Mitä maksaa öljypolttimen huolto/säätö jos tilaa ammattimiehen paikalle?
Noin arvio kiinnostaa.
Öljypolttimen huolto
19
18103
Vastaukset
- veikaten
Mitään tietämättä veikkaan, että 50€/h matkat eli eiköhän 100€ selviä.
- Tosi säästäjä
Olempa rikastunut, olen 18 vuoden ajan huoltanut itse polttimen. Ja nuohooja ei ole käynyt 18 vuoteen. Nyt kun tietäis mitkä näistä kaikista rahoistani on ne mitkä olen näissä säästänyt?
- Pena .
Tosi säästäjä kirjoitti:
Olempa rikastunut, olen 18 vuoden ajan huoltanut itse polttimen. Ja nuohooja ei ole käynyt 18 vuoteen. Nyt kun tietäis mitkä näistä kaikista rahoistani on ne mitkä olen näissä säästänyt?
Onko huollosta olemassa hyviä ohjeita?
- ei nuohooja
Tosi säästäjä kirjoitti:
nuohoomatta 18 vuotta .nuohous on hormeissa
pakollinrn.taidat puhua ulostusta. - Tosi säästäjä
ei nuohooja kirjoitti:
nuohoomatta 18 vuotta .nuohous on hormeissa
pakollinrn.taidat puhua ulostusta.Eipä ole tullut kutsuttua. Ei tule kaupungissamme muuten.
- Paloviranomainen
Tosi säästäjä kirjoitti:
Eipä ole tullut kutsuttua. Ei tule kaupungissamme muuten.
Se oot sitten sinä joka vastaa siitä jos jotain vahinkoa tapahtuu.
Vakuutusyhtiö voi evätä tai olla jopa kokonaan olla korvaamatta, jos sattuu esim. nokipalo yms mikä voidaan osittaa johtuneen nuohouksen puutteesta..
Tänäpäivänä viimekäden vastuu on kiinteistön omistajalla hoitaa että Ammattitutkinnon omaava nuohooja suorittaa nuohouksen kerran vuodessa. - Tosi säästäjä...
Paloviranomainen kirjoitti:
Se oot sitten sinä joka vastaa siitä jos jotain vahinkoa tapahtuu.
Vakuutusyhtiö voi evätä tai olla jopa kokonaan olla korvaamatta, jos sattuu esim. nokipalo yms mikä voidaan osittaa johtuneen nuohouksen puutteesta..
Tänäpäivänä viimekäden vastuu on kiinteistön omistajalla hoitaa että Ammattitutkinnon omaava nuohooja suorittaa nuohouksen kerran vuodessa.Jos öljykattilan piippuun saat aikaiseksi "nokipalon" niin olet melkoinen Fakiiri. Ei vesihöyryt meilläpäin oikein pala.
- Paloviranomainen
Tosi säästäjä... kirjoitti:
Jos öljykattilan piippuun saat aikaiseksi "nokipalon" niin olet melkoinen Fakiiri. Ei vesihöyryt meilläpäin oikein pala.
Älä ala viisastelemaan kuule virkavaltaa vastaan. Siinä jäät varmaan hopealle.
Olen nähnyt muutaman nokipalon myös polttimen hormissa, ei tarvitse olla suurta vikaa säädöissä kun jo nokeentuu kaikki paikat kattilasta hormiin.
Tuntuu tietysti turhalta nuohota puhdasta hormia mutta lain mukaan nuohoojan se pitää tehdä.
Lisäksi pitää avata kattila että voi puhdistaa liitinhormin jos ei sitä pysty hormin puolelta puhdistamaan. - Tosi säästäjä
Olen nähnyt muutaman nokipalon myös polttimen hormissa, ei tarvitse olla suurta vikaa säädöissä kun jo nokeentuu kaikki paikat kattilasta hormiin.
Tuntuu tietysti turhalta nuohota puhdasta hormia mutta lain mukaan nuohoojan se pitää tehdä.
Lisäksi pitää avata kattila että voi puhdistaa liitinhormin jos ei sitä pysty hormin puolelta puhdistamaan.Unta olet nähnyt. Tai toive ajattelua? Jos öljypolttimella saa joku nokipalon aikaiseksi niin täytyy olla tosiaan jo vuosikymmeniä tai vuosisatoja säädöt aivan pielessä. Lotto voittokin sattuu varmaan helpommin?
- ken
Lisäksi pitää avata kattila että voi puhdistaa liitinhormin jos ei sitä pysty hormin puolelta puhdistamaan...tuon työn suorittaa.? Meillä oli öljyllä 35vuoden aikana 2-kattila,
ja tuona aikana yhden kerran liitinhormi auki...ja noita nokipaloja oli nolla!
Olen myös nähnyt yhden nokipalon hormissa, ja tuossa tapauksessa polttoaine oli puu,
ja nuohous oli aina suoritettu niinkuin laki vaati, eli muistakseni kaksi kertaa vuodessa silloin,.... - Paloviranomainen
Tosi säästäjä kirjoitti:
Unta olet nähnyt. Tai toive ajattelua? Jos öljypolttimella saa joku nokipalon aikaiseksi niin täytyy olla tosiaan jo vuosikymmeniä tai vuosisatoja säädöt aivan pielessä. Lotto voittokin sattuu varmaan helpommin?
Siinä meillä Oikein malliesimerkki tyypillisestä uppiniskasta. En toivo toki sinulle enkä kenellekään muullekaan nokipaloa. Totta on että ovat harvinaisia mutta, ei tarvitse kauaa olla säädöt pielessä kun jo pannu nokea täys.
Toisaalta siihen ei nuohous auta jos ei juuri silloin nuohota kun on alkanut noen muodostus.
Ja vika pitää tietysti myös korjata.
Nuohoojan tulee nuohotessa puhdistaa liitinhormi, näin sanoo laki.
Yhtä kaikki
Jos vahinko sattuu ja voidaan osoittaa että nuohouksen puute vaikuttaa asiaan niin olet kuule heikoilla vakuutusyhtiön kanssa. Usko ihan vaan huviksesi tai kysy yhtiöltäsi niin ei tarvitse täällä kinata. - Tosi säästäjä...
Siinä meillä Oikein malliesimerkki tyypillisestä uppiniskasta. En toivo toki sinulle enkä kenellekään muullekaan nokipaloa. Totta on että ovat harvinaisia mutta, ei tarvitse kauaa olla säädöt pielessä kun jo pannu nokea täys.
Toisaalta siihen ei nuohous auta jos ei juuri silloin nuohota kun on alkanut noen muodostus.
Ja vika pitää tietysti myös korjata.
Nuohoojan tulee nuohotessa puhdistaa liitinhormi, näin sanoo laki.
Yhtä kaikki
Jos vahinko sattuu ja voidaan osoittaa että nuohouksen puute vaikuttaa asiaan niin olet kuule heikoilla vakuutusyhtiön kanssa. Usko ihan vaan huviksesi tai kysy yhtiöltäsi niin ei tarvitse täällä kinata.Et ole ajatellut poliitikon uraa???
- poltintietäjä
Et ole ajatellut poliitikon uraa???
siinä meillä yksi joka ei tiedä mitään
taidat olaa kaikkien alojen erikoisasiantuntija. - Tosi säästäjä..
poltintietäjä kirjoitti:
siinä meillä yksi joka ei tiedä mitään
taidat olaa kaikkien alojen erikoisasiantuntija.Ministeriksi tuollaiset selkään taputtajat??
- vaikkei mitään tiedäkkään m...
Et ole ajatellut poliitikon uraa???
Paitsi säästämisestä väärässä paikassa. Aina on olemassa henkilöitä jotka kuvitteelee olevansa säädösten ja määräysten yläpuolella.
Varsinkin tämä
Tietysti harmittaa maksaa nuohousmaksuja, ym muita maksuja jotka on pakollisia yhteiskunnassa.
Esimerkkinä verot, perusmaksut puhelimessa, sähkössä, vedessä ym.
Näin se vaan kuitenkin on että nuohous on pakollinen kuluerä puu tai öljylämmitteisessä kiinteistössä. Mitä mä tässä enempää selitän,tyhmä mikä tyhmä koko tyyppi. - Tosi säästäjä
vaikkei mitään tiedäkkään m... kirjoitti:
Paitsi säästämisestä väärässä paikassa. Aina on olemassa henkilöitä jotka kuvitteelee olevansa säädösten ja määräysten yläpuolella.
Varsinkin tämä
Tietysti harmittaa maksaa nuohousmaksuja, ym muita maksuja jotka on pakollisia yhteiskunnassa.
Esimerkkinä verot, perusmaksut puhelimessa, sähkössä, vedessä ym.
Näin se vaan kuitenkin on että nuohous on pakollinen kuluerä puu tai öljylämmitteisessä kiinteistössä. Mitä mä tässä enempää selitän,tyhmä mikä tyhmä koko tyyppi.Tarvitseehan ne poliitikot avustajiakin, ajattelitko sitä uraa?
- öljylämmitäjä
Shellin huolto maksaa 120 euroa kerta.
toimivat hyvin ainakin oulun lähistöllä. - ite vaan
Ei kannata tilata kalliita huoltomiehiä. Ruuvaile itse vaan ja kysele sitten täältä mikä mahtaa olla kun poltin tekee sitä ja tätä. Ja miksi öljyä kuluu niin paljon jne...Täältä saat hyvät neuvot joka asiaan
- Osku
Täältä löytyy koko "Öljylämmityskeskus",
huollosta, vioista, ym.ja mm. polttimesta.
Yleistietoa öljylämmityksestä:
http://www.rte.vtt.fi/webdia/oljylampo/opastus/faq.asp
Polttimesta lähemmin:
http://www.rte.vtt.fi/webdia/oljylampo/opastus/faq.asp#Poltin
Ps. en ole kaikkien alojen asiantuntia, mutta 35 vuotta öljylämmittäjänä (siperia) on opettanut, pitämään lämmityslaitteet siedettävässä kunnossa.
Osaa myös tarpeen mukaan tilaan ammattimiehen paikalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403067- 802861
- 1892465
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362185- 201493
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101284
- 131269
- 221241