokaa kokemuksianne (myös pankkien nimet), ettei vaan meiltä ole joku jäänyt huomioimatta.
Kiitos
Edullisin lainoittaja?
4
1519
Vastaukset
- 60v?
Herranjumala, lainaa kuudeksikymmeneksi vuodeksi! Voi, paskassa suomi tulee taas lillumaan, sanokaa mun sanoneen. Samoin te!
- Teukka
Taas näitä korkosummien ja laina-aikojen tuijottajia.
Em. tapauksessa oli lainalle reaalivakuutta sen verran paljon (puolet asunnon arvosta) joten laina-ajalla ei tosiaankaan ole mitään merkitystä. Eihän sitä tarvitsisi lyhentää ollenkaan ja antaa inflaation kuihduttaa lainasumman olemattomiin.
voisit toimia. Lainan ehdot eivät koskaan ole kiveen hakatut. Mene kaikkiin pankkeihin joita pidät mahdollisena ja esitä ehdotus, esimerkiksi näin: tarvitsen 150.000 €, 30 á 60 vuodeksi, korkoa olen valmis maksamaan Eb12 0,5 %, ei kuluja. Vakuus on varma; kiinnitys hankittavaan kohteeseen.
Kun esität itse, olet ajajan paikalla ja pankin on helppo ottaa kantaa. Lainan myynti ja vakuus ovat pankille tärkeitä asioita, muut ovat sivuseikkoja. Älä unohda kertoa, että kyselet muistakin pankeista.
Säästöpankit, Osuuspankit ja Paikallisosuuspankit ovat suositeltavia, koska ne ovat pieniä tai pienehköjä ja asioistaan saattaa päästä keskustelemaan sellaisen pankkilaisen kanssa jolla on päätösvaltaakin.- Masa
Että tuolla lyhyemmällä ajalla 30v saa kuukaudessa menemään n. 650€, ja pidemmällä 171€ vähemmän.
Itse ottaisin kyllä tuon lyhyemmän vaihtoehdon. Kun ottaa huomioon että jos/kun korot nousevat ero kutistuu tuostakin...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle222728Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A81757Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom671709Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise1191632Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.491607Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell931554Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.701419Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001225Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥311168En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?521106