TYÖEHSOPIMUS????????

Renki Tampereelta

MOi !
TAKSI-AUTOILIJAT!!!
Haluan kysyä teiltä julkisesti KOSKA alatte maksamaan TES mukaista palkkaa??

Itse olen ollut "renkinä" jo useita vuosia .
Luin viimeksi AKT:n neuvotteleman tes.n joka päättyi
33.1.06. Siinä korostettiin
PROSENTTI-palkalla ansio taattu jos et saa % TES :N MUKAISTA palkkaa niin maksetaan tuntipalkalla:

olin työssä sunnuntaina ja ansioni jäi 20euroa ALLE jos olisin tehnyt tuntipalkalla:

koska AKT puuttuu lailliseen orjätyön käyttämisen
valvontaan???

vai kiinnostaako AKT:ä taksin työläiset??

46

7174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jdhfvoiuerhgwri3hg

Ei kiinnosta ..

EIKÄ OLE IKINÄ KIINNOSTUNUTKAAN. Pärkeles

• vaan

Alkako mouhoileen, tai tekin ootte pian lakossa.

• ei ole yleissitova

Opettele poika ensin kirjoittamaan edes koko sana, ennenkuin alat mitään vaatimaan.

• Kun en

Ajata ensimmäistäkään vuoroa rengillä. Auto seisoo sen mitä en itse viitsi ajaa. Näin ovat kaikki tyytyväisiä..

• Hehheh eh

"""Luin viimeksi AKT:n neuvotteleman tes.n joka päättyi
      33.1.06. """

Eh Eh Heh

Kivoja tes-sopimuksen päättymispäiviä. Ei se ole päättynyt koska tuollaista päivää ei ole (vielä) tullut!

Palkat nousevat vasta sitten kun taksoihin saadaan ROIMA KOROTUS!!!

Jos palkkasi ei nyt miellytä, vaihda alaa!!

Näillä taksoilla ei parempaan pysty jos aikoo kuljettajasta jotain hyötyäkkin.

P.S. Huonon palkan vuoksi en käytä kuljettajaa. Seisköön mitä en itse aja.

Näin on näppylät!

• kuset omaan sukkaasi

Vittu mitä leuhkimista.

kuset omaan sukkaasi kirjoitti:

Vittu mitä leuhkimista.

Sosiaalitoimi kuuluu kunnille, ei yrittäjille. Jos kuski ei tuota, kuskia ei silloin ole eikä tule! Lisätköön lupia jos autot ei riitä!

• Yks mouho

Et siis tietenkään noudata työaikalakia etkä selvästi hoida autosi ajovuoroja eli ajovelvoitettasi. Luvat pois ja reippaampi autoilija tilalle.

• taksi**********************...
        Yks mouho kirjoitti:

Et siis tietenkään noudata työaikalakia etkä selvästi hoida autosi ajovuoroja eli ajovelvoitettasi. Luvat pois ja reippaampi autoilija tilalle.

Mikä työaikalaki koskee taksiyrittäjää? Ja mistä tiedät ettenkö hoitaisi ajovuorojani?

• Yks mouho
        taksi**********************... kirjoitti:

Mikä työaikalaki koskee taksiyrittäjää? Ja mistä tiedät ettenkö hoitaisi ajovuorojani?

Jos autollasi on normaalit ajovuorot, ei siis mitään yksin ajavien lusmuvuoroja, ja tosiaan hoidat ne myös, tulee tunteja. Vai salliiko laki autoilijalle jatkuvan ratissa olemisen?

• taksi*****
        Yks mouho kirjoitti:

Jos autollasi on normaalit ajovuorot, ei siis mitään yksin ajavien lusmuvuoroja, ja tosiaan hoidat ne myös, tulee tunteja. Vai salliiko laki autoilijalle jatkuvan ratissa olemisen?

Vaikuttaa siltä että olet renkikuski. Ensinnäkin; Eikös ne yksin ajavien vuorot ole vuoroja kuten muutkin vuorot. Tänä päivänä, tällä kustannustasolla, ei taksi ole mikään bisnes. Siis bisnes sillätavoin kuin luulet. Kuljettajalla ajatetun vuoron puhdas tuotto on enää noin 10 % kokonaiskassasta, edellyttäen että kuski on hyvä, eikä aiheuta harmeja, aja mällejä eikä muutoinkaan meuhkaa. Yksikin kunnon mälli (syyllisenä) vie bonukset -20 % alas. Minulla on 70 bonusta joten vahinko on valtava. Helsingissä on taksin liikennevakuutus n. 4000 € nollabonuksin joten pitää olla viisi vuotta puhdasta ajoa että bonukset palaavat takaisin sinne 7 kymppiin. Laskeppa paljonko se nostaa vakuutusmaksuja pitkällä aikavälillä? Tässä vain yksi esimerkki mitä vahinko voi saada aikaan. Sitten kaahailu nostaa polttoaine- rengas- huolto ja korjaamokuluja rutkasti. Pikkulommojen silityskään ei ole ilmaista. Että helposti kuskin tuoma voitto katoaa kuluihin kuin savuna ilmaan...
        Tässä ketjussa kuskit ovat vaatineet vielä lisää liksaa. Sehän ei onnistu ellei taksoja koroteta roimasti, siis todella roimasti!
        Tänä päivänä on lottovoitto saada kunnon kuski joka olisi tunnollinen ja kunnollinen. Tunariakaan en ota joten ajan yksin. Yksinajo on ainoa muoto että taksista vielä kohtuullisen elannon repii.
        Eikä yksinajo ole mitään lusmuilua, se on kovaa ja tiukkaa yrittämistä.
        Usko huviksesi!

• Ärtsy
        taksi***** kirjoitti:

Vaikuttaa siltä että olet renkikuski. Ensinnäkin; Eikös ne yksin ajavien vuorot ole vuoroja kuten muutkin vuorot. Tänä päivänä, tällä kustannustasolla, ei taksi ole mikään bisnes. Siis bisnes sillätavoin kuin luulet. Kuljettajalla ajatetun vuoron puhdas tuotto on enää noin 10 % kokonaiskassasta, edellyttäen että kuski on hyvä, eikä aiheuta harmeja, aja mällejä eikä muutoinkaan meuhkaa. Yksikin kunnon mälli (syyllisenä) vie bonukset -20 % alas. Minulla on 70 bonusta joten vahinko on valtava. Helsingissä on taksin liikennevakuutus n. 4000 € nollabonuksin joten pitää olla viisi vuotta puhdasta ajoa että bonukset palaavat takaisin sinne 7 kymppiin. Laskeppa paljonko se nostaa vakuutusmaksuja pitkällä aikavälillä? Tässä vain yksi esimerkki mitä vahinko voi saada aikaan. Sitten kaahailu nostaa polttoaine- rengas- huolto ja korjaamokuluja rutkasti. Pikkulommojen silityskään ei ole ilmaista. Että helposti kuskin tuoma voitto katoaa kuluihin kuin savuna ilmaan...
        Tässä ketjussa kuskit ovat vaatineet vielä lisää liksaa. Sehän ei onnistu ellei taksoja koroteta roimasti, siis todella roimasti!
        Tänä päivänä on lottovoitto saada kunnon kuski joka olisi tunnollinen ja kunnollinen. Tunariakaan en ota joten ajan yksin. Yksinajo on ainoa muoto että taksista vielä kohtuullisen elannon repii.
        Eikä yksinajo ole mitään lusmuilua, se on kovaa ja tiukkaa yrittämistä.
        Usko huviksesi!

"Lusmuvuoro" oli huono...myönnetään. Mutta lue vastineeksi tämän palstan Aiheesta: "voi, voi teitä" puheenvuorot nimimerkillä Ärtsy. Vihastuneena käytin väärää nimimerkkiä. Ei toistu.

Ärtsy kirjoitti:

"Lusmuvuoro" oli huono...myönnetään. Mutta lue vastineeksi tämän palstan Aiheesta: "voi, voi teitä" puheenvuorot nimimerkillä Ärtsy. Vihastuneena käytin väärää nimimerkkiä. Ei toistu.

Siksipä en palkkaakkaan ketään koska en kykene maksamaan nykyisin kunnon palkkaa. Aiemmin pystyin ja kuskit oli tyytyväisiä. Nyt on tilanne toinen joten annetaan ajomiesten olla omissa oloissaan, en vaivaa heitä.

Piste.

• Kolleega

Jos nyt edes olet alalla renkinä ymmärrät varmaan kustannusrakenteen, joka liiketoimintaanmme liittyy.

Kaksi kysymystä:
      1 Mitä järkeä isännän on ajattaa autoa tappiolla?

2 Miksi ajat sunnuntai vuoroja, kun niistä ei saa tupla palkkaa ja keikkaa on muutenkin heikosti?

• Trelainen autoilija

En maksa AKT:n TES:in mukaista palkkaa koska en kuulu Taksiliikenteen työnantajat r.y. -nimiseen kerhoon. TES ei siis kosketa minua. En muuten tunne yhtäkään tamperelaista autoilijaa joka kuuluisi tuohon työnantajayhdistykseen.

• Lautamies

Ettei vaan sattuisi olemaan sitova ,olet vielä liemessä ja pahasti.

• Trelainen autoilija
        Lautamies kirjoitti:

Ettei vaan sattuisi olemaan sitova ,olet vielä liemessä ja pahasti.

Miksi minun pitäisi noudattaa sopimusta johon en ole millään lailla sitoutunut? Sunnuntaisin teetetystä työstä kyllä maksan 100:lla %:lla korotetun palkan, mutta sepä onkin lakiin kirjattu juttu. Menee muuten tappiolle, olisi halvempaa seisottaa rattaita tallissa mutta kun on se ajovelvoite eikä itse välttämättä aina voi ajaa.

• mikäs se on
        Trelainen autoilija kirjoitti:

Miksi minun pitäisi noudattaa sopimusta johon en ole millään lailla sitoutunut? Sunnuntaisin teetetystä työstä kyllä maksan 100:lla %:lla korotetun palkan, mutta sepä onkin lakiin kirjattu juttu. Menee muuten tappiolle, olisi halvempaa seisottaa rattaita tallissa mutta kun on se ajovelvoite eikä itse välttämättä aina voi ajaa.

Minun luvassani lukee "...vuorot on hoidettava asianmukaisesti..."

Kukaan ei velvoita minua mihinkään...

• Trelainen autoilija
        mikäs se on kirjoitti:

on poliisin vahvistamat ajovuorolistat ja jos auto ilman hyvin perusteltua syytä jättää väliin huomattavan määrän ajovuoroja niin joutuu ylikonstaapeli L*****sen kuultavaksi. Ja jos ei Ylikonstaapeli L*****sen keskusteluhetki auta niin otetaan liikennelupa hyllylle tietyksi ajaksi.

Trelainen autoilija kirjoitti:

on poliisin vahvistamat ajovuorolistat ja jos auto ilman hyvin perusteltua syytä jättää väliin huomattavan määrän ajovuoroja niin joutuu ylikonstaapeli L*****sen kuultavaksi. Ja jos ei Ylikonstaapeli L*****sen keskusteluhetki auta niin otetaan liikennelupa hyllylle tietyksi ajaksi.

"""Ja jos ei Ylikonstaapeli L*****sen keskusteluhetki auta niin otetaan liikennelupa hyllylle tietyksi ajaksi."""

Teillä tämä ylikonstaapeli toimii lainvastaisesti!

Mikään Suomen laki ei velvoita yksityisyrittäjää palkkaamaan työvoimaa!!!!!

Jos joku ylikonstaapeli olisi peruuttamassa liikennelupaani sen vuoksi, etten ole palkannut itselleni apukuskia, joutuisi tämä ylikonstaapeli edesvastuuseen!!

Hyväksyttekö te siellä Tampereella moisen????

Oletteko nössöjä??????

Hei....miettikääs nyt vähän. Voiko teidän mielestänne poliisi pakottaa palkkaamaan työvoimaa........?????

• Keskusteltu
        ***** kirjoitti:

"""Ja jos ei Ylikonstaapeli L*****sen keskusteluhetki auta niin otetaan liikennelupa hyllylle tietyksi ajaksi."""

Jos joku ylikonstaapeli olisi peruuttamassa liikennelupaani sen vuoksi, etten ole palkannut itselleni apukuskia, joutuisi tämä ylikonstaapeli edesvastuuseen!!

Oletteko nössöjä??????

Hei....miettikääs nyt vähän. Voiko teidän mielestänne poliisi pakottaa palkkaamaan työvoimaa........?????

"Hei....miettikääs nyt vähän. Voiko teidän mielestänne poliisi pakottaa palkkaamaan työvoimaa........?????"

Eihän siitä ole kyse, vaan siitä että auton pitää olla töissä vahvistetun ajovuorolistan mukaan.

Keskusteltu kirjoitti:

"Hei....miettikääs nyt vähän. Voiko teidän mielestänne poliisi pakottaa palkkaamaan työvoimaa........?????"

Eihän siitä ole kyse, vaan siitä että auton pitää olla töissä vahvistetun ajovuorolistan mukaan.

Aha. Siellä lukee:

...VUOROT ON HOIDETTAVA ASIANMUKAISESTI...

Missään ei puhuta vahvistetusta ajovuorolistasta, ei niin sitten missään!!

Toistan: Poliisi ei voi vaatia minua palkkaamaan itselleni työvoimaa!!!!

Taitaa Tampereen isännät olla nössöjä???

Minä valittaisin tuollaisesta jeparista. Voihan se olla että jepari koettaa painostaa, tuskin se sentään liikennelupaa on peruuttanut yhdeltäkään????

• Keskusteltu
        ****** kirjoitti:

Aha. Siellä lukee:

...VUOROT ON HOIDETTAVA ASIANMUKAISESTI...

Missään ei puhuta vahvistetusta ajovuorolistasta, ei niin sitten missään!!

Toistan: Poliisi ei voi vaatia minua palkkaamaan itselleni työvoimaa!!!!

Taitaa Tampereen isännät olla nössöjä???

Minä valittaisin tuollaisesta jeparista. Voihan se olla että jepari koettaa painostaa, tuskin se sentään liikennelupaa on peruuttanut yhdeltäkään????

Jatkuvat myöhästelyt/luistaminen ajovuoroista, auton seisottaminen ajovuoroista ovat oikeutettuja syitä peruuttaa liikennelupa määräajaksi.
        http://www.finlex.fi/fi/oikeus/hao/haku.php?search[type]=asialuokitus&search[luokka]=1.06.06.04.03
        Lue tuolta saatat yllättyä.

• ihan joka jutun
        Keskusteltu kirjoitti:

Jatkuvat myöhästelyt/luistaminen ajovuoroista, auton seisottaminen ajovuoroista ovat oikeutettuja syitä peruuttaa liikennelupa määräajaksi.
        http://www.finlex.fi/fi/oikeus/hao/haku.php?search[type]=asialuokitus&search[luokka]=1.06.06.04.03
        Lue tuolta saatat yllättyä.

Vastausta kyseessä olevaan aiheeseen ei siellä ole.
        Vai oliko?
        Tunnen lait hyvin. Oikein hyvin.
        Tunnetko sinä?
        Tuntevatko tamperelaiset?

ihan joka jutun kirjoitti:

Vastausta kyseessä olevaan aiheeseen ei siellä ole.
        Vai oliko?
        Tunnen lait hyvin. Oikein hyvin.
        Tunnetko sinä?
        Tuntevatko tamperelaiset?

Eikö Tampereella ole yksin ajavien ryhmää?

Meillä Helsingissä on.

Ryhmä 21.

Maanantaista perjantaihin vuorot 07.00-18.00.

Ja vuorot tulee hoidettua.

• Keskusteltu
        ************** kirjoitti:

Eikö Tampereella ole yksin ajavien ryhmää?

Meillä Helsingissä on.

Ryhmä 21.

Maanantaista perjantaihin vuorot 07.00-18.00.

Ja vuorot tulee hoidettua.

Stasi onkin ainoa paikka missä on laiskojen/pihien autoilijoiden ryhmä.
        No te varmaankin valitatte kurjuuttanne tuon 7-18 välisen ajan, montako autoa sinulla muuten on?

• yksi..........
        Keskusteltu kirjoitti:

Stasi onkin ainoa paikka missä on laiskojen/pihien autoilijoiden ryhmä.
        No te varmaankin valitatte kurjuuttanne tuon 7-18 välisen ajan, montako autoa sinulla muuten on?

Enkä valita kurjuuttani. Viime vuosi verotettavaa yli 40.000 €. Siis viisi arkipäivää työtä viikossa.

Pääsitkös renkiesi kanssa edes tuohon tulokseen, poika?

• Keskusteltu
        yksi.......... kirjoitti:

Enkä valita kurjuuttani. Viime vuosi verotettavaa yli 40.000 €. Siis viisi arkipäivää työtä viikossa.

Pääsitkös renkiesi kanssa edes tuohon tulokseen, poika?

En ihan päässyt 40000€ euroon, tosin työpäiviä ei tullut kuin keskimäärin 12 kuukaudessa.
        Eikä minulla ole yhtään renkiä, ainostaan kuljettajia, rengit kuuluu maatiloille ei taksiin.

Keskusteltu kirjoitti:

En ihan päässyt 40000€ euroon, tosin työpäiviä ei tullut kuin keskimäärin 12 kuukaudessa.
        Eikä minulla ole yhtään renkiä, ainostaan kuljettajia, rengit kuuluu maatiloille ei taksiin.

Justiinsa. Minäkin ajatin aikoinani kuljettajilla/rengeillä ja ajelin itse samoin, keskimäärin 12-15 vuoroa kuukaudessa. Enkä päässyt tuloksessa niin hyvään kuin nyt. T-Y-Öpäiviä kertyi kyllä moninaisia ajopäivien lisäksi. Ja silloin tällöin tuli myös ikäviä yllätyksiäkin kuljettajien/renkien taholta, mälliä, autorikkoa, kuskin etsintää yms.
        Ajamalla yksin, mikään ei yllätä. Kun jätän auton talliin, se myös on siellä kun seuraavan kerran lähden ajoon.

Meilläpäin monet kuljettajat itse nimittelevät itseään rengeiksi....

Jätettäiskös jo aihe, kukin tehköön tavallaan. Kuten tiedät, käytäntöjä on lähes yhtä monta kuin isäntiä/autoilijoitakin. Yksi rakastaa helvetin kalliissa autossa istumista, yksi tyytyy järkiautoon, yksi tykkää leikkiä rikasta isäntää/autoilijaa ajattamalla ja piiskaamalla renkejä/kuljettajia, toinen ajaa itse hötkyilemättä jne jne jne jne......

Pääasia taitaa kuitenkin olla kaikilla että tulee tuloillaan toimeen....

• tulee
        mikäs se on kirjoitti:

jos auto jättää ajovuoroja ajamatta

• Ärtsy
        mikäs se on kirjoitti:

Pidätkö itseäsi taksiyrittäjänä?

• taxi
        ***** kirjoitti:

Oletteko nössöjä??????

Tällä hetkellä asiaa käsitellään Turun Hallinto-oikeudessa.........

• Aarno Autoilija

Kyllä niitäkin autoilijoita on, jotka maksavat mitä kuuluukin. Hyvälle ja ahkeralle kuljettajalle on ilo maksaa kunnolla, sillä näin taataan kuljettajien pysyminen taksialalla. Kyllä ahkera ja säntillinen kuljettaja tienaa ihan mukavasti.....

• Junddi

mutta voitko tarkentaa sen verran että kerrot mikä viikonpäivä oli tuo 33.1.?

• keskustella

työnantajasi kanssa. Sitten voit soittaa liittoon ja kysyä neuvoa, se on ihan sitä varten olemassa että ne valvoo työntekijöiden etua ja konsultoi. Tai sitten voit vaihtaa jollekin sellaiselle alalle missä maksetaan palkkaa työhön kulutetusta ajasta eikä tehdystä työstä.

• Ärtsy

Mistä juontaa moinen käsitys, että taksiyrittäjällä olisi tässä maassa erivapaus noudattaa tai olla noudattamatta lakia. Voit hyvin olla palkkaamatta työvoimaa, mutta JOS PALKKAAT on perus- tai minimipalkka pakko maksaa kaikkine lisineen, riippumatta siitä kannattaako se yrityksellesi vai ei. Riski on yrittäjän, ei työntekijän. Potkut voi toki antaa mutta palkka on sittenkin maksettava.

• lisät ja
        Ärtsy kirjoitti:

Mistä juontaa moinen käsitys, että taksiyrittäjällä olisi tässä maassa erivapaus noudattaa tai olla noudattamatta lakia. Voit hyvin olla palkkaamatta työvoimaa, mutta JOS PALKKAAT on perus- tai minimipalkka pakko maksaa kaikkine lisineen, riippumatta siitä kannattaako se yrityksellesi vai ei. Riski on yrittäjän, ei työntekijän. Potkut voi toki antaa mutta palkka on sittenkin maksettava.

perus- ja minimipalkat on euromääräisinä?

• Ärtsy
        lisät ja kirjoitti:

perus- ja minimipalkat on euromääräisinä?

Koko keskustelun ydinkysymys. Vastaukset löytyvät Työvoimaministeriön sivuilta mol.fi työsuhteet: vähimmäispalkat,työajat,työsopimukset ym. Lisää tietoa löytyy Taksiliikenteen Työehtosopimuksesta, euromääräistä tietoa Työtuomioistuimen tai Uudenmaan Lääninoikeuden päätöksistä, jotka ovat julkisia. Mutta eihän kukaan kuitenkaan mitään tee. Ajellaan vaan...

• Ärtsy
        Ärtsy kirjoitti:

Koko keskustelun ydinkysymys. Vastaukset löytyvät Työvoimaministeriön sivuilta mol.fi työsuhteet: vähimmäispalkat,työajat,työsopimukset ym. Lisää tietoa löytyy Taksiliikenteen Työehtosopimuksesta, euromääräistä tietoa Työtuomioistuimen tai Uudenmaan Lääninoikeuden päätöksistä, jotka ovat julkisia. Mutta eihän kukaan kuitenkaan mitään tee. Ajellaan vaan...

Tai ei sittenkään ajella, enää, miehän lopetin jo. Koittakaa kestää.

• Keskusteltu

Jutussa kuvailtu kuljettaja?? Mistä sellaisen löytää??
        Olen etsiskellyt, vaan en ole löytänyt. Minulla oli taannoin peräjälkeen kaksi kuljettajaa jotka tuottivat pelkkää tappiota.
        Vaan on minulla ollut pari ihan hyvääkin kuskia, juuri kuvatun laisia.
        Vaan eipä sellaisia kuskeja ole enää!

• Keskusteltu
        ******** kirjoitti:

Jutussa kuvailtu kuljettaja?? Mistä sellaisen löytää??
        Olen etsiskellyt, vaan en ole löytänyt. Minulla oli taannoin peräjälkeen kaksi kuljettajaa jotka tuottivat pelkkää tappiota.
        Vaan on minulla ollut pari ihan hyvääkin kuskia, juuri kuvatun laisia.
        Vaan eipä sellaisia kuskeja ole enää!

Maksa TES palkkaa niin johan on, et sinä konkurssiin mene.
        Lopputulos saattaa olla päinvastainen.

• palkkaa lainkaan
        Keskusteltu kirjoitti:

Maksa TES palkkaa niin johan on, et sinä konkurssiin mene.
        Lopputulos saattaa olla päinvastainen.

Kun en palkkaa työvoimaa. Ja tulokseni on ollut oikeinkin hyvä. Parempi kuin palkollisten aikaan.

Joten se siitä.

• taksi'''

On kuin vettä myllyyn paiskaisi, kiehutte heti ajovelvoitteinenne kanssa. Joku ottaisi jopa lupanikin pois, voi sentään. On ihan sama mitä paskaa teille valehtelen, kommentteja tulee joka tapauksessa!
      Hoidan vuoroni miten hoidan, se ei kuulu teille pässeille tipan tippaa. Pääasia että hoidan velvoitteeni yhteiskunnalle täsmällisesti, tulen hyvin toimeen ja aina olen lupani saanut uusittua ilman vaikeuksia ja viranomaisten kyselyitä. Olen aiemmin vuosikausia työllistänyt, maksanut reilua palkkaa ja ajovuoroni olen hoitanut.
      Jos en saa kelvollista kuljettajaa, en ota tunareita, poropeukaloita enkä varkaita. Näistäkin minulla on jo yllin kyllin kokemusta!
      Ja olen vakavarainen, hyvin toimeentuleva hemmo! Sen mitä ostan, oli se sitten auto tai jokin varuste siihen, maksan AINA, siis AINA käteisellä!
      Minkäslaiset vekkulit teillä kuukausittain on??
      Tonni vai puolitoista kuussa niistä komeista mersuista ja bemareistanne?
      Katsoisitte ensin peiliin, ennenkuin tulette vanhaa konkaria neuvomaan!!!!!
      Ehkä se naama siellä peilissä tarvitsisi itse neuvoja????

• taksi''''

Ja ihan hyvä niin. Runkkariksi tai nyrkkikyllikin kaveriksi nimittely ei ole sivistynyttä jutustelua....
      Skandiumille plussat!

• skandium

Kiitos kehuista, mutta tällä kertaa ne tulivat väärään osoitteeseen... Ilmoitukset asiattomista viesteistä menevät nimittäin sekä palstan mahdolliselle sheriffille (kaikilla palstoillahan sheriffiä ei ole) että Suomi24:n ylläpidolle. Näistä mainitsemistasi viesteistä oli ilmoitettu menneenä yönä klo 0.30, joten Suomi24:n toimitus oli ehtinyt ne jo poistaa päivän aikana ennen kuin luin omat sähköpostini tänä iltana yhdeksän aikaan.

Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3645
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      25
      3202
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2845
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2633
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1718
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1660
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1487
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1455
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1444
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      27
      1415
    Aihe