ottaisin esille sellaisen asian joka koskee kalojen hyvinvointiin. esim. jotkut pitävät vieläkin sellaisissa pienissä lasikulhoissa kultakalaa. minua ärsyttää tuollainen ja kaverinikin pitää kultakalaa pienessä kulhossa. itselläni on 120litrainen akvaario 4 miljoonakalalla 1 plätyllä ja kahdella miekkapyrstöllä. minun kalat on tottunut toisiinsa ja lisäksi pohjalla on kaksi monnia. yhdeltä kalalta on revitty pyrstöä mutta se on kasvanut (puoliksi) uudestaan ja muut kalat eivät ole enää kiusannut sitä. pidän vain pientä kala määrää akvaariossani.
kalojen hyvinvointi
12
533
Vastaukset
- -------
Mielestäni tuo 120 litraa on kyllä ihan liian vähän miekkäpyrstöille. Kyseiset kalat viihtyisivät paremmin vähän isommalla porukalla, platylle kavereita. Onhan vesi kovetettu kaloillesi sopivaksi? Ja ovathan platyt ja miekkikset kaikki esim naaraita? Ei ole kovin eettistä risteyttää näitä keskenään...
Omasta mielestäni on parempi pitää vaikka muutama kalaa liikaa kuin vajaita parvia... - nyt edes
sille platylle kaveri. Ei se yksinään viihdy.
- akvaario@kala
no en hanki... sitä patsi kyllä se platy viihtyy yksinki ja ne elää vähä niinku kaikki parvissa. ja ei oo mitään vikaa siinä. voi.. valitettavasti kalani viihtyy akvaariossa ni turhaa te alotatte riita tääl ku jokases on melke aiheutettu riita.
- Epäilijä
akvaario@kala kirjoitti:
no en hanki... sitä patsi kyllä se platy viihtyy yksinki ja ne elää vähä niinku kaikki parvissa. ja ei oo mitään vikaa siinä. voi.. valitettavasti kalani viihtyy akvaariossa ni turhaa te alotatte riita tääl ku jokases on melke aiheutettu riita.
Kuinkas sinä tiedät että kalasi viihtyy altaassasi?
Hymyilevätkö ne sinulle, vaiko kertovat tyytyväisyydestään? - elävän olennon
akvaario@kala kirjoitti:
sisimpään on laitettu parittelun himo.. kenen kanssa sun platysi pitää hauskaa kun sillä ei ole kaveria? Et ole ilmeisesti koskaan asunut yksin koska et tiedä mitä on olla yksin.
- akvaario@kala
elävän olennon kirjoitti:
sisimpään on laitettu parittelun himo.. kenen kanssa sun platysi pitää hauskaa kun sillä ei ole kaveria? Et ole ilmeisesti koskaan asunut yksin koska et tiedä mitä on olla yksin.
no kyllä mä nyt tiiän. ette varmaan itte oo ikinä hankkinu kaloja ja mistä TE TIIÄTTE ET KALOILLA ON "PARITTELUN HIMO". oon ollu kala-ihminen jo kauan niin turha mäkättää. ja pitääkö elää kirjojejn mukaan?
- akvaario@kala
akvaario@kala kirjoitti:
no kyllä mä nyt tiiän. ette varmaan itte oo ikinä hankkinu kaloja ja mistä TE TIIÄTTE ET KALOILLA ON "PARITTELUN HIMO". oon ollu kala-ihminen jo kauan niin turha mäkättää. ja pitääkö elää kirjojejn mukaan?
en kyllä halunnu neuvoja (tyhmiä sellaisia) vaan otin sellasen asian esille kun kalojen hyvinvointi.. ette varman osaa lukee. saateri tää foorumin porukka on perseestä. pitääkö aina olla tällänen: tuo teköö tota!!!!!!!!!!!!!!! pitää tehä noin eikä niin... miettikää vähä mistä ootte tullu ja painukaa sinne. ai niin!!! ootte tullu perseen reijjästä. menkääpäs kaikki sinne paitsi fiksut. ja meillä on ollu eläimiä muutenki jo 20v.
- Onneksi sulla
akvaario@kala kirjoitti:
ei ole enempiä kaloja. Ü Et vaikuta aivan täysjärkiseltä. Ü
Ja mitä kaloihin tulee niin en ole juuri kirjojen mukaan elänyt, mutta emaptiaa ja järkeä löytyy sen verran että tiedän mitä kala ajattelee. Sinulta näyttää puuttuvan molemmat koska et kykene ajattelemaan kalojesi parasta. Vai oletko jonkinlainen sadisti, niin ettei sinun kalojesi tarvitse toteuttaa seksuaalisia haluja? Sairasta tuollainen.. - akvaario@kala
Onneksi sulla kirjoitti:
ei ole enempiä kaloja. Ü Et vaikuta aivan täysjärkiseltä. Ü
Ja mitä kaloihin tulee niin en ole juuri kirjojen mukaan elänyt, mutta emaptiaa ja järkeä löytyy sen verran että tiedän mitä kala ajattelee. Sinulta näyttää puuttuvan molemmat koska et kykene ajattelemaan kalojesi parasta. Vai oletko jonkinlainen sadisti, niin ettei sinun kalojesi tarvitse toteuttaa seksuaalisia haluja? Sairasta tuollainen..oon sit 10v. ja oon ostanu ne eläinkauppiaalta ja kai se ny olis sanonu ja älkää enää jankakko. kirjottakaa aiheesta..
- Kalakauppias
akvaario@kala kirjoitti:
oon sit 10v. ja oon ostanu ne eläinkauppiaalta ja kai se ny olis sanonu ja älkää enää jankakko. kirjottakaa aiheesta..
Eläinkauppias myy vaikka likaiset sukkasi sinulle jos olet valmis ostamaan. :P
- ........
akvaario@kala kirjoitti:
oon sit 10v. ja oon ostanu ne eläinkauppiaalta ja kai se ny olis sanonu ja älkää enää jankakko. kirjottakaa aiheesta..
Kalakauppiaisiin uskominen kannattaa lopettaa heti alkuunsa.
- Levännuoliainen
........ kirjoitti:
Kalakauppiaisiin uskominen kannattaa lopettaa heti alkuunsa.
no älä nyt sitten 10v. vaan kato ja ota mallia tosta noiden upeesta kielenkäytöstä...
paitti kyl kouluissa kaikki kymmenveetkin kiroilee niin et vee ku o pee ku o...sori, ei toistu lupaan.
mut tota älä usko Kalakauppiaaseen sen enempää kun eläinkauppiaaseen. eikä ehkä kannata sanoo ikää täällä, saa ikäennakkoluuloja, ilman syytäkin.
mutta ihan totta on ne voi olla mukavia heppuja ne eläinkauooiaat, mutta luota ennemmin jonkun kokeneen akvaristin sanaan. älä edes minun tai muiden täällä olijoiden. ja akvaario@kala, älä iso mies nyt suutu, täällä yritetään auttaa sinua.
tietenkin, jos uskot näkeneesi kalojen hyvinvoinnin, niin sitten uskot, emme me satavarmasti ole oikeassa! pitkä harrastusaika ei kuitenkaan ratkaise kaikkea. isälläni oli 70-luvun alussa akva, eikä se vielä vuoskaan sitten tiennyt sen hoidosta paljon mitään. mutta nyt kyllä rapsahti nollapisteet alatyylin kielenkäytöstä. vois tuo meijän seriffi vähän kattoo asiaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä1211286Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa373813Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1092979Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1042321Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin681964Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1921718Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.298979Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta17760Toisten elämän moralisointi
Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte143705- 53679