En voi uskoa todeksi, miten alhaiseksi aina kunnioittamani islamilainen kansa (tai oikeastaan heidän johtajansa) ovat voineet vajota. Jos olisin islamilainen, häpeäisin mitä syvimmin. Tätäkö on ihmiselämän kunnioitus! En voi antaa arvio terrori-iskuille, en lipunpolttajille. Ettekö ymmärrä mitä vahinkoa teette uskontosuunnallenne ja koko kulttuurillenne!
Olemme länsimaisessa kulttuurissa hyvin paljon kiitollisia islamalilaiselle kulttuurille. Ihan selvää on myös, että länsimaissa kehittynyt kulttuuri voi rikastaa myös islamilaista kulttuuria. Tässä yhteisymmärryksessä olisi ratkaiseva mahdollisuus kehittää ihmiskuntaa entistä paremmaksi, entistä lähemmäksi jumaluuttua, jos niin haluaa ilmaista.
Uskonnollinen fundamentalismi ei lie vienyt maailman kehitystä eteenpäin milloinkaan, päin vastoin. Länsimaisen kehityksen kannalta kehitystä estävänä se on viime vuosisatoina jäänyt kuitenkin taustalle. Olen optimistinen. Tulevien vuosisatojen kuluessa islamilainekin yhteisö voi omaksua käsityksen ihmisen kehittymisestä. Ehkä joskus tulevaisuudessa islamilainenkin maailama pystyy lähettämään ihmisen avaruuslennolle vaikkapa kuuhun?
Jos olen huolissani jostakin, olen huolissani siitä, miten ihmiskunta voisi olla ja toimia arvonsa mukaisesti. Koittaa kaikin ihmiselle annettujen mahdollisuuksien mukaisesti kehittyä kohti jumaluutta. Tämän kehityksen rajoituksia en hyväksy minkään uskotokunnan taholta.
Koraanin sanoman ja Islamin häpäisy
5
332
Vastaukset
- JAJH
????Mikä sellainen on?
- JAJH
me olemme islaamille kiitollisia`En minä ainakaan. Valaise, oi tietävä!
- siihen
tosiasiaan, että antiikin sivistys välittyi meille eurooppalaisille pitkälti juuri arabien kautta. Varhaiskeskiajalla arbialainen Andalusia oli Euroopan tieteen ja taiteen keskus, jossa muslimit, juutalaiset ja kristityt elivät sulassa sovussa. Muualla Euroopassa vallitsi taikausko ja tietämättömyys, jonka avulla katolinen kirkko pönkitti valtaansa.
- Aboriginaali Eurooppalainen
Sieltä se sitten levisi munkkien mukana Eurooppaan.
Olen Arabeille kiitollinen tästä keksinnöstä.
- Kehitysuskoinen
Mitä islamilaiset valtiot ja niiden kansalaiset ovat viime aikoina (vuosisatoina) saaneet aikaan ihmiskunnan kehityksen hyväksi? Muuta kuin vääräuskoisten tappamista, missä ovat kristitytkin erinomaisesti kunnostautuneet. Missä näkyy heidän jumalansa voima viedä ihmiskunnan kehitystä ja ihmisyyttä eteenpäin?
Itse en näe ihmiskunnalla mitään muuta tavoittelemisen arvoista kuin edetä siihen suuntaan, mihin meille ihmisille (jostakin korkeammalta) annetut edellytykset johtavat. Kuvittelen, että se voisi olla jotain muuta, kuin omien kansalaisten kivittämistä, silpomista, tappamista, vääräuskoisten kurkun leikkaaminen tai itsensä räjäyttäminen viattomien ihmisten keskellä! Kyllä tosiaan valitsen itse jumalani ihan jostakin muusta leiristä!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.932168Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n452132Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501855Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751370- 861271
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191151Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311100Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men581048- 68969
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.285910