Olen nyt viikolla 6 ja varasin netin kautta Mehiläisestä gyneajan ensiviikolle. Eikö kaikki gynet pysty ottamaan sisäultran? Vai olisiko pitänyt varata aika erikseen ultraan? Netissä tämä kun ei ollut mahdollista...
Neuvolan sain vasta kolmen viikon päähän ja haluaisin vain varmistuksen siitä että kaikki on OK.
Alkuraskauden ultra
6
940
Vastaukset
- ainakin
kysyttiin mitä käynti gynellä koskee ja kun sanoin että haluan alkuraskauden ultraan antoivat ajan synnytys ja raskausaikaan erikoistuneelle gynelle. En sitten tiedä olisiko ultra onnistunut kenellä tahansa mutta voi olla että ei joka gynellä ole esim. sitä konetta kun ne on niin kalliita. Ehkä kannattais soittaa sinne Mehiläiseen ja kysyä että onnistuuko se varaamallasi gynellä.
- LA 24.8.
Mehiläisessä 1. ultrassa, zekkaamassa että kaikki oli ok.
En maininnut erikseen raskaudestani, mutta veikkaanpa, että siellä kaikilla gyneillä on ultrauslaite. Se alkaa olla ihan perustutkimuslaite, kun tehdään gynegologisia tutkimuksia.
Pyydä kuva mukaan :-)) - hätäile
Oishan se hyvä varatessailmoittaa että haluaa ultran.Mutta luulisi että mehiläisessä olisi kaikilla käytettävissä ko.laite. Liian aikaisin ei kyllä kannattaisi mennä sillä sikiön sydänäänet kuuluvat vasta viikoilla 7-8. Tietysti siellä näkyy ruskuaispussit sun muut mutta ei voi varmistaa sykettä joka nyt varmaan on aika oleellinen jos haluaa tietää onko vauva hengissä ja kaikki muutenkin ok. Jos olisit soittanut niin varmaan olisivat suositelleet odottanaan vielä viikko pari. Itse kävin ko. ultrassa ja hyvä oli että jaksoin sinne viikolle 8 niin siitä pikku möykystä otti jo vähän selvääkin, eikä tullut ns. vähän turhaa käyntiä.
- HP74
tällä kertaa vain varmistaa, että kysymyksessä ei ole kohdun ulkopuolinen raskaus.
Yhden keskenmenon/kaavinnan kärsineenä en haluaisi odottaa yhtään viikkoa ylimääräistä.
Kiitos kuitenkin vastauksista, taidampa varmuudeksi soittaa sinne Mehiläiseen. - joku on perään soittanut
HP74 kirjoitti:
tällä kertaa vain varmistaa, että kysymyksessä ei ole kohdun ulkopuolinen raskaus.
Yhden keskenmenon/kaavinnan kärsineenä en haluaisi odottaa yhtään viikkoa ylimääräistä.
Kiitos kuitenkin vastauksista, taidampa varmuudeksi soittaa sinne Mehiläiseen.niin lääkäriä ja aikaa on vaihdettu, koska ei kaikissa huoneissa ole ultravalmiutta. Suurin osa lääkäresitähän tekee työtään monilla eri asemilla, joten heillä ei välttämättä ole vakihuonetta, ja toisaalta, kaikki eivät ole erikoistuttuaankaan ihan samoissa hommissa, eli toiset on enempi synnytyssuuntautuneita, toiset taas esim. gynekologisiin sairauksiin jne. Eli varatessa kannattaa kertoa, mitä lääkäriltä odottaa.
- mä vain
Onnea odotukseen.Itsellä tänään oli varhaisultra ja viikkoja 6 menkoista laskettuna.sydän sykki ja ei edes tehnyt ultraa sisätutkimuksella.Kyl ne sydämmen lyönnit näkyy jo.Ainakin mulle sanoi hoitsu kun varasin ajan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi423900Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal393486- 703108
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912940Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no851934- 351928
- 241769
- 321713
- 291711
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231664